Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben003
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb een ASUS laptop van een paar jaar oud. Ik ben een beetje te enthausiast geweest met opruimen op mn pc en heb daarbij iets verwijderd in het systeem. Hierdoor kan ik wel netwerk verbinding maken maar heb ik op geen elke manier internet toegang.
Ik heb hem al een keer weg gebracht naar een computerwinkel en daar hebben ze me de pc terug gegeven met daarbij het advies om Windows opnieuw te instaleren. Dit ben ik dan ook van plan om te doen.

Mijn laptop heeft geen cdrom speler. Op de onderkant van de laptop staat een product registaratiecode enz. Windows XP was al geinstaleerd toen ik hem(destijds nieuw) kocht.

Alle documenten enz. zijn opgeslagen op een externe harddisk dus ik kan alles veilig verwijderen.

Hoe ga ik te werk om eerst Windows te verwijderen en daarna opnieuw te instaleren, MET een geldige product registratie maar ZONDER cdrom speler en zonder internet toegang?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Hatsa!

Volg de stappen, en dan je Xp installeren vanaf een USB stick. (Vergeet niet in je bios dan de USB stick / verwijderbare media te selecteren als first boot device)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En eerst te testen of je bios dit ondersteunt en of dit werkt voordat je gaat formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:33

Sevyx

Facta non verba!

Misschien al geprobeerd maar kan je niet je drivers herinstalleren van je netwerkkaart? Zou een mogelijke oplossing kunnen zijn. Nu is een herinstallatie van Windows altijd prima maar ook hier zul je uiteindelijk drivers voor nodig hebben.

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben003
Drivers van de netwerk kaart heb ik opnieuw geinstaleerd ja, Hielp niet helaas! Hoe controleer ik mijn BIOS of hij de USB stick methode pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben003
Ik lees net effe snel die HandOn door en daar heb je een Windows XP cd bij nodig. Die heb ik ook niet!(WinXP was al geinstaleerd toen ik de pc kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevyx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:33

Sevyx

Facta non verba!

JE kan controleren als je bios het ondersteunt via de volgende link:

http://computertotaal.nl/...aangeven-in-het-bios.html

Als USB er tussen staat accepteert hij het ook.

Psn - Sevyxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ruben003 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:09:
Ik lees net effe snel die HandOn door en daar heb je een Windows XP cd bij nodig. Die heb ik ook niet!(WinXP was al geinstaleerd toen ik de pc kocht.
Hmm blijkbaar had ik daar even over heen gelezen. Is er niet een recovery programma geinstalleerd van Asus / ander merk op je laptop. Daarme kan je als het goed is je laptop weer terug krijgen zoals je hem voor allereerste keer gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

LnC schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 17:20:
[...]

Hmm blijkbaar had ik daar even over heen gelezen. Is er niet een recovery programma geinstalleerd van Asus / ander merk op je laptop. Daarme kan je als het goed is je laptop weer terug krijgen zoals je hem voor allereerste keer gebruikte.
Exact, plus het feit dat een normale Windows XP de OEM keys van fabrikanten niet accepteert. Vanaf Windows Vista is dat geen probleem, maar met Windows XP zou je de recovery partitie/CDs/DVDs van je laptop moeten gebruiken.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-08 10:59
*** Lees eerst het stuk vanaf "EDIT" even, ik denk dat dit de oplossing is van de falende connectie. Daarna dus eventueel de rest even lezen :Y

Ik denk dat er gewoon een recovery partitie moeten zijn dus herinstalleren via die weg. Even Googlen op je merk + type laptop + recovery en dat zou wel wat antwoorden moeten geven.

Mocht je geen recovery partitie hebben dan moet je toch echt op zoek naar een XP schijfje en dat dus naar USB zetten. Je kunt ook een usb-dvd-drive op de kop tikken mocht je een drive echt missen op je laptop. De product code zou gewoon moeten werken (mits je die op de COA gebruikt en niet degene die je vindt met een tool zoals Magic Jellybean keyfinder. Deze laatste werkt alleen met een OEM schijf). Je kunt ook de activatiebestanden kopiëren en later terugplaatsen. Daar is niets illegaals aan want het werkt alleen op dezelfde pc. Hiervoor kun je o.a. RockXP gebruiken.

Succes _/-\o_

EDIT: Lees je OP net nog eens. Eigenlijk gaat het niet over herinstalleren maar over een falende internet connectie. Kijk eens naar de Wireless Zero Configuration - service. Die zou aan moeten staan maar als het uit staat geeft het de door jou omschreven problemen.

Dat doe je zo:

* Druk op de Windows knop + R
* type: services.msc
* klik op OK
* scroll naar beneden tot je komt bij Wireless Zero Configuration

Afbeeldingslocatie: http://www.ifelix.co.uk/tech/images002/zwc003.gif

Dubbelklik op de service Wireless Zero Configuration om bij de Eigenschappen te komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ifelix.co.uk/tech/images002/zwc004.gif

Als de service aan staat en automatisch start dan is dit het probleem niet. Maar, als de service uit staat heb je waarschijnlijk de oplossing voor je neus.

De juiste settings zijn Startup type: automatic en Status: started.

Ik hoop dat dit het voor je doet O-)

[ Voor 46% gewijzigd door Sebas1974 op 02-06-2012 01:53 . Reden: type-O-(neg) ;) ]

The Truth Is Our There ✨🛸✨

Pagina: 1