Goedenmiddag,
Ik ga voor het eerst een pc zelf in elkaar zetten maar ik lees op meerdere websites en forums dat de voeding belangrijker is dan vele denken. Nou heb ik na veel vergelijken en lezen denk ik wel een redelijke pc bij elkaar gevonden (voor een niet al te hoog budget). Het enige probleem is dat ik geen idee heb welke voeding ik er bij moet nemen. Ik ben nieuw hier en hoopte dat jullie misschien met wat voorbeelden kunnen komen of uitleg zodat ik een goede keus kan maken zodat ik lang van me pc kan genieten.
Dit zijn alle onderdelen :
processor AMD FX-4100 Black Edition 3.6 GHz 95.-
videokaart Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5 130.-
harde schijf Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB 80.-
moederbord Gigabyte GA-970A-UD3 80.-
geheugen G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL 45.-
Dvd brander Sony Optiarc AD-7260S Zwart 20.-
De rest van de componenten zoals behuizing etc heb ik al.
Nou had ik deze voeding gevonden : Inter-Tech EPS-650W 30.-
Het probleem is dus dat ik verder geen idee heb of deze bij mijn pc past of dat ik er niet goed aan zou doen om deze te kopen. Ik hoop op goed advies
Ik ga voor het eerst een pc zelf in elkaar zetten maar ik lees op meerdere websites en forums dat de voeding belangrijker is dan vele denken. Nou heb ik na veel vergelijken en lezen denk ik wel een redelijke pc bij elkaar gevonden (voor een niet al te hoog budget). Het enige probleem is dat ik geen idee heb welke voeding ik er bij moet nemen. Ik ben nieuw hier en hoopte dat jullie misschien met wat voorbeelden kunnen komen of uitleg zodat ik een goede keus kan maken zodat ik lang van me pc kan genieten.
Dit zijn alle onderdelen :
processor AMD FX-4100 Black Edition 3.6 GHz 95.-
videokaart Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5 130.-
harde schijf Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB 80.-
moederbord Gigabyte GA-970A-UD3 80.-
geheugen G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL 45.-
Dvd brander Sony Optiarc AD-7260S Zwart 20.-
De rest van de componenten zoals behuizing etc heb ik al.
Nou had ik deze voeding gevonden : Inter-Tech EPS-650W 30.-
Het probleem is dus dat ik verder geen idee heb of deze bij mijn pc past of dat ik er niet goed aan zou doen om deze te kopen. Ik hoop op goed advies