TheTinusNL schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:35:
[...]
Het is niet echt een "goed scherm" om eerlijk te zijn. De enige reden dat veel mensen dit scherm kopen is vanwege de enorme overklokmogelijkheid.
- De monitor staat niet erg stabiel.
- De monitor kent aardige backlight bleeding.
- Mijn paneel zit een heel klein beetje scheef in de behuizing.
- De stroomaansluiting gebeurt via zo'n verloopdoos.
- Je kunt de monitor niet in hoogte verstellen.
Ik heb zelf de QX2710 Dual-DVI (1 poort) versie zonder pixelgarantie en overclocked op precies 100hz, kan ook op 110hz maar dan zie je soms wel sporen. Op 100 hz nergens last van

Ik vind het een top scherm en kan me in veel van bovenstaande punten wel vinden, al is voor de hobbyist:
- De monitor staat niet erg stabiel.
-> Sterker nog, mijne stond niet, heel die voet paste er niet op kneiter scheef geboord.
- De monitor kent aardige backlight bleeding.
-> Ieder model heeft dit van de QX2710, de een erger dan de ander. Mijne is zichtbaar rechtsonderin, maar alleen met een heel zwart scherm.
- Mijn paneel zit een heel klein beetje scheef in de behuizing.
-> Mijne zit goed, hooray een verschil.
- De stroomaansluiting gebeurt via zo'n verloopdoos.
-> Correct
- Je kunt de monitor niet in hoogte verstellen.
-> Ik heb zelf nog voor 3 tientjes een standaard gekocht, daarmee is hij wel in hoogte verstelbaar, kantelbaar etc.
Er zijn ook nog wel wat tuts te vinden om het blacklight bleeden tegen te gaan, echter waag ik mij daar niet aan.
Oja, ik heb dan ook geen dode pixels, kortom bargain!
Ik, zoals ik hem heb ontvangen, dus 'met/zonder' voet, zou hem nog steeds aanraden. Kleuren en scherpte vind ik heel mooi!