Displayport naar VGA, of DVI-D naar VGA?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrySpace
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09-2020
Ik heb recentelijk een nieuwe videokaart gekocht, 6870, daar zitten in totaal 4 uitgangen op, tot mijn teleurstelling zit er maar een enkele DVI uitgang op die werkt met een omzetstukje voor VGA. (de rest een DVI-D, hdmi, en een displayport) Nu heb ik gelukkig een van mijn schermen met hdmi input, maar 2 andere met vga, dus heb nu nog 1 scherm over, die ik niet kan aansluiten, met VGA.

Nu zocht ik naar displayport naar VGA en DVI-D naar VGA.
Nu zijn die aardig prijzig, rond de 30 euro. Maar ik weet niet zeker of het beide kanten op werkt, bij de beschrijving staat vaak "to connect your displayport device to VGA output" maar ik weet niet zeker of dit wel gaat werken andersom. Nu zag ik wel een filmpje waar iemand op zijn DVI-D uitgang een verloopstukje had die naar een VGA liep, maar ik weet niet of dit met alle zo is.

Iemand ervaring met een specifiek product? Of enig idee of dit beide kanten op zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je 3 monitoren gaat aansluiten zul je daar sowieso eentje via een displayport moeten aansluiten.
Dus als je die ene op de DVI -> VGA zet, en de andere op displayport -> VGA en de HDMI monitor gewoon op HDMI dan moet je goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrySpace
Ja, en mijn vraag is dus eigenlijk of die Displayport > VGA adapters beide kanten op werken, vanaf de VGA lukt het wel verder..

En ja hdmi zit op hdmi en die andere zit op de DVI naar VGA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe bedoel je beide kanten op werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:12
TERW_DAN schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:37:
Hoe bedoel je beide kanten op werken?
VGA aansluiting op videokaart en DP op monitor.

Inderdaad, zo'n DP -> VGA is best prijzig, zo rond de 30 euro. Ik heb deze onlangs gekocht en werkt perfect.

Weet wel dat de DVI-D en de HDMI een porrt delen, dus je kunt niet 2 monitoren op de DVI en 1 op de HDMI, 2 op DVI of 1 op de DVI(-I) en 1 op HDMI kan wel. De derde monitor moet ALTIJD op de DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrySpace
Ah, goed om te weten, tnx. DP it is then..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrySpace
De kwaliteit via HDMI is wel crappy btw. Enigsinds ghosting, met vga is het veel scherper.
Pagina: 1