Windows 7 OEM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 21:43
Ik heb hier een ASUS-laptop met Windows 7 Home Premium die na een paar verkeerde handelingen flink in de soep zit, hij heeft een herinstallatie nodig. Nou levert ASUS met laptops een recovery-partitie mee, en door tijdens het starten op F9 te drukken wordt de recovery-partitie gestart. Je kunt hier een nieuwe Windows 7-installatie doen.

Nou is het probleem dat ik een SSD in de laptop wil zetten. Hier zit natuurlijk geen recoverypartitie meer op, dus ik moet Windows 7 op een andere manier installeren. ASUS levert een tool mee waarmee je de recovery-partitie op DVD kunt branden, maar die komt doodleuk met de melding dat ik 6 DVD's nodig ga hebben. Dat is niet handig en dat duurt verschrikkelijk lang, dus mijn vraag, is er ergens een OEM-versie van Windows 7 Home Premium te downloaden? Kan als het goed is gewoon weer geactiveerd worden met de key onderop de laptop. Het liefst Nederlands, maar de Engelse is waarschijnlijk ook wel te activeren met die key (en dan vervolgens language-pack installeren). Ik neem aan dat dit allemaal gewoon legaal is.

Recovery-partitie is hidden en je kunt dus niet de data kopiëren naar een HDD en vervolgens daarvan af installeren. Is er een tooltje dat zich voordoet als DVD-drive en vervolgens alle data die erop gebrand wordt naar een externe HD kopieërt?

Alvast bedankt voor de antwoorden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sleur ergens een Windows 7 DVD vandaan en dan kun je met je OEMkey gewoon installeren (of je die nu leent van een kennis of dat je ergens een torrentje vandaan plukt maakt weinig uit).

Wat je ook kunt doen is die hidden partitie zichtbaar maken met een partitie manager, en kijken of je vanaf daar er wat mee kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 13:33
Hee, deze vraag heb ik net hier beantwoord 8)7 Sorry onzin. Ik ben abuis :$

[ Voor 13% gewijzigd door Sebas1974 op 31-05-2012 15:13 ]

The Truth Is Our There ✨🛸✨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voor Windows 7 ISO's: MegaTronics in "Het grote "FFFFFFUUUUU"-situaties topic"
MegaTronics schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:42:
[...]

Hier kun je de officiele ISO's downloaden met SP1. Gewoon de Nederlandse Professional downloaden (32 of 64 bit) en de ei.cnf eruit halen zodat je bij de installatie voor 7 HP kunt kiezen.
vv Zo beter? :P

[ Voor 66% gewijzigd door MegaTronics op 31-05-2012 15:23 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, handig, laten we een link posten die naar de HK verwijst. Alsof iedereen daar bij kan 8)7.

Die hidden partitie is echt niet zo hidden als je denkt. Je kan 'm met andere tools, zoals Linux, gewoon uitlezen. Zo zou je kunnen kiezen om er via, bijvoorbeeld, CloneZilla een image van te maken en deze te herstellen c/q klonen naar je SSD. Een van de twee schijven via USB aansluiten, of beide in een PC hangen (met niets anders er aan) en klonen maar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 13:33
Je kunt hier o.a. jouw Windows 7 Home Premium downloaden. Alle iso's zijn van Digital River en worden hier volledig legaal ter download aangeboden. (Digital River is Microsoft's partner voor online distributie).

Dus geen illegaal gehannes met torrents of wat dan ook, gewoon een schone, originele, (h)eerlijke iso en nog in je eigen taal ook _/-\o_

Omdat je erover begon: je mag en kunt in elke taal herinstalleren zolang de Windows versie maar overeen komt.

Dus: lekker herinstalleren, ben je gelijk ook van alle bloatware af :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Sebas1974 op 02-06-2012 01:41 . Reden: Omdat het kan \o/ ]

The Truth Is Our There ✨🛸✨

Pagina: 1