Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:42
Wellicht heeft een van jullie nog tips, of is het een bekend probleem (b.v. BIOS die CPU niet ondersteund). :(

Heb een z77x-UD3H MB met een Core i5-3570k CPU + stock cooler en 2x Corsair 4GB reepjes (CML8GX3M2A1600C9 - 1.50V) en een Thermatake M550W (80Plus) voeding.

Voor de rest geen kabels aangesloten en alleen de onboard video kaart gebruikt. Nu zit er op dit MB een led diagnose, maar zelfs deze leds gaan niet branden! Heb de CPU al opnieuw erin geplaatst en zie geen beschadingen oid.

Voeding en geheugen zijn op een andere mainboard werkend getest.

Iemand nog suggesties? Reuze bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:40

BLACKfm

o_O

Beetje standaard antwoord, maar ook de p4 of p8 stekker aangesloten (de 4 of 8 (2x2 / 2x4) contacten nabij de CPU)?

Edit: op dit plaatje zit het rechtsboven in, rechts van het blauwe koelblock.

http://www.twcarpc.com/ph...2/GZ77UD3H/GZ77UD3H05.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door BLACKfm op 26-05-2012 20:18 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
BLACKfm schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:16:
Beetje standaard antwoord, maar ook de p4 of p8 stekker aangesloten (de 4 of 8 (2x2 / 2x4) contacten nabij de CPU)?
Vergeten te vermelden, maar inderdaad beide connectors aangesloten. Zelfs de onboard SATA power connector voor een 2e video kaart aangesloten.

Daarnaast nog een CMOS clear gedaan en overschakeld naar de backup BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Op internet lees ik ook dat als er stroom op staat dat het powerknopje op het moederbord licht moet geven.

Dus dat de pc nog niet aan staat, maar de stekker gewoon in het stopcontact zit. Voor het gemak de vraag of je weet dat de voeding werkt en je de schakelaar aan de voeding (aan / uit, niet 110 / 220) ook op aan staat.

Edit:
Aan de huidige symtonen kan ik de problemen alleen aan het MB of de PSU vastpinnen. Een verkeerde CPU zou in ieder geval nog wat leven moeten geven naar mijn idee. Maar de laatste keer dat ik dat testen was met pentium 1 cpu's. En die bordjes deden het nog (tot bios) zonder CPU.

[ Voor 30% gewijzigd door BLACKfm op 26-05-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
BLACKfm schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:21:
Op internet lees ik ook dat als er stroom op staat dat het powerknopje op het moederbord licht moet geven.

Dus dat de pc nog niet aan staat, maar de stekker gewoon in het stopcontact zit. Voor het gemak de vraag of je weet dat de voeding werkt en je de schakelaar aan de voeding (aan / uit, niet 110 / 220) ook op aan staat.
Ja die geeft licht, FAN's gaan ook draaien. Alleen geen beeld en LED diagnose gaat niet aan. Speaker geeft ook geen beepjes. Voedings schakelaar staat aan, en op 230V (want werkt ook met ander MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Dan is het in ieder geval niet de voeding... ik zoek nog even verder :P. Als je een handleiding hebt zou ik even kijken wat de diagnose led allemaal voor codes van geven. Wellicht is 'uit' ook een bepaald probleem.

Tevens even met het geheugen spelen (1 reepje, reepjes in verschillende sloten. Als 1 reep niet lijkt te werken probeer je het met een andere, etc).

[ Voor 67% gewijzigd door BLACKfm op 26-05-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
BLACKfm schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:24:
Dan is het in ieder geval niet de voeding... ik zoek nog even verder :P. Als je een handleiding hebt zou ik even kijken wat de diagnose led allemaal voor codes van geven. Wellicht is 'uit' ook een bepaald probleem.

Tevens even met het geheugen spelen (1 reepje, reepjes in verschillende sloten. Als 1 reep niet lijkt te werken probeer je het met een andere, etc).
Yup ook al gedaan. Geheugen zit in de juiste banken, andere banken hebben geen effect.
Uit staat in de handleiding, alleen de codes staan vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Even een bios reset proberen, ik ga er overigens van uit dat het een nieuw systeem is? Zou in theorie niks uit mogen maken. How-to staat in handleiding pagina 25 (of daar in de buurt).

http://download.gigabyte....-z77(h77)-d3h(-mvp)_e.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
BLACKfm schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:31:
Even een bios reset proberen, ik ga er overigens van uit dat het een nieuw systeem is? Zou in theorie niks uit mogen maken. How-to staat in handleiding pagina 25 (of daar in de buurt).

http://download.gigabyte....-z77(h77)-d3h(-mvp)_e.pdf
Dank je voor de moeite, maar dit is een ander mainboard. Ik heb een GA-Z77-UD3H.
Het is inderdaad een nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Overigens ook het MB los gelegd zodat er aan de onderkant geen kortsluiting kan ontstaan door inbusjes. Er zijn geen schakelaars (reset, power etc) aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Het lijkt me dat er niet veel verschil kan zitten tussen de UD3H en de D3H, die eerste kan in ieder geval niet vinden op de website van GB. Al kan ik bij de laatste niks vinden over het controlelampje op het moederbord...

My bad, ik heb de titel niet goed gelezen... In je TS heb je de X er niet bij staan... Dat maakt het nogal verwarrend :).

[ Voor 23% gewijzigd door BLACKfm op 26-05-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
BLACKfm schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:37:
Het lijkt me dat er niet veel verschil kan zitten tussen de UD3H en de D3H, die eerste kan in ieder geval niet vinden op de website van GB. Al kan ik bij de laatste niks vinden over het controlelampje op het moederbord...

My bad, ik heb de titel niet goed gelezen... In je TS heb je de X er niet bij staan... Dat maakt het nogal verwarrend :).
aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Hmz, dan geef ik het op.

Dat de CPU fan niks doet kan wellicht zijn omdat deze pas aanslaat als de cpu warm begint te worden.
En dat je geen beeld krijgt zou kunnen dat je niet de juiste poort pakt.

Ik zou alle aansluitingen even proberen. In ieder geval VGA en DVI, de meest gangbare, zouden beeld moeten geven.

Een externe videokaart zou het ook gewoon moeten doen.

Anders call ik 'DOA on this one', maar ik vind het behoorlijk rustig wat antwoorden betreft. De meeste tweakers zitten denk ik aan het strand ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Denk dat ik het probleem heb gevonden, kip ei situatie. Bios moet eerst worden geugraded naar versie F9.

Ik zie op de doos dat het board uit 2012/02 is dus dat is voordat die F9 bios is vrijgegeven. Iemand in de buurt van Utrecht met een CPU die op de lijst met BIOS F7 werkt?

http://www.gigabyte.co.nl...pport-popup.aspx?pid=4153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:59:
Denk dat ik het probleem heb gevonden, kip ei situatie. Bios moet eerst worden geugraded naar versie F9.

Ik zie op de doos dat het board uit 2012/02 is dus dat is voordat die F9 bios is vrijgegeven. Iemand in de buurt van Utrecht met een CPU die op de lijst met BIOS F7 werkt?

http://www.gigabyte.co.nl...pport-popup.aspx?pid=4153
Maak anders even een V&A advertentie of je een Sandy Bridge CPU kan lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heeft iemand een briljant idee om dit probleem op te lossen? Heb een Gigabyte z77x-UD3H met een Core i5-3570K. Heb deze ingebouwd in een nieuwe PC, maar kom er nu achter dat de BIOS een update naar F8 nodig heeft om deze CPU te ondersteunen. Helaas zijn de biossen vastgesoldeerd. Weet iemand nog een truuk om b.v. met een USB stick de bios te flashen? (Heb helaas geen andere 1155 cpu liggen).

zie http://www.gigabyte.co.nl...pport-popup.aspx?pid=4153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
PilatuS schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:04:
[...]

Maak anders even een V&A advertentie of je een Sandy Bridge CPU kan lenen.
Thanks dat is een goeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Is de oldskool floppydisk flash manier niet meer goed genoeg? Het is niet echt meer gangbare hardware maar je kent vast wel iemand die zo'n ding heeft liggen...
Over usb-stick flashen zijn ettelijke tutorials te vinden.

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-08 10:36
edit: oooh verkeerd begrepen....nvm!

oudebericht:
uhm, gewoon biosupdate doen?....
http://www.gigabyte.co.nl...t-page.aspx?pid=4166#bios

http://download.gigabyte....manual_ga-z77x-ud3h_e.pdf pagina 66

[ Voor 42% gewijzigd door Morress op 26-05-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:49
Best lastig he..hij zegt namelijk dat hij een bios upgrade nodig heeft om zijn cpu te ondersteunen maar hij heeft geen andere 1155 cpu... Dat heeft niks te maken met niet weten hoe..

Misschien heb je iemand in de buurt wonen die zo'n cpu heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:56
Voor eerdere reageerder. Als de bios een revisie van processor ondersteund, doet deze niets. Geen bios laden, dus ook geen bios flashen.

Enige manier is ergens een cpu fixen die wel ondersteund is, bios flashen en nieuwe CPU erop.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 22:59
Leen een CPU van iemand die ondersteund wordt door je huidige BIOS, doe dan een BIOS-upgrade en plaats je eigen CPU? Flashen kan tegenwoordig meestal zelfs vanuit Windows met een of ander programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De enige optie is idd om er tijdelijk een CPU in te zetten die wel door de huidige BIOS ondersteund wordt. Zelfde 'probleem' heb ik ook eens gehad, alleen mn oude CPU paste gelukkig ook op het nieuwe moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe wat vragen voordat er allerlei rare adviezen volgen :

- Boot de PC ?? Zo ja, dan kan je normaal flashen zoals al genoemd hierboven.
- Boot de PC niet met de CPU erin ? Dan moet je tijdelijk een Socket 1155 CPU zien te lenen ergens, dan flashen en dan je eigen CPU erin plaatsen weer :)

Dus... welke van de 2 is het en wat heb je gedaan tot nu toe ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
dcm360 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:13:
De enige optie is idd om er tijdelijk een CPU in te zetten die wel door de huidige BIOS ondersteund wordt. Zelfde 'probleem' heb ik ook eens gehad, alleen mn oude CPU paste gelukkig ook op het nieuwe moederbord.
Was er al bang voor, heb alleen nog een Core-i5 1156 CPU :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
nero355 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:14:
Effe wat vragen voordat er allerlei rare adviezen volgen :

- Boot de PC ?? Zo ja, dan kan je normaal flashen zoals al genoemd hierboven.
- Boot de PC niet met de CPU erin ? Dan moet je tijdelijk een Socket 1155 CPU zien te lenen ergens, dan flashen en dan je eigen CPU erin plaatsen weer :)

Dus... welke van de 2 is het en wat heb je gedaan tot nu toe ??
PC is helemaal dood, zelfs de onboard LED diagnostics werkt niet. Fans draaien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:24
Dit blijft een klote probleem, gelukkig zijn er tegenwoordig nieuwe MB waarbij dit niet meer uit maakt omdat je de bios kan updaten zonder CPU en geheugen.
Ik hoop dat meer merken dit gaan gebruiken.

http://event.asus.com/2012/mb/USB_BIOS_Flashback_GUIDE/

Even langs een pc boertje om dit te kunnen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hell-Slave schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:20:

Even langs een pc boertje om dit te kunnen flashen?
Strak plan, op de zaterdagavond waar maar liefst 2 zondagen op volgen ivm pinksteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:24
Reepje schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:22:
[...]

Strak plan, op de zaterdagavond waar maar liefst 2 zondagen op volgen ivm pinksteren
Ja en?
Dinsdag niet vroeg genoeg?
Anders ga jij toch even langs met je cputje onder je arm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Hell-Slave schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:24:
[...]

Ja en?
Dinsdag niet vroeg genoeg?
Anders ga jij toch even langs met je cputje onder je arm?
De koffie staat klaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Misschien woont er wel een tweakert in de buurt die dat wil doen, wie weet ?
/me heeft geen s1155 CPU liggen en woont in Limburg

Ik zat al in V&A te kijken, maar je hebt zelf al een advertentie geplaatst ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Henk007 op 26-05-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Utrecht is me te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Damn, ik ga waarschijnlijk hetzelfde probleem krijgen. Ik heb een D3H bord een 3770K. Ik zie dat die pas ondersteund wordt na een bios gedateerd eind April. Ik heb mijn board pas gister in huis, en kan pas morgen bouwen... Ik moet zonodig early adopter zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hebben jullie het mobo en cpu bij dezelfde (web)winkel gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
Ja, het setje heb ik bij Zercom gekocht in ieder geval. Maar ik vind het niet de verantwoording van een webshop om te checken of een bord een bios update moet hebben. Ik zou het wel erg goede service vinden als je het bord in kunt sturen en dat ze het gratis voor je flashen...

[ Voor 99% gewijzigd door Leech_NL op 27-05-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat zullen ze als het goed is wel doen. En persoonlijk vind ik het wel een slechte service als je een set koopt. Een verkoper met een beetje kennis weet dat dit niet gaat werken zonder flash. Kleine moeite lijkt me, zeker aangezien een groot deel van de klanten uiteindelijk toch terug komt met het verzoek om te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twee topics voor een probleem is teveel van het goede, crossposting is op GoT niet de bedoeling. Vind je dat bijv een titel niet meer dekkend is, geef dat dmv een topicreport aan en we doen er wat aan.

Merge Kip ei situatie, nieuwe bios nodig voor ondersteuning CPU -> Mainboard Gigabyte z77x-UD3H doa?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
Ook ik had geen beeld na alles aangesloten te hebben. Maar na een paar pogingen, en wat geduld kreeg ik toch beeld. Ik heb bios F5 welke niet mijn CPU ondersteund, maar toch kom ik gelukkig in de bios, alwaar ik met Q Flash nu de juiste bios ga flashen. _/-\o_ Succes TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Leech_NL schreef op zondag 27 mei 2012 @ 10:44:
Ja, het setje heb ik bij Zercom gekocht in ieder geval. Maar ik vind het niet de verantwoording van een webshop om te checken of een bord een bios update moet hebben. Ik zou het wel erg goede service vinden als je het bord in kunt sturen en dat ze het gratis voor je flashen...
Ik heb hem bij 4Launch gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
dion_b schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:13:
Twee topics voor een probleem is teveel van het goede, crossposting is op GoT niet de bedoeling. Vind je dat bijv een titel niet meer dekkend is, geef dat dmv een topicreport aan en we doen er wat aan.

Merge Kip ei situatie, nieuwe bios nodig voor ondersteuning CPU -> Mainboard Gigabyte z77x-UD3H doa?
Excuses!

[ Voor 8% gewijzigd door Vaevictis_ op 29-05-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Vaevictis_ schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:48:
[...]

Ik heb hem bij 4Launch gehaald.
Heb inmiddels antwoord van 4Launch, ze bieden tegen een kleine vergoeding aan om de bios te flashen namelijk 15 euro. Nu gaat het me niet om het geld maar vind het wel vreemd dat als een complete set daar besteld (CPU, geheugen, video, MB) dat ze dit niet voor je in orde maken als service. Of tenminste hierop wijzen na het plaatsen van een bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
Vaevictis_ schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:21:
[...]

Heb inmiddels antwoord van 4Launch, ze bieden tegen een kleine vergoeding aan om de bios te flashen namelijk 15 euro. Nu gaat het me niet om het geld maar vind het wel vreemd dat als een complete set daar besteld (CPU, geheugen, video, MB) dat ze dit niet voor je in orde maken als service. Of tenminste hierop wijzen na het plaatsen van een bestelling.
Ik zou geen cent betalen hun moeten gewoon zorgen dat hun spullen werken of tenminste moeten zeggen van hou er rekening mee dat je een biosupdate moet doen toen je het aanschafte.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik denk eerder dat je moederbord DOA is. Aangezien die van mij in 1 keer aansloeg in combinatie met me i7 3770. Daarna heb ik biosupdate gegeven naar F9. (stabiliteit liet nog wat te wensen over) en nu loopt hij als een zonnetje.
Hardware configuratie:
Mobo: Z77X-UD3H
CPU: Intel Core I7 3770 (ivy bridge)
16GB ram
EVGA GTX 570 SC HD
Voeding is een Cooler Master Silent Pro Hybrid 1050 watt.

Dus DOA aanmelden en RMA sturen.
Klik voor CPU list

[ Voor 14% gewijzigd door J.S. Bach op 30-05-2012 09:13 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProxXi
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-08 17:00
Hmm ik heb hier ook een Z77X-UP5 TH van gigabyte maar ik krijg debug code Led J maar geen idee wat het betekent heb ook van alles geprobeerd, nieuwe bios, cmos gereset andere voeding 550w en 750w maar nog steeds de code J. Ik heb ook een H61 bord geprobeerd met die cpu (i5-2400) en die boot wel normaal op.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

mvg

ProxXi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt een ander moederbord met een ander probleem en dan schop je een topic van 4 jaar oud?

Zo werkt het niet... enige reden om een oud topic omhoog te schoppen is met nieuwe - on topic! - info over het onderwerp waar het over ging.

Graag een eigen topic aanmaken (conform Het algemeen beleid #quickstart ) als je een eigen vraag hebt. Deze oude }:O gaat terug in de sloot. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.