Omdat ik al een lange tijd geen nieuwe upgrade heb uitgevoerd heb ik besloten een compleet nieuw systeem aan te schaffen. Ik wil de pc het meest gaan gebruiken voor games, maar af en toe ook kunnen devven en debuggen. Het hoeft niet extravagant zwaar allemaal, maar het liefst wel de meeste bang for the buck.
Het budget ligt op 1,000 euro, daarnaast heb ik al een full HD monitor, Logitech g500 muis en een degelijke 5.1 setup ( naam kwijt). Ik lees dat mechanische keyboards ook populair zijn alleen weet ik nog niet helemaal of het de moeite waard is.
Intern heb ik niets dat de moeite waard is om te redden? Althans.. Nee.
Wat ik tot nu toe heb is dit:
Wat nog mist is een goede CPU koeler en een videokaart. Ik zat zelf te denken aan de Scythe Mugen 2, maar hoor er verhalen over dat ze lastig te bevestigen zijn, misschien andere koelers die effectief zijn?
Kan iemand ook nog concreet het verschil uitleggen tussen een 3550 en een 3570K? De K staat voor unlocked mogelijkheden geloof ik, maar ik ga niet te zwaar overclocken waarschijnlijk.
Misschien dat er dan ook een ander moederbord bij kan?
En welke videokaart.. Daar gaat het om draaien natuurlijk! Een 7850OC lijkt me een erg goede kaart daarentegen hoor ik ook mooie verhalen over de nVidia`s 5XX series welke toch iets betaalbaarder zijn dan de 6XX series. Alle input is welkom. Ik wil me wel aan het budget houden.
Iedereen alvast bedankt!
Het budget ligt op 1,000 euro, daarnaast heb ik al een full HD monitor, Logitech g500 muis en een degelijke 5.1 setup ( naam kwijt). Ik lees dat mechanische keyboards ook populair zijn alleen weet ik nog niet helemaal of het de moeite waard is.
Intern heb ik niets dat de moeite waard is om te redden? Althans.. Nee.
Wat ik tot nu toe heb is dit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 75,96 | € 75,96 |
| 1 | Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB | € 99,99 | € 99,99 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 203,03 | € 203,03 |
| 1 | Corsair Enthusiast TX550M | € 71,90 | € 71,90 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 106,06 | € 106,06 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9B | € 93,90 | € 93,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 124,50 | € 124,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 775,34 | |
Wat nog mist is een goede CPU koeler en een videokaart. Ik zat zelf te denken aan de Scythe Mugen 2, maar hoor er verhalen over dat ze lastig te bevestigen zijn, misschien andere koelers die effectief zijn?
Kan iemand ook nog concreet het verschil uitleggen tussen een 3550 en een 3570K? De K staat voor unlocked mogelijkheden geloof ik, maar ik ga niet te zwaar overclocken waarschijnlijk.
Misschien dat er dan ook een ander moederbord bij kan?
En welke videokaart.. Daar gaat het om draaien natuurlijk! Een 7850OC lijkt me een erg goede kaart daarentegen hoor ik ook mooie verhalen over de nVidia`s 5XX series welke toch iets betaalbaarder zijn dan de 6XX series. Alle input is welkom. Ik wil me wel aan het budget houden.
Iedereen alvast bedankt!