Sinds gisteren ben ik in het bezit van een nieuwe moederbord (een ongelukje met frisdrank heeft het leven van mijn vorige moederbord ingekort).
Bij het inbouwen ervan heb ik alles netjes in de kast gezet, alle kabels aangesloten etc. en even leek het te willen werken, maar na een seconde of 10-15 ging alles uit om na een korte pauze weer aan te gaan. Geen enkel moment verscheen hierbij beeld, maar na eenmalig uit te gaan bleef de computer wel aan staan.
Ik heb alles verwijderd (RAM geheugen, videokaart, HDD, etc.) totdat ik alleen een moederbord over had met:
1) een POWER kabeltje van de kast naar de System Panel Header
2) beide ATX kabels van de voeding naar de moederbord
3) een CPU met aangesloten ventilator
Het probleem blijft echter bestaan: computer gaat aan, weer uit en blijft vervolgens aan staan. Is de voeding wellicht beschadigd?
Specs:
ASRock H61M/U3S3
Fractal Design Core 1000 Tower
Be quiet! Pure Power L7 530W
Intel Pentium G620 / 2.6 GHz - LGA1155 Socket - L3 3 MB
Bij het inbouwen ervan heb ik alles netjes in de kast gezet, alle kabels aangesloten etc. en even leek het te willen werken, maar na een seconde of 10-15 ging alles uit om na een korte pauze weer aan te gaan. Geen enkel moment verscheen hierbij beeld, maar na eenmalig uit te gaan bleef de computer wel aan staan.
Ik heb alles verwijderd (RAM geheugen, videokaart, HDD, etc.) totdat ik alleen een moederbord over had met:
1) een POWER kabeltje van de kast naar de System Panel Header
2) beide ATX kabels van de voeding naar de moederbord
3) een CPU met aangesloten ventilator
Het probleem blijft echter bestaan: computer gaat aan, weer uit en blijft vervolgens aan staan. Is de voeding wellicht beschadigd?
Specs:
ASRock H61M/U3S3
Fractal Design Core 1000 Tower
Be quiet! Pure Power L7 530W
Intel Pentium G620 / 2.6 GHz - LGA1155 Socket - L3 3 MB