Nieuwe budget game PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort zelf een nieuwe PC bouwen, en ik ben op dit moment aan het puzzelen met de onderdelen. Het is overigens de eerste keer dat ik van scratch een PC bouw, dus misschien dat ik wat dingen over het hoofd heb gezien in m’n lijstje hieronder.

Het is de bedoeling dat de PC een redelijk budget game station wordt waarop de komende jaren de meeste games met redelijke instellingen te spelen zijn. Gamen doe ik niet meer zoveel als vroeger, dus het hoeft zeker geen high end te zijn. Daarnaast ben ik bouwkundig ontwerper en werk ik af en toe 3D ontwerpen uit. Maximaal budget is 600 euro (minder is beter).

Op dit moment ziet m’n lijstje met specs er als volgt uit. Ik vroeg me af wat jullie mening is, en of ik ergens fouten heb gemaakt wat betreft compatibiliteit van de onderdelen met elkaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1BitFenix Shinobi€ 53,40€ 53,40
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB€ 63,90€ 63,90
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 17,01€ 17,01
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,95€ 37,95
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 44,95€ 44,95
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 119,-€ 119,-
1Gigabyte GA-H77-DS3H€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 583,11

Waarom ik voor bepaalde onderdelen gekozen heb:

CPU: Nieuwe Ivy Bridge processor van Intel, die redelijk betaalbaar is. De prijs is zelfs vergelijkbaar met de I5-2400, maar de extra investering is terug te vinden in een moederbord dat deze processor ondersteund. Lijkt me een goede investering om voor de 3450 te gaan, alhoewel ik ook voor de 2400 zou kunnen kiezen met een goedkoper moederbord.

GPU: Sapphire HD 6850 lijkt me een van de beste kaarten in z’n prijs. Ik heb gedacht over 7850 met 2 GB, maar bijna 100 euro verschil vind ik het (voor mijn wensen) niet waard, aangezien ik niet meer zoveel game als ik ooit deed.

RAM: 8 GB met genoeg uitbreidings mogelijkheden aanwezig lijkt me prima. Omdat de I5 3450 1600 MHz ondersteund heb ik hier dan ook voor gekozen (volgens mij is tegenwoordig 1600 even duur als 1333, dus prijs hoeft niet echt een invloed op de keuze te hebben)

HHD: 500 GB is meer dan genoeg voor mij. Western Digital heb ik goede ervaringen mee, en aangezien deze HDD deze maand in de best buy guide stond lijkt het me een goede keuze. Misschien tzt nog een SSD bijkopen om windows en veel gebruikt programma’s op te installeren.

MoBo: Een van de weinige moederborden met een H77 chipset en een 1155 socket die onder de 100 euro kost. Voor de rest ondersteund dit bord volgens mij alle overige hardware zonder daarbij met teveel overbodige uitbreid mogelijkheden te komen. Ook HDMI en USB 3 zijn aanwezig, dus dit lijkt me een goede keuze.

DVDR: Gekozen voor de DVDR uit de best buy guide van Maart omdat ik hoorde dat de DVDR uit de guide van mei nogal eens veel geluid wil produceren.

Voeding: Dit is wat mij betreft het grootste vraagteken. Volgens mij is 430 Watt genoeg om dit systeem van stroom te voorzien, maar misschien dat ik een stapje hoger moet. Ik heb voor de Corsair Builder gekozen omdat deze al een tijdje in de best buy guide stond. Wel heb ik gehoord dat deze voeding nogal wat lawaai wil maken, dus misschien dat ik nog voor een andere kies.

Case: In mijn ogen een mooie en betaalbare kast die volgens mij heel dergelijk is voor de prijs. Uitbreidingsmogelijkheden zijn ook aanwezig.

Volgens mij ziet dit er best netjes uit. Ter zijner tijd wil ik nog een SSD kopen, maar eerst wil ik het systeem in elkaar zetten en alles werkend krijgen.

Vooral over de voeding twijfel ik nog, iemand die me hier nog wat advies kan geven (is deze voeding genoeg, misschien toch een tientje extra neerleggen en voor een ander merk gaan, ik weet het op dit moment namelijk nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Die voeding is zeker goed genoeg en het lawaai... tja zal er wat van afhangen hoe dicht je bij je case zit zeker...

Deze is ook een goede. Wel iets duurder.
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 430W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bezig (voor het eerst ook) om een budget game pc samen te stellen met hetzelfde budget. Wat mij opviel is dat de kast heeft geen usb 3.0 aansluitingen heeft. Is denk ik wel fijn om te hebben zeker aangezien dit wel op de MoBo zit. Smaken zijn verschillend maar de Antec One Hundred is misschien een mooi alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

@Inrage: Ik denk dat ik inderdaad voor de be quiet voeding ga. Die 15 euro meer gaan het verschil niet maken en ik heb er een iets beter gevoel bij na een beetje informatie erover gezocht te hebben.

@ Apell: Grappig dat je ook voor de eerste keer een PC gaat bouwen met het zelfde budget. Welke CPU en GPU kies jij eigenlijk voor?
De Antec One Hundred ben ik inderdaad ook een paar keer tegen gekomen, en hij krijgt overal positieve reviews, dus volgens mij wel een goede en veilige keuze. Maar ik vind het een vrij lomp ogende kast. Ik vind zelf de Corsairs Obsidian 650D, maar eigenlijk vind ik 150 euro voor een kast teveel.
Overigens, volgens mij heeft ook de Antec 100 geen USB 3.0 aansluitingen? Nu maakt dat mij niet zoveel uit, aangezien het om aansluitingen aan de voorzijde gaat. Dan plug ik m'n usb 3 apparatuur wel aan de achterzijde van de kast in.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je overclocken? Als je het over goedkoop zo veel mogelijk krijgen is overclocken natuurlijk een leuke manier om veel meer voor iets meer geld te krijgen. Wellicht is het dan interessant om nog voor Sandy te gaan in plaats van Ivy, omdat die wat goedkoper is en wat beter overclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 21:33
Overklokken is voorlopig nog niet aan de orde, maar ik sluit niet uit dat het ooit gaat gebeuren. Waarom is een Sandy in dat geval dan beter dan een Ivy?

Verder vraag ik me nog steeds af of 430 watt voldoende is, of dat ik voor een 500 watt voeding zou gaan (ook in het achterhoofd houden dat ik misschien ooit nog ga overklokken en waarschijnlijk ooit ga uitbreiden of upgraden)? Iemand een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:53
Is het bij Ivy trouwens ook niet hetzelfde als bij SB dat een H77 bord niet zo lekker is voor OC? Volgens mij heb je daarvoor het Z77 bord nodig, of bij SB een P67 of Z68 bord.

Ik denk dat Camacha bedoeld dat Ivy bij OC warmer wordt op een kleiner oppervlak tov Sandy Bridge en dit minder goed afvoert, wat ook veroorzaakt wordt door die gammele pasta onder het IHS. Ik schat dat je er last van hebt als je het maximale uit een Ivy wilt persen, maar in hoeverre dat je daarvan last hebt bij een milde OC vraag ik me af. Volgens mij zijn het prima procs en met de 3770K bijvoorbeeld moet een 4,5/4,6GHz OC voor 24/7 nog prima kunnen, om maar eens wat te noemen (bron: Ivy OC topic). Nou is dat weer wat extreem voor een budget gaming pc, maar ik had ff een voorbeeld nodig... ;)

Misschien dat je nog een betere voeding kunt nemen met een hogere 80+ certificering en/of welke modulair is. Dat laatste werkt wat lekkerder met inbouwen en een hogere certificering is vaak stabieler, zuiniger en kan beter pieken boven zijn opgeven specs leveren. Mja, op zich is die V2 ook niet heel slecht... tis een beetje wat je wilt, genoeg keus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
Ok, dat je bij het overklokken van een Ivy eigen een Z77 nodig hebt wist ik niet. Ik zou natuurlijk opzich voor nog geen twee tientjes meer deze kunnen halen Gigabyte GA-Z77M-D3H. Maar dan zou ik wel net over m'n budget heen gaan. Ik denk ook niet dat ik max ga overklokken, dus ik weet niet in hoe veel ik aan dat Z77 MoBo heb. Wel het overwegen waard inderdaad.

Voedingen heb ik inderdaad heen zitten zoeken, maar denk je dat 430 Watt genoeg is? Ik ben er namelijk wel over aan het denken om misschien een voeding met een silver of gold certificaat aan te schaffen, maar ik zou eerst willen weten of m'n vermogen wel genoeg is (en dat kan ik zelf maar lastig inschatten ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Ardbeg10 op 02-06-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:53
Dat vind ik zelf ook altijd lastig inschatten, maar ik denk dat het met die setup wel kan. Zeker weten? vraag het even hier: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
Even nagevraagd en de voeding schijnt te voldoen, zelfs met licht overklokken. Misschien dat ik wel nog een case pak met een extra fan pricewatch: BitFenix Shinobi Window.

Overigens hoorde ik dat Windows 8 binnenkort al zou uitkomen. Is het nog de moeite om nu een nieuwe Windows 7 aan te schaffen of raden jullie aan nog even XP erop te gooien en over een tijdje Windows 8 te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:23
Die corsair 430W is voldoende hoor, hij schijnt pas 'lawaai' te gaan maken bij continu zware belasting, maar jouw systeem gaat maar 200-250W verbruiken.
De be quiet L8 zie ik steeds vaker langskomen, maar volgens mij zijn er betere voedingen voor hetzelfde geld (ook al is een betere niet nodig).
Overklokken 'kan niet' met die processor maar ook niet met dat moederbord (in ieder geval maar heel beperkt). Wil je dat wel moet je toch al gauw 30 euro meer bijleggen (I5 2500k + goed P67/Z68/Z77 moederbord).
In dat geval is een iets sterkere voeding nog niet nodig, maar wel aan te raden.

Windows 8 zou ik persoonlijk niet teveel van verwachten, volgens mij wordt die niet beter dan 7.
Ik heb ook gelezen dat wanneer je nu 7 koopt je goedkoop over kunt stappen naar 8: http://www.engadget.com/2...nd-pricing-for-windows-8/, al weet ik niet of dat alleen voor voorgeïnstalleerde versies/pc's geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
Bedankt voor de reacties, ik ben er bijna uit. Ik denk dat ik voor het volgende systeem ga:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB€ 62,50€ 62,50
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 17,01€ 17,01
1BitFenix Shinobi Window€ 66,76€ 66,76
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1be quiet! Pure Power L8 430W€ 53,-€ 53,-
1Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A1600C9B€ 29,-€ 29,-
1Gigabyte GA-H77-DS3H€ 80,30€ 80,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 594,57

Ik kies toch voor een iets andere case, met name vanwege de extra fan. Daarnaast kies ik ook voor de be quiet! voeding in plaats van de corsair voeding, vanwege de iets betere reviews en het beter certificaat.
Om dan toch een beetje op het budget te besparen heb ik gekozen om in eerste instantie slechts 4GB geheugen erin te gooien. Wanneer het nodig is kan ik dan ter zijner tijd uitbreiden naar meer geheugen. Op deze manier blijf ik in ieder geval precies binnen m'n budget.

Iemand nog suggesties? Ik denk dat ik binnen een paar dagen ga bestellen zodat ik hopelijk deze maand 'm in elkaar heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:19
De videokaart is echt heel matig. Ik zou dan voor de 6870 gaan (kost ~150 euro), daar kan je de komende jaren sowieso beter mee vooruit.
Wat OC betreft: Dan heb je het verkeerde mobo + processor. Ivy is sowieso lastiger over te clocken vanwege andere pasta in de CPU waardoor hij te snel warm wordt. Mocht je dit toch overwegen, ga dan voor een z77 mobo met i5 k serie (bv 2500k of 3570k), maar dan zit je alweer in een andere prijsklasse.
Dus als je niet wil OC is het een prima systeem, hoewel ik de videokaart zou vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
Bedankt voor je reactie, hier kan ik denk ik wel nog wat mee.
Ik heb niet veel ervaring met overklokken (dit is zelfs het eerste systeem dat ik zelf bouw). Dus op dit moment denk ik dat als het zou kunnen het mooi meegenomen is, maar ik het niet de moeite vind om nog flink over m'n budget heen te gaan. Dus goed om te horen dat zonder serieuze OC het een goed systeem is.

Maar waarom zou je voor een andere kaart gaan? Deze kaart staat in de Best Buy Guide van mei en krijgt goede reviews. Uiteraard is het geen kaart die geschikt is voor een high end game systeem, maar dat is ook niet de bedoeling. Denk je dat deze kaart binnen nu en twee jaar te veel verouderd is om games op low/medium settings te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
Nielsje_8 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 13:57:
Maar waarom zou je voor een andere kaart gaan? Deze kaart staat in de Best Buy Guide van mei en krijgt goede reviews. Uiteraard is het geen kaart die geschikt is voor een high end game systeem, maar dat is ook niet de bedoeling. Denk je dat deze kaart binnen nu en twee jaar te veel verouderd is om games op low/medium settings te spelen?
Ik neem aan dat je een paar jaar met je systeem wil doen. Dan is de 6850 voor nu goed, kan je over 2 jaar al overwegen een nieuwe te nemen. Kijk anders eens hier naar, misschien helpt dit beter bij je keuze:
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
Om eerlijk te zijn zie ik in dat lijstje (als ik kijk naar prijs/kwaliteit) de Radeon HD 6850 het in verhouding heel goed doen. Ook heb ik nog even verder gezocht naar reviews, maar zowat elke review concludeerd dat de 6850 ontzettend veel waar voor z'n geld biedt.
Maar nu ben ik niet helemaal meer up-to-date op het gebied van hardware, dus ik weet echt niet of er misschien betere keuzes zijn, welke kaart zou jij dan eventueel aanbevelen in dezelfde prijscategorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsje_8 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:56:
Om eerlijk te zijn zie ik in dat lijstje (als ik kijk naar prijs/kwaliteit) de Radeon HD 6850 het in verhouding heel goed doen. Ook heb ik nog even verder gezocht naar reviews, maar zowat elke review concludeerd dat de 6850 ontzettend veel waar voor z'n geld biedt.
Maar nu ben ik niet helemaal meer up-to-date op het gebied van hardware, dus ik weet echt niet of er misschien betere keuzes zijn, welke kaart zou jij dan eventueel aanbevelen in dezelfde prijscategorie?
Vergeet daarbij niet dat de reviews van de HD6850 ook alweer een dagje ouder zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
Daar heb je helemaal gelijk in. De reviews en de kaart zijn al enigzins verouderd. Dus ik zou graag een andere kaart willen aanschaffen.
Daarom heb ik vanochtend weer zitten zoeken naar andere kaarten die echt beter zijn en in dezelfde prijscategorie vallen. En nog steeds heb ik geen kaart kunnen vinden waarvan ik overtuigd ben dat het een betere keuze zou zijn.
Dus vraag ik me nog steeds af welke kaart jullie zouden aanbevelen die meer waar voor z'n geld biedt? Ik denk dat de HD6850 een goede keuze is, maar misschien zie ik wel een alternatief over het hoofd.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardbeg10 op 08-06-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
Als ~120 euro je limiet is voor een videokaart, is de 6850 een prima keuze. Ik zou persoonlijk investeren in een kaart van ~170 a 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
Dat is precies het probleem waar ik zelf ook tegen aan loop. Genoeg keus, maar dan wordt het systeem al snel 50 - 100 euro duurder. Ik wil ook niet zoveel over het budget heen gaan, dus ik denk dat ik toch bij de HD 6850 blijf.

Wel heb ik nog even zitten zoeken naar de mogelijkheden om een i2500k te pakken (vooral om in de toekomst eventueel te kunnen overclocken), en ik ben uitgekomen op het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB€ 62,-€ 62,-
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 16,07€ 16,07
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 192,20€ 192,20
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 52,95€ 52,95
1Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A1600C9B€ 29,-€ 29,-
1MSI Z77A-G43€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 627,88

Vrijwel hetzelfde systeem met een paar kleine aanpassingen. En wel ook een overschrijding van eht budget van ongeveer 5%, maar ik denk dat die investering zich in de toekomst wel gaat terugbetalen. Mocht het nodig zijn kan ik altijd over een of twee jaar een nieuwe videokaart aanschaffen, maar dat zien we dan wel weer.

Lijkt jullie de kleine extra investering de moeite waard ten opzichte van het systeem dat ik in eerste instantie had samengesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
Het systeem wat je nu hebt gekozen is beter geschikt om over te clocken. Dus als dat je doel is, dan is het beter ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:23
Wat voor software gebruik je voor het 3d ontwerpen, hoe belangrijk is het dat dit zo snel mogelijk gaat?
In mijn ogen kun je met dit budget beter een amd processor pakken (965) met daarbij horend moederbord, de €100-120 die je daarmee bespaart kun je gebruiken voor een betere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
Dat is een goede tip. Eigenlijk wilde ik vandaag gaan bestellen maar deze optie vond ik wel de moeite waard om nog goed te onderzoeken. Dus ben ik gister en vandaag nog flink gaan zoeken naar een configuratie met de AMD 965 en ben uitgekomen op het volgende systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB€ 62,-€ 62,-
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 16,07€ 16,07
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 52,95€ 52,95
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 67,-€ 67,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 44,95€ 44,95
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 84,90€ 84,90
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 60,50€ 60,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 574,13

Het geld dat ik bespaar met de processor en het moederbord wil ik dan investeren in een SSD. Ik denk dit een systeem binnen mijn budget is dat precies aan mijn gaming wensen voldoet (op dit moment vooral Diablo 3 en Skyrim) en in de toekomst kan ik altijd nog overclocken (met misschien een nieuwe CPU koeler) of als het nodig mocht zijn een extra GPU erbij zetten.

Ik ben er redelijk van overtuigd dat dit systeem een goede keus is binnen het budget, dus als ik niet iets over het hoofd heb gezien bestel ik in de loop van de dag. \

Iemand nog suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk soort 3D-gebeuren doe je? Een X4 965 is ongeveer even snel als een i3 2100, afhankelijk van wat je er mee doet. Bij bepaalde taken zal je weinig verschil merken, maar moet je e.e.a. uitrenderen zal je die verschillen wel gaan zien. Is dat niet aan de orde is de X4 een leuk alternatief, zeker aangezien je die ook nog kunt overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardbeg10
Op dit moment render ik niet veel meer (deed het vooral voor de m'n studie met 3D studio MAX, maar tegenwoordig doe ik 3D tekenen en renderen alleen nog als soort van hobby). Wel teken ik nog veel in AutoCad en Sketchup, en maak berekening met Ansys of SCIA.

EDIT: Zou iemand kunnen bevestigen dat 530 Watt voor laatste het genoemde systeem voldoende is? Ook met OC en uitbreiden met mogelijk een tweede GPU in de toekomst in het achterhoofd houdend?

[ Voor 27% gewijzigd door Ardbeg10 op 10-06-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het lastig.....skyrim heeft een redelijke kaart nodig en 3-d ontwerpen ook. En het klopt dat qua overklokken de h zich daar weinig voor leent, de p redelijk en de z is het beste van 2 werelden. Maar als jij bouwkundig ontwerper bent(weet niet welk niveau), dan neem ik aan dat je weet dan je de grafische componenten duur zijn????.....
Ik zou gewoon nog 2 maanden wachten tot je budget groter is, voordat je spullen koopt waar je spijt van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je het over? Heb je enig idee wat de requirements voor 3D-ontwerp zijn?
Nielsje_8 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:47:
EDIT: Zou iemand kunnen bevestigen dat 530 Watt voor laatste het genoemde systeem voldoende is? Ook met OC en uitbreiden met mogelijk een tweede GPU in de toekomst in het achterhoofd houdend?
Ruim voldoende. Voor CF ook, maar het is maar de vraag of je dat tegen die tijd wil. Over de kwaliteit van de voeding doe ik overigens geen uitspraken, ik ken deze specifieke voeding niet.

Zou je trouwens niet voor een iets grotere SSD kiezen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 22:46
Voeding is goed, heb hem nu ook. Kon wel 5770CF aan maar check even die TDP van de 6850 en vergelijk die met de 5770.

Als consument zou ik never eenQuadro/Firepro kopen als dat is wat richje bedoelt. Tekenen gaat niet sneller erdoor en als 3D modelling doet zoals mij zul je nooit met Realview/Ambient ingeschakeld aan het werk zijn. Om te simuleren en renderen kan je dat gewoon uitstellen en goed plannen (snachts renderen in batch) De kaarten zijn gewoon te duur wat je ervoor terug krijgt.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Realview wel, maar zou het geld niet aan zo'n kaart uitgeven. Ik draai nu met een consumentenkaart met registerhack en dat werkt prima, zo niet perfect.
Pagina: 1