[Help] D: verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• forcom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 21:46
Beste Tweakers,
Ik dacht vandaag in een opwelling om windows 8 als dualboot te installeren om dit eens wat beter uit te proberen. Met Minitool Partition had ik dan gemerkt dat ik zo'n 19,5 Gig niet gebruikte en daar wou ik dus een NFTS van maken. Deze bevond zich tussen mijn C en D schijf. Mijn D-schijf dient voor films enzo.

Nu heb ik van die 19 gig een H-schijf gemaakt maar is mijn D-schijf allemaal unallocaded space geworden. Ik ken genoeg van computers om te weten dat de data er dus nog steeds opstaat. Ik zou vooral graag mijn itunes muziekcollectie redden. Hoe kan ik dit het best recoveren, ik durf niets doen uit schrik om dit per ongeluk te verwijderen.

Dank bij voorbaat
Loïc

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:01
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step

Dit is een programma die, volgens de beschrijving, weggehaalde partities kan terughalen. Er staat een hele mooie how-to op de pagina die ik hierboven heb gelinkt.

Als je dit runt vanuit, bijvoorbeeld, een Ubuntu Live CD, wordt hier als het goed is niets mee gedaan. Of die automatisch gemount wordt, weet ik niet. Vanuit daar zou je het bovenstaande programma kunnen starten.

Waarom heb je trouwens die Minitool gebruikt? Windows Vista en hoger hebben standaard een redelijke tool om te partitioneren? Of heb je nog XP?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ergens krijg ik het idee dat in "alle paniek" niet de moeite hebt genomen om eerst zelf eens te gaan kijken hoe dit op te lossen. Aller eerst niets meer naar de betreffende hardeschijf schrijven, dit verkleint alleen maar de kans om de data nog terug te krijgen.

Vervolgens zou ik eens dit topic terhanden nemen: Thematopic: Datarecovery ook in de FAQ's komt de nodige tooling voor welke jou kunnen helpen de partitie of de data terug te krijgen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Heb dit ook gehad toen ik windows 8 tussen twee partities in wilde installeren. Bij het booten van windows 7 was er niets aan de hand, maar toen ik windows 8 startte vond hij het nodig om de schijf te 'herstellen' waarbij hij de windows 7 partitie weg gooide.