• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-06 13:30
Naar aanleiding van meerdere discussies die ik lees over dv7 laptops (lawaai en slechte koeling) vraag ik me af of je er ook een andere koelfan in kan zetten.
De standaard maakt namelijk zo veel lawaai dat het in de klas soms moeilijk is om niet de aandacht te trekken.
Ik blaas alles wekelijks schoon met een compressor dus daar ligt het niet aan.
Het is bij elk flash / java of ander zwaar element in webbrowsing gewoon het zelfde liedje: een fan die het geluid maakt van een opstartende 737... Zijn er andere fans? met name voor dit type laptop?

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:39
Wat ik bij onze leveranciers zie, zijn de originele koelers geen andere.
Ik heb even gekeken bij twindis en eet holland, en die hebben beide geen koeler voor jouw laptop.
Misschien is het wat om een notebook stand/koeler te gebruiken?
De meeste hebben een grote 20cm fan die op usb werkt, die hoor je niet en houd je hele laptop koel aan de onderkant.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
nieuwe koelpasta gebruiken helpt echt een stuk beter. Mijn DV7 4050 werd elke keer super warm. nieuwe koelpasta op gedaan gister en draait nu super. Maakt geen lawaai meer en voelt koel aan eindelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-05 19:34
Als dat ding voelbaar warm wordt dan weet je een ding zeker, de koelpasta geleid goed. Koelpasta != Koelpasta. Koelpasta=geleidingsmiddel.

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 454708
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
.Sjoerd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:18:
Als dat ding voelbaar warm wordt dan weet je een ding zeker, de koelpasta geleid goed. Koelpasta != Koelpasta. Koelpasta=geleidingsmiddel.
Je reinste onzin.

Een laptop met slechte koelpasta wordt voelbaar veel warmer dan een laptop met goede koelpaste. De warmte wordt dan namelijk niet naar het koelblok afgevoerd, maar via het moederbord naar de rest van de laptop.

Mijn ervaring met laptops is ook dat als ze aan de bovenkant en gehele behuizing warm worden, koelpasta vervangen voor iets fatsoenlijks (bijvoorbeeld arctic silver). En ik krijg zo'n 10a20 open laptops per week in handen, waarbij vrijwel allen worden voorzien van nieuwe koelpasta.

Overigens is elke week schoonmaken met een compressor ook geen ideale oplossing. Vaak hoopt de stof zich op in de laptop, het wordt een soort "vilt"matje. Dat kan je wel weg gaan blazen met je compressor, maar t kan maar 1 kant op, en dat is je koeler in, die t daarna weer vrolijk terug je koelblok in blaast. Openmaken en echt schoonmaken is een veel betere remedie.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 22:43

Nessuno

io sono nessuno

Anoniem: 454708 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:23:
[...]

Je reinste onzin.

Een laptop met slechte koelpasta wordt voelbaar veel warmer dan een laptop met goede koelpaste. De warmte wordt dan namelijk niet naar het koelblok afgevoerd, maar via het moederbord naar de rest van de laptop.

Mijn ervaring met laptops is ook dat als ze aan de bovenkant en gehele behuizing warm worden, koelpasta vervangen voor iets fatsoenlijks (bijvoorbeeld arctic silver). En ik krijg zo'n 10a20 open laptops per week in handen, waarbij vrijwel allen worden voorzien van nieuwe koelpasta.

Overigens is elke week schoonmaken met een compressor ook geen ideale oplossing. Vaak hoopt de stof zich op in de laptop, het wordt een soort "vilt"matje. Dat kan je wel weg gaan blazen met je compressor, maar t kan maar 1 kant op, en dat is je koeler in, die t daarna weer vrolijk terug je koelblok in blaast. Openmaken en echt schoonmaken is een veel betere remedie.
Wat je ook erg vaak tegen komt helaas, is te veel koelpasta.
Mijn Xps had zoveel koelpasta op de cpu zitten dat er aan de zeikanten van de core 5mm koelpasta zat wat gewoon net beton leek bikkel hard en uitgedroogd (let wel mn laptop is een paar maanden oud).(zelfde trouwens voor mn 540gt.)
Dit vervangen voor een beetje mx4
Resultaat systeem draaid een stuk stiller en word een stuk minder warm, en je voeld nu teminste ook de warme lucht uit de laptop komen ipv dat het zich ophoopt in je laptop.
Voorheen kon je enkel de warme lucht voelen als de fan op 100% ging.
nu voel je het al als je de fan amper hoord (een groot verschil dus)

Na rose e cient spin

• Anoniem: 454708
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
prodigy schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 01:14:
[...]

Wat je ook erg vaak tegen komt helaas, is te veel koelpasta.
Mijn Xps had zoveel koelpasta op de cpu zitten dat er aan de zeikanten van de core 5mm koelpasta zat wat gewoon net beton leek bikkel hard en uitgedroogd (let wel mn laptop is een paar maanden oud).(zelfde trouwens voor mn 540gt.)
Dit vervangen voor een beetje mx4
Resultaat systeem draaid een stuk stiller en word een stuk minder warm, en je voeld nu teminste ook de warme lucht uit de laptop komen ipv dat het zich ophoopt in je laptop.
Voorheen kon je enkel de warme lucht voelen als de fan op 100% ging.
nu voel je het al als je de fan amper hoord (een groot verschil dus)
Het is eigenlijk schandalig, maar elke fabrikant gebruikt dat spul. Grijs, keihard, en t geleid voor geen meter. Ik ben toch benieuwd uit welke overwegingen ze dat spul blijven gebruiken.
't Is ook geen koelpasta meer, meer beton. Het overkomt me zeer regelmatig dat ik het echt eraf moet "hakken"

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 22:43

Nessuno

io sono nessuno

Anoniem: 454708 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:18:
[...]

Het is eigenlijk schandalig, maar elke fabrikant gebruikt dat spul. Grijs, keihard, en t geleid voor geen meter. Ik ben toch benieuwd uit welke overwegingen ze dat spul blijven gebruiken.
't Is ook geen koelpasta meer, meer beton. Het overkomt me zeer regelmatig dat ik het echt eraf moet "hakken"
Het is wel degelijk koelpasta maar door de hoeveelheid die waarsch machinaal of uit een grote tube of spuit word geplaatst, verliest het gewoon zijn nut.
De warmte word geabsorbeerd en niet meer overgedragen,vervolgens droogt de pasta uit,en word het keihard.en volgens mij maar prik me er niet op vast is het best goede koelpasta (shinetsu oid)
Maarja zo als eerder gezegt de hoeveelheid |:( das eigenlijk enkel het probleem.

Ben benieuwd hoe dit bijdraagt aan defecte cpu's mobo's en graka's.
Zag mijn eigen cpu in het verleden rustig de 90c aantikken. lijkt me nou niet echt gezond voor de omliggende componenten.

Na rose e cient spin

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee