Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

hp ku-0316 raster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/imgres?q=toetsenbord+met+raster&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1280&bih=705&tbm=isch&tbnid=ZM2VCnZE059VHM:&imgrefurl=http://www.kompagne.nl/category.asp%3Fcatid%3D11&docid=2-YVdYtoIf9lBM&imgurl=http://www.kompagne.nl/images/cache/afdekplaat.gif&w=200&h=87&ei=nXG7T5rzDc6a0QWhzcDjDA&zoom=1&iact=hc&vpx=435&vpy=222&dur=346&hovh=69&hovw=160&tx=91&ty=24&sig=109682605747836556611&page=1&tbnh=69&tbnw=160&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:1,s:0,i:73

hallo

geen flauw idee of ik hier op de goede plaats zit maar toch een post.

wie o wie kan mij (onze dochter van 5) helpen aan een tekening van een hp ku-0316 he gaat om een tekening van de bovenkand van de toetsen. onze dochter heeft een motorice stooring en moet haar hand op het toetsenbord kunnen leggen. ik heb een voorbeeld gezien van een toetsenbord met een raster maar die kost zwaar geld.er is iemand die zoon plaat uit rvs kan sijden maar ik moet een goede tekening hebben het liefst in of met autocad _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

mvg bas

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 13:00 ]

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Niet om lullig te doen, maar dat is wel een goedkoop toetsenbordje - wil je wel tijd, geld en moeite steken in een raster voor zo een simpel toetsenbord? Of heb je misschien juist bewust dit toetsenbord gekozen omdat het dan ook goedkoop te vervangen is?

Anyway, in principe is de Vraag & Aanbod-sectie denk ik de beste plaats voor jouw vraag.

Tenzij de keuze voor het toetsenbord niet vast staat, wellicht zijn er hier mensen die nog zinnige suggesties hebben voor een toetsenbord wat zonder raster al geschikt(er) zou zijn.

Verder kun je ook nog een mailtje naar HP (en eventueel andere toetsenbord fabrikanten) sturen waarin je de situatie uitlegt. Wie weet zit er eentje tussen die je zo een tekening opstuurt (of nog iets beters, wie weet :*))

P.S. Welkom op Tweakers.net trouwens :w

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat bedoel je met 'hand op het toetsenbord kunnen leggen'? Ik leg mijn hand altijd op het toetsenbord, en daar heb ik geen raster voor nodig :?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Compizfox schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:32:
Ik leg mijn hand altijd op het toetsenbord, en daar heb ik geen raster voor nodig :?
Jij hebt dan ook geen motorische storing neem ik aan?

Het raster dient om te voorkomen dat toetsen per ongeluk (bijvoorbeeld met de handpalm) ingedrukt worden. Het raster heeft uitsparingen ter plaatse van toetsen, die je daardoor alleen in kunt drukken met iets dat door de rasteropening past (een vinger dus).

edit: net even gegoogled op toetsenborden met raster: € 283,56! Hallo zeg, dat zijn geen fijne prijzen. Is dat iets wat een zorgverzekeraar eventueel vergoedt?

[ Voor 20% gewijzigd door real[B]art op 21-05-2012 23:38 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

real[B]art schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:35:
[...]

Nee, gelukkig niet.

Maar ik las het zo dat ze vanwege haar motorische storing perse haar handen op het tobo moet leggen, iets wat me redelijk normaal lijkt, ook als je geen motorische storing hebt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 21-05-2012 23:41 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:14

3DDude

I void warranty's

Ik ben zelf een beetje aan het orienteren naar een Mechanisch toetsenbord,
Zou je daar niet naar kunnen kijken.
misschien dat de manier waarop dat typt wel beter voor je dochtertje is?

*misschien dat een andere meer ervaren tweaker met mechanische keyboards daar meer over kan zeggen*

zie dus: Het grote mechanische toetsenborden topic

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
real[B]art schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:35:
[...]

Het raster dient om te voorkomen dat toetsen per ongeluk (bijvoorbeeld met de handpalm) ingedrukt worden. Het raster heeft uitsparingen ter plaatse van toetsen, die je daardoor alleen in kunt drukken met iets dat door de rasteropening past (een vinger dus).

edit: net even gegoogled op toetsenborden met raster: € 283,56! Hallo zeg, dat zijn geen fijne prijzen. Is dat iets wat een zorgverzekeraar eventueel vergoedt?
ja en dat is ex btw 8)7
word niet vergoed :(

Verwijderd

Topicstarter
Compizfox schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:40:
[...]

Nee, gelukkig niet.

Maar ik las het zo dat ze vanwege haar motorische storing perse haar handen op het tobo moet leggen, iets wat me redelijk normaal lijkt, ook als je geen motorische storing hebt ;)
klopt maar als jij je handen OP de toetsen zelf legt wat krijg je dan voor teksten denk je????

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik weet dat HMC en Edupro ze aanbied maar weet niet bij welke verzekering je zit maar bij mijn nichtje toentertijd is dit gewoon door Menzis vergoed.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Meten wordt een heel lastig zaakje, er zit in het toetsenbord zelf geen raster en de toetsen van die borden zijn ook nog een vrij wiebelig, plus dat de toetsen niet vlak zijn en de rijen staan ook niet vlak met elkaar... daar krijg je rommelige maten van.

Wat mij te binnenschiet, om op een vrij vlotte en redelijk betrouwbare manier de maten van de toetsen op te kunnen nemen... ga naar de intertoys ofzo en koop een grote pot klei, rol het uit tot een grote plak en druk het toetsenbord er met de toetsen voorzichtig recht in. Niet te diep uiteraard want de klei moet ook makkelijk loslaten zonder te vervormen (stukje vershoudfolie ertussen?) Zo heb je volgens mij redelijk eenvoudig een mooie overzichtelijke afdruk die je na kan meten. Dan is het alleen nog een kwestie van iemand de de maten eventjes overbrengt in het gewenste bestandsformaat...

Ik denk misschien wel heel erg makkelijk... maar is een degelijke polssteun ook niet geschikt om de druk af te nemen van de handen op het toetsenbord? Dus de handen wat verhoogd voor het toetsenbord?

Verwijderd

Als ik zoiets moest maken zou ik een scan van het toetsenbord maken met een meetlat erbij ter referentie. Dan heb je een nagenoeg perfecte afdruk van welk toetsenbord je ook zou willen hebben, zonder al te veel optische vervormingen o.i.d. Dan kan je daarna in Illustrator, Vectorworks of een ander programma gemakkelijk de vectorlijnen tekenen waarvan zo'n plaat gesneden kan worden. Dat kan goedkoop uit kunststof op het lokale FabLab, maar misschien valt er ook iets anders te verzinnen. Daarna is het dan een kwestie van de plaats op de juiste hoogte monteren.

Verwijderd

Topicstarter
real[B]art schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:30:
Niet om lullig te doen, maar dat is wel een goedkoop toetsenbordje - wil je wel tijd, geld en moeite steken in een raster voor zo een simpel toetsenbord? Of heb je misschien juist bewust dit toetsenbord gekozen omdat het dan ook goedkoop te vervangen is?

Anyway, in principe is de Vraag & Aanbod-sectie denk ik de beste plaats voor jouw vraag.

Tenzij de keuze voor het toetsenbord niet vast staat, wellicht zijn er hier mensen die nog zinnige suggesties hebben voor een toetsenbord wat zonder raster al geschikt(er) zou zijn.

Verder kun je ook nog een mailtje naar HP (en eventueel andere toetsenbord fabrikanten) sturen waarin je de situatie uitlegt. Wie weet zit er eentje tussen die je zo een tekening opstuurt (of nog iets beters, wie weet :*))

P.S. Welkom op Tweakers.net trouwens :w
expres zoon goetkoop toetsenbord omdat deze nog wel 50 jaar gemaakt gaat worden
en goedkoop te vervangen is

gr bas

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 00:11:
[...]
klopt maar als jij je handen OP de toetsen zelf legt wat krijg je dan voor teksten denk je????
Niks? Als je blind typt, dan laat je toch altijd je handen (of vingers iig) op de toetsen rusten?

Verwijderd

Topicstarter
Compizfox schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:33:
[...]

Niks? Als je blind typt, dan laat je toch altijd je handen (of vingers iig) op de toetsen rusten?
jamer
ze moet met haar hand op de toetsen rusten. niet met haar vingers
ps het is een kind van 5 BLIND TYPEN ???????

google "toetsenbord met raster" dan word het duidelijk

gr bas

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik begrijp ondertussen al wat je bedoelt.

En eh, ik zeg helemaal niet dat ze moet blind typen. Ik zeg alleen dat mijn handen ook op het tobo rusten, omdat ik blind typ.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mocht de eerdergenoemde tips van klei of een foto met meetlat ernaast niet voldoen: misschien kan je de vraag beter breder stellen. Zoek op alle keyboard.dwg bestand en kijk of het bijbehorende toetsenbord betaalbaar verkrijgbaar is. Dat lijkt me meer kans hebben dan toevallig een dxf vinden van dit specifieke toetsenbord. (Behalve als je het van de originele ontwerper kan krijgen maar die kans lijkt me erg klein).

Bijvoorbeeld [google=keyboard.dwg autocad] lijkt al wat te vinden. Of je het bijbehorende toetsenbord kan achterhalen weet ik alleen niet...
offtopic:
Het lijkt me beter als je rustig blijft reageren. Iedereen hier reageert enkel om jou/je dochter te helpen. Dan nodigt het niet echt uit tot verder meedenken als je aanvallend / schreeuwerig reageert ;) Zo komt je tekst namelijk over, zo zonder hoofdletters en leestekens behalve waar je er schreeuwerig veel gebruikt. Vast niet zo bedoeld, maar als je er een beetje op let dan zal men meer geneigd zijn te blijven helpen :*

En inderdaad, welkom!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Het lijkt me beter als je rustig blijft reageren. Iedereen hier reageert enkel om jou/je dochter te helpen. Dan nodigt het niet echt uit tot verder meedenken als je aanvallend / schreeuwerig reageert ;) Zo komt je tekst namelijk over, zo zonder hoofdletters en leestekens behalve waar je er schreeuwerig veel gebruikt. Vast niet zo bedoeld, maar als je er een beetje op let dan zal men meer geneigd zijn te blijven helpen :*

En inderdaad, welkom!

[/quote]

ik ben hartstikke blij met al jullie input _/-\o_
en zo snel al d:)b
ik krijg zoon grote glimlach op mijn gezicht en tranen in mijn ogen.(dit is niet ovedreven)
ik wist niet dat er zoveel mensen wille helpen

nee zeker niet zo bedoeld :$
meer gekscherent bedoeld
sorie
ik wil geen zijkert en schreewert zijn

gr bas

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 11:36 ]

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Een fototje van wat je juist bedoelde zou handig geweest zijn in je openingspost.
Ik had zelf ook geen flauw benul van wat je juist bedoelde, zelfs al had ik het al (een hele tijd geleden) eerder gezien bij mensen met een motorische handicap.

Uit de tekst onderaan deze site maak ik op dat die borden te verkrijgen zijn voor 140€ (EduPro heeft een e-mailadres uit nederland, HMC hun site is belgisch, zoals Bobsquad ook al had vermeld), wat nog steeds niet goedkoop is, maar toch al beter van prijs.
Maar vooral het tweede puntje: Hoor eens bij HP zelf, misschien hebben ze zelf wel een kant-en-klaar raster voor hun toetsenbord.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Ik zie hier een Sketchup model van een HP Standaard Keyboard, wat het HP KU-0316 lijkt (!) te zijn (wel even checken). Volgens de pagina is het accuraat tot 1/16de inch. Zo'n anderhalve millimeter. http://sketchup.google.co...243cad940f0ce652372f56eef
Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Zo ja, dan kun je met bepaalde plugins of met Sketchup Pro exporteren naar het AutoCad formaat. Ik heb er zelf te weinig verstand van om dat in 1 keer goed te doen. Misschien kan iemand hier op het forum of degene die het raster maakt het bestandje even omzetten. :)

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik heb het aangehaalde toetsenbord van de ts hier voor me (kb0316 staat erop?? )

en die is qua layout iets anders..

wel echt een drama ramplank, weet je zeker dat je niet iets stevigers wilt hebben? met iets meer feedback?

ik denk dat mensen (en dat denk ik gewoon, geen onderbouwing oid voor) met een dergelijke "handicap" een baat hebben bij een toetsenbord met een stuk meer feedback ?

ik heb ook hier een mechanisch toetsenbord met cherry black switches, en dat typt met veel meer gevoel (heerlijk ding)..
en die hoeven niet duur te zijn, en eventueel dat er bepaalde bedrijven (das keyboard oid) daar ook gewoon rasters voor kunnen leveren?

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

Wat is er precies anders aan qua layout? Hp partnummer ku-0316 zou corresponderen met produktnummer DT528..Heeft het met de localisatie te maken? Ik telde 105 toetsen
Pagina: 1