HDMI naar VGA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrySpace
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-06 12:30
Ik wil een van mijn oude VGA beeldschermpjes via hdmi aansluiten, ik heb daar nu mijn hoofdscherm aanhangen, maar die HDMI-poort kan blijkbaar niet meer dan 30fps aan. (kweet niet of dat de tv of de videokaart is)

Ik wil dus nu weer mijn TV op VGA aansluiten, dat werkte altijd perfect, en nooit last van screen tearing.
Maar via hdmi dus wel, terwijl ik zo'n beetje alles geprobeerd heb om screen tearing in video te fixen, lijkt ook sinds update van catalyst drivers te zijn, maar goed)

Komt er op neer dat ik nu een HDMI naar VGA kabel nodig hebt en heb dit gevonden

http://www.4u-tech.nl/ind...action=article&aid=114663
en
http://www.salesfromchina...ith-3rca-cable-black.html

Nu vraag ik me af of dit wel de goeie richting is, omdat ik ook hele dure kastjes tegenkom rond de 30-50 euro (bijvoorbeeld: pricewatch: HP HDMI-naar-VGA Schermadapter)

Iemand ervaring mee, ik heb dus HDMI uit en VGA in nodig.

De omschrijving bij de producten is nogal vaag, en dat er bij wordt vermeld dat je apparaten uit moet hebben als je het aansluit baart me ook zorgen...

[ Voor 6% gewijzigd door TrySpace op 23-05-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HDMI is enkel digitaal, een simpel verloopje gaat dus niet werken. HDMI naar VGA kabeltjes heb je wel, maar die zullen alleen werken als er ook een analoog signaal verstuurd wordt (dat komt dus neer op proprietaire connectoren, iets dat je op je videokaart niet hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrySpace
Zou ik mijn hdmi dan niet kunnen instellen op analoog? Of heeft geen enkele videokaart zoeits? Wat voor apparaten hebben wel zo'n proprietaire connector? Beamers oid? Maar dat is dan de ontvangen, hebben veel laptops dat oid?

-Zou die HP van 50+ euro het wel kunnen?

[ Voor 27% gewijzigd door TrySpace op 23-05-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nee, dat kan niet, want je hebt geen analoog signaal. HDMI ondersteunt dat niet. Er zijn vast apparaten die dat er wel overheen gooien waar dit soort kabeltjes bruikbaar voor zijn, maar dat is dus niet het geval met normale videokaarten.

Dat HPding is een actieve converter, die het digitale signaal omzet naar iets analoogs als ik me niet vergis (check even de specs), dat zou wel kunnen gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
screen tearing, vaag, heb je je scherm op clone staan ofzo?

de enige goedkope en degelijke manier om iets met vga aan te sluiten is met een vga of DVI-I poort.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrySpace
Wat bedoel je dan precies met dat er een analoog signaal verstuurd wordt? Bedoel je dat die kabeltjes alleen bedoeld zijn voor VGA naar HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je HDMI uitgang verstuurt enkel een digitaal signaal. Dat kan niet magisch ineens analoog worden, dat moet omgezet worden. Daar heb je dus zo'n actieve converter voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrySpace
@haarbal, het probleem is dat ik alle twee DVI poorten gebruik, voor 2 kleine schermen op mijn bureau, en nu mijn TV op hdmi, voor films games etc. Een van die DVI is analoog/digtaal, de andere alleen digitaal en nog een DisplayPort. Dus als ik 2 extra vga schermen wil aansluiten moest ik die TV op HDMI en die twee anderen met DVI naar VGA en een met een verloopstukje DisplayPort naar vga, naar vga...

Kan best dat die tearing is sinds ik meerder monitoren heb aangesloten, alleen staan ze meestal op disabled.

[ Voor 3% gewijzigd door TrySpace op 23-05-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
is het niet makkelijker om er nog een videokaartje bij te prikken, ipv allerlei gare convertors aan te schaffen?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrySpace
ja haarbal daar zit ook aan te denken :)

Ik had eigenlijk gehoopt toen ik mijn mobo kocht met interne videokaart dat ik die kon gebruiken maar dat kan blijkbaar niet tegelijk.

En ook stom is dat je maar 3 van 4 uitgangen op de videokaart kan gebruiken :(

Hier trouwens de hele discussie daarover: Displayport naar VGA, of DVI-D naar VGA?

[ Voor 17% gewijzigd door TrySpace op 23-05-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrySpace
@TERW_DAN, dat hdmi digitaal uit, is duidelijk. Maar jij zegt:
HDMI naar VGA kabeltjes heb je wel, maar die zullen alleen werken als er ook een analoog signaal verstuurd wordt
Ik denk dat je dan VGA naar HDMI bedoeld, want anders suggereer je dat er HDMI poorten zijn die een analoog signaal kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-09 20:04
Nee - sommige toestellen kunnen VGA over HDMI versturen, dit is echter geen standaard en bijna geen enkele apparaat kan dit!

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TrySpace schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:15:
@TERW_DAN, dat hdmi digitaal uit, is duidelijk. Maar jij zegt:

[...]

Ik denk dat je dan VGA naar HDMI bedoeld, want anders suggereer je dat er HDMI poorten zijn die een analoog signaal kunnen sturen.
Dat is ook precies wat ik bedoel. Maar dat zijn proprietary connectoren, dus die mogen de naam HDMI eigenlijk niet hebben. De connector is dan wel hetzelfde maar met een andere pinout. Dus in jouw geval niet bruikbaar, en daarom zijn die kabeltjes niet zinnig.
Pagina: 1