Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hvanveldhoven
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 09:15
Ik heb onlangs zelf een computer in elkaar gezet. Helaas bleek toen ik de monitor had aangesloten en de computer aanzette dat ik geen beeld kreeg. De fans draaien wel, ik krijg alleen geen piep of brandende LED's.

de computer heeft de volgende specs:
- MSI 880GMA-E35FX moederbord
- AMD FX8150 processor
- 2x4 gig kingston DD3 geheugen
- geen videokaart (zit ingebouwd in mobo, uitbreiding volgt later).

Na enig onderzoek online kwam ik er achter dat het waarschijnlijk aan 2 dingen kan liggen:
  • Processor is dood;
  • de chipsetdrivers van mijn mobo ondersteunen de processor niet.
  • of ik heb iets anders fout gedaan :s
Ik vermoed dat het het laatste is want het mobo heeft een 880g chipset die de FX lijn van AMD niet ondersteund. Op de site van MSI kan ik wel een update van de chipsetdrivers downloaden maar hoe kan ik de chipsetdrivers updaten als het systeem niet opstart en alleen de fans werken? Of moet ik toch een ander mobo of processor aan gaan schaffen? Of is toch de processor/het moederbord dood?

Hopelijk kan iemand me helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 19:43
Je processor (8150) staat helaas niet op de lijst van processor die worden ondersteund door dit mobo.
http://www.msi.com/produc...FX-.html#/?div=CPUSupport

Uit de FX-serie draaien de 4100,4150,6100,6120,8100,8120 en 8140 op je mobo maar de 8150 niet.

Misschien bij vraag en aanbod een ruil voorstellen voor een 8100,8120 of 8140?

edit: misschien kan je wachten op een update van je BIOS. Misschien komt er nog een BIOS-versie uit die ook de FX-8150 ondersteund. Dan moet je wel de BIOS updaten via een andere CPU die door de oudere BIOS ondersteund wordt. Veel succes verder!

[ Voor 26% gewijzigd door dieselross op 28-05-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 16:23
Zo te zien is de FX8150 de enige 125W uit het lijstje, dus die wordt niet odersteund idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 22:42
Duidelijk een gevalletje van ik heb m'n huiswerk niet goed gedaan.
Of er ooit support voor komt, misschien niet vanwege het hogere vermogen dat ie moet hebben.
Maar gewoon uit nieuwsgierigheid hoe kom je erbij om een cpu te nemen die niet in de lijsten voor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hvanveldhoven
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 09:15
Zullen we het maar eenn gebrek aan ervaring noemen ;). Ik dacht me voldoende ingelezen te hebben, niet dus. Nu is de keuze dus een nieuwe mobo of een nieuwe CPU......moeilijk

Wat ik wel vreemd vindt is dat de FX8140 wel ondersteund wordt volgens MSI, maar dat ik op de site van AMD niks kan vinden over een FX8140! maar dat even terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 22:42
Tja 8)7
Het is vaak een combinatie van CPU-code dat niet in de bios staat en de stroomvoorziening wat op je MB zit, wat een beperkte vermogen kan leveren.
Je kan kijken welke je terug kan brengen/sturen of je MB of je CPU.
Good luck :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik zou een ander moederbord halen. Kijk hier even wat gangbaar is: AMD FX Ervaringen topic.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 10:10
Uuuh waarom niet gewoon terug naar de winkel en zeggen dat die sukkels me het verkeerde mobo mee hebben gegeven? Je mag verwachte dat als je in klant naar een winkel ga je gewoon het juiste mee krijg en hun ook een beetje met je mee denken.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Pagina: 1