Ehm, eigenlijk ondersteun je hiermee juist de redenatie.Olaf van der Spek schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:10:
[...]
Dat klinkt een beetje kinderachtig. Als je post ontvangt geadresseerd aan iemand anders stuur je die toch ook retour afzender? En geld opnemen bij pinautomaten van andere banken kan ook.
Als ik een brief verkeerd adresseer, bezorgt de post hem op dát adres (= rekeningnummer), niet bij de bedoelde persoon. Het is dan aan de ontvanger van die brief om hem retour afzender te sturen. TNT / PostNL gaat niet bij die persoon aanbellen met de boodschap "ja sorry we hebben hem verkeerd bezorgd, ook al hebben we hem afgeleverd op precies dat adres dat op de envelop stond geschreven, dus we willen die brief graag terug zodat we hem alsnog aan P.Pietersen kunnen geven, ook al weten we niet waar P.Pietersen woont"
Geld opnemen bij pinautomaten van andere banken is een nogal ander proces: feitelijk gebeurt daar niets anders dan dat jij je identificeert als "rekeninghouder 1234 van Bank ABC", waarna de pinautomaat aan bank ABC vraagt: "mag ik rekeninghouder 1234 geld geven?" en dan ja of nee als antwoord krijgt.
[edit]
@RDDD Muhahaha heb ik nou volledig toevallig (bijna) dezelfde fakenaam gebruikt als jij? (ik had je post nog niet gelezen).... beroepsdeformatie
[ Voor 6% gewijzigd door Seraphin op 30-05-2012 12:18 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.