V70 kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 788 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Een kennis biedt mij de mogelijkheid om zijn Volvo V70 2.5T (aut) op LPG G3 uit 1998 te kopen.

De auto heeft 360.000 km gelopen en is de afgelopen 2 jaar goed onderhouden (de kennis doet alles zelf)
-nieuwe uitlaat
-nieuwe remschijven/blokken rondom
-nieuwe schokbrekers
-versnellingsbakolie vervangen.
+ normaal onderhoud..

De prijs is 1500 euro.

Wat vinden jullie? Is dit een (slag)schip van bijleg of een gouden deal...
ik twijfel omdat ik bang ben dat ik veel geld aan onderhoud kwijt ben. Verder is het natuurlijk een fantastische auto..

- Maar je maakt wel wat mee! -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor dat geld kun je het iig proberen. Enige waar je denk ik mee zit, is een (groot) onderhoud aan het blok ivm extra slijtage door gebruik van gas. En uiteraard garantie tot aan de deur, maar wel een kennis met verstand van zeken als het er op aan komt ;)
Maar goed, voor die 1500 ballen rij je dan wel een geweldig apparaat :)

Ik zou het ook even hier aanslingeren btw: Het grote Volvo topic - Deel 6 Daar zitten de echte kenners van die auto's :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien relevant om te zeggen wat je in een auto zoekt en wat je nu rijdt...

Als je altijd alleen in de auto zit, nooit veel vracht vervoert en erg moet letten op verbruik en vaste lasten is dit allicht geen goede keuze, moet je daarentegen vaak met 4 mensen + baggage op pad, of met grote hoeveelheden baggage, of met een vrij zware aanhanger/sleurhut, dan valt hier veel meer voor te zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
dion_b schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:08:

Als je altijd alleen in de auto zit, nooit veel vracht vervoert en erg moet letten op verbruik en vaste lasten is dit allicht geen goede keuze, moet je daarentegen vaak met 4 mensen + baggage op pad, of met grote hoeveelheden baggage, of met een vrij zware aanhanger/sleurhut, dan valt hier veel meer voor te zeggen.
Ik zit er aan te denken om mijn 2 huidige auto's weg te doen (Mazda 323F 2002, Mazda 323 Coupé 1996) en alleen deze Volvo te rijden. Ik ben alleen bang voor het onderhoud. De Mazda's hebben in de afgelopen 5 jaar buiten hun beurtjes nog nooit iets gehad (km stand 170k en 55k)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44
hou wel even rekening met de wegenbelasting (zal rond de 100 euro/maand liggen).

Als de LPG installatie goed is en zijn onderhoud krijgt, dan blijft die wel rijden. En als je kop een keer zou scheuren heb je er voor niet alteveel een ander op zitten.

[ Voor 52% gewijzigd door 418O2 op 31-05-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
dion_b schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:08:

Ja, ik kan de ruimte goed gebruiken, heb jonge kinderen, en rij vaak met aanhanger.
echter wil ik het liefst niet duurder uit zijn dan met de 2 auto's die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan je kennis natuurlijk gewoon vragen om concrete verbruikscijfers.

Maar een auto op gas met zo'n hoeveelheid kilometers zitten altijd risico's aan verbonden. Het kan heel vaak goed gaan, het kan ook niet goed gaan...

Dat is een keuze.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Hooglander1 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:23:
Je kan je kennis natuurlijk gewoon vragen om concrete verbruikscijfers.

Maar een auto op gas met zo'n hoeveelheid kilometers zitten altijd risico's aan verbonden. Het kan heel vaak goed gaan, het kan ook niet goed gaan...

Dat is een keuze.
Verbruik is 1 op 9 gemiddeld. Het gaat inderdaad om het onderhoud.
de vaste lasten zijn goed uit te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
hoe is de kop/kleppen?

Als het chassis gewoon strak is, dan zou ik niet al te bang zijn. Alle andere onderdelen zijn waarschijnlijk al een keer vervangen. Enige dat er echt stuk kan gaan is de kop, maar die haal je zo van een sloper.

[ Voor 82% gewijzigd door 418O2 op 31-05-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
Geen idee, hij had wel een verhaal over de hydraulische kleppen? (te weinig verstand van auto's)
zal ik moeten navragen/laten checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja dat hebben ze. Die willen wel eens vervangen moeten worden omdat ze wat heter worden op LPG.

Als je normaal rijdt en geen pech hebt kan je vrij voordelig rijden (qua onderhoud).

Ze zijn niet zo zuinig en de maandelijkse lasten liggen wel een stukje hoger, dat moet je er voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-07 22:58

Joostk

Barkrukprofeet

Vraag het de kenners in het Volvo topic maar.
Opzich zou die V70 geen groot risico zijn alleen de kleppen en de kop zal je misschien binnenkort moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviator79
ok, ga ik daar verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is mooi dat je die conclusie trekt, want die wilde ik hier net neer gaan zetten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.