Ja, had sowieso contact opgenomen met de verkoper. Hij zet zelf een lagere bedrag op, zonder dat mensen daar naar vragen.
Ik heb een vraagje voordat ik ook zo'n hoge res monitor ga aanschaffen:
Als je veel gamet krijg je dan geen problemen met zulke hoge resoluties ten aanzien van je videokaart? Ik speel bv CoH2, en de framerate is zeer belangrijk voor me. Ik heb een 7970 videokaart, maar ik twijfel toch of mn fps er niet aangaat als ik op zo'n monitor ga spelen. Kan iemand me hier iets over vertellen?
Als je veel gamet krijg je dan geen problemen met zulke hoge resoluties ten aanzien van je videokaart? Ik speel bv CoH2, en de framerate is zeer belangrijk voor me. Ik heb een 7970 videokaart, maar ik twijfel toch of mn fps er niet aangaat als ik op zo'n monitor ga spelen. Kan iemand me hier iets over vertellen?
http://www.techspot.com/r...-2-performance/page2.htmlStoffa schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:47:
Ik heb een vraagje voordat ik ook zo'n hoge res monitor ga aanschaffen:
Je gaat veel problemen krijgen met fps.
Medium is eigenlijk al onspeelbaar en met low krijg je dipjes onder de 60 ( wat irriteert ). Hiermee doe je de 120 Hz ook niet ten goede...
Als ik echter hier kijk.
http://www.hardocp.com/ar...2_performance_iq_review/3
Krijg ik een heel ander plaatje te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Thomg op 01-03-2014 14:58 ]
AA is nogal verschillend tussen beide reviews, met alleen FXAA kom je een heel eind.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik gebruik overal FXAA, MSAA is zonde van de FPS 
FXAA geeft slechts een 2-3 fps hit in meeste games.
FXAA geeft slechts een 2-3 fps hit in meeste games.
Dat je veel frames wil hebben in een FPS moge duidelijk zijn. Maar COH2 is een RTS en daar geldt dat helemaal niet. Bij COH2 heb je eigenlijk al voldoende aan 30 FPS.Thomg schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:52:
[...]
http://www.techspot.com/r...-2-performance/page2.html
Je gaat veel problemen krijgen met fps.
Medium is eigenlijk al onspeelbaar en met low krijg je dipjes onder de 60 ( wat irriteert ). Hiermee doe je de 120 Hz ook niet ten goede...
Als ik echter hier kijk.
http://www.hardocp.com/ar...2_performance_iq_review/3
Krijg ik een heel ander plaatje te zien.
De gameplay is vele malen trager als die bij een COD of BF en snelle actie's komen eigenlijk niet voor. Tis vooral veel klikken en scrollen.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Bij de lokale FedEx-vestiging
OUDE MEER NL
Pakket hoeft nog niet te worden bezorgd
Pakket kan al geleverd worden, maar ze houden zich aan de originele afleverdatum -_-
OUDE MEER NL
Pakket hoeft nog niet te worden bezorgd
Pakket kan al geleverd worden, maar ze houden zich aan de originele afleverdatum -_-
Die QNIX is wel lelijk zeg. Zijn er nog alternatieven in dezelfde prijsklasse?
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Verwijderd
ook maar een gekocht, Shimian Achieva QH2700-IPSMS Edge Perfect Pixel 27" bij AccessoriesWhole. Afgelopen donderdag besteld, uurtje geleden bezorg. Fantastisch beeld. Fedex stuurt nog wel een brief met de douane kosten etc.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 15:22 ]
Verwijderd
Net de crossover 2735AMG binnen - scherm is fantastisch. Alleen er is redelijk wat achtergrond ruis... mogelijk een deal breaker
Nope! Voor dat geld moet je het Koreaanse design voor liefnemen! Maar, de kwaliteit icm de prijs maakt dat allemaal goed.Leo1010 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:57:
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
"Lelijk"Leo1010 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:57:

Ik vind hem ontzettend "slick", baal alleen een beetje van de nepknop, maar dat was het dan wel.
Kijk dat ziet er beter uit!Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:03:
ook maar een gekocht, Shimian Achieva QH2700-IPSMS Edge Perfect Pixel 27" bij AccessoriesWhole. Afgelopen donderdag besteld, uurtje geleden bezorg. Fantastisch beeld. Fedex stuurt nog wel een brief met de douane kosten etc.
Zou je een foto willen maken? Ik wil wel eens zien hoe de bezel er in het echt uitziet.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
QNIX QX2710 binnen. Prachtig scherm! Nu wil ik hem proberen over te klokken. Hoe hebben jullie dit gedaan? Ik draai op twee R9 290's.
Verwijderd
zal ik morgen even doen, heb er net nog 1 besteldLeo1010 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:59:
[...]
Kijk dat ziet er beter uit!
Zou je een foto willen maken? Ik wil wel eens zien hoe de bezel er in het echt uitziet.
Thanks. In stap 1 van de Guide 'Update your video card drivers to the newest version.
If using a crossfire (multi AMD GPU) setup, than multiple crossfire bridges must be used. For example, if crossfiring two GPUs than two crossfire bridges must be used.'
Voor R9 290 crossfire zijn geen bridges nodig. Er zijn hier daarom ook niet eens aansluitingen voor. Wil dit nu zeggen dat ik niet kan/mag overklokken?
Een beetje een domme vraag inderdaad.
Ik neem aan dat dat geen probleem vormt.
Hmm, als ik overklok, dan zijn alle kleuren een stuk minder fel/helder. Bij 96 Hz iets minder fel, en bij 120 Hz nog minder fel. Is dit normaal?
Ik zie geen verschil.Jirachi schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:11:
Hmm, als ik overklok, dan zijn alle kleuren een stuk minder fel/helder. Bij 96 Hz iets minder fel, en bij 120 Hz nog minder fel. Is dit normaal?
Ik vind 60Hz te fel na je 120Hz gewend bent.
[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 03-03-2014 17:46 ]
Ik denk dat ik geen geluk heb met mijn scherm. De rechterkant van het scherm in donkerder als de linker kant als ik overklok. (Erg goed te zien als ik naar de rode balk van Tweakers kijk bovenaan)
Ik ben ondertussen ook wel warm geworden voor deze monitoren 
Wat is nu precies het voordeel van overclocken?
Dat is mij nou niet duidelijk geworden in het topic.
Misschien handig om een mooie OP te maken?
Wat is nu precies het voordeel van overclocken?
Dat is mij nou niet duidelijk geworden in het topic.
Misschien handig om een mooie OP te maken?
Het voordeel hiervan is dat je monitor vaker ververst (refreshed) per seconde. Waar dit 60x/1sec is bij 60 Hz, is dit 120x/1sec bij 120 Hz. Bij games zul je hier veel baat bij hebben als je een hogere FPS dan 60 hebt. Dan voelt alles veel vloeiender aan. Dat verschil merk je echt. Ook in normale bezigheden heeft het een voordeel. Je muis zal anders aanvoelen, dat gaat dan ook veel vloeiender. Dan heb je ook minder tot geen last van ghosting. Dat is dat verschijnsel dat je je muis meerdere keren ziet als je je muis beweegt.
[ Voor 4% gewijzigd door Montu op 03-03-2014 23:44 ]
Verwijderd
Ik wil toch even aanstippen dat ik 120 Hz veel rustiger vind werken dan 60 Hz. Voor degenen die het nog niet opgevallen was ;p
Ik merk er in desktop gebruik persoonlijk helemaal niets van!Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 00:13:
Ik wil toch even aanstippen dat ik 120 Hz veel rustiger vind werken dan 60 Hz. Voor degenen die het nog niet opgevallen was ;p
Vreemd. Vraag me af of je dan wel op 120 Hz zit in desktop, en niet gewoon op 60 Hz. http://www.testufo.com/#test=frameskipping wat zegt ie?ChojinZ schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 07:46:
[...]
Ik merk er in desktop gebruik persoonlijk helemaal niets van!
Die zit op 96Hz, zeker weten. Frameskipping test heb ik namelijk al uitgevoerd.Jirachi schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:43:
[...]
Vreemd. Vraag me af of je dan wel op 120 Hz zit in desktop, en niet gewoon op 60 Hz. http://www.testufo.com/#test=frameskipping wat zegt ie?
Denk dat ik OF niet gevoelig genoeg ben om dat verschil te onderscheiden OF dat het verschil tussen 60 en 96Hz niet groot genoeg is.
Overigens merk ik het in games weer wel. Dat loopt wel een stuk soepeler. Maar dat is dan weer enkel in fast pace shooters.
04/03/2014 - Dinsdag
08:47
Op FedEx-voertuig voor bezorging
OUDE MEER NL
Het is dan zo ver, ben benieuwd!
08:47
Op FedEx-voertuig voor bezorging
OUDE MEER NL
Het is dan zo ver, ben benieuwd!
Hmm, maar daar zul je wel een hele dikke videokaart voor nodig moeten hebben om in games op die resolutie boven de 60fps uit te komen toch? Ik verwacht niet dat ik zulk soort videokaarten ooit ga aanschaffen, omdat ik zelf meer voor de middenmoot ga. Heb nu nog een XFX 6870.Jirachi schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:42:
Het voordeel hiervan is dat je monitor vaker ververst (refreshed) per seconde. Waar dit 60x/1sec is bij 60 Hz, is dit 120x/1sec bij 120 Hz. Bij games zul je hier veel baat bij hebben als je een hogere FPS dan 60 hebt. Dan voelt alles veel vloeiender aan. Dat verschil merk je echt. Ook in normale bezigheden heeft het een voordeel. Je muis zal anders aanvoelen, dat gaat dan ook veel vloeiender. Dan heb je ook minder tot geen last van ghosting. Dat is dat verschijnsel dat je je muis meerdere keren ziet als je je muis beweegt.
Overclocken was alleen mogelijk bij schermen met een alleen een DVI aansluiting toch?
Hoe futureproof is die aansluiting? Kan iemand daar een schatting over doen?
Klopt gedeeltelijk. 1 van de voordelen is dat de framerate wat soepeler is. Het overclocken van je scherm heeft echter ook het voordeel dat het ghosting verminderd en dat er minder inputlag is.Ossi schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:54:
[...]
Hmm, maar daar zul je wel een hele dikke videokaart voor nodig moeten hebben om in games op die resolutie boven de 60fps uit te komen toch? Ik verwacht niet dat ik zulk soort videokaarten ooit ga aanschaffen, omdat ik zelf meer voor de middenmoot ga. Heb nu nog een XFX 6870.
Overclocken was alleen mogelijk bij schermen met een alleen een DVI aansluiting toch?
Het hangt ook af van de games die je speelt. Een 120 hz scherm bied ook minder voordelen bij games waar de gameplay wat langzamer is.
Als dat geen zaken zijn waar je waarde aan hecht, dan kan je net zo goed kijken voor een ander model.
DVI is mijns inziens redelijk futureproof. Je ziet de laatste jaren wel wat nieuwe standaarden bij komen maar DVI kom je nog volop tegen.
Pas als iedereen over is op 4K moet je je zorgen gaan maken...
Klopt. In games als Battlefield 4 zul je niet op een dergelijk hoog FPS spelen. Bij die games merk je dus niks van je overclock (ghosting en het ''tearing'' verschijnsel zal wel minder zijn). Wellicht wel bij minder zwaardere games, waar je wel 60+ FPS haalt.Ossi schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:54:
[...]
Hmm, maar daar zul je wel een hele dikke videokaart voor nodig moeten hebben om in games op die resolutie boven de 60fps uit te komen toch? Ik verwacht niet dat ik zulk soort videokaarten ooit ga aanschaffen, omdat ik zelf meer voor de middenmoot ga. Heb nu nog een XFX 6870.
Verder is DVI ''the way to go' hoor. VGA maakt gebruik van analoge signalen, en dat is nu toch echt achterhaald. DVI is te vergelijken met HDMI. Beide maken ze gebruik van digitale signalen.
[ Voor 3% gewijzigd door Montu op 04-03-2014 11:32 ]
Ik geloof niet dat ik ooit inputlag heb opgemerkt, dus dat zou niet direct een issue zijn voor mij, maar het verhelpen van ghosting is op zich wel weer welkom natuurlijkChojinZ schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:30:
Klopt gedeeltelijk. 1 van de voordelen is dat de framerate wat soepeler is. Het overclocken van je scherm heeft echter ook het voordeel dat het ghosting verminderd en dat er minder inputlag is.
Het hangt ook af van de games die je speelt. Een 120 hz scherm bied ook minder voordelen bij games waar de gameplay wat langzamer is.
Als dat geen zaken zijn waar je waarde aan hecht, dan kan je net zo goed kijken voor een ander model.
DVI is mijns inziens redelijk futureproof. Je ziet de laatste jaren wel wat nieuwe standaarden bij komen maar DVI kom je nog volop tegen.
Pas als iedereen over is op 4K moet je je zorgen gaan maken...
Standaard monitor is dus 60Hz begrijp ik. Vanaf hoeveel Hertz zie je geen ghosting meer?
En welke merken/panelen zijn beter geschikt voor overclocken?
Ik dacht dat displayport the way to go was...Jirachi schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:31:
[...]
Klopt. In games als Battlefield 4 zul je niet op een dergelijk hoog FPS spelen. Bij die games merk je dus niks van je overclock (ghosting en het ''tearing'' verschijnsel zal wel minder zijn). Wellicht wel bij minder zwaardere games, waar je wel 60+ FPS haalt.
Verder is DVI ''the way to go' hoor. VGA maakt gebruik van analoge signalen, en dat is nu toch echt achterhaald. DVI is te vergelijken met HDMI. Beide maken ze gebruik van digitale signalen.
Vooral als je er twee of meer wil aansturen toch?
Heeft iemand ook twee van deze schermen naast elkaar staan? Bijvoorbeeld 1 overgeclockt en de ander niet (is dat uberhaupt mogelijk?) en zie je dan ook duidelijk verschil?
ik speel bijna alleen maar FPS games en het loopt echt veel mooier op 96 of 120Hz, zelfs de filmpjes lopen mooier
maar je hebt wel wat power nodig (780 ti) om eea aan te sturen. 4k lijkt me ook wel wat maar dat is nog "maar" 60hz....
Heb al heel wat schermen gehad, dell hp Lg en ga maar door, maar deze IPS op 96hz of 120 is toch echt qua gaming vele malen beter...
Heb al heel wat schermen gehad, dell hp Lg en ga maar door, maar deze IPS op 96hz of 120 is toch echt qua gaming vele malen beter...
[ Voor 22% gewijzigd door killer2 op 04-03-2014 14:59 ]
Filmpjes zullen prerendered zijn, dus die zullen gewoon 24/25/30fps zijn lijkt mij. Daar zul je niet bijzonder veel power voor nodig hebben.killer2 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:58:
ik speel bijna alleen maar FPS games en het loopt echt veel mooier op 96 of 120Hz, zelfs de filmpjes lopen mooiermaar je hebt wel wat power nodig (780 ti) om eea aan te sturen. 4k lijkt me ook wel wat maar dat is nog "maar" 60hz....
Maar haal jij ook 96 of 120fps, of is het alleen mooier omdat je minder last hebt van ghosting?
Het grootste probleem voor veel gamers is ''screen tearing'' Wikipedia: Screen tearing door een overvloed aan fpsOssi schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:23:
[...]
Filmpjes zullen prerendered zijn, dus die zullen gewoon 24/25/30fps zijn lijkt mij. Daar zul je niet bijzonder veel power voor nodig hebben.
Maar haal jij ook 96 of 120fps, of is het alleen mooier omdat je minder last hebt van ghosting?
Overvloed aan fps hoef ik me geen zorgen om te maken met een 6870MaXeRs schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:28:
[...]
Het grootste probleem voor veel gamers is ''screen tearing'' Wikipedia: Screen tearing door een overvloed aan fps
Wat heb je minimaal nodig om op die resolutie enigszins redelijk te kunnen spelen? 270x videokaart? Of moet ik dan toch al denken aan een 7950 of 280(x)?
Goedkope monitor is leuk, maar een nieuwe videokaart erbij hakt er ook flink in natuurlijk.
Zeker. Als je BF4 op HIGH @1440p en een FPS rond de 45 wilt hebben, moet je toch al echt denken aan een R9 280x.
bij de meeste games haal ik die wel, teven gebruik ik dan vsynch om die overvloed te voorkomen 
MaXeRs schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:28:
[...]
Het grootste probleem voor veel gamers is ''screen tearing'' Wikipedia: Screen tearing door een overvloed aan fps
Links onderin het scherm, heb ik last van horizontale strepen. Valt alleen op bij donkere scenes of een zwart achtergrond, mogelijk defect? Of is dit iets wat vrij vaak voorkomt?
Dat is een teken dat de pixelclock te ver overclocked, met onderstaande manual settings kun je de pixelclock reduceren en gaan de glitches weg.Ilias1991 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:46:
Links onderin het scherm, heb ik last van horizontale strepen. Valt alleen op bij donkere scenes of een zwart achtergrond, mogelijk defect? Of is dit iets wat vrij vaak voorkomt?

Hoort goed te zijn..
(Zelfs op 60hz te zien)

(Zelfs op 60hz te zien)

Zal iets anders zijn dan de glitches die ik bedoel door te hoge pixelclock. (meestal rechts bovenin)
Ik zie niks aan je foto's overigens.
Ik zie niks aan je foto's overigens.
[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 05-03-2014 00:06 ]
Ik kon het heel vagelijk zien op jouw foto, met een matig TN paneel op kantoor. Op de telefoon kon ik het beter zien.Ilias1991 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 00:22:
Lijkt meer hierop (plaatje van internet)
[afbeelding]
Maar daar zou ik ook niet bepaald vrolijk van worden. Lijkt me dat je het beste contact kan opnemen met de verkoper.
BF3 draaide ik altijd op low, dan heb je een nog soepeler draaiend spel, maar ook minder details waar tegenstanders zich achter kunnen verstoppenJirachi schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:22:
Zeker. Als je BF4 op HIGH @1440p en een FPS rond de 45 wilt hebben, moet je toch al echt denken aan een R9 280x.
Daarnaast vind ik het wel mooi genoeg. Dat was echter op een 1680x1050 resolutie.
Ik zit echt in dubio wat ik er voor videokaart bij zou moeten halen bij zo'n Koreaanse monitor.
Het hoeft van mij allemaal niet op z'n mooist er uit te zien. Zou ik het dan redden met een 7950 of 270x?
De 270x ligt meer in mijn prijsrange, beetje midlevel videokaart net zoals de 6870 was. Maar ja, voor 100e meer heb je een 280x die toch wel stukken beter presteert... Alleen gezien de hoeveelheid games of beter gezegd, hoe weinig games ik speel is een 270x al duur genoeg.
En ben ik dan beter af met de 2GB of de 4GB versie?
Misschien even op prijzen wachten van de 280. Die zullen ook elk moment wel bekend worden.
Zijn er mensen hier met QNIX demonteer ervaring(en).
Wil tegen betaling iemand mijn backlight bleed laten fixen/bekijken.
DM voor meer info.
Wil tegen betaling iemand mijn backlight bleed laten fixen/bekijken.
DM voor meer info.
Is vrij makkelijk, heb mijn scherm meerdere malen open gehad, BLB kun je reduceren maar nooit helemaal weg krijgen.
Op youtube is ook wel het een en ander te vinden hoe je scherm open te maken.
Maak eens een foto van een zwart scherm om te zien hoe erg je BLB is?
Die strepen die je eerder postte lijken mij helemaal niet fixable zoals BLB.
Bleeding dankzij het metalen frame is te fixen, maar bleeding in het paneel zelf niet.
Wat is je locatie? Ik neem liever niet het risico om een andermans scherm te slopen, onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.
P.S. Als je een foto ziet van mijn scherm schrik je jezelf de tyfus, maar met het oog zie je het amper.
Op youtube is ook wel het een en ander te vinden hoe je scherm open te maken.
Maak eens een foto van een zwart scherm om te zien hoe erg je BLB is?
Die strepen die je eerder postte lijken mij helemaal niet fixable zoals BLB.
Bleeding dankzij het metalen frame is te fixen, maar bleeding in het paneel zelf niet.
Wat is je locatie? Ik neem liever niet het risico om een andermans scherm te slopen, onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk.
P.S. Als je een foto ziet van mijn scherm schrik je jezelf de tyfus, maar met het oog zie je het amper.
[ Voor 39% gewijzigd door unfor op 05-03-2014 22:00 ]
Zijn dat trouwens stickers rechts boven op de bezel? (Op de qnix)
[ Voor 11% gewijzigd door jroersma op 05-03-2014 22:39 ]
@unfor,
Bedankt voor je reactie/tijd.
Vreemd, iemand op overclock.net heeft mij dat wel wijs gemaakt. Als de brightness aangepast wordt bij een zwarte achtergrons, des te donker het wordt des te minder je het ziet en als je op de zijkant drukt dan is het juist weer goed zichtbaar te zien.
Dus niet fixable en terug sturen? Bleh, balen...
Ikzelf woon in Alkmaar, desnoods breng ik mijn scherm en haal ik die weer op als die klaar is.
(Indien fixable)
Bedankt voor je reactie/tijd.
Vreemd, iemand op overclock.net heeft mij dat wel wijs gemaakt. Als de brightness aangepast wordt bij een zwarte achtergrons, des te donker het wordt des te minder je het ziet en als je op de zijkant drukt dan is het juist weer goed zichtbaar te zien.
Dus niet fixable en terug sturen? Bleh, balen...
Ikzelf woon in Alkmaar, desnoods breng ik mijn scherm en haal ik die weer op als die klaar is.
(Indien fixable)
Kan je niet gewoon contact opnemen met je verkoper? Die verticale strepen lijkt me niet goed. De bleeding valt waarschijnlijk niet onder de garantie maar de strepen mischien wel.
Heb ik al gedaan, dat aan het afwachten en mijn andere opties alvast aan het voorbereiden.
Ik heb ook last van die strepen llias1991. Geen idee wat ik er nu mee moet..
https://www.dropbox.com/s...u/IMG_20140305_233102.jpg
Zoals je ziet heb ik daar ook last van bleeding. De foto overdrijft het wel een beetje! Misschien wordt het wel minder als we de bleeding fixen.
Zoals je ziet heb ik daar ook last van bleeding. De foto overdrijft het wel een beetje! Misschien wordt het wel minder als we de bleeding fixen.
[ Voor 67% gewijzigd door Montu op 05-03-2014 23:39 ]
Ik heb al contact gehad met de leverancier. Hij geeft aan dat het een variant is van backlightbleeding, hij geeft ook aan dat dit probleem weer kan voorkomen als ik die omwissel en dat hij een refund van 30 dollar wilt aanbieden (wat ik zelf niets vind). Ik heb je volgens mij ook zien reageren op overclockers.net. Daar heb ik een oplossing van iemand aangeboden gekregen, door dat stappenplan te volgen, dat probleem verholpen moet zijn. (Indien je zelf ervaring hebt, dan hoor ik dat graag van je)Jirachi schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:28:
Ik heb ook last van die strepen llias1991. Geen idee wat ik er nu mee moet..
speel het hier alles op high en mesh op ultra op een 7950Jirachi schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:22:
Heeft geen backlight dimming!Ossi schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:27:
Van dit model kan ik wel warm worden trouwens
http://www.ebay.nl/itm/121265022642?nav=SEARCH
lijkt eeeeeerg op de iiyama 27, welke ik ook heb
Ook ik heb contact opgenomen. Bij mij zegt accessorieswhole (jn mijn geval) precies hetzelfde, alleen biedt hij mijn geen refund aan. Ik heb dat stappenplan gezien. Dat stappenplan van lawson schijnt het best te helpen (waar je geen tape voor nodig hebt). Ik heb nog geen ervaring, maar ik denk dat ik dit vandaag toch maar even ga proberen.Ilias1991 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:02:
[...]
Ik heb al contact gehad met de leverancier. Hij geeft aan dat het een variant is van backlightbleeding, hij geeft ook aan dat dit probleem weer kan voorkomen als ik die omwissel en dat hij een refund van 30 dollar wilt aanbieden (wat ik zelf niets vind). Ik heb je volgens mij ook zien reageren op overclockers.net. Daar heb ik een oplossing van iemand aangeboden gekregen, door dat stappenplan te volgen, dat probleem verholpen moet zijn. (Indien je zelf ervaring hebt, dan hoor ik dat graag van je)
Wat jammer, neemt hij de beeldscherm ook niet terug voor RMA?Jirachi schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:23:
[...]
Ook ik heb contact opgenomen. Bij mij zegt accessorieswhole (jn mijn geval) precies hetzelfde, alleen biedt hij mijn geen refund aan. Ik heb dat stappenplan gezien. Dat stappenplan van lawson schijnt het best te helpen (waar je geen tape voor nodig hebt). Ik heb nog geen ervaring, maar ik denk dat ik dit vandaag toch maar even ga proberen.
Zou jij mij een DM kunnen sturen of dat heeft geholpen?
Edit:
Krijg ineens een bericht dat hij meer wil refunden, lol.
[ Voor 5% gewijzigd door Ilias1991 op 06-03-2014 10:41 ]
Voor de mensen met het backlight banding probleem, ik kwam dit tegen:
Hi you are seeing these bands from the back light bleeding which you have in the lower left hand corner and the seller will not exchange the monitor with BLB!...as for him telling you its "due to the panel characteristics" is B.S however you have bought an A- panel and most if not all have BLB to some degree...however this can be fixed 100% with taking your time and having a little confidence in yourself...if you click on the link below you will find a few post of mine on that page that will guide you though the process of permanently fixing your BLB you do not need any tape also because you are fixing the the source of the problem instead of filling the gaps from NOT straightening the frame...BTW it is not a hard job at all to fix and straighten the frame it only took me only 30-40 mins to complete the whole job that includes removing the panel straightening the frame and refitting the panel back into the case.. good luck!..thumb.gif
Mogelijke oplossing:
http://www.overclock.net/...or-club-qnix-x-star/12970
Link naar artikel:
http://www.overclock.net/...or-club-qnix-x-star/14660
Hi you are seeing these bands from the back light bleeding which you have in the lower left hand corner and the seller will not exchange the monitor with BLB!...as for him telling you its "due to the panel characteristics" is B.S however you have bought an A- panel and most if not all have BLB to some degree...however this can be fixed 100% with taking your time and having a little confidence in yourself...if you click on the link below you will find a few post of mine on that page that will guide you though the process of permanently fixing your BLB you do not need any tape also because you are fixing the the source of the problem instead of filling the gaps from NOT straightening the frame...BTW it is not a hard job at all to fix and straighten the frame it only took me only 30-40 mins to complete the whole job that includes removing the panel straightening the frame and refitting the panel back into the case.. good luck!..thumb.gif
Mogelijke oplossing:
http://www.overclock.net/...or-club-qnix-x-star/12970
Link naar artikel:
http://www.overclock.net/...or-club-qnix-x-star/14660
Ja, had al contact gehad met diegene. Hij heeft mij die oplossing aangeboden.
Aangezien ik geen ervaring heb, wil ik dit laten doen door iemand met ervaring. Tegen een vergoeding natuurlijk.
Aangezien ik geen ervaring heb, wil ik dit laten doen door iemand met ervaring. Tegen een vergoeding natuurlijk.
Dat je constant tegen een stel TL-balken op volle sterkte aan zit te kijken. Als je nu ook altijd op volle helderheid werkt is dat geen probleem, maar in het donker vind ik dat nogal vervelend.
Brightness is niet in te stellen op de monitor.
Hoeveel? Ook gekocht bij accessoriehole?Ilias1991 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:24:
[...]
Wat jammer, neemt hij de beeldscherm ook niet terug voor RMA?
Zou jij mij een DM kunnen sturen of dat heeft geholpen?
Edit:
Krijg ineens een bericht dat hij meer wil refunden, lol.
Serieus?NinjaTuna schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:36:
[...]
Dat je constant tegen een stel TL-balken op volle sterkte aan zit te kijken. Als je nu ook altijd op volle helderheid werkt is dat geen probleem, maar in het donker vind ik dat nogal vervelend.

Daar is dan toch echt niet over nagedacht
Jammer zegChojinZ schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:38:
[...]
Brightness is niet in te stellen op de monitor.
Wat is dat geval dan de meest logische optie om voor te gaan?
Ik zit nog steeds in dubio of ik voor DVI only moet gaan of voor meerdere aansluitingen.
Het overclocken maakt mij uiteindelijk niets uit, maar de veelzijdigheid van een meerdere aansluitingen maakt het wel een voordeel.
Een nadeel zou zijn dat die monitoren met meerdere aansluitingen behoorlijk meer inputlag hebben ten opzichte van de DVI only...
Als je in multimonitor setup wil gaan werken met deze schermen, kun je dan 1 op displayport en 1 op dvi aansluiten of moet je dan alle via displayport aansluiten?
Die bleed fix met frame bijbuigen heb ik al eens gedaan, maar dat probleem met die lijnen lijkt mij echt niet op te lossen door die methode.
Bij het adjusten van de brightness wordt het wel minder of juist erger, dus kun je dat met zekerheid dan zeggen? En bij het drukken op de zijkant wordt het ook alleen maar erger.unfor schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:10:
Die bleed fix met frame bijbuigen heb ik al eens gedaan, maar dat probleem met die lijnen lijkt mij echt niet op te lossen door die methode.
Heb het even opgezocht, brightness was inderdaad het woord waar ik naar op zoek was. Je kunt het wel instellen, maar dan wordt het backlight niet gedimd, hij verlaagt zogezegd alleen het contrast (digital white level).Ossi schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:54:
[...]
Serieus?![]()
[...]
Jammer zeg
Ik zit nog steeds in dubio of ik voor DVI only moet gaan of voor meerdere aansluitingen.
Het overclocken maakt mij uiteindelijk niets uit, maar de veelzijdigheid van een meerdere aansluitingen maakt het wel een voordeel.
Een nadeel zou zijn dat die monitoren met meerdere aansluitingen behoorlijk meer inputlag hebben ten opzichte van de DVI only...
Als je in multimonitor setup wil gaan werken met deze schermen, kun je dan 1 op displayport en 1 op dvi aansluiten of moet je dan alle via displayport aansluiten?
Linkje:
http://www.tftcentral.co....-g.htm#contrast_stability
Meerdere aansluitingen is alleen een must voor meerdere pc's. Als je 1 pc er op aansluit kan je gewoon voor DVI gaan. Mocht je videokaart geen DVI hebben, dan zijn er altijd nog converters te koop.Ossi schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:54:
[...]
Serieus?![]()
[...]
Jammer zeg
Mocht je echt meerdere aansluitingen nodig hebben, dan is er ook nog deze:
http://www.ipsledmonitors...r-Display-Port-p/qni3.htm
Ow, en kijk even naar de link van Ninja Tonijn. Conclusie van de review is dat de Achieva toch nog wel last heeft van ghosting en inputlag. En volgens mij wilde jij dat juist niet (toch?).
Ik snap nu wat er bedoeld wordt met de backlight die niet gedimd kan worden, daardoor valt ie sowieso al af helaas. Ik denk dat ik idd toch voor alleen een DVI aansluiting ga, scheelt weer geld en aangezien ik dat toch altijd al gebruik.ChojinZ schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:15:
[...]
Meerdere aansluitingen is alleen een must voor meerdere pc's. Als je 1 pc er op aansluit kan je gewoon voor DVI gaan. Mocht je videokaart geen DVI hebben, dan zijn er altijd nog converters te koop.
Mocht je echt meerdere aansluitingen nodig hebben, dan is er ook nog deze:
http://www.ipsledmonitors...r-Display-Port-p/qni3.htm
Ow, en kijk even naar de link van Ninja Tonijn. Conclusie van de review is dat de Achieva toch nog wel last heeft van ghosting en inputlag. En volgens mij wilde jij dat juist niet (toch?).
Nu is het alleen de vraag welke en of het mat of glossy gaat worden. De kleuren zijn mooier bij glossy begrijp ik, maar de schittering zijn weer een nadeel...
Moeilijk allemaal... Ik denk er nog wel even over na
Als ik jou was zou ik voor een matte van Qnix gaan. De kleuren zien er top uit en behoudt zijn kleur in alle kijkhoeken..
Ik heb ook maar een QNIX besteld via http://www.2560x1440monitor.com/
[ Voor 4% gewijzigd door wieboratortje op 06-03-2014 23:30 ]
Ben benieuwd naar je ervaring als je hem binnen hebtwieboratortje schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:28:
Ik heb ook maar een QNIX besteld via http://www.2560x1440monitor.com/
Ik was trouwens benieuwd waarom er steeds minder glossy schermen in de verkoop staan. Mij lijkt een glanzend paneel namelijk mooier dan een matte.
Buffalo77 | Pokemon Unite
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zit nu ook te kijken naar Qnix, ik wil absoluut geen glossy. Welke heb jij genomen wieboratortje?
Volgens mij hebben ze nu bijna allemaal een mat paneel. Dat staat er ook vaak bijchaoscontrol schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:35:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zit nu ook te kijken naar Qnix, ik wil absoluut geen glossy. Welke heb jij genomen wieboratortje?
Ik heb deze besteld: http://www.2560x1440monit...uct&path=17&product_id=44 omgerekend dus € 238 + €14 verzendkosten.chaoscontrol schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:35:
Die website is ook van een reseller in Korea. Zal me niet verbazen dat het een van de eerder genoemde resellers is op Amazon/Ebay die even een website heeft opgetuigd.
[ Voor 22% gewijzigd door wieboratortje op 07-03-2014 12:30 ]
+ waarschijnlijk zo'n 60 euro importheffing.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Volgens mij waren er ook geen glossy schermen meer van de qnix of heel duur.. En temperd glass dat wil je ook niet.
Een leuke nieuwe glossy monitor is de MONEX M27QSM http://wecravegamestoo.co...ossy-2560x1440-pls-2.html
Niet overclockbaar trouwens..
Een leuke nieuwe glossy monitor is de MONEX M27QSM http://wecravegamestoo.co...ossy-2560x1440-pls-2.html
[ Voor 49% gewijzigd door jroersma op 07-03-2014 23:40 . Reden: toevoeging link/niet meer leuk door flickering ]
http://www.amazon.com/QNI...ywords=qnix+qx2710+glossy
Dit is er één met nog een fatsoenlijke prijs met een glossy scherm
Waarom zou je trouwens geen temperd glass willen?
Dit is er één met nog een fatsoenlijke prijs met een glossy scherm
Waarom zou je trouwens geen temperd glass willen?
Toen ik aan het zoeken was kon ik geen betaalbare glossy variant vinden anders had ik die wel genomen.
Temperd glass schijnt lelijk te zijn
http://www.flickr.com/photos/97364704@N08/9261790421/
Is volgens mij een glasplaat voor je matte scherm.. correct me if iam wrong
Temperd glass schijnt lelijk te zijn
Ik heb de gok maar genomen met deze: http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1497.l2649 . Gisteren in de ochtend besteld, nog niet verzonden. Moet wel toegeven dat ik echt zenuwachtig ben haha. Het overclocken maakt me niet zo veel uit, zijn er meerdere mensen hier met een multi variant?
jroersma schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:19:
Volgens mij waren er ook geen glossy schermen meer van de qnix of heel duur.. En temperd glass dat wil je ook niet.
Dus hoewel het scherm erg goed afgewerkt is en het mooiste beeld geeft, heeft ie dus flickering, waar ook niemand op zit te wachten...Users who are not bothered by LED PWM Dimming may still see LED PWM Flicker since the dimming frequency is so low. Such a low frequency is insulting and unacceptable regardless of whether or not one is sensitive to it since many of the similarly priced 2560x1440 Korean monitors do not use LED PWM Dimming.
Je krijgt er diepere kleuren mee, maar als ik dit zie, dan ga ik dus mooi voor een mat schermjroersma schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:39:
Toen ik aan het zoeken was kon ik geen betaalbare glossy variant vinden anders had ik die wel genomen.
Temperd glass schijnt lelijk te zijnhttp://www.flickr.com/photos/97364704@N08/9261790421/
Ik vind dat linker scherm eigenlijk wel wat hebben.Ossi schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:01:
[...]
Je krijgt er diepere kleuren mee, maar als ik dit zie, dan ga ik dus mooi voor een mat scherm
Als je weinig lichtbronnen in je kamer hebt zou het geen probleem moeten zijn
Of weinig direct licht.
Had een beetje over het flickering verhaal heen gelezen en dus niet gezien,,Ossi schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:57:
[...]
[...]
Dus hoewel het scherm erg goed afgewerkt is en het mooiste beeld geeft, heeft ie dus flickering, waar ook niemand op zit te wachten...

Beter temperd glass dan flikkering.
Ik had zo'n glasplaat op m'n laptop, maar je ziet er echt alles op gereflecteerd. Ook witte muren, je eigen gezicht enzo.ronalddus schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:47:
[...]
Ik vind dat linker scherm eigenlijk wel wat hebben.
Als je weinig lichtbronnen in je kamer hebt zou het geen probleem moeten zijn
Blij dat ik die foto zag, kreeg allemaal flashbacks...
Hoi tweakers ,ik heb na aanleiding van dit topic een matte Qnix besteld.
Ik hoop dat i geen dode pixels heefd en ik m kan overklokken naar de 93Hz.
Mijn r9 290 zit anders toch maar een beetje te luieren op 1080
Ik laat jullie weten hoe die bevalt.
93 Hz is wel een beetje karig, 120 Hz doen vrijwel alle schermen welmaus3142 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:43:
Hoi tweakers ,ik heb na aanleiding van dit topic een matte Qnix besteld.
Dat heb ik ook gehoord,ik denk alleen dat ik geen 120fps met bf4 ga halen,dus ik ben al blij als i op 93Hz draait.Dan zal het al lastig wezen om die 90+fps vol te laten lopen.
Reken maar op 70-80fps met Bf4..
(Met Mantle)
(Met Mantle)
[ Voor 20% gewijzigd door Ilias1991 op 09-03-2014 19:26 ]
Met getweakte settings haal je makkelijk 120 FPS in BF4, ik speel met een mix van high, medium en ultra.
Uiteraard zonder MSAA, dat is overbodig op zo'n resolutie.
Uiteraard zonder MSAA, dat is overbodig op zo'n resolutie.