Ik kan me de Afrika Cup's van 2006, 2008 en 2010 nog herinneren (Egypte 3x op rij gewonnen). En het enige wat ik kan zeggen is dat de keeper van Egypte daar grotendeels verantwoordelijk voor was.. man man wat een goeie doelman was dat! Een kopbal van Drogba die zowat anderhalve meter voor de doellijn stond alsnog stoppen, Ballen die met een rotvaart op em af worden gevuurd vangen alsof 't niks is (volgens mij behalve 1x Keita), ballen uit bijna onmogelijke hoeken weten te meppen, meerdere penalty's stoppen (volgens mij waren ze 1x kampioen geworden in de finale met penalty's waar die keeper er 2 stopte van Ivoorkust, waaronder dus 1 van Drogba). Ikzelf vind Afrikaans voetbal iig ge-wel-dig, elk team een eigen dansje als er gescoord wordtapis29 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:18:
Herriner me nog twee (geweldige) penaltyreeksen: Nigeria vs Nederland WK onder 20 2005: 10-9 (twee en drie missers resp.) Taiwo de winnende met z'n tweede en Collins John miste z'n tweede.
Andere is Kameroen tegen Ivoorkust Afrika Cup 2006: 11-12 met maar een misser en heel wat ballen strak in de kruising zonder blikken of blozen. Uiteindelijk Eto'o die overschoot lees ik net en Drogba die de winnende erin schoot vervolgens.
Rotterdam