Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-09 21:26
Goedenavond,

Sinds vandaag heb ik de Samsung ES7000 40" in mijn bezit. Deze TV maakt gebruik van de actieve 3D techniek (shutterglasses dus). Heel leuk zo'n 3D TV, maar dan moet je er natuurlijk ook wel je 3D MKV's op af kunnen spelen, en daar ligt het probleem. Momenteel heb ik de AC Ryan PlayOn HD!, maar ik vraag me af of ik hier überhaupt 3D materiaal mee af kan spelen. Net heb ik geprobeerd een SBS (Side-by-Side) MKV bestand af te spelen, maar behalve dat ik 2 beelden naast elkaar te zien kreeg gebeurde er niks. Ook de 3D knop op de afstandsbediening hielp niet, het enige wat dat deed was het beeld wazig maken, wat dus in principe voor het 3D effect zou moeten zorgen, mits het een geheel beeld zou zijn (Terwijl als ik op die knop druk terwijl ik digitale TV kijk ik kan kiezen of ik het beeld van 2D naar 3D wil converteren of dat ik het SBS of OU wil hebben. Heeft iemand enig idee of ik met deze mediaplayer 3D MKV's af kan spelen?

Zo nee; Welke mediaplayer raden jullie aan om 3D Side-By-Side MKV's mee af te spelen en hoe kan ik 3D MKV's afspelen?

Buiten Side-By-Side is er ook nog Top-and-Bottom, waarbij de beelden niet naast elkaar worden gezet, maar boven elkaar (resultaat hiervan is dat niet de pixels horizontaal gehalveerd worden, maar verticaal). Ik neem aan dat dit principe hetzelfde is, en dat als Side-by-Side werkend is het geen probleem moet zijn om Top-and-Bottom af te spelen?

Alvast bedankt,

Donny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

mr.paaJ

generatie cmd+z

40ES7400...?
Het lijkt alsof de TV denkt een 'echt' 3D signaal binnen te krijgen, heeft de mediaspeler een optie om 3D uit te zetten?
side by side moet je gewoon werkend kunnen krijgen, vreemd dat je die optie niet krijgt met de 3D knop, maar meer haal je niet uit die speler. Er is net een nieuwe lichting modellen op de markt die wel vol 3D aankunnen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
mr.paaJ schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:37:
40ES7400...?
Het lijkt alsof de TV denkt een 'echt' 3D signaal binnen te krijgen, heeft de mediaspeler een optie om 3D uit te zetten?
side by side moet je gewoon werkend kunnen krijgen, vreemd dat je die optie niet krijgt met de 3D knop, maar meer haal je niet uit die speler. Er is net een nieuwe lichting modellen op de markt die wel vol 3D aankunnen.
Mijn excuses, ik bedoelde de 40ES7000 (zoals bij gerelateerde producten te zien was). De mediaspeler is volgens mij nog één van de eerste die er waren, dus heel veel opties heeft ie niet. Hij weet niet eens wat 3D is.
Ik gok er maar op dat de mediaspeler dan gewoon verouderd is en dat ik een nieuwe moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
en toch: Met de AC Ryan Essential (volgens mij zo'n beetje hetzelfde, excl netwerkverbinding) kan je wel 3d-bestanden mee afspelen, die ook ondersteund worden door een LG-tv (passieve 3d). Het zou met een actieve 3d dan toch ook moeten werken?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:49
Ik denk dat het niet in de mediaspeler zit. Want indien ik het goed begrepen heb dan geeft side-by-side twee beelden die elk de helft van full hd zijn om niet boven full hd uit te komen, zodat de mediaspeler het goed doet. M.a.w. de tv zul je ertoe moeten bewegen ze niet side-by-side te tonen maar ze afwisselend weer te geven. Dat kan de mediaspeler (geen enkele) niet, want zo zit het niet in het bestand.

[ Voor 5% gewijzigd door ParkOverall op 30-05-2012 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
Bedankt voor de reacties. Wat ik me toch afvraag is als het dan toch wel zou moeten kunnen in deze opstelling, waarom heb je dan met een 3D bluray speler toch HDMI 1.4 nodig? Is dat omdat een 3D bluray gewoon 2 Full HD beelden heeft inplaats van 2 beelden met de helft van de horizontale pixels en dus meer doorvoersnelheid nodig heeft?

Ik zal vanavond als ik thuis ben nog even kijken of ik misschien toch iets aan de instellingen van de TV moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DonnyL schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:34:
Bedankt voor de reacties. Wat ik me toch afvraag is als het dan toch wel zou moeten kunnen in deze opstelling, waarom heb je dan met een 3D bluray speler toch HDMI 1.4 nodig? Is dat omdat een 3D bluray gewoon 2 Full HD beelden heeft inplaats van 2 beelden met de helft van de horizontale pixels en dus meer doorvoersnelheid nodig heeft?
Dat klopt :)
Ik zal vanavond als ik thuis ben nog even kijken of ik misschien toch iets aan de instellingen van de TV moet veranderen.
Vergeet je actieve bril niet in te schakelen en op te laden voordat je begint ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
nero355 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:43:
[...]

Dat klopt :)

[...]

Vergeet je actieve bril niet in te schakelen en op te laden voordat je begint ;)
Dat verduidelijkt het alweer, bedankt.

In dat geval weet ik zeker dat ik sowieso een nieuwe mediaspeler ga halen met HDMI 1.4 en goede integratie van 3D (met gewoon veel opties specifiek voor 3D). Met die PlayOn HD! kan ik geloof ik ook geen BD-ISO's afspelen, dus dan is dit een mooi moment om hem te vervangen.

Momenteel zit ik naar de Xtreamer Prodigy te kijken aangezien die wel goed schijnt te werken in combinatie met 3D. Weet iemand nog andere mediaspelers met HDMI 1.4, BD-ISO ondersteuning en een goede 3D integratie die wellicht beter zou zijn dan de Xtreamer Prodigy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Staat je tv wel op Full HD? Me broertje had zelfde probleem, tv stond niet op full HD ingesteld.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
evilpin0 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:13:
Staat je tv wel op Full HD? Me broertje had zelfde probleem, tv stond niet op full HD ingesteld.
Via mijn HD-encoder ontvang ik wel gewoon HD beeld, dus het lijkt me wel. Toch zal ik dat vanavond voor de zekerheid nakijken in de instellingen van de TV, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ook even in je tv settings kijken, kleine kans maar je zal niet de eerste zijn!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

mr.paaJ

generatie cmd+z

Je kunt je TV niet van Full HD af krijgen hoor...

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
Helaas, ook in de instellingen is niks te veranderen om SBS 3D te laten werken in combinatie met mijn AC Ryan PlayOn HD!. Ik zit er op dit moment dus aan te denken om de Xstreamer Prodigy of de Fantec 3DFHDL te halen. Iemand enig idee of de meerprijs van 45 euro van de Fantec 3DFHDL te rechtvaardigen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08-2015
Ik kan het niet uit je berichten halen, maar heb je je AC Ryan PlayOn HD! met een HDMI kabel aangesloten op je tv? Laatst had ik mijn laptop via VGA aangesloten op de tv en toen had ik alleen de mogenlijkheid om 2D beelden om te zetten naar 3D. Echter toen ik een HDMI kabel gebruikte had ik wel de mogenlijkheid om voor SBS te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
M3rcury93 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:33:
Ik kan het niet uit je berichten halen, maar heb je je AC Ryan PlayOn HD! met een HDMI kabel aangesloten op je tv? Laatst had ik mijn laptop via VGA aangesloten op de tv en toen had ik alleen de mogenlijkheid om 2D beelden om te zetten naar 3D. Echter toen ik een HDMI kabel gebruikte had ik wel de mogenlijkheid om voor SBS te kiezen.
Ja, mijn mediaspeler staat rechtstreeks aangesloten met de TV, dus dat is het probleem niet.

Vanmiddag een SBS 3D bestand op een USB stick gezet en die in de TV gedaan, en ik kreeg deze keer wel de optie's SBS en OU te zien. Hiermee is het probleem wel duidelijk, de AC Ryan kan er gewoon niet mee overweg. Inmiddels de Fantec 3DFHDL besteld.

Topic kan dicht, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Heb er nog even nader naar gekeken: een HDMI 1.4a aansluiting op de mediaspeler is (waarschijnlijk) nodig. Uit 'WiKi': 'waarmee weergaveapparatuur (3d-televisie) zich aan kan passen aan het type stereosignaal dat ontvangen wordt.' Dus zonder HDMI 1.4a lijkt de tv zich er mogelijk geen raad mee te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Het kan ook aan de hdmi-kabel liggen, deze moet ook 1.4 ondersteunen. Ik had laatst ook bij iemand hetzelfde probleem waarbij het met een 1.3 niet werkte maar wel met een 1.4 kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Volgens mij is een 'high speed' 1.3 voldoende: 1.4 biedt niet meer dan 1.3 in dit opzicht.
Pagina: 1