Hallo iedereen!
Ik ben al een tijdje bezig/druk met het samenstellen van een nieuwe PC. Op dit moment heb ik een wat oudere pc en wordt gamen af en toe lastig. Heb er een Intel core Duo , 2 GB DDR2 , ATi radeon HD 3800 en een 1 TB harde schijf inzitten. Ik heb destijds hem in elkaar laten zetten door een vriend. Echter wil ik het deze keer zelf gaan doen. Daarom heb ik de afgelopen maanden veel op Tweakers gezeten en wat andere sites.
Ik heb de computer nodig voor:
Gaming
Browsing ( Heb vaak nogal wat vensters open staan)
Doe verder niet aan foto/video bewerking en dat soort dingen.
Naar aanleiding van de Best buy guide van mei heb ik deze PC samengesteld :
Echter heb ik op dit moment 400 euro te besteden en wil ik eerste de basis nemen. Hiermee bedoel ik alles behalve de videokaart en harde schijf. Wil gewoon eerst voor een maand of 2 mijn huidige videokaart gebruiken.
Is deze combinatie correct voor gaming en voor toekomstige upgrades ? Past het allemaal in de kast ? Nog een laatste vraag is vooral kwa koeling. Er zit al een fan in de kast zelf. Hoeveel moet ik er totaal bij kopen voor een goede koeling ?
Alvast bedankt !
Thom de Jong
Ik ben al een tijdje bezig/druk met het samenstellen van een nieuwe PC. Op dit moment heb ik een wat oudere pc en wordt gamen af en toe lastig. Heb er een Intel core Duo , 2 GB DDR2 , ATi radeon HD 3800 en een 1 TB harde schijf inzitten. Ik heb destijds hem in elkaar laten zetten door een vriend. Echter wil ik het deze keer zelf gaan doen. Daarom heb ik de afgelopen maanden veel op Tweakers gezeten en wat andere sites.
Ik heb de computer nodig voor:
Gaming
Browsing ( Heb vaak nogal wat vensters open staan)
Doe verder niet aan foto/video bewerking en dat soort dingen.
Naar aanleiding van de Best buy guide van mei heb ik deze PC samengesteld :
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Thermaltake Commander MS-I USB3 | € 41,- | € 41,- |
1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,23 | € 14,23 |
1 | Cooler Master Hyper 412S | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 184,20 | € 184,20 |
1 | Sapphire HD7850 2GB GDDR5 | € 210,- | € 210,- |
1 | Cooler Master GX-Lite 500W | € 38,90 | € 38,90 |
1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 38,15 | € 38,15 |
1 | MSI H61MA-E35 (B3) | € 53,- | € 53,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 609,43 |
Echter heb ik op dit moment 400 euro te besteden en wil ik eerste de basis nemen. Hiermee bedoel ik alles behalve de videokaart en harde schijf. Wil gewoon eerst voor een maand of 2 mijn huidige videokaart gebruiken.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Club3D Radeon HD 3870 512MB GDDR4 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- |
Is deze combinatie correct voor gaming en voor toekomstige upgrades ? Past het allemaal in de kast ? Nog een laatste vraag is vooral kwa koeling. Er zit al een fan in de kast zelf. Hoeveel moet ik er totaal bij kopen voor een goede koeling ?
Alvast bedankt !
Thom de Jong