Beste Tweakers,
Een tijdje geleden heb ik een nieuwe laptop aangeschaft, alleen loop ik tegen een 'groot' probleem aan.
Het betreft de laptop:
<hp pavilion dv7-6b31ed>
Intel Core i7 2670QM @ 2.2 GHz
17,3" inch scherm
8GB RAM DDR3 (SODIMM)
Radeon HD6770M 2GB
1TB Opslag
Het probleem is als volgt: Maakt niet uit wat voor spel/programma/website ik opstart, laptop begint als een trein te blazen. Zelfs als ik in de gang sta met mijn deur gesloten hoor ik de laptop nog blazen.
Als ik Speedfan opstart en ik controleer de statiestieken (bijvoorbeld tijdens D3 alles op LOW), zijn alle 4 de cores rond de 75c. (De plek waar de fan zit, is heel erg heet.)
Laptop is nu ongeveer 2 a 3 maanden oud.
Wat ik zelf heb geprobeerd is:
Laptop uit elkaar/open halen en staf verwijderen.
(Wat ik nu al 2x heb gedaan, maar heel weinig stof is uitgekomen)
Met een luchtbuis door heen blazen
Ik heb zelf niet verder gekeken voor een andere oplossing. Maar een laptop koeler voor onder de laptop, zal dat enige nut hebben? Of ligt het probleem ergens anders?
Een tijdje geleden heb ik een nieuwe laptop aangeschaft, alleen loop ik tegen een 'groot' probleem aan.
Het betreft de laptop:
<hp pavilion dv7-6b31ed>
Intel Core i7 2670QM @ 2.2 GHz
17,3" inch scherm
8GB RAM DDR3 (SODIMM)
Radeon HD6770M 2GB
1TB Opslag
Het probleem is als volgt: Maakt niet uit wat voor spel/programma/website ik opstart, laptop begint als een trein te blazen. Zelfs als ik in de gang sta met mijn deur gesloten hoor ik de laptop nog blazen.
Als ik Speedfan opstart en ik controleer de statiestieken (bijvoorbeld tijdens D3 alles op LOW), zijn alle 4 de cores rond de 75c. (De plek waar de fan zit, is heel erg heet.)
Laptop is nu ongeveer 2 a 3 maanden oud.
Wat ik zelf heb geprobeerd is:
Laptop uit elkaar/open halen en staf verwijderen.
(Wat ik nu al 2x heb gedaan, maar heel weinig stof is uitgekomen)
Met een luchtbuis door heen blazen
Ik heb zelf niet verder gekeken voor een andere oplossing. Maar een laptop koeler voor onder de laptop, zal dat enige nut hebben? Of ligt het probleem ergens anders?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 447007 op 23-05-2012 19:38 ]