Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05-2024

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Aangezien er geen review over te doen is omdat ik deze cadeau deed aan mijn zuster die er weg van is en komende maand er zeker niet van kan scheiden, maar er ook geen topic over loopt en ik wel al fan-pagina's elders ontdekte hoop ik dat dit een topic wordt voor eigenaren van deze tablet.
Uiteraard heb ik er wel al mee 'gespeeld' toen ik het aan haar uitlegde, google account opzette e.d.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B6Qfq.jpg

Ik noem deze tablet een net-niet-budget tablet met zijn 199 euro's prijs.
Toch is ie niet verkeerd!, ik heb zelf een asus tf101, en na de laatste update dAArop is er bijv. gezichtsherkenning beveilging om de tablet te kunnen gebruiken.
Deze Cresta ctp 888 heeft dat ook, en is denk ik dus helemaal up to date met android.

Aansluitingen e.d.: wifi, 2 x mini of micro usb, volume + en - in 1 knop, aan/uit/standbye, 2 luidsprekertjes, koptelefoon aansluiting 3,5 mm , ingebouwde microfoon, micro sd/sdhc sleuf geschikt tot 32 GB, stroom in, homeknop, menuknop. 2 MP camera's voor en achter, ruim voldoende voor haar twitter en facebook 'needs'.
De 2 usb (micro of mini weet ik niet eerlijk gezegd) hebben aparte functies, degene met de tekst OTG er naast is voor bijv. usb sticks, en die sluit je aan met bij tablet geleverd kabeltje.

Hij werkt iets vlotter dan mijn asus tf101 !, media afspelen, dus ook films, perfect. Wellicht mede door de 1.2 Ghz processor.

Opladen middels usb kan niet, dit moet echt met bijgeleverde 'pikkie' oplader.

Eigenlijk is het wat mij betreft 1 van de 'best bang for bucks' tablets. Mijn zus heeft de verpakkings sheet nog op het capacitieve scherm en nog werkt die bijna 100% accuraat op de aanrakingen.
Met 640 gram niet de lichtste, echter de achterkant is dan ook van 'een' metaal.

Specificaties
- Android 4.0.3
- 9,7 inch capacitief multi touchscreen
- Resolutie 1024x786p
- Intern geheugen 8GB
- Geheugen uitbreidbaar met micro SD tot 32GB
- Speelt MP3, WMA, WAV, APE, AGG, FLAC, AAC, JPEG, BMP, GIF, AVI, 3GP/MP4, RM/RMVB, FLV, MKV, MOV, WMV
- Wi-Fi
- 3G dongle ondersteuning
- 2.0 megapixel camera aan voor- en achterzijde
- Tilt-sensor
- Ingebouwde microfoon en speaker
- HD playback 720p
- Processor RK2918 CORTEX A8 1.2GHZ
- Tot 7 uur surfen, tot 30 uur muziek luisteren en tot 6 uur video afspelen
- USB 2.0
- Voorgeïnstalleerde Google Play Store
- Flash ondersteuning
- Incl adapter en USB-kabel
- Voor technische ondersteuning, vragen en reparaties: bel 020-5608942 of 020-6932932 (Cresta)

Meer info vind je o.a. hier:
http://crestactp888.geodu...-ctp-888?showall=&start=2

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09
Lijkt volgens mij heel erg op de Cube U9GT2 die ik 3 weekjes heb gehad. De Cube heb ik weggedaan omdat de Wi-fi abominabel slecht was (0.5 mbit terwijl je 3 meter van de router was verwijderd), is dat met deze ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvkdev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-04 17:33
Ik heb deze tablet onlangs bij kijkshop zien staan, maar wist niet of er nou 512mb of 1GB RAM (WERKgeheugen) in zit.

Die ployer tablet (momo11 bird) van Intertoys welke min of meer ook bij Kruidvat nu verkocht wordt heeft iig 1GB wat ICS ook wel nodig heeft..
https://online.kruidvat.n...NALTABLETPC.html?token=-1

volgens volgende artikel heeft de ployer tablet een snellere GPU, CPU zou theoretisch ook 300mhz sneller moeten zijn .. maar daar loopt ie niet op (1.2ghz draaien ze op), dus ik denk dat je daarmee een nog net iets betere koop doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
mvkdev schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:46:
Ik heb deze tablet onlangs bij kijkshop zien staan, maar wist niet of er nou 512mb of 1GB RAM (WERKgeheugen) in zit
weet ik niet. vele apps open gehad, tegelijk, bleef smooth draaien.
dus ik denk dat je daarmee een nog net iets betere koop doet?
ik lees nerGens iets over play store. Dat is dan meestal dus ook niet aanwezig.
verder heeft cresta 2 020 tel.nr's voor support.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Edit: zie ook : http://mijncresta.nl/waarom-de-cresta-ctp-888-android-4-ics
thecompany schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:16:
Lijkt volgens mij heel erg op de Cube U9GT2 die ik 3 weekjes heb gehad. De Cube heb ik weggedaan omdat de Wi-fi abominabel slecht was (0.5 mbit terwijl je 3 meter van de router was verwijderd), is dat met deze ook het geval?
zie link in OP hij wordt onder 4 merken verkocht. wifi haalt in elk geval 9.x van haar 10 mbit adsl en bijna .95 mbit up over standaard telfort zyxel modem met 1 antenne. Op 10 meter in de tuin idem met buren wifi
'storing', wpa2 en al.

[ Voor 7% gewijzigd door notsonewbie op 17-06-2012 12:50 . Reden: link er bij gezet, nuttig ook ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:11
ik heb sinds vandaag ook de cresta ctp 888 maar als ik de tablet op mass storage zet en 'm aansluit aan mijn pc dan doet ie niks.
Heb 'm op de usb en OTG poort gehad maar op beide poorten doet ie helemaal niks. En krijg 'm in windows dus niet als extra schijf te zien,

alleen als MTP kan ik 'm koppelen.

als ik mass storage kies dan zie ik op het tablet: gekoppeld als installatieprogramma

Er mee terug gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11-2024

electrom

Sapiens ars vivendi

Die eerste zin :o. Maar hoort dit niet hier thuis?

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Dancis schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:20:
ik heb sinds vandaag ook de cresta ctp 888 maar als ik de tablet op mass storage zet en 'm aansluit aan mijn pc dan doet ie niks.
Er mee terug gaan?
Geen idee, bel eerst 1 van de 2 020 nummers, zou ik doen.
- Voor technische ondersteuning, vragen en reparaties: bel 020-5608942 of 020-6932932 (Cresta)

Mijn zus is nog steeds lyrisch over het ding, ik belde haar net hiervoor, en alhoewel ze er 'alles' mee doet, aan de pc heeft ze hem niet (ge-)hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door notsonewbie op 29-06-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38
electrom schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:27:
Die eerste zin :o. Maar hoort dit niet hier thuis?
Neh. niet exotisch genoeg :P
Lijkt me op het eerste gezicht wederom een "Tomtec/Xiron" kloon (Rockchip RK2918 & IPS). Wellicht dat je in dat topic bruikbare tips vindt. Google ook eens op ViewPia TP110, Easypad of Cube i.c.m. RK2918.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:11
ik heb 'm maar terug gebracht en na 2 keer mijn geld terug gevraagd. Het tweede tablet die ik mee kreeg deed helemaal niks en toen heb ik het geld maar terug gevraagd en een yarvik 467 gehaald en die werkte meteen zoals het moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 701008

Halo ik had een vraagje
Hoe kom ik aan een nieuw display voor de CRESTA CTP 888 ?
Of is hier iemand die een defecte heeft liggen waar het scherm nog goed van is
Dan wil ik hem graag over kopen

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed dat je de search gebruik hebt, maar hele oude topics kicken is niet zo handig :)

Voor het kopen van producten kun je in de Pricewatch of de Vraag & Aanbod terecht (zie bovenaan de site).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.