Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 15:04
donderdag, April 03, 2014 Locatie Tijd Colli
13 Verwerkt in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 07:54

Nou hup, gooi dat ding in een busje! :+

edit:

15 Zending gearriveerd op DHL-vestiging AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 12:44

14 Vertrokken van DHL vestiging in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 12:05

denk dat ze zijn verdwaald?

Gaat het dan toch gebeuren :D

16 Zending bij koerier voor aflevering AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 13:13

[ Voor 53% gewijzigd door Cpt_ZakLamP op 03-04-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 20:14
http://www.2560x1440monitor.com/, maar nog geen reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34
Gewoon ff een mailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
Ossi schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:17:
[...]

Gewoon ff een mailtje sturen?
2x gedaan ;( No reaction.

Update 4-4-2014 15.00

Reactie gehad en moest mijn factuurnr van paypal doorsturen. Heb ik iets verkeerd gelezen dat dit handmatig moest doen? Dacht dat ze zelf wel een bericht zouden krijgen.?

Update 07-04-2013 9:30

Ze gaan hem vandaag als het goed is opsturen.

[ Voor 45% gewijzigd door manstaat op 07-04-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Nee heb ook al 2 x een vraag gesteld, 0,0 reactie daar. Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

Denk dat ik morgen een Crossover Black tune 2735 ga bestellen. Denk niet dat ik 120Hz nodig heb, en vind deze veel mooier dan de Qnix.. zeker voor 20 dollar meer.

Iemand nog een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Mijn scherm is ondertussen binnen, helaas zitten zitter er toch wat dode pixels in lijkt het. Althans, ik zie wat donkere vlekjes in egale beelden, vooral linksonder en rechtsboven.

Waar ik mij meer over verbaas en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen. Hoe mat is een mat scherm? Ik vind het nog steeds behoorlijk spiegelen. Zou ik dan een verkeerd scherm geleverd hebben gekregen of is een mat scherm helemaal niet mat?

Ik heb het scherm verder weinig gebruikt, want ik was het hele weekend onder de pannen. Vanavond wil ik wel graag even mee spelen. Ik zal dan ook wel even een foto maken van hoe hij spiegelt. Hij is in ieder geval verre van mat als dat mijn TN Samsung was.

En wie heeft er ervaring met terugzenden naar Korea? Voor het geval dat. :X

[ Voor 28% gewijzigd door Ossi op 07-04-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
volgens mij kan dat niet ui, ga maar eens zoeken, dat zijn geen leuke bedragen ....
Ossi schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:19:
Mijn scherm is ondertussen binnen, helaas zitten zitter er toch wat dode pixels in lijkt het. Althans, ik zie wat donkere vlekjes in egale beelden, vooral linksonder en rechtsboven.

Waar ik mij meer over verbaas en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen. Hoe mat is een mat scherm? Ik vind het nog steeds behoorlijk spiegelen. Zou ik dan een verkeerd scherm geleverd hebben gekregen of is een mat scherm helemaal niet mat?

Ik heb het scherm verder weinig gebruikt, want ik was het hele weekend onder de pannen. Vanavond wil ik wel graag even mee spelen. Ik zal dan ook wel even een foto maken van hoe hij spiegelt. Hij is in ieder geval verre van mat als dat mijn TN Samsung was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je koopt zo'n goedkoop scherm in Korea, dan weet je dat de after-sales support lastig is.
Als je dat belangrijk vindt geef dan 150 euro meer uit en koop een Dell hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
joopv schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:18:
Je koopt zo'n goedkoop scherm in Korea, dan weet je dat de after-sales support lastig is.
Als je dat belangrijk vindt geef dan 150 euro meer uit en koop een Dell hier in Nederland.
Ik vraag toch gewoon om ervaringen?
Als ik de advertentie lees van mijn product, dan staat er dat dat allemaal gewoon geregeld is:
We offer Exchange or Repair for a FAULTY/DAMAGED ITEM when contacted within 14 days from received date
(We may ask you to provide us pictures or video of the faulty item, for technician to determine the fault of the product.) We will pay for shipping cost as well.

When change of buyer's mind, round shipping fee for returning is not provided. Returning items for a refund must be unopened and in new condition, in their original boxes including all packing material.

All returns should be previously discussed and agreed upon with us. Please contact us if you have any problems. We will do our best for your satisfaction.
Dat het lastiger is moge duidelijk zijn, vroeg me alleen af of er al mensen zijn die het hebben ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Ik heb nog geen monitor geretouneerd maar wel andere producten die buiten europa waren gekocht (ebay Japan en USA).
Vaak zijn de verzendkosten behoorlijk prijzig en je moet veel geduld hebben (duurt erg lang dat heen en weer zenden) maar uiteindelijk zijn al mijn producten weer goed terug gekomen.

Ik zal mij dus niet al te veel zorgen maken. Geduld heb je echter wel nodig. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 21:32
Ossi schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:19:

Donkere vlekjes in egale beelden? Dat klinkt eerlijk gezegd niet als dead/stuck pixels, maar eerder als een backlight issue, tenzij het om clusters pixels zou gaan, kan voorkomen, maar ik heb er nog niet van gehoord. Probeer anders deze pixeltest ook even en maak er foto's/filmpje van (die zal je immers ook nodig hebben mocht je het scherm terug moeten sturen).

Over hoe mat ze zijn, idd maak eens een foto? Ik heb er weinig last van, maar het blijft natuurlijk wel een scherm, je zal altijd last kunnen hebben van bv teveel licht in de kamer enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Bij deze de beloofde foto's:

Op foto 1 zie je de spiegeling van de X-Star DP2710, het is nu 's avonds en heb gewoon een plafondlamp branden. Als het scherm aan staat, dan zie ik eigenlijk geen spiegeling, alleen bij zwarte vakken of een volledig zwart scherm. Het viel mij alleen op, als je het vergelijkt met foto 2 (Samsung 22 inch TN paneel), dat het scherm veel glanzender is. Is dit wel "matte" of is dit eigenlijk glossy?

Dan op foto's 3 en 4 zie je de vlekjes die ik in mijn scherm zie zitten.
En op foto's 5 en 6 de vlekjes linksonder in mijn scherm, waarvan 1 vlekje meer een krasje lijkt.

Zijn dit nou dode pixels of is het wat anders?

X-Star DP2710
Spiegeling X-Star DP2710Spiegeling Samsung TNRechtsboven2
Rechtsboven1Linksonder2linksonder1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 21:32
Ossi schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:00:

Op foto 1 zie je de spiegeling van de X-Star DP2710, het is nu 's avonds en heb gewoon een plafondlamp branden. Als het scherm aan staat, dan zie ik eigenlijk geen spiegeling, alleen bij zwarte vakken of een volledig zwart scherm. Het viel mij alleen op, als je het vergelijkt met foto 2, dat het scherm veel glanzender is. Is dit wel "matte" of is dit eigenlijk glossy?

En op foto's 5 en 6 de vlekjes linksonder in mijn scherm, waarvan 1 vlekje meer een krasje lijkt.

Zijn dit nou dode pixels of is het wat anders?[..]
Die zien er wel stuck uit idd, zeker op foto 3 denk ik, wat je even kan doen zijn al die full egale kleuren testjes, zodat je misschien kan zien of het stuck subpixels of pixels zijn en waarop ze stuck zitten.

De weerspiegeling ziet op op foto 2 zeker uit als een mat scherm, op foto 1 lijkt het glossy, het spiegelt best goed, maar vergeleken met glossy doet het me een stuk minder erg aan. Het lijkt ieg minder matte dan mijn qnix-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik heb de dead pixel test programma uitgevoerd die via de meuktracker wel te vinden is.
Bij alle kleuren zie ik de vlekjes, het is niet alsof enkele verdwijnen bij bepaalde kleuren, maar echt dood vind ik ze er ook niet uitzien.

Wat spiegeling betreft, dat ga ik voorleggen aan de verkoper wat voor soort scherm het nou is. Bedankt voor de informatie. Hopelijk zijn er nog wat meer ervaringsdeskundigen die willen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
BradKing schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:56:

De weerspiegeling ziet op op foto 2 zeker uit als een mat.
Onder op het scherm op foto 2 staat samsung.... :? (leek mij ook als voorbeeld foto)

Foto 1 lijkt inderdaad wel glossy.

[ Voor 5% gewijzigd door jroersma op 09-04-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Foto twee is een vergelijkingsplaatje met daadwerkelijk een matte Samsung (neem ik aan). Ik zou ook zeggen dat je Xstar niet echt mat te noemen is en die vlekjes zijn al helemaal apart... Zeker iets om het over te hebben met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Sorry als het niet duidelijk was, plaatje twee is idd een Samsung 22 inch TN paneel.

Zijn er mensen die een vergelijkbare foto willen maken van hun matte en/of glossy scherm?

[ Voor 35% gewijzigd door Ossi op 09-04-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Ossi schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:00:

Op foto 1 zie je de spiegeling van de X-Star DP2710, het is nu 's avonds en heb gewoon een plafondlamp branden. Als het scherm aan staat, dan zie ik eigenlijk geen spiegeling, alleen bij zwarte vakken of een volledig zwart scherm. Het viel mij alleen op, als je het vergelijkt met foto 2 (Samsung 22 inch TN paneel), dat het scherm veel glanzender is. Is dit wel "matte" of is dit eigenlijk glossy?

Zijn dit nou dode pixels of is het wat anders?

X-Star DP2710
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Noem het 'kleine onvolkomenheden' in het panel. Ik zie het her en der wel vaker en zelf heb ik ook een paar van die plekjes. De panelen zijn tegenwoordig zo groot dat de kans op een fout per vierkante meter navenant ook groter wordt. Het is even vervelend om ze te ontdekken op je scherm. Echter zul je er in de dagelijkse praktijk geen last van hebben.

Ernstig is het in ieder geval niet en de kans dat het er meer worden is ook heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
jimh307 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:26:
[...]

Noem het 'kleine onvolkomenheden' in het panel. Ik zie het her en der wel vaker en zelf heb ik ook een paar van die plekjes. De panelen zijn tegenwoordig zo groot dat de kans op een fout per vierkante meter navenant ook groter wordt. Het is even vervelend om ze te ontdekken op je scherm. Echter zul je er in de dagelijkse praktijk geen last van hebben.

Ernstig is het in ieder geval niet en de kans dat het er meer worden is ook heel klein.
Dat is wel de makkelijke uitweg natuurlijk, ik ga vanavond even contact zoeken met de verkoper en kijken wat hij er van zegt. Uiteraard valt er mee te leven, maar als je een Perfect Pixel model bestelt, dan verwacht ik wel een perfect scherm en zeker niet zoveel minpuntjes. Het irritante is dat het bij elke kleur te zien is behalve bij zwart, dus het valt gewoon altijd op.

Ik verwacht inderdaad niet dat het een ernstig probleem is en dat er meer bij gaan komen, dat is het probleem ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Vanmiddag eindelijk mijn koreaanse samsung 4k ophalen, slechts 39 euro invoerkosten :)

eerste indruk : geweldig wat een scherm, ik merk niet dat het een TN scherm is kleuren zijn prima!
Heel even gegamed, is echt gaaf!

hier een paar sceenshotjes

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YP60ZTwup02FRu7o3iNDBxkS/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ushI0RIVKfrOwOoj3T3tnRT/thumb.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door killer2 op 14-04-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
killer2 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 07:44:
Vanmiddag eindelijk mijn koreaanse samsung 4k ophalen, slechts 39 euro invoerkosten :)
En? Al binnen?

Hoe bevalt ie?

Ik ga nu even naar mijn verkoper mailen over mijn problemen met het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
ben aan het werk, straks ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
killer2 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:43:
ben aan het werk, straks ophalen
Ai, ging de tijd maar sneller hè!? :+

Ik heb mijn mailtje gestuurd, ben benieuwd wat voor reactie ik krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Cool scherm killer2, zat ik ook aan te denken over een tijdje aan te schaffen.

Ben erg benieuwd hoe je monitor je bevalt, want de enige review die ik tot nu toe gezien heb is op hardwareinfo. Maar ja, die komen zo wel als hij gewoon beschikbaar is over een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 22:22
Vanmiddag eindelijk mijn koreaanse samsung 4k ophalen
Waar heb je hem besteld? Kan je een link posten (kan ook via DM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Eén of twee pagina's terug staat een link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
Ossi schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:58:
Eén of twee pagina's terug staat een link :)
Ik heb geen link gevonden, jouw vragen waren ook onbeantwoord:
Ossi schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:09:
[...]

Linkje naar advertentie?
Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Besteld via ebay
miranon schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:42:
[...]

[...]

[...]

Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
miranon schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:42:
[...]

[...]

[...]

Vandaar mijn vraag.
Die tweede quote die je maakte van mij was aan iemand anders gericht.

Er stond eerder wel een linkje naar de 4K monitor, maar die is verwijderd met de modbreak volgens mij...

http://www.ebay.nl/itm//261432934445

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
Heb je de monitor via dze link besteld: http://www.ebay.nl/itm//261432934445 of bij een andere verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Ja dat is hem, echter werd mijn voorstel van 650 geaccepteerd :)

hier mijn eerste indruk :
productreview: Samsung 28D590D Zilver, Zwart review door killer2

[ Voor 58% gewijzigd door killer2 op 14-04-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ

eerste indruk : geweldig wat een scherm, ik merk niet dat het een TN scherm is kleuren zijn prima!
Heel even gegamed, is echt gaaf!

hier een paar sceenshotjes

[afbeelding]

[afbeelding]
Psst... die schermprintjes hebben geen zin. Zijn namelijk schermprintjes van je GPU output. Niet wat je op je monitor ziet. Tenzij ze met een fototoestel gemaakt zijn. Maar dan is de kwaliteit van de foto's wel errug goed. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ossi schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:51:
[...]

Ai, ging de tijd maar sneller hè!? :+

Ik heb mijn mailtje gestuurd, ben benieuwd wat voor reactie ik krijg. :)
Ik heb een mail gestuurd aan de verkoper, ik kreeg dit bericht terug:
Hello,

First of all, we're really sorry for the inconvenience :(
We check the dead pixels with the black screen not white screen before sending out so we must have not seen those..
Yes, we can see that the screen looks glossy as well. We're terribly sorry for the mistake :(
If you're okay, can we partially refund your money back instead of exchanging or return?
We'd like to offer US$45.00 for the inconvenience we've caused. Would you accept this?

Please let us know your thought.

We sincerely apologize for the inconvenience once again.

Thank you!
wait... whut... ze checken dode pixels op een zwart scherm? :'( 8)7

Ik ga zo thuis eerst eens even kijken hoeveel de verzendkosten überhaupt zijn, volgens mij zijn die al dat bedrag. Als ze de vergoeding x2 doen in euro's vind ik het nog het overwegen waard, dan zijn de inklaringskosten ook gedekt. : :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Zoals ik het lees krijg je die 45 dollar alleen als je de schade voor lief neemt en de monitor niet terug stuurt. Als de monitor wel omruild krijg je dus niet die 45 dollar.

[ Voor 4% gewijzigd door ChojinZ op 14-04-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ChojinZ schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:04:
Zoals ik het lees krijg je die 45 dollar alleen als je de schade voor lief neemt en de monitor niet terug stuurt. Als de monitor wel omruild krijg je dus niet die 45 dollar.
Dat weet ik :)

Alleen zij moeten betalen voor het terugsturen naar Korea en een nieuwe monitor terugsturen. Die verzendkosten alleen al zijn veel meer dan 45 dollar, plus deze monitor zullen maar weinig accepteren vermoed ik. Als hun bod maar hoog genoeg is, dan wil ik de foutjes wel accepteren, anders niet, want eerlijk is eerlijk, ik ben eigenlijk ook te lui om weer al te veel moeite te doen :P
Ga ze nu even mailen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ossi op 14-04-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ossi schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:56:
[...]

Ik heb een mail gestuurd aan de verkoper, ik kreeg dit bericht terug:

[...]

wait... whut... ze checken dode pixels op een zwart scherm? :'( 8)7

Ik ga zo thuis eerst eens even kijken hoeveel de verzendkosten überhaupt zijn, volgens mij zijn die al dat bedrag. Als ze de vergoeding x2 doen in euro's vind ik het nog het overwegen waard, dan zijn de inklaringskosten ook gedekt. : :9
Ze checken helemaal niks hoor :)
Betalen voor pixel-perfect op ebay is een scam, daar is men het op overclock.net wel over eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
unfor schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:54:
[...]

Ze checken helemaal niks hoor :)
Betalen voor pixel-perfect op ebay is een scam, daar is men het op overclock.net wel over eens.
Ware het niet, dat deze toen een tientje duurder was dan de normale versie en ik deze nu wel terug kan sturen en een niet pixel perfect niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
ChojinZ schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:05:
[...]

Psst... die schermprintjes hebben geen zin. Zijn namelijk schermprintjes van je GPU output. Niet wat je op je monitor ziet. Tenzij ze met een fototoestel gemaakt zijn. Maar dan is de kwaliteit van de foto's wel errug goed. ;)
heb je gelijk in :) maar wel leuk dergelijke screenprints!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Hebben ze eigenlijk al 4k monitoren

[ Voor 255% gewijzigd door kipkruide op 15-04-2014 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
kipkruide schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:44:
Hebben ze eigenlijk al 4k monitoren
Check Killer2's berichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik heb nu een tegenbod ontvangen van 70 dollar, maar dat vind ik nog wat te weinig eigenlijk, dat is net de inklaringskosten. Denk dat ik mijn monitor maar terug laat sturen.

Wel moet ik zeggen dat ik best verrast ben door het glossy scherm, het spiegelt een stuk minder dan de laptop die ik jaren geleden had, maar die had volgens mij ook een glasplaat voor het scherm. Wel zie je spiegelingen in donkere vlakken. Basicly, je kijkt dan naar je eigen hoofd, nu zal niet iedereen dat storend vinden natuurlijk :') maar ondanks het diepere contrast van glossy, zorgt de spiegeling ook weer voor minder contrast.

****edit****
Ik kreeg al vrij snel een bericht terug van de Ebay verkoper. Ik krijg 100 US dollar teruggestort :)
Het lijkt erop dat ze absoluut geen behoefte hebben aan retourneren. O-)

Ik had me er al bij neergelegd dat ik m terug zou moeten sturen en gek genoeg geeft dat een soort rust waardoor je verder durft te pushen wat onderhandeling betreft.

Het begon dat ik $45 terug kon krijgen, maar dat vond ik te weinig, vannacht kreeg ik bericht terug dat ik $70 terug kon krijgen, maar dat vond ik ook nog te weinig, dus ik vroeg hoe het in z'n werk ging om de monitor terug te sturen. Kreeg al vrij snel bericht terug dat ze akkoord gaan met $100 terugstorten als ik mijn monitor hou. :*)

[ Voor 36% gewijzigd door Ossi op 15-04-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Laatst online: 13-09 09:14
Erg leuk om dit topic gelezen te hebben. Zit er al een tijdje over te denken om een nieuwe monitor te kopen, maar zie in dit topic toch wel erg veel mensen met kleine probleempjes. Vind het risico dus vrij groot en zou zelfs wel extra willen neertellen voor een scherm dat geen problemen vertoond.

Tot die tijd even wachten tot er misschien beeldschermen uitkomen die een lager foutpercentage heeft. Of er moet er toevallig 1 verschijnen op V&A natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
-Bas schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:45:
Erg leuk om dit topic gelezen te hebben. Zit er al een tijdje over te denken om een nieuwe monitor te kopen, maar zie in dit topic toch wel erg veel mensen met kleine probleempjes. Vind het risico dus vrij groot en zou zelfs wel extra willen neertellen voor een scherm dat geen problemen vertoond.

Tot die tijd even wachten tot er misschien beeldschermen uitkomen die een lager foutpercentage heeft. Of er moet er toevallig 1 verschijnen op V&A natuurlijk. :+
Ik lees anders bar weinig probleempjes, alleen mijn verhaal. Gelukkig krijg ik een leuk bedrag terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
http://www.overclock.net/...onitor-club-read-1st-post

De tabel die in de openingspost staat baart mij wel genoeg zorgen om nog niet direct te bestellen. Wil er echt zeker van zijn dat hij helemaal goed is, hij hoeft van mij nieteens goed over te kunnen klokken. 60Hz zonder BB en dode pixels is voor mij al goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Laatst online: 01:22

Thomg

Aww yiss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Tja, dan kost het mij net weer iets te veel. Ik ben en blijf een 18jarige student die graag goed spul wil voor 'weinig' geld.

De optie om over te klokken lijkt mij ook wel weer leuk, ik heb namelijk nog niet ervaren hoe 120hz is. Ik zet morgen wel even een vraag advertentie op v&a in de hoop dat daar binnen aanzienlijke tijd op gereageerd wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Laatst online: 01:22

Thomg

Aww yiss

-Bas schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:43:
Tja, dan kost het mij net weer iets te veel. Ik ben en blijf een 18jarige student die graag goed spul wil voor 'weinig' geld.

De optie om over te klokken lijkt mij ook wel weer leuk, ik heb namelijk nog niet ervaren hoe 120hz is. Ik zet morgen wel even een vraag advertentie op v&a in de hoop dat daar binnen aanzienlijke tijd op gereageerd wordt. :+
Als mede 18 jarige student zeg ik je dat je gewoon zo'n monitor moet kopen, ik heb nooit meer teruggekeken. Hoe kon ik ooit leven met 1600x1200 man |:(
Zelfs 1920x1080 voelt nu korrelig aan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
-Bas schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:36:
http://www.overclock.net/...onitor-club-read-1st-post

De tabel die in de openingspost staat baart mij wel genoeg zorgen om nog niet direct te bestellen. Wil er echt zeker van zijn dat hij helemaal goed is, hij hoeft van mij nieteens goed over te kunnen klokken. 60Hz zonder BB en dode pixels is voor mij al goed genoeg.
In die tabel zie je veel opmerkingen over panel play en backlight bleeding. Als je een beetje handig bent zijn dat 2 problemen die redelijk makkelijk zelf te fixen zijn (tutorials te vinden op internet). Het enige risico wat dan over blijft is dode pixels. Maar dat heb risico heb je met elk scherm.
Vergeet ook niet dat het topic waar naar jij verwijst 17.000 posts heeft wat betekend dat je ook veel slechte verhalen zal tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
U2713HM staat overigens ook bekend als een paneel dat vaak vrij stevige backlight bleeding heeft, volgens mij is dit bijna bij alle IPS achtige panelen die niet echt voor de grafische markt zijn (die dingen van 1500 euro+ met compleet gecalibreerde presets). Het blijft toch altijd een beetje gissen, daarom is in nederland kopen ook zo fijn, netjes uitpakken en als er iets is gewoon terugsturen, Wet koop op afstand geeft je 7 dagen bedenktijd.

Daarom is pixel garantie ook zo'n scam. Als je beeldscherm je niet aanstaat mag je het toch retourneren ongeacht de reden. Bergijp me niet verkeerd, ik koop het er meestal wel bij, maar dat is meer ter ondersteuning van de webwinkel, die marges zijn meestal toch vrij slecht.

Ik bedoelde overigens met mijn eerdere vraag over 4k, of er al cheapo koreaanse import 4k was, dat samsung, asus en lenovo met 4k komen daar was ik van op de hoogte en ook seiki gaat met zijn 39 en 50 inch tv's 60 hz inbouwen geloof ik, die zijn nu nog 30hz over hdmi. Maar wel lekker goedkoop ook.

[ Voor 15% gewijzigd door kipkruide op 16-04-2014 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
kipkruide schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:39:
Daarom is pixel garantie ook zo'n scam. Als je beeldscherm je niet aanstaat mag je het toch retourneren ongeacht de reden. Bergijp me niet verkeerd, ik koop het er meestal wel bij, maar dat is meer ter ondersteuning van de webwinkel, die marges zijn meestal toch vrij slecht.
Toch ben ik het niet met je eens wat scam betreft. Ik geloof inderdaad niet dat ze monitoren controleren. In Nederland geldt dat wel natuurlijk, maar we zitten nu in een topic over geimporteerde Koreaanse monitoren. Koreanen hoeven zich niet te houden aan de "wet koop op afstand", dus je kan je monitor wel terugsturen, maar dan mag je zelf de verzendkosten betalen naar Korea. Daar word je echt niet blij van.
Terwijl als je "Perfect Pixel" koopt ze meestal in de voorwaarden hebben staan, dat als het scherm niet voldoet, dat zij dan voor de retourkosten opdraaien. Dat ze daar schijnbaar bar weinig behoefte aan hebben, kun je wel zien in een van mijn vorige posts, daardoor valt er nog redelijk wat cash terug te halen. Een stuk meer dan die 10 of 15 euro extra voor Perfect Pixel.
Zoland de pixels wat aan de randen zitten heb je er ook geen last van, alleen op egale plekken zie je het wel, maar vroeger had je van die platte CRT schermen, die hadden twee lijntjes over het hele scherm lopen en ook daar wen je aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook ik ben opzoek naar een leuk 27" scherm met goed paneel voor tóch een scherpe prijs. Ik was al flink aan het oriënteren op de gebruikelijke, 'normale' schermen, maar werd ineens getipt over Koreaanse monitoren.

Zodoende heb ik mijn ogen laten vallen op dit scherm: http://www.ebay.nl/itm/Ma...shpCntId&autorefresh=true

Deze voldoet perfect aan mijn eisen. De aanbieder lijkt bovendien betrouwbaar, z'n reviews zijn vrijwel allemaal positef. Ik zit alleen met twee vragen:

1) Onder de prijs staat 'Voorstel doen'. Ik houd wel van een beetje onderhandelen, valt er inderdaad wat te spelen met de prijs?

2) Wat betaal ik inclusief, dus verzending & invoerrechten etc.? (Wellicht kan ik deze vraag beter stellen aan de Ebay verkoper).

Excuses als dit ergens anders al is beantwoord, ik kon het niet zo goed vinden in dit gigantische topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die koreaantjes ook wel interessant... De pricewatch: Qnix QX2710 Evolution II Zwart met name. Wou juist iets gelijkaardigs vragen. Maar ik ben opzoek naar een betrouwbare verkoper. Daar iemand raad mee?

Btw die advertentie zegt niets over perfect pixel garantie...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
stin00 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:30:
Ook ik ben opzoek naar een leuk 27" scherm met goed paneel voor tóch een scherpe prijs. Ik was al flink aan het oriënteren op de gebruikelijke, 'normale' schermen, maar werd ineens getipt over Koreaanse monitoren.

Zodoende heb ik mijn ogen laten vallen op dit scherm: http://www.ebay.nl/itm/Ma...shpCntId&autorefresh=true

Deze voldoet perfect aan mijn eisen. De aanbieder lijkt bovendien betrouwbaar, z'n reviews zijn vrijwel allemaal positef. Ik zit alleen met twee vragen:

1) Onder de prijs staat 'Voorstel doen'. Ik houd wel van een beetje onderhandelen, valt er inderdaad wat te spelen met de prijs?

2) Wat betaal ik inclusief, dus verzending & invoerrechten etc.? (Wellicht kan ik deze vraag beter stellen aan de Ebay verkoper).

Excuses als dit ergens anders al is beantwoord, ik kon het niet zo goed vinden in dit gigantische topic :)
je kan altijd proberen te onderhandelen. Maar verwacht er niet heel veel vanaf te krijgen. De monitoren zijn zeer gewild en gaan al tegen bodemprijzen weg.

Invoerrechten is net een loterij. Soms heb je geluk en glipt je monitor er tussendoor en betaal je niets. Moet je wel wat betalen dan ligt het bedrag meestal rond de 50 euro (soms iets meer, soms iets minder).
Verzending is vaak gratis.
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:32:
Ik vind die koreaantjes ook wel interessant... De pricewatch: Qnix QX2710 Evolution II Zwart met name. Wou juist iets gelijkaardigs vragen. Maar ik ben opzoek naar een betrouwbare verkoper. Daar iemand raad mee?

Btw die advertentie zegt niets over perfect pixel garantie...
ik heb die van mij hier gehaald:
http://www.ebay.nl/itm/Ma...38d462bdc&_uhb=1#rpdCntId

Was binnen een week binnen en had geen kuren (dodepixels, panel play, etc.). Tevens hebben ze een retouneer beleid dus je kan em terugsturen. Lees echter wel even wat het beleid precies inhoud zodat je niet voor verrassingen komt te staan. :)

Ow, en een tip voor de nieuwe kopers:
Alleen de DVI-DL modellen van Qnix zijn te overclocken. Alle overige inputmodellen kunnen dit over het algemeen niet. Wil je dus gaan overclocken: DVI-DL nemen!!!

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 17-04-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
Ik heb nu all mijn Qnix binnen. Heeft iemand enig idee in het koreaans hoe je je instellingen van je scherm kan veranderen naar engels of sws de instellingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
manstaat schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:48:
Ik heb nu all mijn Qnix binnen. Heeft iemand enig idee in het koreaans hoe je je instellingen van je scherm kan veranderen naar engels of sws de instellingen veranderen.
Niemand koopt die Qnix' met OSD, die kun je namelijk niet overclocken.
Voor antwoord op je vraag zul je toch moeten googlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de geïnteresseerden: ik heb vandaag een Qnix besteld via Ebay!
Zodra ik hem binnen heb zal ik even een korte review schrijven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20
pricewatch: Samsung 28D590D Zilver, Zwart

Zo duur voor een 60Hz scherm? Wat?

O_o het is een 4k scherm, ik heb al niks meer gezegd.

[ Voor 16% gewijzigd door MrFax op 27-04-2014 22:02 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

MrFax schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:02:
pricewatch: Samsung 28D590D Zilver, Zwart

Zo duur voor een 60Hz scherm? Wat?

O_o het is een 4k scherm, ik heb al niks meer gezegd.
Haha, echt he...

Al vind ik het verschil tussen 2,5K en 4K minder groot dan 1K naar 2.5K, waarschijnlijk omdat je die "premium resolutie" amper ziet op een PC scherm bij de mainstream.

Na lang wikken en wegen mij toch afgezet van de koreaantjes, ik houd wel van een risico, maar dit is me nét iets te groot: 250 euro + invoer á la 50 euro, dan moet je al hopen dat je geen defecten hebt of extreme BB en 20 dode pixels, en dat de behuizing niet van ellende in elkaar krakt.

Dan betaal ik toch liever 100 euro meer voor een Dell of varianten waar ik fatsoenlijke garantie heb.
Ik geloof best dat het goede schermen zijn, maar zolang ze niet in Nederland zijn te krijgen hoeft het voor mij niet.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:58
kuusj98 schreef op zondag 27 april 2014 @ 22:14:
[...]

Haha, echt he...

Al vind ik het verschil tussen 2,5K en 4K minder groot dan 1K naar 2.5K, waarschijnlijk omdat je die "premium resolutie" amper ziet op een PC scherm bij de mainstream.

Na lang wikken en wegen mij toch afgezet van de koreaantjes, ik houd wel van een risico, maar dit is me nét iets te groot: 250 euro + invoer á la 50 euro, dan moet je al hopen dat je geen defecten hebt of extreme BB en 20 dode pixels, en dat de behuizing niet van ellende in elkaar krakt.

Dan betaal ik toch liever 100 euro meer voor een Dell of varianten waar ik fatsoenlijke garantie heb.
Ik geloof best dat het goede schermen zijn, maar zolang ze niet in Nederland zijn te krijgen hoeft het voor mij niet.
Je loopt wat mis. ;)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik ben een geboren gokker helaas, weet niet zeker of ik daar blij mee moet zijn..
Ik zal deze week wel zien of de gok goed, dan wel slecht, uitpakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Hmm de rekening van FedEx binnen gekregen. Of ik even 70 euro wil betalen... Whuuuuuuut!? 8)7

Blijkt dat ze opeens btw gaan rekenen over het bedrag PLUS verzendkosten, terwijl de verzendkosten bij het bedrag in zitten... Toch? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:26
Nou, heb mijn qnix QX2710 ook binnen. Vrijdag uit Korea verzonden nu al binnen.
En wow wat een scherm voor die prijs, heb gelukkig geen dode of vastzittende pixels en ook geen backlight bleeding.

Moest alleen wel 50 euro invoer/btw kosten betalen.

Nu maar even kijken of ik hem op 96/120 HZ kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pruimman schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:04:
Nou, heb mijn qnix QX2710 ook binnen. Vrijdag uit Korea verzonden nu al binnen.
En wow wat een scherm voor die prijs, heb gelukkig geen dode of vastzittende pixels en ook geen backlight bleeding.

Moest alleen wel 50 euro invoer/btw kosten betalen.

Nu maar even kijken of ik hem op 96/120 HZ kan krijgen.
Gaaf! Het scherm bevalt goed dus? Heb je het op Ebay besteld en zo ja, bij welke verkoper?
Laat even weten hoe het overclocken verloopt, ik ben erg benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Ik ben ook benieuwd welke verkoper! Laatste keer goed scherm ontvangen maar duurde wel 3 weken... En zon 24" ernaast is toch niet zo mooi. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
http://www.ebay.nl/itm/22..._trksid=p3984.m1497.l2649
hier heb ik het scherm gekocht.

en 96HZ werkt nu op naar de 120HZ, als het lukt:P

edit: 100/105 is het maximum, want bij 110 beginnen de groene strepen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ruudox op 28-04-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah goed om te horen, ik heb hem ook bij hem besteld! :D

ik ben overigens wel in de marketing van perfect pixel onzin getrapt, ik las te laat dat dit een geld aftroggel illusie is.

Ik heb deze besteld: http://www.ebay.nl/itm/33..._trksid=p3984.m1423.l2649

[ Voor 68% gewijzigd door stin00 op 28-04-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Probeer deze settings eens. :) Was voor mij het zetje van 105 naar 110hz. :)

Afbeeldingslocatie: http://michelerkens.nl/cru.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Heb gekeken naar diverse Koreaanse IPS monitor zoalz de QNIX. Maar uiteindelijk voor de AOC Q2770PQU gegaan met een Koreaanse paneel, omdat je die volledig kan instellen op ergonomisch gebied, daarnaast net onder de 400 euro, zo'n 60 a 80 euro goedkoper dan concurrenten . Zijn veel goeie reviews ook over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woensdag, April 30, 2014
Afleverpoging; ontvanger niet aanwezig

Ik was niet thuis helaas :( Wel bizar, hij is maandag avond verstuurd en woensdag om 12:00 al de eerste afleverpoging! Niks op DHL aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Sta op het punt om een beeldscherm over te nemen van iemand, de Qnix 2710 Evolution ii. Nu heb ik echter wat foto's doorgestuurd gekregen en ik vroeg mij af of ik wat vegelijkingsmateriaal kon krijgen.

Hieronder staan de foto's:
http://imgur.com/a/65Y2m

(foto's zijn gemaakt in volledig donkere kamer)

Is dit een normale vorm van bleed, of is dit erg veel? Ik zou graag foto's willen zien van bleed die mensen in dit topic hebben. Op google staan ook veel afbeeldingen, maar hier staan meestal alleen de probleemgevallen op. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -Bas op 01-05-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht vandaag en anders uiterlijk morgen mijn scherm te ontvangen, ik kan dan wel foto's voor je maken? :)

Ik heb overigens 265 euro betaald voor het scherm en de bijbehorende douanekosten zijn € 53,-
Valt opzich nog mee, ik had dit bedrag ongeveer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Hier is een foto van mijn scherm in een volledig donkere kamer.
http://1drv.ms/1mhmHcs
Nu met volledige helderheid, niet dat hij ooit zo helder staat maar toch :P
(het is het rechtse scherm)

[ Voor 85% gewijzigd door Ruudox op 01-05-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
@pruim: ff een fatsoenlijke host gebruiken waar geen login nodig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
had de foto al verwijderd, vandaar dat je een login nodig had. Staat nu een nieuwe op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist mijn Qnix 27" binnengekregen en natuurlijk direct aangesloten.

Wauw wat een gigantisch mooi scherm :D Het formaat en de kleuren zijn fantastisch, nooit meer 24"!
Gelukkig heb ik geen enkele dode of vaste pixel. Over backlightbleeding kan ik nog niets zetten, vanavond als het donker is kan ik dit pas checken. Ik kijk net 20 minuten naar het scherm dus zal later alles wat uitgebreider testen.

Hieronder een aantal impressie foto's (gemaakt met iphone, dus ruk kwaliteit):

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/hvdpwz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/25jhzlv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/20k9l43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/21mahs6.jpg

Ik heb zojuist ook via CRU (een monitor 'overclock' programma) het aantal Hz van 60 naar 110 Hz weten te krijgen zonder problemen; ik merk duidelijk verschil! Ik moet het nog een beetje finetunen en kan wellicht de 120 Hz wel aantikken.

Ik moest overigens € 53,- betalen aan Douane/invoerkosten, opzich wel een schappelijk bedrag.
Ben zeer blij met deze aankoop in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Ik loop nu toch wel tegen een raar probleem aan met de qnix.
Als ik mijn PS4 erop aansluit, met een verloop stekker van hdmi naar dvi, krijg ik geen beeld.
ik krijg alleen fullscreen wit beeld te zien 1 sec, daarna 1 sec rood, blauw, groen.
iemand enig idee hoe dit kan of hoe dit op te lossen is?

De verloop stekker werkt wel als ik het scherm met mijn pc connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
Je monitor heeft geen a/d convertor en is hiervoor dus afhankelijk van je pc/console?

Zelf twijfel ik een beetje. Wil over een maand ongeveer een nieuwe monitor, en twijfel tussen korea import of hier kopen. Zal dan om zo'n Qnix 27" gaan of de Samsung 4k 28". Ik vermoed zo'n ~300 tegen ~450 euro rond de tijd dat ik koop. (De Samsung kost nu nog 550)

Zou IPS en de hoge refreshrate echt veel meer van belang zijn dan de resolutie? Ook vind ik het met garantie handiger om hier te kopen. Zal vooral werken (cad en office) en internetten op de monitor. Gamen zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
pruimman schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:01:
Als ik mijn PS4 erop aansluit, met een verloop stekker van hdmi naar dvi, krijg ik geen beeld.
ik krijg alleen fullscreen wit beeld te zien 1 sec, daarna 1 sec rood, blauw, groen.

Als ik het goed heb moet je daar een actieve converter voor hebben. Deze zijn wel erg duur! Had je misschien beter de Qnix met meerdere outputs kunnen kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Ja idd, balen. Had er ook totaal niet meer aan gedacht, omdat ik de ps4 niet zo vaak gebruik.

kan altijd deze nog verkopen en degene met meerdere ingangen nemen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:48
wat is het verschil tussen deze 2?

http://www.ebay.nl/itm/QN...nch-Monitor-/121311445122

en http://www.ebay.nl/itm/QN...-PC-Monitor-/111258830737

[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 06-05-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
warcow schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:11:
Je monitor heeft geen a/d convertor en is hiervoor dus afhankelijk van je pc/console?
Welke aansluiting is dan analoog volgens jou? De digitale DVI-D aansluiting of de digitale HDMI aansluiting?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
pruimman schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:44:
[...]

kan ze beide niet openen.
eBay-objectnummer:12131144512

en eBay-objectnummer:111258830737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:40
Er staat op beide pagina's een tabel om beide schermen te vergelijken (iets naar beneden scrollen)
Als je zelf even had gezocht had je die vast wel gezien... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 13:24
Hebben jullie bij het overclocken ook last van frames skipping met de qnix 2710 single input?
Of is dit alleen bij de dp versie aan de hand? Ik las op tftcentral dat deze daar last van heeft en het ocen dus geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
rainier15 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:27:
Hebben jullie bij het overclocken ook last van frames skipping met de qnix 2710 single input?
Of is dit alleen bij de dp versie aan de hand? Ik las op tftcentral dat deze daar last van heeft en het ocen dus geen zin heeft.
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 13:11
Zo k kon het niet laten en heb er net ook een besteld.
Een QNIX QX2710 LED Evolution ll, ben benieuwd.
Ik zal m'n bevindingen hier plaatsen als hij binnen is, volgens ebay vrijdag/zaterdag. :)

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er behoefte aan een review over de Qnix QX2710 LED? Ik heb hem nu een week in gebruik en zit er over te denken een review te schrijven, aangezien er op tweakers nog geen echte review te vinden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
stin00 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:59:
Is er behoefte aan een review over de Qnix QX2710 LED? Ik heb hem nu een week in gebruik en zit er over te denken een review te schrijven, aangezien er op tweakers nog geen echte review te vinden is :)
Reviews zijn er genoeg, alleen niet op tweakers :)
Niemand houd je tegen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
warcow schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:11:

Zelf twijfel ik een beetje. Wil over een maand ongeveer een nieuwe monitor, en twijfel tussen korea import of hier kopen. Zal dan om zo'n Qnix 27" gaan of de Samsung 4k 28". Ik vermoed zo'n ~300 tegen ~450 euro rond de tijd dat ik koop. (De Samsung kost nu nog 550)

Zou IPS en de hoge refreshrate echt veel meer van belang zijn dan de resolutie? Ook vind ik het met garantie handiger om hier te kopen. Zal vooral werken (cad en office) en internetten op de monitor. Gamen zo nu en dan.
Ik zou wachten op de 28' inch 4K monitor. Ik heb nu een Iiyama 27' 2560x1440, en het scherm valt me helaas toch een beetje tegen. Het ziet er prachtig uit hoor, maar ik heb ook een Dell XPS laptop met een QHD scherm van 3200x1800 en qua scherpte valt de Iiyama in het niet. Als ik dit vooraf had gezien, had ik ook nog even geduldig gewacht en toch voor een 4K scherm gegaan. ;)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
hoe duur zijn die 4k schermen?
ik ben ook opzoek naar een nieuwe monitor, vooral om te gamen // browsen..

hoe goedkoper hoe beter, wel 27 inch rrond de 250 ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jondezwaan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 20:20
pruimman schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:01:

Mijn eerste gedachte is de HDCP die roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Aggressor schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:22:
hoe duur zijn die 4k schermen?
ik ben ook opzoek naar een nieuwe monitor, vooral om te gamen // browsen..

hoe goedkoper hoe beter, wel 27 inch rrond de 250 ex
Type de resolutie in in Ebay en je hebt je antwoord. En nee, dat gaat voor 250 euro niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Er is maar eentje nu: pricewatch: Samsung 28D590D Zilver, Zwart

600 euro, levernij vanaf volgende week gelood ik officieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
kipkruide schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:31:
Er is maar eentje nu: pricewatch: Samsung 28D590D Zilver, Zwart

600 euro, levernij vanaf volgende week gelood ik officieel
Wel 4K, geen 120hz en TN panel... Misschien leuk maar ik zou zeker eerst de reviews afwachten van dit scherm. :)

Edit:
De buren hebben hem al getest en zijn er lovend over :+

[ Voor 7% gewijzigd door -Bas op 09-05-2014 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
linustechtips heeft ook een aardige review op youtube, alhoewel hij nu geloof ik weer verliefd is op die 21:9 lg van 34 inch, kost alleen een rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er iemand hier ervaring met het demonteren van de Qnix 27", om vervolgens met behulp van tape om t frame de backlight bleeding symptomen te verminderen?

Heb hier al wel youtube filmpjes over gevonden maar was benieuwd of iemand hier al succes met heeft behaald :D M'n bleeding is niet heel erg, maar ik ga toch de voet van de monitor omwisselen met een verstelbare, dus kan net zo goed direct de bleeding fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 13:11
Zo m'n monitor is net thuis bezorgd!
Ben benieuwd, zit helaas alleen nog wel tot 5 op kantoor :(
Bezorging is overgens wel snel gegaan. woensdag avond besteld en vandaag in huis.

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
stin00 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:07:
Heeft er iemand hier ervaring met het demonteren van de Qnix 27", om vervolgens met behulp van tape om t frame de backlight bleeding symptomen te verminderen?

Heb hier al wel youtube filmpjes over gevonden maar was benieuwd of iemand hier al succes met heeft behaald :D M'n bleeding is niet heel erg, maar ik ga toch de voet van de monitor omwisselen met een verstelbare, dus kan net zo goed direct de bleeding fixen!
De mod is vrij simpel om uit te voeren. Wat het "lastig" maakt is de angst om wat te slopen. ;)

Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste