Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paupie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-02 15:14
Ik kijk al jaaaren naar hetzelfde scherm, om de simpele reden dat hij het in principe nog prima doet. Nu ben ik van plan om deze maand een nieuwe pc te kopen en mijn huidige monitor (Samsung SyncMaster 753DFX) is gewoon niet meer van deze tijd.

Eisen

Prijs: maximaal €200

Aspect ratio: 16:9

Formaat: 21,5 - 23 inch

Waarvoor gaat de monitor gebruikt worden?

Voor met name gamen, maar ik kijk ook wel eens films op mijn pc.

Al ideeën?

Samsung SyncMaster S22B350H
http://www.alternate.nl/h...cMaster_S22B350H/986681/?
Kan op internet alleen geen één review van deze monitor vinden.

Kort samengevat zoek ik dus een snel scherm (ik wil absoluut geen last hebben van ghosting) dat niet al te groot is.

Heeft iemand ervaring met bovengenoemde monitor of weet iemand een goed alternatief, dan hoor ik dat graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-07 16:54

RoofTurkey

PredatorKalkoen

pricewatch: LG E2290V deze krijgt van Tweakers.net een 'Zeer Goed' en valt precies binnen jouw eisen ;)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:39
Ik denk dat dit een van de beste monitoren is voor zijn prijs klasse, o.a. door het IPS paneel.

pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM (Zwart)

Voer anders even je eisen in in de pricewatch en je krijgt er zo een hele riedel aan monitoren uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paupie
Dank voor de snelle reacties. Die LG is inderdaad het overwegen waard. De Dell Ultrasharp U2312HM heeft een reactietijd van 8ms, is dit niet wat langzaam voor snelle fps-games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
IPS panelen zoals die in de Dell u2312hm zijn altijd een tikkeltje trager dan tn-panelen. Als je puur voor snelheid wil gaan dan kan je inderdaad beter naar een tn met weinig input lag kijken.

Normaal is met dat budget de pricewatch: Iiyama E2473HDS-B1 de aanrader maar die is een inchje groter dan je zoekt. Zijn kleinere broertje met zeer vergelijkbare prestaties, de pricewatch: Iiyama ProLite E2273HDS-B1 is dat geval wellicht een betere keuze. De Iiyama e2273HDS is trouwens ook een hardware.info silver winnaar o.a. dankzij zijn gamegeschiktheid.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Xthemes.us schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:29:
IPS panelen zoals die in de Dell u2312hm zijn altijd een tikkeltje trager dan tn-panelen.
Er is ook nog een LG monitor met hetzelfde paneel voor nod minder geld : pricewatch: LG IPS235V-BN
Als je puur voor snelheid wil gaan dan kan je inderdaad beter naar een tn met weinig input lag kijken.
En hou er dan rekening mee dat je van een van de beste 17 inch CRT's naar een gemiddeld TN scherm gaat waarvan de kwaliteit weleens heel erg flink tegen kan vallen :X

* nero355 heeft vanwege "heimwee" nog steeds een 753DFX op zolder staan die netjes opgeborgen is :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paupie
Dank voor de suggesties. Die Iiyama E2473HDS-B1 ziet er goed uit, hij is alleen idd ietsje groter, maar miss moet ik dan gewoon me scherm wat verder van me af zetten ;) Over zijn kleine broertje lees ik op internet namelijk wel wat minder positieve verhalen.
nero355 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:27:
[...]

* nero355 heeft vanwege "heimwee" nog steeds een 753DFX op zolder staan die netjes opgeborgen is :+
Zou ik ook kunnen doen aangezien hij het nog steeds naar behoren doet, maar hij neemt wel veel plek in :P
Eén ding staat vast: dat ding is niet kapot te krijgen, er is zelfs een keer een boekenplank incl. zeker 10 zware studieboeken op dat scherm gedonderd en er zaten alleen wat krassen op de bovenkant _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper_online
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-01 22:38
Ik ben al lang aan het twijfelen welke scherm ik moet kopen. Veel gelezen en opgezocht.
Op dit moment zit ik erg te twijfelen over de Dell Ultrasharp U2412M.
Ik wil hem gaan gebruiken voor het volgende dingen:

Thuiswerken ( programmeren, documenteren )
Casual gaming
Casual internetten

De resolutie en prijs spreken me erg aan maar het is dus belangrijk dat ik fijn van het scherm kan lezen en daar twijfel ik nu aan.
Kunnen mensen met ervaringen met dit scherm vertellen over hun bevindingen met betrekking tot de Anti-Glare coating?

Als alternatief zit ik te denken aan de Samsung Syncmaster S24A450BW, hierover kan ik alleen heel weinig vinden..
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

jasper_online schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:55:
Kunnen mensen met ervaringen met dit scherm vertellen over hun bevindingen met betrekking tot de Anti-Glare coating?
Ik hou niet van spiegelende schermen dus ik vind het geweldig, maar wat ik me afvraag : Wat verwacht je zelf als eventueel storend te ervaren aan de coating ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper_online
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-01 22:38
Zoals ik het begrijp is de coating gewoon een soort diffuus plastic wat over je panel zit. Het zorgt dat je geen last meer hebt van reflecties maar maakt het scherm per definitie minder scherp. Alleen de vraag is of je het afnemen van de scherpte merkt? Zo niet, geldt dat dan ook voor langdurig gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
bij de u2412 valt het op zich nog mee en een monitor die er geen last van heeft is per definitie glossy wat je keuze erg beperkt en glossy in combinatie met IPS is enkel in 27" formaat te krijgen. Zolang er geen glossy monitor naast staat zal je er waarschijnlijk binnen no time aan gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

jasper_online schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:06:
Zoals ik het begrijp is de coating gewoon een soort diffuus plastic wat over je panel zit. Het zorgt dat je geen last meer hebt van reflecties maar maakt het scherm per definitie minder scherp. Alleen de vraag is of je het afnemen van de scherpte merkt? Zo niet, geldt dat dan ook voor langdurig gebruik?
Als je gegarandeerd scherp beeld wil dan moet je doorsparen voor een 2560x1440 scherm van 27 inch :)
1920x1200 of 1080 op 23 of 24 inch is leuk, maar lang niet zo leuk zoals 1600x1200 op een 19 inch CRT vroeger was. Daarom valt het effect van de coating ook heel erg mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
nero355 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:41:
[...]

Als je gegarandeerd scherp beeld wil dan moet je doorsparen voor een 2560x1440 scherm van 27 inch :)
1920x1200 of 1080 op 23 of 24 inch is leuk, maar lang niet zo leuk zoals 1600x1200 op een 19 inch CRT vroeger was. Daarom valt het effect van de coating ook heel erg mee denk ik.
Hoe hoger de pixeldichtheid hoe sterker aanwezig de coating is ;) De u2711 heeft bij verre de meeste klachten over de AG coating maar dat is wel twee keer zijn budget en dan nog een beetje.

Pagina: 1