Hey medetweakers!
Als eerste ; Het spijt me als deze vraag overbodig is/de informatie al te vinden is/etc!
Ik heb altijd veel moeite om ( de juiste )informatie uit best langdradige/veel informatie posts te halen ( reden is irrelevant lijkt me
) Ik heb een computer samengesteld bij Alternate, en krijg deze over paar dagen thuis .geleverd, ik wil deze graag met een vooral veilige maar hopelijk mooie overclock op de CPU wat meer pit geven.
Ik hoop op een 4,0-4,5Ghz overclock!
De onderdelen van belang hier ;
- i5 3570k
- GA-Z77X-UD3H (rev. 1.0)
- Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
Ik ben eigelijk op zoek dat iemand met deze informatie , mij misschien heel kort in stappen kan uitleggen wat ik moet aanpassen/veranderen om deze overclock te realiseren
Ik ben geen totale nub als het op overclocken aankomt, dus als je me verteld dat ik in de BIOS een bepaalde waarde moet vinden lukt me dat wel
Het gaat vooral voor mij om de brokjes hapklaar en dummyproof voorgeschoteld te krijgen!
Ik heb al veel gelezen en gezocht op dit onderwerp bijvoorbeeld dit gevonden :
http://www.overclock.net/...king-guide-asrock-edition
maar ik raak eerlijk gezegd de weg kwijt in een overload aan text
Waar ik al wel achter ben, is dat mijn moederbord geschikt zou moeten zijn, de koeler zijn werk zou moeten doen, en 4.5 wel te halen is op ivy bridge mits je een aftermarket koeler hebt. Het zwaarste wat ik met mijn PC ga doen is gamen trouwens, in het geval "extreme" loads uitmaken.
Alvast enorm bedankt voor de Tweaker die me uit de brand helpt, en ik zal een Duitser voor je fraggen als ik Battlefield 3 erop heb gezet!
P.S. It's Monday
EDIT: Realiseer me net dat er een aparte thread is en dit misschien rotzooi is, ik zal hem daar posten, admin dan mag hij hier wel weg denk ik
Als eerste ; Het spijt me als deze vraag overbodig is/de informatie al te vinden is/etc!
Ik heb altijd veel moeite om ( de juiste )informatie uit best langdradige/veel informatie posts te halen ( reden is irrelevant lijkt me
Ik hoop op een 4,0-4,5Ghz overclock!
De onderdelen van belang hier ;
- i5 3570k
- GA-Z77X-UD3H (rev. 1.0)
- Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
Ik ben eigelijk op zoek dat iemand met deze informatie , mij misschien heel kort in stappen kan uitleggen wat ik moet aanpassen/veranderen om deze overclock te realiseren
Ik heb al veel gelezen en gezocht op dit onderwerp bijvoorbeeld dit gevonden :
http://www.overclock.net/...king-guide-asrock-edition
maar ik raak eerlijk gezegd de weg kwijt in een overload aan text

Alvast enorm bedankt voor de Tweaker die me uit de brand helpt, en ik zal een Duitser voor je fraggen als ik Battlefield 3 erop heb gezet!
P.S. It's Monday
EDIT: Realiseer me net dat er een aparte thread is en dit misschien rotzooi is, ik zal hem daar posten, admin dan mag hij hier wel weg denk ik
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 06:39 ]