Toon posts:

ssd keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnen kort een compleet nieuw systeem bestellen, echter weet ik niet welke SSD geschikt is voor mij...
Ik denk dat ik misschien enkele zware games zal hebben dmv downloads en het OS voor de SSD. Ik zou het liefst iets van rond de 100/120 euro uit komen.

ik heb nu in het vooruitzicht :
ssd: OCZ Agility 3 60GB
hdd: WD caviar blue 500GB

Maar nu dacht ik, misschien kan ik beter een ssd nemen van 128gb en geen hdd?
maar is dit genoeg om os + enkele games op te draaien.

overige data sla ik op op mijn externe hdd.

graag hulp ik kom er niet meer uit! haha :?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Gezien het onbetrouwbare karakter van de OCZ SSD's en dat 60 GB toch echt weinig is, zou ik aanraden te beginnen met een 128 GB SSD (Crucial M4 bijv.) en als je er na een tijd achterkomt dat 128 toch wel snel vol komt (als het je enige schijf is zal die wel redelijk vollopen denk ik) schaf je een grote HDD aan.

Al met al zou ik nooit een 60 GB OCZ SSD kopen. En ook de 64 GB Crucial M4 zou ik links laten liggen, puur vanwege de capaciteit.

Life is not about specs, it is about joy!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Er is een speciale thread daarvoor [BBG aanschaf] SSD
Hoeveel ruimte jij nodig zal hebben weet jezelf dat alleen.
Ocz moet je idd niet nemen, kijk op pricewatch, staan de populaire bovenaan de lijst.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of 128GB genoeg is ligt er maar natuurlijk aan hoeveel data je gebruikt. Maar zelf zou ik 128GB echt te weinig vinden, als je eens wat spul downloadt of installeert zit je schijf vrij snel vol, en om nu iedere keer iets weg te moeten gooien als je iets erop wilt zetten, dat lijkt me ook niet alles.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

330d schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:59:
Er is een speciale thread daarvoor [BBG aanschaf] SSD
Hoeveel ruimte jij nodig zal hebben weet jezelf dat alleen.
Ocz moet je idd niet nemen, kijk op pricewatch, staan de populaire bovenaan de lijst.
Echter is die gesloten en is er een aankoopadvies subforum bijgekomen.
Ik verwacht dus dat dit topic wel aan de voorwaarden voldoet. Daarbuiten is het inderdaad wel mogelijk door dat genoemde topic te lezen, zo goed als antwoord op de vraag te krijgen.

Life is not about specs, it is about joy!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik zie het, is idd gesloten. Lang niet meer gevolgd dat draadje, zal wel ;p
Maar de reviews zeggen al heel wat in pricewatch. Crucial en samsung zijn de populaire op dit moment.

• Speedwolf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-07-2024
Neem aub de OCZ niet. Sandforce-chip is teveel uitval
De data moet je zelf weten maar neem dan de Crucial M4 of de Samsung 830 64GB of 128GB

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:43

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb zelf de Samsung 830 64GB. Nu start mijn pc zo snel op (windows 7) dat ik geen welkom scherm meer heb maar meteen mijn bureablad :D Helaas kan ik (nog) niks over de betrouwbaarheid zeggen van de ssd want ik heb hem nog maar 2 dagen...

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Intel heb ik. Die is al monster goed

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1