Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:07
Stef602 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:46:
[...]

Displayport :)

@meneer boven mij
Je was net iets sneller, +1 voor jou. ;)
Oke :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
lightdestroyer schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:53:
[...]

Spijtig genoeg stond er op mijn verzending wel de correcte prijs :P (sowieso zo'n scherm verzenden met als value 100$ dollar erop is vragen om problemen :p)
Nog speciaal gevraagd in de communicatie om de value van 299dollar expliciet erop te zetten (zodat de verkoper niet uit z'n eigen een lagere value zou gebruiken om mij te helpen)
De correcte doane tax is dan ook 97,30 euro. In geval van twijfel dienen ze contact op te nemen met de verkoper of indien onmogelijk met u als koper om aan te tonen dat de factuur juist is (heb ik nog nooit geweten hoor, ze lappen er wat bij).
In mijn geval is het gewoon duidelijk dat ze een pakket van 2 schermen zagen, 100 euro tax .. "hey 2 pakketten" .. -> 2*100 euro .. :P
+ nog eens 100 euro extra vanwege ups voor de "handling en insurance".
Het is duidelijk waar het fout is gelopen, maar om iets te laten corrigeren .. dat is wat anders diegene die de factuur ging laten betalen wou die zelf niet aan mijn broer afgeven omdat hij ook door had dat deze niet klopte (hij had maar 2 schermen bij zich, niet 4 XD)

Het feit is gewoon dat er vaak verkeerde doane taxen worden gehoffen en dat blijkbaar ups er ook nog eens snel wil aan verdienen. De brave mens die alles stilzwijgend betaald en geen klacht durft in te dienen (of gewoon niet durft te weigeren) hebben ze dan altijd liggen. Het is niet de eerste keer dat ik zoiets voor heb en zal wellicht niet de laatste zijn.
Mijn raad is om gewoon correcte value op de pakketten te zetten en geen schrik hebben om klachten in te dienen.
Om het verhaal kort te maken. En mensen dus niet af te schrikken om te importen in België ;)

Na een maandje heen en weer ping pong via mails en telefoneren is de inportheffing + handling van 299 euro gereduceerd naar 108,9 euro (klein verschilletje :+ )
PS: Nog een voordeel dat dit scherm enkel dvi heeft, namelijk kan je dus enkel bekijken als een computeronderdeel en niet als een lostaand videopaneel of tv paneel.
Maw 14% inport tax uitgespaard dankzij de beperkte inputmogelijkheden van het scherm (yay). De 21% BTW belasting blijft natuurlijk :)

Beide schermen vorige week in ontvangst mogen nemen nadat ze terug gelosd werden door de koreaanse leverancier uit een Duits depot.
Ik moet wel zeggen dat de kartonnen zwaar gehavend waren na de vele ritjes in de camionettes van de lokale ups medewerkers, maar ups voor de laatste levering vanuit Duitsland er een serieuse extra bescherming had rondgedaan (ofwel was dit om de schermen tijdelijk te bewaren).

Anyway: die schermen kunnen blijkbaar tegen meer dan 1stootje en deden het allebij uitstekend: geen dode pixels, geen waarneembare blacklight bleeding (zover ik het kan opmerken).
Zelf het geluid had me aangenaam verrast (lees als, ik verwachte een ramp maar de mids klinken eigenlijk ferm goed, bass, hoge tonen en de ruis kan je beter negeren :P). Het scherm zou je eventueel nog kunnen gebruiken voor een goedkope center box oplossing..

Ik hield m'n hart vast toen ik de schermen uit de verpakking haalde, zelfs 1 van de screen protectors had een serieus grote en diepe kras. Conclusie: die koreaanse panelen vallen echt niet direct uit elkaar, das wel al bewezen :P

Er is zeker een meerwaarde in caliberatie van deze schermen, of toch sommige, daar ik beiden naast elkaar had gezet en er een serieus verschil in kleuren kon worden waargenomen, zelfs door een amateur die niets anders doet dan gebruik maken van de allergoedkoopste tn paneeltjes.
Daar het ene scherm al weg is zal ik me zelf nog eens moeten bezig houden met caliberatie en OC'en maar tot nu toe nog niet mee begonnen daar ik nog teveel geniet van m'n nieuw scherm.

Er is geen OSD beschikbaar, maar gelukkig heeft het nvidia configuratiepaneel genoeg opties om dit te conpenseren (en wellicht ati ook). Ik merkte door gewoon de sliders effen te bewegen en dan weer naar default te laten plaatsen door de applicatie de kleuren er (nog) een stuk beter uitzagen. (handige optie als je zoals ik je niet direct wil bezig houden met caliberatie). Het scherm geeft net zoals mijn vorige (ook 300) meer dan genoeg ligt en staat traditioneel terug op 50% lichtsterkte.

PS: De "wiebelige" voet en "goedkope" plastiek rond het paneel zijn een stuk beter dan waarvoor ik vreesde. Opnieuw was er een verschil tussen beide schermen (bij het ene moest ik echt drie keer proberen en uiteindelijk de vijs er serieus hard indraaien, het andere ging het met het grootste gemak)
Maar éénmaal gemonteerd heb ik echt geen klagen van een "wiebelige" voet. De knopjes en het plastiek zijn niets speciaal (zwart ipv zilver, past niet meer met m'n audio boxjes ) maar voelen deftig genoeg aan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Stef602 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:24:
[...]

230 euro meer en je hebt een mooie dell ultrasharp u2713hm :)
met:
  • 3 jaar garantie en ondersteuning
  • een stevige voet
  • niet het idee alsof hij door een 5 jarig chineesje met een bot mes in elkaar is gezet _/-\o_
[afbeelding]
1) Kan niet overgeklokt worden. 1 van DE redenenen dat mensen een koreaans scherm bestellen
2) PLS>IPS
3) zero inputlag
4) snellere bwb en gtg waardes door overclocken
5) prijs

Enige echte reden om niet te gaan voor een koreaans scherm is de bouwkwaliteit. Die is inderdaad ruk.
Maargoed, wat wil je voor 250 euro?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:07
Oeps verkeerde topic 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-01-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 00:42
Kan iemand mij wat meer info vertellen over het verschil tussen de crossover black tune 2735AMG en de QNIX Q2710? Ik ben vooral benieuwd naar de bouwkwaliteit, dode pixels (is het 30-50 euro extra waard om een pixel perfect scherm te kopen bij AccessoriesWhole?), input lag, overclockbaarheid, coil whine (schijnbaar mogelijk bij de 2735AMG?) en stabiliteit van de monitors.

Ik lees over bovenstaande namelijk allemaal verschillende dingen. Dit topic doorspitten laat me ook met vraagtekens omtrent die topics achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Het is het sowiezo nooit waard om een "pixel-perfect" scherm te bestellen.
Dat zijn leuke manieren om snel geld te verdienen, maar de schermen worden niet gechecked voor ze verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Lijkt er ook op dat de x-star en de qnix minder vooradig zijn. De prijzen stijgen langzaam en het dp model zakt juist. Deze zal wel minder hard verkopen omdat hij niet te overclocken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Aekaz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:21:
Kan iemand mij wat meer info vertellen over het verschil tussen de crossover black tune 2735AMG en de QNIX Q2710? Ik ben vooral benieuwd naar de bouwkwaliteit, dode pixels (is het 30-50 euro extra waard om een pixel perfect scherm te kopen bij AccessoriesWhole?), input lag, overclockbaarheid, coil whine (schijnbaar mogelijk bij de 2735AMG?) en stabiliteit van de monitors.

Ik lees over bovenstaande namelijk allemaal verschillende dingen. Dit topic doorspitten laat me ook met vraagtekens omtrent die topics achter.
2735AMG heb ik geen ervaring mee. Qnix wel. De Qnix heeft zero inputlag. Bijna iedereen haalt 96Hz met overclocken. Helaas is 120Hz voor niet iedereen haalbaar. Wat dat betreft moet je geluk hebben met je monitor. Coilwhine heb ik bijna niemand over gehoord dus, zover ik dat kan inschatten, is dat een probleem wat niet heel vaak voorkomt. Stabiliteit van de monitor is ronduit ruk. Een klein tikje tegen je buro en de monitor staat al te wiebelen. Veel mensen kopen ook achteraf een andere voet die stabieler staat. Bouwkwaliteit is ook matig. Maargoed, voor die prijs moesten ze ergens op besparen. ;)

Wat voor monitor heb je nu eigenlijk?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ChojinZ schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:47:
[...]
Stabiliteit van de monitor is ronduit ruk. Een klein tikje tegen je buro en de monitor staat al te wiebelen.
Die van mij dus totaal niet, de voet ging er dan ook erg stoef onder en bout heb ik ook goed vast gedraaid. Had enkele weken terug ook een Dell UltraSharp U2711 en qua wiebelen was die vergelijkbaar.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
-The_Mask- schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:57:
[...]

Die van mij dus totaal niet, de voet ging er dan ook erg stoef onder en bout heb ik ook goed vast gedraaid. Had enkele weken terug ook een Dell UltraSharp U2711 en qua wiebelen was die vergelijkbaar.
Dan heb je denk ik mazzel, stabiliteits problemen is een veel gehoord euvel bij de Qnix. Dat is ook de rede dat de meeste achteraf een vesa steun halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
-The_Mask- schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:57:
[...]

Idem (zie mijn voorgaande lap tekst ;p)

Dus ik zou zeker het "voet" probleem niet generaliseren. Eerder zoals dode pixels: tzal van je geluk afhangen >:) .
Misschien een nieuwe bron van inkomsten door de verkopers: stabiele voet garantie :*)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Toch ff checken, we hebben het wel allemaal over dit type voet toch?
http://whatuneed4baby.img..._QX2710-LED_Detail_07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Duidelijk!

Wat ik overigens ook maf vind: Die functieloze aan/uit knop aan de voorkant. Hadden ze die niet lekker kunnen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er al iemand ervaring om zulk scherm 2560*1440 aan te sluiten op een hackintosh via de HD4600 van het Moederbord.

moederbord ondersteund hdmi , displayport , maar geen dual dvi.

kan je via een displayport adaptor naar dual dvi aan het werk gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:09

Heb een QX2710 van AW, al een maand of 6, ik wil niet anders meer. Even korte opsomming:
- De voet is wel echt ruk, niets te verstellen, eigenlijk te laag, ik heb er een Ergotron LX arm aan gezet, schroefgaatjes eigenlijk iets te ondiep maar dat valt te fixen.
- Bouwkwaliteit van het scherm zelf weinig op aan te merken, behuizing is plastic maar zelfs na in en uit elkaar halen gewoon stevig genoeg.
- Dode pixels geen last van (met garantie van AW) - schijnt dat dit zogenaamde B-klasse panelen van Samsung zijn, die hebben dus altijd een vorm van defect, be it either een dode pixel, clouding of iets anders.
- Input lag is er niet (kom van een BenQ XL2420T)
- 118Hz strak hier, heel soms (lees max 1x per dag) een rode of blauwe lijn door het scherm maar zodra je iets anders op je scherm tovert is dat wel weg.
- Coil whine ook niet aanwezig
- Enige minpunt is dat ik wel een 'burn-in' effect zie - als ik een tijd lang bv. NU.nl open heb staan en daarna in mijn zware code-editor wat ga typen kan ik nog zien waar de plaatjes hebben gestaan (als je er op let), fade na een paar minuten gewoon weer weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:28:
kan je via een displayport adaptor naar dual dvi aan het werk gaan ?
Ja via een active displayport naar duallink DVI adapter, maar die zijn erg duur, dan is het interessanter om direct een scherm te nemen met DP.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat bedoel je met active displayport naar dual link DVI adaptor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje op dit forum te hebben mee gelezen ben ik van plan een QX2710 te halen.
Ik lees veel over dat display port niet 120 Hz ondersteunt, is dit de goeie?
http://www.amazon.com/QNI.../ref=cm_cr_pr_product_top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
unfor schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:06:
Het is het sowiezo nooit waard om een "pixel-perfect" scherm te bestellen.
Dat zijn leuke manieren om snel geld te verdienen, maar de schermen worden niet gechecked voor ze verzenden.
Lees link eens door. Ik weet niet of het 100% waar is, maar hij garandeert 100% geen defecte pixels. Ik kom hier via een review van overclock.net.
ufear schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:39:
[...]

Heb een QX2710 van AW, al een maand of 6, ik wil niet anders meer. Even korte opsomming:
- De voet is wel echt ruk, niets te verstellen, eigenlijk te laag, ik heb er een Ergotron LX arm aan gezet, schroefgaatjes eigenlijk iets te ondiep maar dat valt te fixen.
- Bouwkwaliteit van het scherm zelf weinig op aan te merken, behuizing is plastic maar zelfs na in en uit elkaar halen gewoon stevig genoeg.
- Dode pixels geen last van (met garantie van AW) - schijnt dat dit zogenaamde B-klasse panelen van Samsung zijn, die hebben dus altijd een vorm van defect, be it either een dode pixel, clouding of iets anders.
- Input lag is er niet (kom van een BenQ XL2420T)
- 118Hz strak hier, heel soms (lees max 1x per dag) een rode of blauwe lijn door het scherm maar zodra je iets anders op je scherm tovert is dat wel weg.
- Coil whine ook niet aanwezig
- Enige minpunt is dat ik wel een 'burn-in' effect zie - als ik een tijd lang bv. NU.nl open heb staan en daarna in mijn zware code-editor wat ga typen kan ik nog zien waar de plaatjes hebben gestaan (als je er op let), fade na een paar minuten gewoon weer weg..
Dank voor je info! Hebben meer mensen hier last van? Dit schrikt me namelijk af... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 03:09

Dan heb je niet heel het topic doorgespit ;) Had op een aantal van jou vragen op de vorige pagina al eerder antwoord geven. Maar om dan op al jou vragen te antwoorden:

Overclockbaarheid is bij de Crossover niet mogelijk. Maar dat vind ik niet zo heel erg, omdat ik toch geen enkele game op 120FPS kan spelen op 1440P en dan nog op ultra.

Inputlag heb ik zelf totaal geen last van (en ik ben daar aardig gevoelig voor) en volgens mensen die het ook echt hebben opgemeten, komen ze uit op ongeveer 6ms, wat zowat het laagste is wat je kan krijgen op IPS monitoren.

Coil Whine heb ik zelf geeen last van, ook niet met een geheel witte achtergrond. Ik heb ook geen dode pixels en ik heb ook geen Perfect Pixel monitor. Maar die twee dingen kunnen natuurlijk per monitor verschillen.

De monitor is ook erg stabiel met de voet en wiebelt niet, alleen als je er echt op gaat zitten duwen. Daarnaast vind ik de bouwkwaliteit echt super, hij is bijna in zijn totaal met aluminium afgewerkt met een glazen paneel. Dit paneel heeft een speciale coating welke reflecties tegen gaat, welke ook echt werkt want ik heb er namelijk geen last van.

Daarnaast is de beeldkwaliteit echt geweldig en heb ik niks te klagen. Wel heb ik last van enige backlight bleed, maar daar heb ik alleen last van op een zwarte ondergrond, maar het is wel jammer. Daarnaast had ik ook gelezen dat het paneel wat in de Crossover zit wat beter is dan de Quinx, maar ik denk dat het verschil erg klein is. Wel kan ik de monitor op een paar punten wat indrukken, maar hij voelt wel gewoon erg degelijk aan.

Ik zat ook te twijfelen tussen die Qnix, maar toch gekozen voor de Crossover voor eigenlijk bovenstaande redenen, en ik heb er totaal geen spijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
Dankjewel bjorntju! Ik heb inderdaad jouw post aandachtig doorgelezen en dit heb ik niet vermeld, mijn excuses.

Ik denk dat ik ook voor dat model ga dan, want ik heb geen behoefte aan een overclocked scherm. Kun je een foto maken van je backlight bleed? Heb je die mod die een paar dagen terug is voorgesteld in gebruik genomen? Heeft dat verschil gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Aekaz schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:07:
[...]

Lees link eens door. Ik weet niet of het 100% waar is, maar hij garandeert 100% geen defecte pixels. Ik kom hier via een review van overclock.net.
Vraag in het gigantische Qnix thread op OC.net maar eens of pixel-perfect word aangeraden ;)
Ik kan je alvast vertellen wat het antwoord is: Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 03:09
Aekaz schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:15:
Dankjewel bjorntju! Ik heb inderdaad jouw post aandachtig doorgelezen en dit heb ik niet vermeld, mijn excuses.

Ik denk dat ik ook voor dat model ga dan, want ik heb geen behoefte aan een overclocked scherm. Kun je een foto maken van je backlight bleed? Heb je die mod die een paar dagen terug is voorgesteld in gebruik genomen? Heeft dat verschil gemaakt?
Maakt niet uit hoor ;)

Maar nee heb daar nog geen gebruik van gemaakt, las het ook pas net :P Misschien dat ik het volgende week eens probeer.

Ik heb nog geprobeerd om een foto te maken, maar ik krijg het niet voor elkaar om een goede foto te maken. Het lijkt net of heel mijn scherm bleed, een beeld met een pikzwarte achtergrond lijkt net grijs :P Ik heb nog wel deze foto van iemand anders gevonden (toevallig ook uit dit topic) en zo ziet het er bij mij een beetje uit, maar wel iets erger: http://cdn.overclock.net/e/e7/e7249c1a_IMG_1534.jpeg (op die foto lijkt het beeld wel een beetje grijsachtig, maar bij mij is het gewoon pikzwart, afgezien van de plekken waar wat bleed zit)

Maar op mijn monitor heb ik 4 plekjes waar bleed vandaan komt. Twee "bultjes" boven en beneden. Ik zie ze alleen als ik een zwart scherm heb. Op de helderheid waar ik op werk valt het niet echt op. En de standaard helderheid waarmee hij geleverd wordt, is echt gigantisch fel. Ik gok zo dat ik hem nu op 30% heb staan.

Probleem is wel dat de ene monitor bijna geen bleed heeft, en de andere misschien weer heel erg. Het is toch een beetje een gok. Maar ook al heb ik wat backlight bleed, heb ik er echt totaal geen spijt van. Voor €290 heb ik nu een 27" 1440p IPS monitor, welke echt een prachtig beeld geeft. Dan maar wat backlight bleed :P Heb zelfs geen dode pixels en ik had gewoon de standaard versie besteld.

Bij die 290 komen dan wel nog importkosten bij, maar ik heb mijn factuur nog niet gekregen. Op de pakbon stond wel 200 dollar en op de sticker van FedEx ook. Dus ik denk dat ze gewoon de 200 dollar hebben aangehouden, ik verwacht dus maar iets van 40 euro aan import.

[edit]

Vandaag factuur binnen gekregen. Totaalbedrag is 51,24 euro :) 40,74 euro inklaringskosten, en 10,50 euro aan het voorschieten ervan. Valt mij dus mee. Ze hebben inderdaad de opgegeven waarde van 200 dollar aangehouden. Ik ben in totaal dus ongeveer 340 euro kwijt geweest.

[ Voor 24% gewijzigd door bjorntju op 17-01-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Net de QNIX QX2710 Evolution II 27" LED Monitor op amazon besteld. Verwachte levering tussen 5 en 21 februari. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39
Heb dit topic inmiddels vrijwel geheel gelezen en me zo goed mogelijk verdiept in de Koreaanse monitors. Net als zovelen vind ik het wel aardig om eens een keer iets anders dan een grauwzwarte Dell op het bureau te plaatsen, dus de keuze voor Korea is gemaakt.

De Koreaan zal op een mac mini 2011 worden aangesloten (via minidisplayport naar dual dvi link adapter om de hoge resolutie te halen).

Ik vind het behoorlijk lastig om door de vele ebay-bomen het ons nog te zien. Het model dat ik wil moet zowel via DVI-D als HDMI aanstuurbaar zijn.

Ik twijfel tussen deze Crossover, deze Yamakasi Q271 en de Yamakasi DS270. Heeft iemand argumenten voor of tegen de een of ander? Prijs is voor mij niet doorslaggevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
En hij is binnen! Lijkt erop dat ik geluk heb. 34 euro aan invoerrechten moeten betalen, geen backlight bleed te zien, geen dode pixels en hij klokt zonder problemen over naar 120Hz! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luqq schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:32:
En hij is binnen! Lijkt erop dat ik geluk heb. 34 euro aan invoerrechten moeten betalen, geen backlight bleed te zien, geen dode pixels en hij klokt zonder problemen over naar 120Hz! :D
Ha mooi! En snel ook. Ga ik ook maar eens over denken. Ik hou alleen zelf niet zo van pianolak. :)

Kan je die gewoon rechtstreeks bij Amazon.com bestellen of moet dat via zo'n verzendhuis? En die invoerrechten, is dat direct bij levering aan de deur betalen via een pinapparaat van de postbezorger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Gewoon exact dat model besteld die ik linkte, en mijn thuisadres ingevuld. :) Invoerrechten aan de deur betaald aan UPS, kon niet pinnen en de beste man had ook geen wisselgeld. Gelukkig wist ik dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:20:
[...]

Ha mooi! En snel ook. Ga ik ook maar eens over denken. Ik hou alleen zelf niet zo van pianolak. :)

Bedoel je dat dit de glossy versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de randen. Zwarte pianolak op het beeld zelf lijkt me nogal donker en een beetje overkill. ;)

@Luqq: okee mooi, goed om te weten. :)
nog een vraagje: Heeft deze monitor alleen DVI-D? Want mijn nieuwe laptop heeft alleen HDMI en DisplayPort, En voor 2560x1440 @60Hz kan ik alleen de DisplayPort aansluiting dus gebruiken. Dus ik vroeg me af of ik mijn nieuwe laptoppie er wel op aangesloten zal krijgen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
killer2 schreef op zondag 17 november 2013 @ 09:28:
27" Ultra Slim Crossover 27QW LED IPS 2560x1440 QHD Monitor DVI-D
Net gekocht 225 € nu wachten
@Killer2, waar heb je de monitor besteld? En hoe zijn je ervaringen na enige tijd gebruik?
NB: wil de monitor gebruiken voor gamen, maar ook om mijn laptop met enkel een vga aansluiten er op aansluiten. Weet jij of dit kan met een verloopstekkee oid? Hoor graag, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Scherm is gewoon mat, en rand is inderdaad glossy. Krijg toch bij 120Hz af en toe lichte horizontale strepen, maar dit is nog gewoon via de Nvidia Settings. Geen driverhacks of iets dergelijks.

Mijn versie heeft inderdaad alleen DVI-D. Er is ook een met DP beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Luqq schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:23:
Scherm is gewoon mat, en rand is inderdaad glossy. Krijg toch bij 120Hz af en toe lichte horizontale strepen, maar dit is nog gewoon via de Nvidia Settings. Geen driverhacks of iets dergelijks.

Mijn versie heeft inderdaad alleen DVI-D. Er is ook een met DP beschikbaar.
Neem deze settings over en je flikkeringen zijn weg, ook degene die je soms in de rechter bovenhoek hebt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C5IOuPZlNqLjpV6RK85IYHJl/full.png

De oorzaak van de flikkeringen is dat het bordje in de monitor gemaakt is voor een pixelclock van 450.
Met de standaard settings ga je er dik overheen, waardoor je soms glitches krijgt.

Ik heb een mapje aangemaakt waar ik alle files heb die ik bij deze monitor gebruik.
Deze screenshot, modded .inf file, nvidia driver patcher en color profile.
Voor de liefhebber: http://www.filedropper.com/qnix2710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
unfor schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:39:
[...]

Neem deze settings over en je flikkeringen zijn weg, ook degene die je soms in de rechter bovenhoek hebt:

[afbeelding]

De oorzaak van de flikkeringen is dat het bordje in de monitor gemaakt is voor een pixelclock van 450.
Met de standaard settings ga je er dik overheen, waardoor je soms glitches krijgt.

Ik heb een mapje aangemaakt waar ik alle files heb die ik bij deze monitor gebruik.
Deze screenshot, modded .inf file, nvidia driver patcher en color profile.
Voor de liefhebber: http://www.filedropper.com/qnix2710
Geweldig! Ga ik morgen even mee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Test ook even op frame skipping. Je kan bij 120Hz wel last hebben van frame skipping namelijk.
http://www.testufo.com/#test=frameskipping

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Heb nu de driver patch, kleurprofiel, modded inf en de correcte instellingen gebruikt en het lijkt beter. Heb ook wat foto's gemaakt van die frameskip test met m'n telefoon (I know..niks beters aanwezig hier) en dat lijkt goed te gaan. Ben benieuwd of hij het volhoudt! Kleuren zijn in ieder geval geweldig vergeleken met het TN-paneel dat er naast staat.

Welk kleurprofiel raad je aan? Ik gebruik nu 120HzQnix.

[ Voor 7% gewijzigd door Luqq op 24-01-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Luqq schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:10:
Heb nu de driver patch, kleurprofiel, modded inf en de correcte instellingen gebruikt en het lijkt beter. Heb ook wat foto's gemaakt van die frameskip test met m'n telefoon (I know..niks beters aanwezig hier) en dat lijkt goed te gaan. Ben benieuwd of hij het volhoudt! Kleuren zijn in ieder geval geweldig vergeleken met het TN-paneel dat er naast staat.

Welk kleurprofiel raad je aan? Ik gebruik nu 120HzQnix.
Ik gebruik volgens mij de 2e, maakt niet veel verschil welke je gebruikt dacht ik.
Ik ben sowiezo niet een profesionele photoshopper ofzo dat ik het verschil zou merken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
-The_Mask- schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:29:
Test ook even op frame skipping. Je kan bij 120Hz wel last hebben van frame skipping namelijk.
http://www.testufo.com/#test=frameskipping
Goede tip.

Ik haal zelf ook 120Hz nu zonder artifacts maar dan heb ik dus wel last van frameskipping. Echter, als je dat niet test, merk je het ook niet en clock je dus je scherm eigenlijk voor niets over.

Zit nu op 96Hz en dan heb ik geen last meer van frameskipping. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ChojinZ schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:26:
[...]

Goede tip.

Ik haal zelf ook 120Hz nu zonder artifacts maar dan heb ik dus wel last van frameskipping. Echter, als je dat niet test, merk je het ook niet en clock je dus je scherm eigenlijk voor niets over.

Zit nu op 96Hz en dan heb ik geen last meer van frameskipping. :)
dual screen of single screen? voor die test moet je overige schermen uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
unfor schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 16:58:
[...]

dual screen of single screen? voor die test moet je overige schermen uitschakelen.
Single. Kheb maar 1 monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Iemand toevallig nog op zoek naar een
pricewatch: Crosslcd Crossover 27QW IPS LED Zwart
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
bevalt hij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
ja echt wel :) maar wil naar 2560x1600 of 4k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Vandaag kwam ook mijn Qnix Evolution binnen, netjes verpakt en alles ziet er leuk uit.
Geen invoerkosten :D Of kan ik die nog verwachten met de post :o

Nu nog even wachten op de mobo, een laptop kan geen 2560x1440 uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
ziconl schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:22:
[...]

@Killer2, waar heb je de monitor besteld? En hoe zijn je ervaringen na enige tijd gebruik?
NB: wil de monitor gebruiken voor gamen, maar ook om mijn laptop met enkel een vga aansluiten er op aansluiten. Weet jij of dit kan met een verloopstekkee oid? Hoor graag, thx
beetje laat :)
besteld via ebay, beeld is echt perfect vind ik. Heeft alleen dual dvi heb je dus een verloop voor nodig --> google
Geen luie/dode pixels, weinig tot geen belleding voro zover ik kan zien, kortom prima ding. En de glass look vind ik wel mooi, scherm is glossy dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomg schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:54:
Vandaag kwam ook mijn Qnix Evolution binnen, netjes verpakt en alles ziet er leuk uit.
Geen invoerkosten :D Of kan ik die nog verwachten met de post :o

Nu nog even wachten op de mobo, een laptop kan geen 2560x1440 uitzenden.
Waar besteld? Via Amazon?

Ik doe het andersom, ik bestel eerst een laptop met DisplayPort voor 2560x1440 (en 4k) uitgifte, daarna een Qnix. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
idd beetje laat:) maar toch bedankt voor de reactie. Na alle positieve reacties, de gok maar gewaagd en de matte qnix besteld. Komt morgen binnen. Icm msi r9 290 en bf4 zou dat toch fraai moeten worden. Hopen op pixel perfect en weinig bleeding;)

beetje laat :)
besteld via ebay, beeld is echt perfect vind ik. Heeft alleen dual dvi heb je dus een verloop voor nodig --> google
Geen luie/dode pixels, weinig tot geen belleding voro zover ik kan zien, kortom prima ding. En de glass look vind ik wel mooi, scherm is glossy dus :)
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Via Ebay.
http://www.ebay.com/itm/Q...itors&hash=item19e78b0791

Geen bleed, geen dode pixels. Prachtscherm.

Beste koop aller tijden.
Helaas is windows weer helemaal over de rooie en moet ik het herinstalleren. Ben ik mijn usb brander weer kwijt.
Gadverdamme :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 21:29
Hoeveel heb je uiteindelijk betaald inclusief import kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Ilias1991 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:12:
Hoeveel heb je uiteindelijk betaald inclusief import kosten?
€229.80,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
geen invoerrechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat is zeker een goede koop zeg! Jammer dat de versie met displayport $ 419,- is. Want ik heb alleen HDMI en displayport op mijn nieuwe laptoppie... (dus 100 dollar meer voor die aansluiting, grrrr :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Nope.
Ik verwacht wel binnenkort een brief van de douane "Nu dokken ja".
So far so good :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
ja psies dus 229,80 excl brief met invoerrechten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Hij heeft 200 dollar genoteerd, zou dus uitkomen op zo'n 60 euro. Ik had rekening gehouden met €300,-, valt dus nog wel binnen de verwachtingen. Op dit moment is het een meevallertje,

Hah, als ik de bios switch omgooi bij de matrix flipt het scherm helemaal, best wel komisch eigenlijk :+

[ Voor 22% gewijzigd door Thomg op 29-01-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:51:
[...]

Zo, dat is zeker een goede koop zeg! Jammer dat de versie met displayport $ 419,- is. Want ik heb alleen HDMI en displayport op mijn nieuwe laptoppie... (dus 100 dollar meer voor die aansluiting, grrrr :( )
Hou er rekening mee dat enkel de DVI-DL modellen overgeclockt kunnen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Thomg schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:53:
Nope.
Ik verwacht wel binnenkort een brief van de douane "Nu dokken ja".
So far so good :p
Heb dezelfde qnix bij zelfde reseller besteld. Had verkoper uit zichzelf 200dollar op het pakket gezet? Heb geen instructies gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

En ja hoor, 120Hz zonder problemen ( nog bedankt voor de settings unfor! ).

Hij had zelf 200$ erop gezet ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Thomg schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:27:

Zonder frameskipping? Nice! :)

Ben wel benieuwd naar hoeveel mensen nu 120Hz halen. Helaas zijn hier geen cijfers van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Thomg schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:27:

Prettig, dan zal het voor jou ws 60E kosten worden. Acceptabel, lijkt mij:)
Draai jij ook verschillende settings? Begrijp via YT vids dat aan te raden is om voor normaal gebruik 60 hz te hanteren en voor gaming of vids dan 120 hz profiel te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
en continue ca. 96 Hz zou dat kwaad kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
killer2 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:51:
en continue ca. 96 Hz zou dat kwaad kunnen?
Draai ik nu 2 maanden en nog geen problemen gehad. O-)

Zelf heb ik ook gezocht naar de gevolgen van langdurig overclocken. Maar ik heb nog niets concreets kunnen vinden. Gebruikers die na een jaar een kapot scherm hadden zijn op 1 hand te tellen. Persoonlijk maak ik mij niet zo veel zorgen.

Maargoed, het blijft overclocken. Garantie op een langdurig werkend scherm hebben we dus niet... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Staat op 120Hz en het ziet er prima uit. zo, nergens last van.

Qua frameskipping, ik heb gewoon m'n telefoon gepakt en de sluitertijd wat hoger gezet, ik krijg een mooie slang zonder gaten. Dus ja, geen frameskipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
en waardes al 75 of 85 Hz dat zou toch prima moeten kunnen, en lijkt me "veiliger"
of zie ik dat verkeerd?
ChojinZ schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:54:
[...]

Draai ik nu 2 maanden en nog geen problemen gehad. O-)

Zelf heb ik ook gezocht naar de gevolgen van langdurig overclocken. Maar ik heb nog niets concreets kunnen vinden. Gebruikers die na een jaar een kapot scherm hadden zijn op 1 hand te tellen. Persoonlijk maak ik mij niet zo veel zorgen.

Maargoed, het blijft overclocken. Garantie op een langdurig werkend scherm hebben we dus niet... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
killer2 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:57:
en waardes al 75 of 85 Hz dat zou toch prima moeten kunnen, en lijkt me "veiliger"
of zie ik dat verkeerd?

[...]
Durf ik niets over te zeggen. Wat je zegt klinkt aannemelijk maar mijn kennis is niet toereikend genoeg om daar een uitspraak over te doen.

Dat gezegd hebbende: Als je kijkt naar de gebruikers ervaringen kom ik zelden mensen tegen die een kapotte monitor overhouden aan overclocken. Overclocken van monitoren is hot dus als dat massaal problemen zou opleveren hadden we dat allang gehoord.
En volgens mij heb ik in dit topic ook nog niemand gehoord over een kapotte monitor. :)

Maar als jij je er niet prettig bij voelt om 120hz te draaien, moet je gewoon op 85hz blijven. Ben je in iedergeval zeker van een goede nachtrust. :+

(daarnaast, 120Hz draaien heeft alleen zin als je GPU ook 120FPS uitpoept. En, hou er rekening mee dat ook veel games gecapped zijn op 90 fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
ik zal eens kijken wat mijn GTX 780 ti uit kan poepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:58:
[...]
Hou er rekening mee dat enkel de DVI-DL modellen overgeclockt kunnen worden. :)
Yep okee, voor die paar keer dat ik een game speel is dat bij mij niet zo aan de orde. Maar bedankt voor de tip.

Ik vraag me af of het mogelijk zal zijn om van mijn laptop de HDMI en de DisplayPort samen (of alleen de DP poort los) af te splitsen naar DVI-DL. Zou dat kunnen?

//edit: Oh aha, ik zie dat dat mogelijk is met nogal prijzige apparaatjes van rond de 100 euro. Dan maar 70-100 dollar extra betalen voor de DP versie van de monitor.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

120 Hz mag ook wel met 280X crossfire. BF4 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van een Qnix qx2710 en man wat een verschil!
Het is echt heerlijk om op deze monitor te werken. Ik heb 1 dode pixel helemaal rechts in het scherm maar die zie je echt niet behalve bij volledig wit beeld. Backlight bleeding valt heel erg mee, je ziet het alleen met alle lichten uit en het hele scherm op zwart. 1440p is echt en top resolutie om op te gamen.
Clockt netjes over naar 120 Hz. ik wil geen reclame maken ofzo maar het zou diefstal zijn om deze monitor niet aan te bevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
niet verkeerd misschien moet ik er ook maar 1 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Thomg schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:33:
120 Hz mag ook wel met 280X crossfire. BF4 :D
Ik heb mijn qnix ook ontvangen; geen dode pixels en slechts een beetje backlight bleeding. Wat een prachtig scherm! Ik krijg hem enkel maar niet overclocked. Heb een msi r9 290 en heb de diverse icc profiles gedownload. Maar kan iemand vertellen hoe ik vervolgens deze profiles activeer? In windows 8.1 voeg ik de icc profiles toe in kleurbeheer, maar vervolgens zie ik in catalyst control centre alles nog op 60 hz staan. Iemand die kan helpen? Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

ziconl schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:54:
[...]

Ik heb mijn qnix ook ontvangen; geen dode pixels en slechts een beetje backlight bleeding. Wat een prachtig scherm! Ik krijg hem enkel maar niet overclocked. Heb een msi r9 290 en heb de diverse icc profiles gedownload. Maar kan iemand vertellen hoe ik vervolgens deze profiles activeer? In windows 8.1 voeg ik de icc profiles toe in kleurbeheer, maar vervolgens zie ik in catalyst control centre alles nog op 60 hz staan. Iemand die kan helpen? Dank.
http://www.overclock.net/...-monitor-club-qnix-x-star
Zie overclocking guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zie ik het goed dat Qnix alleen 27" monitors verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
sloth schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:13:
Zie ik het goed dat Qnix alleen 27" monitors verkoopt?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Laatst online: 19-09 23:16
Thomg schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:45:
Via Ebay.
http://www.ebay.com/itm/Q...itors&hash=item19e78b0791

Geen bleed, geen dode pixels. Prachtscherm.

Beste koop aller tijden.
Helaas is windows weer helemaal over de rooie en moet ik het herinstalleren. Ben ik mijn usb brander weer kwijt.
Gadverdamme :(
Ziet er zeer interessant uit. Kan deze zonder problemen aangesloten worden op een radeon 6950?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Falch schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:50:
[...]

Ziet er zeer interessant uit. Kan deze zonder problemen aangesloten worden op een radeon 6950?
Als je dual-link DVI hebt ( wat je kaart ook ondersteunt ) kan ik niet inzien waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Laatst online: 19-09 23:16
Thomg schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:55:
[...]

Als je dual-link DVI hebt ( wat je kaart ook ondersteunt ) kan ik niet inzien waarom niet.
Even checken straks dan. Lijkt me een aardige upgrade van een BenQ 21inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3V3RZ
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Ben ook eens naar Ebay aan het kijken (na een link eerder hier gepost).
Nu zie ik veel Qnix modellen staan, maar ze bieden ook andere schermen aan.
Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met:
http://www.ebay.com/itm/A...itors&hash=item1e81cbed51

Ziet er erg mooi uit! Het is een LG scherm ipv een Samsung scherm,
maar zou dit iets uitmaken? Zit er erg aan te denken om deze aan te schaffen na alle positieve verhalen over koreaanse modellen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
R3V3RZ schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:03:
Ben ook eens naar Ebay aan het kijken (na een link eerder hier gepost).
Nu zie ik veel Qnix modellen staan, maar ze bieden ook andere schermen aan.
Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met:
http://www.ebay.com/itm/A...itors&hash=item1e81cbed51

Ziet er erg mooi uit! Het is een LG scherm ipv een Samsung scherm,
maar zou dit iets uitmaken? Zit er erg aan te denken om deze aan te schaffen na alle positieve verhalen over koreaanse modellen! :-)
Die heb ik ook bekeken, als je hem Googlet krijg je een verhaal dat het backlight niet gedimd kan worden op dat model. Dat lijkt me een definitieve reden om hem niet te kopen, ondanks het feit dat ie er een stuk lekkerder uitziet dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
We hebben ook weer een nieuwe telg in de Koriaanse monitor familie. De MONEX M27QSM .
Lijkt een beetje op de x-star en de qnix . De yamakasi 301 is trouwens ook wel erg goedkoop voor een 30" monitor. (ccfl backlicht )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
jroersma schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:28:
We hebben ook weer een nieuwe telg in de Koriaanse monitor familie. De MONEX M27QSM .
Lijkt een beetje op de x-star en de qnix . De yamakasi 301 is trouwens ook wel erg goedkoop voor een 30" monitor. (ccfl backlicht )
Ziet er aan de buitenkant beter uit dan x-star en qnix. Heeft ie dezelfde specificaties als zijn broertjes (beeldkwaliteit, overklokbaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ebay.nl/itm/27...geName=ADME:L:PMR:NL:1123
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/sbkv4ecu1/120_hz.jpg
120 Hz Confirmed 8).
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/50s1zur41/96_Hz.jpg
96 Hz is al iets helderder.
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/bcdzgebsv/60_Hz.jpg
En tenslotte 60 Hz.

edit: stom je ziet natuurlijk geen verschil in een screenshot 8)7 |:( |:( _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
NinjaTuna schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:35:
[...]

Ziet er aan de buitenkant beter uit dan x-star en qnix. Heeft ie dezelfde specificaties als zijn broertjes (beeldkwaliteit, overklokbaar)?
Is nog weinig over te vinden behalve dat er ook een glossy variant van is :9
http://www.ebay.nl/itm/Gl...itors&hash=item20de777a08

Durf de gok nog niet te nemen..
Toch maar een qnix besteld. :) .. en nu mag ik wachten... :X

[ Voor 5% gewijzigd door jroersma op 05-02-2014 23:28 . Reden: monitor gekocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
die van mij heb ik net gemist, wordt morgen opnieuw aangeboden met ups, 42,30 betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn NUC zit een mini-displayport aansluiting. Kan ik met dit kabeltje http://www.elektronica-online.nl/?content=12880 zo'n Qnix monitor met dual link DVI erop aansluiten? Zo te zien is de DVI-plug van dat kabeltje dual link, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Domweg nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is een single link converter en voor zo'n resolutie heb je duallink nodig, die kosten een stuk meer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha okee, daar was ik al bang voor, want de vorige keer dat ik op zoek was naar zo'n verloop kwam ik op apparaatjes van rond de 100 euro. :)

Maar wacht even, duallink is dus niet hetzelfde als DVI-D? Want ik zie al videokaartje van 25 euro met een DVI-D connector. Dan zou je toch zeggen dat het goedkoper moet kunnen dan 100 euro...

En dat verloopkabeltje dat ik 3 posts hierboven linkte heeft in de plug 25 puntjes zitten en niet de 19 van de single link. Maar waarschijnlijk zie ik ergens iets over het hoofd... :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:55:
Aha okee, daar was ik al bang voor, want de vorige keer dat ik op zoek was naar zo'n verloop kwam ik op apparaatjes van rond de 100 euro. :)

Maar wacht even, duallink is dus niet hetzelfde als DVI-D? Want ik zie al videokaartje van 25 euro met een DVI-D connector. Dan zou je toch zeggen dat het goedkoper moet kunnen dan 100 euro...

En dat verloopkabeltje dat ik 3 posts hierboven linkte heeft in de plug 25 puntjes zitten en niet de 19 van de single link. Maar waarschijnlijk zie ik ergens iets over het hoofd... :)
Helaas niet.
Je zult flink in je buidel moeten tasten, ik heb gewoon mijn videokaart verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomg schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:00:
Helaas niet.
Je zult flink in je buidel moeten tasten, ik heb gewoon mijn videokaart verkocht.
Okee, wat is de minimale videokaart uit de pricewatch die ik dan moet nemen?
Waarschijnlijk dus eentje met 2 fysieke DVI pluggen erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:55:
Nee DVI-A is analoog, DVI-I is analoog en digitaal, bij zo'n aansluiting kun je dus een verloopje naar VGA gebruiken voor het analoge signaal of gewoon het digitale signaal voor monitor met DVI aansluiting. DVI-D is digitaal bij zo'n aansluiting zal een verloopje naar VGA dus niet werken. Duallink DVI heeft gewoon meer connectors en dus hogere bandbreedte, bij Singlelink missen de middelste pinnetjes.
Ja is te goedkoop om duallink te zijn. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:01:
[...]

Okee, wat is de minimale videokaart uit de pricewatch die ik dan moet nemen?
Waarschijnlijk dus eentje met 2 fysieke DVI pluggen erop?
Je wilde hem toch aansluiten op je Intel NUC? Daar kan volgens mij geen videokaart in.
Waar je ook naar kan kijken is een Qnix scherm met DisplayPort. Die zijn er namelijk ook. Kan je hem meteen aansluiten zonder extra kosten. :)

Hou er wel rekening mee dat DP schermen niet te overclocken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
Ja had deze advertentie ook gezien maar deze valt dus niet over te clocken en heeft ook iets meer input lag ( ook maar van horen zeggen hoor), wel mooi prijsje :Y

[ Voor 8% gewijzigd door jroersma op 06-02-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mensen met een DVI aansluiting kunnen sowieso beter de DVI only nemen ja, maar als je dat niet hebt is dit een prima optie en idd prijs is erg laag voor een Qnix met DisplayPort.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal hem eens mailen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Heb ook nog even contact gehad met deze tweaker. Aardige kerel. Uiteindelijk gekozen om te bestellen omdat de optie om te overclocken wil hebben. Besteld via Ebay, omgerekend 229 euro kwijt in totaal. geen dead pixels en nauwelijk backlight bleeding.Toch wel blij met mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:16:
Je wilde hem toch aansluiten op je Intel NUC? Daar kan volgens mij geen videokaart in.
Waar je ook naar kan kijken is een Qnix scherm met DisplayPort. Die zijn er namelijk ook. Kan je hem meteen aansluiten zonder extra kosten. :)
Ja, dat klopt, je bent scherp. :) Maar ik zou gewoon willen weten wat de goedkoopste videokaart is die het wel ondersteunt. Gewoon ter leering ende vermaack. :)
Hou er wel rekening mee dat DP schermen niet te overclocken zijn.
Yep! En ze zijn duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Net afgeleverd Qnix QX2710 Evolution II, vanavond maar eens uitpakken, 44,30 invoerrechten prima zo...
Zijn er mensen die hem tot nu toe continue op 120 of 93 hebben draaien?
Misschien leuk om overzichtje te maken...
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste