Toon posts:

PC start steeds in twee keer op?

Pagina: 1
Acties:

• stifler70
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-05 22:59
Ik heb van de week een nieuwe PC in elkaar gezet. Alles met nieuwe onderdelen. Als ik mijn PC aanzet hoor je alle fans opstarten en dan na een aantal seconden gaat de PC vanzelf uit om daarna normaal op te starten. Eenmaal opgestart is er verder niets aan de hand. Wat kan dit zijn? Heb het geheugen getest en dat was goed.
Ik draai Windows 7 32bit.
Heb de volgende onderdelen:
Coolermaster II 690 Advanced
Intel 2500K
Asus P8P67 Pro B3
2x2 gb G. Skill 1600
650 Watt voeding XFX XXX
Scyte Mugen 2
Gigabyte 560TI OC 950
Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-01-2019
kijk eens of de laatste BIOS-update er op staat, bij gigabyte gebeurt dit ook soms en dan helpt een BIOS-update wel.
Na het flashen van de BIOS best "load optimized defaults" doen en instellingen terug goed zetten (juist oppassen bij Raid?)

Simke

• Slidemaster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 11:00
het kan windows zijn. kom je verder dan de bios?
plug out /plug power. wacht even.
als je verder komt dan bios is waarschijnlijk je windows.
probeer herinstallatie. want je mobo support je cpu gewoon.

[Voor 17% gewijzigd door Slidemaster op 22-06-2011 16:45]

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-01-2019
stifler70 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:19:
Ik heb van de week een nieuwe PC in elkaar gezet. Alles met nieuwe onderdelen. Als ik mijn PC aanzet hoor je alle fans opstarten en dan na een aantal seconden gaat de PC vanzelf uit om daarna normaal op te starten. Eenmaal opgestart is er verder niets aan de hand. Wat kan dit zijn? Heb het geheugen getest en dat was goed.
Slidemaster schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:44:
het kan windows zijn. kom je verder dan de bios?
plug out /plug power. wacht even.
als je verder komt dan bios is waarschijnlijk je windows.
probeer herinstallatie. want je mobo support je cpu gewoon.
volgens ik het versta is dit hetzelfde fenomeen als sommige gigabyte borden en kom je niet voorbij de BIOS...
power uit/even wachten/power in kan misschien helpen maar ik haal altijd resultaat met BIOS-update

Simke

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:28
Het is standaard gedrag van in ieder geval dat type ASUS moederbord.
Heeft te maken met de standaard overklok die dat bord kan uitvoeren.
Kan even niet op de naam van de twee opties komen (drie letterige afkorting) die je aan en uit kunt zetten op het bord maar als je die uitzet ben je de dubbele opstart kwijt (en is er ook geen automatische overklok meer)

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 01:22

Contagio

Vullend

Dit fenomeen komt bij mij ook voor als mijn computer verplaatst heb (lees: de voeding uit het stopcontact gehaald heb).
Wat ik erover gelezen heb ik dit een check om te kijken of alles werkt en start ie daarna normaal op. De volgende keren start de PC ook gewoon in 1 x op totdat de voeding er weer uitgehaald wordt.
Lijkt een soort beveiliging te zijn, dus even goed zoeken het valt vast anders in te stellen.
(of je knipt elke keer je stekkerdoos uit als je de comp uitzet)

Ik heb een gigabyte bordje, ep45-ds3r

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:28

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Contagio schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:01:
Dit fenomeen komt bij mij ook voor als mijn computer verplaatst heb (lees: de voeding uit het stopcontact gehaald heb).
Wat ik erover gelezen heb ik dit een check om te kijken of alles werkt en start ie daarna normaal op. De volgende keren start de PC ook gewoon in 1 x op totdat de voeding er weer uitgehaald wordt.
Lijkt een soort beveiliging te zijn, dus even goed zoeken het valt vast anders in te stellen.
(of je knipt elke keer je stekkerdoos uit als je de comp uitzet)

Ik heb een gigabyte bordje, ep45-ds3r
Ik heb het hier ook, als voedingskabel eruit is geweest ( of de spanning van het stekkerblok af)

• Edek
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 17:06
Volgens mij komt regelmatig voor. Het is niks om je zorgen om te maken. De voeding levert niet genoeg stroom tijdens de eerste boot en is vervolgens "opgewarmd" en werkt vervolgens weer normaal.

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 02:49

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Volgens mij heeft dit idd te maken met de BIOS boot protectie. Dit voorkomt dat je een CMOS reset moet uitvoeren als een BIOS instelling je PC crasht tijdens de boot van de BIOS zelf.

Heb je dit ook als -alles- in de BIOS op de standaard instellingen staat?

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• stifler70
Hij komt niet verder dan het bios. Hij haalt het bios scherm niet eens. Het is echt het aanslaan van de fans en daarna gaat hij uit en vanzelf weer aan en start dan gewoon door.
Heb niet de laatste bios erop omdat dat een beta is.
Voedingskabel is er niet uit geweest dus dat zou het dan ook niet kunnen zijn.
Ik had eerst de 64bit versie van windows 7 erop staan en nu de 32bit versie en bij beide windows versies doet het probleem zich voor.
Heb het bios ook in de standaard instelling gehad omdat hij die melding ook weleens zei "overclock failed" en dan deed het probleem zich ook nog steeds voor.

Is die boot protectie ergens in het bios uit te schakelen? Kan ik dat proberen.

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 22:47
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Asus P8P67 Evo B3 en Intel 2700K. Ik heb dit opgelost door in de Bios de setting "Internal PLL Overvoltage" naar Off te zetten.
Nu komt het dubbele opstarten nooit meer voor, en ik draai stabiel op 4.5 gig overclock.

Website | Flickr | Gear: Sony A7s, Sony A7ii, Sony A6000, Nikon 500mm F/4 AI-S, Sony Zeiss 24-70 F/4, Sony 70-200 F/4, Sony Zeiss 35mm F/2.8

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb een gigabyte bord dat hetzelfde vertoont, niks speciaals ingesteld. Is imo niet erg.

Anoniem: 230409

Heb hier zelf ook last van, bij mij schakelt de pc echter al in wanneer de stroom wordt ingeschakeld, ik hoef niet op de aanknop te duwen. Na 2/3 seconden valt hij weer uit en dan pas kan ik hem aanzetten (waarna hij doorstart). Dit is al zeker 1,5 jaar zo, en volgens mij kan het niet echt kwaad.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 230409 op 22-06-2011 19:04]

• jowan073
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-05 22:54
wij hebben hier ook iets raars. n soort gelijk iets..
kom er ook niet uit wat het is.
als de PC reboot blijft hij in het bios scherm hangen..
en moet je de computer afzetten om hem weer opnieuw op te starten
de laatste normale bios staat erop. dr is een beta bios maar die wil ik nog niet flashen.
gaat om een gigabyte 890fxta bordje. hoop dat iemand weet wat het is.. want als ik niet thuis ben en de pc moet n keer opnieuw opstarten (windows update oid) dan is het wel fijn als hij doorstart..

gr

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Had er pas ook al iets over gelezen, dit werkt voor een boel mensen (in het geval van de P8P67):
To fix the most common additional reset (double POST when powering on from off state), enter UEFI BIOS -> go to ‘Advanced’ tab -> go down to ‘APM’, press Enter -> enable the “Power on by PCIe.” function.

Then press F10 to save & exit. After save & exit, let the system boot into Windows or other OS, then perform a proper shutdown: Start button -> Shut down.
You will no longer have the double POST. We will fix this in an upcoming BIOS release.
http://vip.asus.com/forum...XE&page=1&SLanguage=en-us

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 23:51
Hmm, ik had hier hetzelfde probleem, met een Asus P5Q-PRO bord. Gekke is dat ik na het vervangen van de kast (van Coolermaster Centurion 5 naar Fractal) het probleem niet meer heb. Ik start nu hooguit wat langzamer op vanuit cold boot, de eerste seconde...

• stifler70
robbertvw schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:54:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Asus P8P67 Evo B3 en Intel 2700K. Ik heb dit opgelost door in de Bios de setting "Internal PLL Overvoltage" naar Off te zetten.
Nu komt het dubbele opstarten nooit meer voor, en ik draai stabiel op 4.5 gig overclock.
Thank you, dit was de oplossing

Anoniem: 269504

ApC_IcE schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:08:
[...]

Ik heb het hier ook, als voedingskabel eruit is geweest ( of de spanning van het stekkerblok af)
In de bios heb je de instelling , restore on AC power loss , die instelling heeft ermee te maken dat die een check doet of geen check , voordat die opstart na kompleet afgesloten te zijn geweest van stroomvoorziening.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee