i5 3570k Overclock ( on air met afterparty koeler )

Pagina: 1
Acties:
  • 635 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey medetweakers! :>

Als eerste ; Het spijt me als deze vraag overbodig is/de informatie al te vinden is/etc!

Ik heb altijd veel moeite om ( de juiste )informatie uit best langdradige/veel informatie posts te halen ( reden is irrelevant lijkt me :) ) Ik heb een computer samengesteld bij Alternate, en krijg deze over paar dagen thuis .geleverd, ik wil deze graag met een vooral veilige maar hopelijk mooie overclock op de CPU wat meer pit geven.
Ik hoop op een 4,0-4,5Ghz overclock!

De onderdelen van belang hier ;
- i5 3570k
- GA-Z77X-UD3H (rev. 1.0)
- Mugen 2 Rev.B SCMG-2100

Ik ben eigelijk op zoek dat iemand met deze informatie , mij misschien heel kort in stappen kan uitleggen wat ik moet aanpassen/veranderen om deze overclock te realiseren :) Ik ben geen totale nub als het op overclocken aankomt, dus als je me verteld dat ik in de BIOS een bepaalde waarde moet vinden lukt me dat wel ;) Het gaat vooral voor mij om de brokjes hapklaar en dummyproof voorgeschoteld te krijgen!

Ik heb al veel gelezen en gezocht op dit onderwerp bijvoorbeeld dit gevonden :
http://www.overclock.net/...king-guide-asrock-edition

maar ik raak eerlijk gezegd de weg kwijt in een overload aan text :X Waar ik al wel achter ben, is dat mijn moederbord geschikt zou moeten zijn, de koeler zijn werk zou moeten doen, en 4.5 wel te halen is op ivy bridge mits je een aftermarket koeler hebt. Het zwaarste wat ik met mijn PC ga doen is gamen trouwens, in het geval "extreme" loads uitmaken.

Alvast enorm bedankt voor de Tweaker die me uit de brand helpt, en ik zal een Duitser voor je fraggen als ik Battlefield 3 erop heb gezet! :D

P.S. It's Monday :'(

EDIT: Realiseer me net dat er een aparte thread is en dit misschien rotzooi is, ik zal hem daar posten, admin dan mag hij hier wel weg denk ik O+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
afterparty koeler?? _O-
disco pc??

[ Voor 20% gewijzigd door w4v3g0d op 21-05-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Afterparty cooler, wuuuuut?

Maaruhm: Ivy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik denk dat je een aftermartket of thirdparty cooler bedoeld.

Daarnaast als je wilt overclocken, neem een SB, dit omdat de IB CPU's snel te heet worden en om dat te fixen moet je de CPU open maken, iets wat je liever niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ben er ook nog niet uit, welke overclock moet er minimaal haalbaar zijn met een goeie lucht koeler (Scythe Mugen 2 rev B) in een kast met goeie flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:33:
Tja, ben er ook nog niet uit, welke overclock moet er minimaal haalbaar zijn met een goeie lucht koeler (Scythe Mugen 2 rev B) in een kast met goeie flow.
Dit is 100% afhankelijk van de CPU zelf (Nouwja als je mobo bokt houd het ook snel op, maar de bottleneck bij ht overklokken van een CPU is toch echt de CPU zelf). De ene keer houd het na 50Mhz al op, de andere keer trek je hem dik over de 4Ghz 8)7.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties <3 ff kieken dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:34:
Dit is 100% afhankelijk van de CPU zelf (Nouwja als je mobo bokt houd het ook snel op, maar de bottleneck bij ht overklokken van een CPU is toch echt de CPU zelf). De ene keer houd het na 50Mhz al op, de andere keer trek je hem dik over de 4Ghz 8)7.
Al doen de Ivy's het wel best aardig. 50 MHz komt eigenlijk niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 04:36:
[...]

Al doen de Ivy's het wel best aardig. 50 MHz komt eigenlijk niet voor.
Met een beetje goeie koeling en een stabiel moederbord moet een stabiel systeem op 4.0 Ghz toch altijd wel haalbaar zijn, of niet soms, blijft toch een K variant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 06:34:
[...]

EDIT: Realiseer me net dat er een aparte thread is en dit misschien rotzooi is, ik zal hem daar posten, admin dan mag hij hier wel weg denk ik O+
Inderdaad, daarvoor hebben we Ivy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1. Deze gaat dus dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.