Mid/High game PC

Pagina: 1
Acties:

• Xalephsis
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 22:45
Omdat ik al een lange tijd geen nieuwe upgrade heb uitgevoerd heb ik besloten een compleet nieuw systeem aan te schaffen. Ik wil de pc het meest gaan gebruiken voor games, maar af en toe ook kunnen devven en debuggen. Het hoeft niet extravagant zwaar allemaal, maar het liefst wel de meeste bang for the buck.

Het budget ligt op 1,000 euro, daarnaast heb ik al een full HD monitor, Logitech g500 muis en een degelijke 5.1 setup ( naam kwijt). Ik lees dat mechanische keyboards ook populair zijn alleen weet ik nog niet helemaal of het de moeite waard is.

Intern heb ik niets dat de moeite waard is om te redden? Althans.. Nee.

Wat ik tot nu toe heb is dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 75,96€ 75,96
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 99,99€ 99,99
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,03€ 203,03
1Corsair Enthusiast TX550M€ 71,90€ 71,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 106,06€ 106,06
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9B€ 93,90€ 93,90
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 124,50€ 124,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 775,34

Wat nog mist is een goede CPU koeler en een videokaart. Ik zat zelf te denken aan de Scythe Mugen 2, maar hoor er verhalen over dat ze lastig te bevestigen zijn, misschien andere koelers die effectief zijn?

Kan iemand ook nog concreet het verschil uitleggen tussen een 3550 en een 3570K? De K staat voor unlocked mogelijkheden geloof ik, maar ik ga niet te zwaar overclocken waarschijnlijk.

Misschien dat er dan ook een ander moederbord bij kan?

En welke videokaart.. Daar gaat het om draaien natuurlijk! Een 7850OC lijkt me een erg goede kaart daarentegen hoor ik ook mooie verhalen over de nVidia`s 5XX series welke toch iets betaalbaarder zijn dan de 6XX series. Alle input is welkom. Ik wil me wel aan het budget houden.

Iedereen alvast bedankt!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:08
Het is waar dat de K voor unlocked staat bij intel processors. En als het unlocked is kan je OC'en. Dus de 3550 kan je niet OC'en en de 3570K kan je wel OC'en. Dat is de grootste verschil van de 2 processors. Een ander verschil is natuurlijk dat de 3570K hoger geclockt is dan de 3550.

De Scythe Mugen 2 is een goede processor koeler. Ik weet niet hoe moeilijk het is om hem te bevestigen, maar hoe moeilijk kan dat nou zijn? en anders kan je nog altijd de gebruikershandleiding lezen of op het internet opzoeken.

Wat wil je met 16GB aan RAM doen? 8GB aan RAM is meer dan genoeg. En als het later toch echt meer RAM nodig is kan je nog altijd een setje bij prikken.

Ik zou de Asus GTX670-DC2T-2GD5 als GPU kiezen. Het is een zeer snelle GPU. Deze GPU is zelfs sneller dan de 7970 en de GTX 680, maar is wel goedkoper dan die 2 GPU's. Je kan naar game benchmarks kijken hoeveel het verschil in FPS is tussen deze 3 GPU's.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07
Die 670 is inderdaad erg goede bang for buck, echter niet leverbaar...

Wat voor games ga je spelen en wat zijn je eisen hierbij?

PS: de rest ziet er wel ok uit, gewoon de mugen 2 nemen, montage valt wel mee zolang je nog niet alles in je kast hebt zitten (en zelfs dan lukt het prima, zeker met 2 personen).

Verwijderd

ik heb hem nog kunnen bestellen, over 2 weken leverbaar

• Xalephsis
Oke, dan is het verschil tussen de gewone en de K versie duidelijk. Ik ga waarschijnlijk geen extreme overclocks doen dus eigenlijk kan ik het af met de gewone versie, maar ja, je weet maar nooit..

Over het geheugen, Ik heb bewust de 16GB kit gekozen omdat ik naast games ook redelijk wat dev werk wil doen en mij binnenkort wat meer wil focussen op concept art, Photoshop, grote canvassen etc. Extra geheugen is dan aan te raden met de layers.

De Scythe Mugen zal ik toevoegen aan de lijst, als er inderdaad geen problemen mee zijn.. :)

Over de videokaart, heb net even een paar reviews erbij gehad en ziet er inderdaad erg lekker uit, maar ik ben wel van plan me aan het budget te gaan houden. Dat betekent dat er nog zo`n 200 euro in het potje zit en de 670 is nog erg prijzig. Ik kan wel wat rekken maar ik moet ook nog een nieuwe laptop aanschaffen.

En dan het laatste, mechanische toetsenborden, is het echt de moeite waard?

Over de games, dat zijn voornamelijk games als Battlefield 3, BF Bad Company 2, Command and Conquer, Guild Wars 2 ( als die uit is) en de Total War games en af en toe een game die de moeite waard is.

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Het grote mechanische toetsenborden topic voor meer info over mechanische tobo's ;)

• yeth3119
Als je nog maar €200 over hebt voor een GPU dan zou ik voor deze GPU kiezen: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC. Is nog net geen €200, en je kan met de meeste spellen van nu op full HD nog steeds met meer dan 60 FPS spelen. Maar net als bij de andere GPU zou ik ook bij deze GPU naar game benchmarks gaan kijken.

De mechanische toetsenborden zijn als het goed is niet echt gemaakt voor het lang ingedrukt houden van de knoppen. Dus als je schiet of race games gaat spelen met je toetsenbord dan zou een ander soort toetsenbord prettiger zijn voor het gebruik.

• Xalephsis
Bedankt voor je reactie Yaku, de 560 ziet er vrij sterk uit, als ik de benchmarks er bij haal scoort ie inderdaad nog redelijk. Ik kan eventueel wat rekken en ik zat zelf net te kijken naar een 7850, welke in de meeste benchmarks ook redelijk scoren.

• yeth3119
De 7850 is zeker ook een goeie GPU. Helemaal niks mis mee.

• sthij
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2025
Ook een zeer goede overclocker :)

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-05 16:39

Pykow

Angelo OTR

Het is jammer dat Nvidia kaarten nog steeds slecht leverbaar zijn, dus ik weet niet hoesnel je alles wilt hebben.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 10:49

IIsnickerII

Docent Software Dev

yakutemre1995 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:02:
De Scythe Mugen 2 is een goede processor koeler. Ik weet niet hoe moeilijk het is om hem te bevestigen, maar hoe moeilijk kan dat nou zijn? en anders kan je nog altijd de gebruikershandleiding lezen of op het internet opzoeken.
Jij hebt nog nooit een mugen 2 geassembleerd :P. Dat is een onding om te installeren. Het heeft mij 3x geduurd voordat ik hem goed had. En elke keer dat ik hem wou vervangen moest de gehele computer weer uit elkaar. Eerst zaten de moertjes verkeerd om, en daarna had ik teveel koelpasta gebruikt. Verder kan ik wel meegeven dat, na een beetje moeite erin gestoken te hebben, deze koeling de grootste prijs/kwaliteits waarde heeft. Hij is goedkoop, en koelt als de beste!

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:22
Als je wat meer van OC houdt, kan je ook voor de AMD 6870 kaart gaan (draait alle games prima op high en is eenvoudig over te clocken) en is ~150 euro. Dan hou je wat meer over voor bv waterkoeling en kan je 3570k naar ~4,4 ghz.

• Xalephsis
Welke waterkoeling zou je aanraden dan Sneeuwpop? Misschien is het inderdaad de moeite waard. Ik zit er aan te denken om het budget iets te rekken om bijvoorbeeld een HD7870 te halen, na wat reviews gelezen te hebben blijkt dat er toch e.e.a. mis is met de 7850?

Afijn, een 560 TI is ook goed genoeg, gewoon even kijken denk ik dan maar.. Lastig kiezen hoor.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Wat zou er mis zijn met een 7850? Die is gewoon goed prijs/kwaliteit... raar...

Basis watercooling is meestal maar even goed als een high end luchtkoeler, enkel is de luchtkoeler maar een fractie van de prijs. Snel gekozen.

• Xalephsis
Oke, ik heb eventjes wat verder gezocht, ik denk dat ik de huidige opstelling laat zoals die is, heb via een kennis te horen gekregen dat er nog een 7970 beschikbaar is voor 260,- euro. Dat is iets boven budget maar een beetje rek mag voor deze keer.

Ik hou de Scythe, als waterkoeling inderdaad geen meerwaarde oplevert in dezelfde prijs categorie. Heb inmiddels ook een review gelezen over de nieuwe Ivy Bridge chips en de 3570K schijnt de extra 20,- waard te zijn al vermelden ze wel dat de 2500K praktisch hetzelfde levert. Helaas ben ik wel marketing gevoelig en wil ik toch liever de nieuwste Ivy t.o.v. de Sandy.
Pagina: 1