Ik ga het eens uitproberen. Heb nog een ouwe bak staan.
Van de eerste pagina van dit forum:
* Download en installeer de LiveSuite.
-> gedaan. Gedownload van de Qware-site. Alleen dat installeren gaat al vreemd. Ik klik na unzippen op de toepassing Live Suit en het start meteen op, zonder de schermpjes die ik in de pdf-file zie met instructies. Ik kom wel meteen in een scherm pet de opties "selectImg", "SysUpdate", "NetSync", "Userguide" (word ik ook niet wijzer van) en "Exit".
* Selecteer de ROM image (*.img).
-> Ik klik op "SelectImg" en klik het IMG bestand: TB-1217_original_firmware.img dat ook uit het QWare-downloadpakketje komt. De filenaam verschijnt keurig in het venstertje met "Image". Venstertje "Process" staat op 0%.
* Zorg dat de tabblet volledig UIT staat. -> check
* Houdt Vol+ ingedrukt en koppel de mini-USB kabel aan. -> check
* Druk 6x kort achter elkaar op de Power knop. -> check
* Laat nu pas Vol+ los. -> check
* Klik 'Ja' wanneer gevraagd wordt om te formatteren
-> Nee. Er gebeurt niks.
* Koppel de USB-kabel los. De tablet zal nu opstarten, dit kan even duren.
-> ik wacht nog steeds...
Ik heb al diverse variaties uitgeprobeerd, o.a. op "SystUpdate" drukken. Dan krijg ik de melding "Image File Invalid" (lekker dan...).
Vervolgens is tablet zo dood als een pier en alleen te reanimeren als ik even in het reset-gaatje prik.
* Download en installeer de LiveSuite.
-> gedaan. Gedownload van de Qware-site. Alleen dat installeren gaat al vreemd. Ik klik na unzippen op de toepassing Live Suit en het start meteen op, zonder de schermpjes die ik in de pdf-file zie met instructies. Ik kom wel meteen in een scherm pet de opties "selectImg", "SysUpdate", "NetSync", "Userguide" (word ik ook niet wijzer van) en "Exit".
* Selecteer de ROM image (*.img).
-> Ik klik op "SelectImg" en klik het IMG bestand: TB-1217_original_firmware.img dat ook uit het QWare-downloadpakketje komt. De filenaam verschijnt keurig in het venstertje met "Image". Venstertje "Process" staat op 0%.
* Zorg dat de tabblet volledig UIT staat. -> check
* Houdt Vol+ ingedrukt en koppel de mini-USB kabel aan. -> check
* Druk 6x kort achter elkaar op de Power knop. -> check
* Laat nu pas Vol+ los. -> check
* Klik 'Ja' wanneer gevraagd wordt om te formatteren
-> Nee. Er gebeurt niks.
* Koppel de USB-kabel los. De tablet zal nu opstarten, dit kan even duren.
-> ik wacht nog steeds...
Ik heb al diverse variaties uitgeprobeerd, o.a. op "SystUpdate" drukken. Dan krijg ik de melding "Image File Invalid" (lekker dan...).
Vervolgens is tablet zo dood als een pier en alleen te reanimeren als ik even in het reset-gaatje prik.
[ Voor 4% gewijzigd door xekjiram op 24-04-2014 19:19 ]
Ik probeer CM10 werkend te krijgen op mijn Qware QW TB-9178D 9.7" (Rockchip 3066 1.6GHz dual core, niet de Allwinner A10).
Ik heb deze ROM geprobeerd: link alleen dan werkt het touch screen niet.
Ik heb vervolgens de compatibilityfix 1.2.0 en qware screen fix geprobeerd, maar het touchscreen werkte alsnog niet.
Ik sommige mensen hier op het forum het hebben over de compatibilityfix 1.2.1 ipv 1.2.0, alleen zie ik die voor de 907c er niet op die site bij staan. Is dit een type fout, of moet ik idd de 1.2.1 hebben? (en zo ja, heeft iemand die dan voor mij?)
Ik wilde toen deze ROM eens proberen http://allwinner-cm9.goog.../cm9_nightly_20120913.zip , alleen deze link werkt niet meer.
Heeft iemand nog een link voor een Jelly Bean ROM waarbij het touch screen mogelijk wel werkend te krijgen is?
Ik heb deze ROM geprobeerd: link alleen dan werkt het touch screen niet.
Ik heb vervolgens de compatibilityfix 1.2.0 en qware screen fix geprobeerd, maar het touchscreen werkte alsnog niet.
Ik sommige mensen hier op het forum het hebben over de compatibilityfix 1.2.1 ipv 1.2.0, alleen zie ik die voor de 907c er niet op die site bij staan. Is dit een type fout, of moet ik idd de 1.2.1 hebben? (en zo ja, heeft iemand die dan voor mij?)
Ik wilde toen deze ROM eens proberen http://allwinner-cm9.goog.../cm9_nightly_20120913.zip , alleen deze link werkt niet meer.
Heeft iemand nog een link voor een Jelly Bean ROM waarbij het touch screen mogelijk wel werkend te krijgen is?
Probleem is inmiddels dankzij de helpdesk van QWare opgelost. Ik heb de tablet zonder enig probleem in mogen ruilen bij Intertoys en we hebben nu een werkend exemplaar
Ik heb een Qware 1280BL met Android 4.0.4. Ik vind 'm erg traag en heb alles al teruggezet naar fabrieksinstellingen. Tevens blijven regelmatig de spelletjes hangen.
Kan iemand deze leek die ik ben aangeven wat ik he beste kan doen?
Kan iemand deze leek die ik ben aangeven wat ik he beste kan doen?
Een nieuwe, zwaardere tablet kopen.
Klinkt lullig, maar deze dingen zijn nou eenmaal relatief langzaam, zeker bij modernere apps en spellen; da's ook de reden waarom ie zo goedkoop is. Wil je wat meer, dan kun je beter gaan potten voor een wat modernere tablet, desnoods tweedehands. Ik heb mijn Qware een jaartje geleden ingeruild voor een tweedehands Nexus 7 model 2012, da's echt een verademing.
Heb je geen budget voor een andere en ben je niet bang om te experimenteren, dan zou je een custom rom kunnen overwegen. Moet je dit topic ff wat verder doorspitten.
Klinkt lullig, maar deze dingen zijn nou eenmaal relatief langzaam, zeker bij modernere apps en spellen; da's ook de reden waarom ie zo goedkoop is. Wil je wat meer, dan kun je beter gaan potten voor een wat modernere tablet, desnoods tweedehands. Ik heb mijn Qware een jaartje geleden ingeruild voor een tweedehands Nexus 7 model 2012, da's echt een verademing.
Heb je geen budget voor een andere en ben je niet bang om te experimenteren, dan zou je een custom rom kunnen overwegen. Moet je dit topic ff wat verder doorspitten.
Nomen nescio
Ondanks dat die Qware 1GB ram heeft, is hangen, vastlopen vrij normaal. Ik heb onlangs de derde Qware bij Intertoys ingeleverd en geld terug gekregen. Jouw model heeft een singlecore en ik raad toch wel minimaal 1GB en een dualcore aan.
De Lenovo S6000-F die we ook hebben werkt perfect! Nog nooit vastgelopen ondanks dat er vaak een stuk of 8 spellen en programma's open staan en zelden uitgezet of gereset wordt.
Ik zou hem terugbrengen wegens niet voldoen aan de verwachting. Kijk dat een programma traag opstart kan gebeuren, maar vastlopers is een ander verhaal. Straks is Pirox Int. ook failliet zoals toen bij Yarvik en dan wordt het een stuk lastiger.
De Lenovo S6000-F die we ook hebben werkt perfect! Nog nooit vastgelopen ondanks dat er vaak een stuk of 8 spellen en programma's open staan en zelden uitgezet of gereset wordt.
Ik zou hem terugbrengen wegens niet voldoen aan de verwachting. Kijk dat een programma traag opstart kan gebeuren, maar vastlopers is een ander verhaal. Straks is Pirox Int. ook failliet zoals toen bij Yarvik en dan wordt het een stuk lastiger.
[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 29-10-2014 19:35 ]
Ik was op zoek naar een portable dvd-spelertje voor mijn dochter voor de vakantie-autorit, maar kwam toen de Pro3 7" (Gen 2) in de opruiming bij de Intertoys tegen. Hij kost daar nu €39,98 (of is deze prijs al tijden zo?), wat mij een prima prijs lijkt als alternatief voor een ouderwets portable dvd-spelertje. De Tabby met 1GB geheugen is twee tientjes duurder, maar voor mijn gebruik denk ik niet noodzakelijk.
Hij zal wel retetraag zijn, maar hopelijk wel voldoende als vakantie-apparaatje. Wie weet gaan we hem daarna nog wel voor onszelf gebruiken. Tot nu toe waren wij tevreden tablet-loos.
Hij zal wel retetraag zijn, maar hopelijk wel voldoende als vakantie-apparaatje. Wie weet gaan we hem daarna nog wel voor onszelf gebruiken. Tot nu toe waren wij tevreden tablet-loos.
SRK35ZS-W
Anoniem: 54519
Ik heb een niet reagerende QW TB-9718 gekregen en wilde hem rooten. Ik heb de CWM 9 er op kunnen zetten maar geen touchscreen functie meer. Diverse fixes geprobeerd maar geen succes.
Bij elke (update) installatie geeft ie de E:verification error. Nu wilde ik em terugzetten naar fabrieksinstellingen met de originele firmware, maar die is nergens te vinden ook niet bij Qware zefs. Iemand een linkje of een wel werkende mod fw.?
Bij elke (update) installatie geeft ie de E:verification error. Nu wilde ik em terugzetten naar fabrieksinstellingen met de originele firmware, maar die is nergens te vinden ook niet bij Qware zefs. Iemand een linkje of een wel werkende mod fw.?
Heb een Qware 7 pro3 ... TB-1007 weer uit de kast gehaald en nu weten we het wachtwoord niet meer.
Alle sites afgestruind en kom niet verder met de hard reset: powerknop + menu knop ingedrukt houden tot het groene poppetje verschijnt, alleen met deze combi krijg ik het poppie, verder alles al geprobeerd er komt geen menu voorbij,
wie weet raad?
Alle sites afgestruind en kom niet verder met de hard reset: powerknop + menu knop ingedrukt houden tot het groene poppetje verschijnt, alleen met deze combi krijg ik het poppie, verder alles al geprobeerd er komt geen menu voorbij,
wie weet raad?
Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc
Dat zou het moeten zijn, anders vragen aan Qware (Pirox Int.): http://qware.nl/support/henksnap schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:23:
Heb een Qware 7 pro3 ... TB-1007 weer uit de kast gehaald en nu weten we het wachtwoord niet meer.
wie weet raad?
[ Voor 91% gewijzigd door PcDealer op 29-10-2014 19:34 ]
Natuurlijk de handleiding nagekeken en als je op internet zoekt, daar kom je honderden mensen tegen in gelijke situaties, ook mensen die bij Qware support hebben gevraagd en geen antwoord krijgen,
heb het na jou reactie toch maar gedaan en hoop op een antwoord.
Wat misschien sneller gaat is een tweaker die een harde reset moest doen, het was toch een populair budget tablet op tweakers.
heb het na jou reactie toch maar gedaan en hoop op een antwoord.
Wat misschien sneller gaat is een tweaker die een harde reset moest doen, het was toch een populair budget tablet op tweakers.
Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc
Qware is bagger, ook als zegt Intertoys dat ik uniek ben met 4x teruggebrachte tablets.
Ik heb hier een QW TB-1010 10 inch tablet liggen van een kennis waarvan het scherm niet meer aangaat. Hij doet verder niks behalve als ik de usb kabel aansluit hoor je het geluid in Windows 8 dat het apparaat is aangesloten, maar ook het stuurprogramma kan niet geïnstalleerd worden.Met het shorten van de NAND (pin 7+8 bovenste chip) heb ik nu de image van de 10" versie erop staan. Ik heb nu een onjuiste resolutie en het touchscreen reageert niet maar ik moet hiermee verder kunnen!
Het is iets
Weet iemand hoe ik bovenstaande quote kan uitvoeren door pins 7+8 te shorten? Ik heb het apparaat open gemaakt maar kan niet vinden welke pins het precies zijn.
Bedankt alvast
Deze is van vrienden, ze hebben hem al drie keer omgeruild:

Ik heb wat onduidelijkheid over het type. Op de doos is het een

Op de bon staat PC1 en er zit een handleiding voor een TB-1210 bij.
Ik kan nergens afbeeldingen vinden van dit model met die ene knop rechts van het scherm.
Het ding wilde niet meer starten, bleef hangen op het Android laad-scherm. Ik heb hem kunnen recoveren en hij start weer.
De ondersteuning op de Qware website is ondertussen minimaal. Via Google kwam ik bij een drop-down menu waarbij ik de firmware voor de 1210 kon downloaden (omdat ik dacht dat het een 1210 was wegens die handleiding) maar dat kan ik niet meer terugvinden dus ik kan niet de firmware voor de 1010 downloaden. De handleiding voor het installeren van de 1210 firmware heeft het overigens weer over de typen
7” Tablet PC Pro 3 / BiTT Gametablet
ART.CODE: QW TB-1207 / QW TB-1217 / G100
verwarring ten top dus.
Hetzelfde probleem dus ook met de voorhanden zijnde custom-roms. Ik wil er best een verbeterd operating system op zetten zodat die mensen er nog wat plezier aan kunnen hebben. Maar, nu werkt het ding en kan ik hem werkend teruggeven en als ik ermee ga rommelen gaat het misschien fout.

Ik heb wat onduidelijkheid over het type. Op de doos is het een

Op de bon staat PC1 en er zit een handleiding voor een TB-1210 bij.
Ik kan nergens afbeeldingen vinden van dit model met die ene knop rechts van het scherm.
Het ding wilde niet meer starten, bleef hangen op het Android laad-scherm. Ik heb hem kunnen recoveren en hij start weer.
De ondersteuning op de Qware website is ondertussen minimaal. Via Google kwam ik bij een drop-down menu waarbij ik de firmware voor de 1210 kon downloaden (omdat ik dacht dat het een 1210 was wegens die handleiding) maar dat kan ik niet meer terugvinden dus ik kan niet de firmware voor de 1010 downloaden. De handleiding voor het installeren van de 1210 firmware heeft het overigens weer over de typen
7” Tablet PC Pro 3 / BiTT Gametablet
ART.CODE: QW TB-1207 / QW TB-1217 / G100
verwarring ten top dus.
Hetzelfde probleem dus ook met de voorhanden zijnde custom-roms. Ik wil er best een verbeterd operating system op zetten zodat die mensen er nog wat plezier aan kunnen hebben. Maar, nu werkt het ding en kan ik hem werkend teruggeven en als ik ermee ga rommelen gaat het misschien fout.
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de eerste Windows 8 tablet bij Intertoys ligt. Ik zie nu net de Ployer Momo 7W bij DX staan voor een aantrekkelijk prijsje. Dat was toch de hofleverancier van Qware?
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Ik heb hier een Qware Tabby liggen (geen idee welke versie) die niet meer op wil starten. Krijg de liggende Android met de rode driehoek en uitroepteken. Normaal is Factory Resetten geen probleem alleen deze tablet heeft geen volume knoppen, alleen een Power knop en een reset knop die je met paperclip kan indrukken. Heb de reset knop 8 sec geprobeerd & 30 sec geprobeerd. Ook incl powerknop ingedrukt voor 8 & 30 sec maar niks geen boot menu. Iemand nog een idee?