Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Vol met typfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 00:44
Als het vol met typfouten is getypt, is het natuurlijk een Marokkaan... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Joker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:36:
Als het vol met typfouten is getypt, is het natuurlijk een Marokkaan... |:(
Idd. Rare manier van redeneren, valt me wel een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
PostNL is het laatste jaar niet echt vooruit gegaan.

Bij een webwinkel had ik een fan besteld. Na 2 weken nog steeds geen fan. Overlegt met de winkel die mij netjes een nieuwe verstuurde, welke de volgende dag aankwam. Anderhalve week daarna alsnog de eerste fan ontvangen. Waar dat ding al die tijd geweest is snap ik niets van. De dubbel ontvangen fan trouwens wel terug gestuurt naar de webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Royeboi schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:06:
[...]
Heel verhaal... blablabla...
Oplichters worden ook steeds slimmer, het heeft eigenlijk geen zin meer om de punten die je opnoemt te controleren.
De oplichter zal gewoon zeggen dat je het pakketje kunt komen ophalen, maar hij woont natuurlijk tegen de grens van Duitsland aan :/.
De enige tip die ik kan geven is dat Marktplaats een beoordeel systeem moet maken waar je verkopers kunt beoordelen, en misschien een aparte betalings methode (PayPal kunnen ze doen, Marktplaats is namelijk van eBay, en eBay is eigenaar van PayPal :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:37
Wat toevallig, ik zit nu te mailen met iemand om een iPhone 4 over te nemen. Ze wilt een aanbetaling van 50 euro, omdat ze dan zekerheid heeft dat ik echt kom opdagen.

Ik heb haar op het hart gedrukt dat ik echt kom opdagen en dat ik hier, op tweakers.net, goede recensies heb.

Heb haar uitgelegd dat ik ook 50 euro vooruitbetalen tricky vind. Met elkaar bellen kan ze niet, want ze heeft nachtdienst bij het UMC.

Het is allemaal wel een plausible verhaal, maar mijn gevoel zegt toch dat het ik opgelicht word. Ojah, ze wilt niet meer foto's maken van de iPhone. Op marktplaats had ze namelijk maar 1 foto, en ik vroeg gedetailleerde foto's van de rest van de telefoon. Dat vond ik wel een beetje vreemd.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:17
Tsja..je eigen gevoel geeft al aan dat je opgelicht wordt. Bij twijfel gewoon niet doen, iemand die graag wil verkopen zal wel meer moeite willen doen m.b.t. foto's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TZC-T1-FX schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:50:
Wat toevallig, ik zit nu te mailen met iemand om een iPhone 4 over te nemen. Ze wilt een aanbetaling van 50 euro, omdat ze dan zekerheid heeft dat ik echt kom opdagen.

Ik heb haar op het hart gedrukt dat ik echt kom opdagen en dat ik hier, op tweakers.net, goede recensies heb.

Heb haar uitgelegd dat ik ook 50 euro vooruitbetalen tricky vind. Met elkaar bellen kan ze niet, want ze heeft nachtdienst bij het UMC.

Het is allemaal wel een plausible verhaal, maar mijn gevoel zegt toch dat het ik opgelicht word. Ojah, ze wilt niet meer foto's maken van de iPhone. Op marktplaats had ze namelijk maar 1 foto, en ik vroeg gedetailleerde foto's van de rest van de telefoon. Dat vond ik wel een beetje vreemd.

Wat vinden jullie?
Het is heel simpel: Bij twijfel niet doen !

Er staan genoeg andere telefoons te koop. Als er dingen vreemd zijn of niet kloppen waarom zou je het risico dan nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

Wat vinden jullie?
Als je zegt dat jij een rekening bij een andere bank hebt dan duurt het overmaken soms enkele dagen.
Ophalen gaat mogelijk sneller dus zeg dat je geen reden ziet waarom voor haar 'veiliger' zou zijn.
Het geld komt immers toch later aan..

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:34
Ik denk dat als je die 50 euro naar mijn bankrekening overmaakt je meer kans hebt dat je ook daadwerkelijk een iPhone ontvangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Ze heeft wel al haar gegevens gemaild, maar ik heb even snel gegoogled en op facebook gekeken naar haar naam, en ik kan daar niks over vinden. Ook niet op Facebook. Nu is dat niet de beste manier om te checken of de gegevens wel kloppen, maar het is toch vreemd om als jonge vrouw niet op Facebook te zitten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Mensen die nachtdienst hebben zijn ook nog steeds circa 16 uur per dag wakker hoor, goed mogelijk dat één dagdeel overeenkomt met de uren dat jij wakker bent :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Ach, een smsje sturen vond ik eigenlijk ook prima. Dan had ik haar mobiele nummer. Die had ze namelijk niet verstuurd, wel haar huis telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26
TZC-T1-FX schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:08:
Ach, een smsje sturen vond ik eigenlijk ook prima. Dan had ik haar mobiele nummer. Die had ze namelijk niet verstuurd, wel haar huis telefoonnummer.
Daar zijn reverse zoeksystemen voor. Dan heb je naam en adres.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:00
Wat is het totaalbedrag voor de telefoon als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
TZC-T1-FX schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:58:
maar het is toch vreemd om als jonge vrouw niet op Facebook te zitten? :p
inderdaad, aangezien bij elk frontpage bericht over Facebook er honderden reacties komen over hoe kut Facebook wel niet is, dan is het zeer vreemd dat iemand geen noprifaceybook heeft natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

ff kijken... jij wil iets van haar kopen, en zij wil een garantie dat je echt komt opdagen? rare stelling... als jij niet komt opdagen is het enige dat zij verliest "tijd"... (en eigenlijk ook al niet, want ze hoeft niet thuis op de bank te zitten wachten tot jij langs komt, ze kan zich gewoon in en om het huis vermaken ;))... als zij jou bedonderd ben jij echter 50 euro kwijt... mijn conclusie: of diegene is gek... of een oplichter... in beide gevallen zou ik niet akkoord gaan met een aanbetaling van 50 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:58
/me heeft via MP wel een pricewatch: Canon EF 70-200mm f/4L IS USM laten opsturen

Het kan dus wel.
Zweette wel eventjes hoor, had ook geen research gedaan, en hij woonde echt letterlijk aan de andere kant van Nederland (adres had hij wel uit zichzelf gegeven), maar ging uit van het goede in de mens.

En ja, het is ook bij mij 1x fout gegaan, maar niet via MP NL, ook niet via Ebay WW, maar via een Engels autoforum (terwijl de verkoper daar een "authorized dealer" was).
Dat was €200,- leergeld...of ja,
daarna heb ik die lens gekocht, dus tja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:49
In dit geval misschien raar, maar ik wil per se iets overnemen voor 15 eur, maar kan pas eind van de week.
Ik ben dan best bereid om aan te betalen om aan te tonen dat ik echt kom. Voor 50 eur zou ik ook wel 2x nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:49
Ik heb een nieuwe MacBook Air laten versturen via Marktplaats, wil allemaal best als je maar research doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
P.O. Box schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:01:
[...]

ff kijken... jij wil iets van haar kopen, en zij wil een garantie dat je echt komt opdagen? rare stelling... als jij niet komt opdagen is het enige dat zij verliest "tijd"... (en eigenlijk ook al niet, want ze hoeft niet thuis op de bank te zitten wachten tot jij langs komt, ze kan zich gewoon in en om het huis vermaken ;))... als zij jou bedonderd ben jij echter 50 euro kwijt... mijn conclusie: of diegene is gek... of een oplichter... in beide gevallen zou ik niet akkoord gaan met een aanbetaling van 50 euro....
Ik heb eens iets via marktplaats (geloof ik) verkocht. Een uur of wat later kreeg ik een beter bod, die bieder heb ik natuurlijk teleur moeten stellen, aangezien ik al een overeenkomst had. De eerste bieder bleek er een paar dagen later echter toch niet zo'n zin meer in te hebben... De tweede bieder had toen al wat anders gevonden. Uiteindelijk gelukkig een derde bieder gevonden die hetzelfde bood als de eerste. Dat heeft me in principe een paar tientjes gekost (en wat extra tijd&moeite). Sommige mensen zien de waarde van hun eigen woorden helaas niet zo.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 04-06-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja net voor het weekend een tablet verkocht. Afgesproken ergens omdat hij hem op die manier wilde overnemen. Zelf vind ik het wat fijner als men betaalt en ik hem opstuur, maar in dit geval had ik toch wel een redelijk veilig gevoel.

Na wat miscommunicatie over de precieze locatie (ik stond aan de ene kant hij aan de anderen :D ) toch alles netjes af kunnen handelen. Ik heb gezegd dat hij hem even moest testen op problemen omdat ik geen oplichter ben die kapotte apparaten verkoopt. Nadat hij hem even aan had gezet vond het best geloof ik.

Prima verkoop wmb, het is alleen jammer dat je bij MP geen beoordeling kan invullen zoals je dat hier kan doen, want dat zou een hoop schelen. In het verleden kon je nog speciale verkoper worden op MP maar die optie zie ik niet meer. Op Tweakers kijk ik altijd naar de beoordeling van iemand. Het is dan wel geen garantie, maar iemand met een goede reputatie zal je niet zo 123 bedonderen.

[ Voor 36% gewijzigd door Frostbite op 05-06-2012 12:23 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:11:
Tja net voor het weekend een tablet verkocht. Afgesproken ergens omdat hij hem op die manier wilde overnemen. Zelf vind ik het wat fijner als men betaalt en ik hem opstuur, maar in dit geval had ik toch wel een redelijk veilig gevoel.

Na wat miscommunicatie over de precieze locatie (ik stond aan de ene kant hij aan de anderen :D ) toch alles netjes af kunnen handelen. Ik heb gezegd dat hij hem even moest testen op problemen omdat ik geen oplichter ben die kapotte apparaten verkoopt. Nadat hij hem even aan had gezet vond het best geloof ik.

Prima verkoop wmb, het is alleen jammer dat je bij MP geen beoordeling kan invullen zoals je dat hier kan doen, want dat zou een hoop schelen. In het verleden kon je nog speciale verkoper worden op MP maar die optie zie ik niet meer. Op Tweakers kijk ik altijd naar de beoordeling van iemand. Het is dan wel geen garantie, maar iemand met een goede reputatie zal je niet zo 123 bedonderen.
Inderdaad, ik ga wel uit van de Tweakers beoordeling. Pas geleden nog een item van 300 euro overgenomen zonder problemen, had deze ''Tweaker'' 2 3 sterren bij zijn naam had ik die 300 echt niet overgemaakt zo 1 2 3. Maar met 30+ x 5 sterren zal het best wel snor zitten.

Pas geleden iets soortgelijks meegemaakt op MP, kreeg wel mijn item maar TE laat veels te laat, en die kerel reageerde ook niet. De bank zei me toen dat ze een verzoek tot terug storting aan zijn bank konden doen, en als daar niet op gereageerd zou ik dan zelfs zijn contact gegevens zou kunnen krijgen via mijn en zijn bank. (Rabo) Maar zover is het niet gekomen, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 17:18
Bankoverschrijving kan ook niet zomaar worden teruggedraaid. (automatische incasso is een ander verhaal)
Ik heb dat ooit eens geprobeerd, is nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Via V&A durf ik het normaliter wel, zeker bij een vaste bezoeker met de nodige 'credits'. Op marktplaats haal ik het liever altijd zelf op. Heb al eens een keer naar Amsterdam gereden voor een set B&W speakers. Die dingen doe je toch niet via rekening. Nu is dat wel een slecht voorbeeld want B&W speakers dat doe je gewoon niet via de post, da's heiligschennis ;)

Betaalbare dingen (onder de 75 euro) durf ik nog wel via MP, maar grotere bedragen vertrouw ik niet zomaar iedereen toe. Bankoverschrijving is gewoon definitief. De bank mengt zich niet in discussies tussen 2 klanten.

Je hebt namelijk niet alleen de vorm van oplichting dat men iets niet verstuurd. Het kan ook andersom, dat iemand iets ontvangt en vervolgens zegt dat hij het niet heeft gehad.

Ik heb zelf ook wel eens gehad dat ik net thuis kwam en de postbode kwam aanrijden en het pakket meteen aanpakte onder het mom "ha, die is van mij". Maar ik had ook een toevallige passant kunnen zijn. Weg pakket!

[ Voor 48% gewijzigd door Fairy op 09-06-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Zelf ook een keer gehad met een mobiele telefoon. 200 euro overgemaakt, niks meer gehoord. Oerstom, maar van fouten leer je.

Wat heb ik gedaan?
- Aangifte gedaan bij de politie.
- Ik had weinig hoop in de politie, dus heb eigen rechter gespeeld
- Rabobank gebeld dat ik geld overgemaakt heb naar het verkeerde rekeningnummer
- Medewerker vertelde dat ik geld had overgemaakt naar een wandelvereniging (naam weet ik niet meer)
- Contact opgenomen met de wandelvereniging en verhaal uitgelegd aan de penningmeester (of die in het complot zat weet ik niet, maar het werd flink heet onder z'n voeten)
- Zelfde dag geld terug op m'n rekening

Nu heb ik het geluk gehad dat de bank mij de naam gaf van de rekeninghouder waarna ik geld heb overgemaakt. Dit mag normaal niet. Maar als de politie zo weinig moeite doet, speel ik eigen rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Aardige blunder van die bank die zomaar die gegevens verstrekt :X

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik hoor ook overal vaak spookverhalen dat mensen opgelicht en bedrogen worden, maar is het niet gewoon een stukje gezond verstand gebruiken?

Ik doe altijd eerst:
- Altijd reviews checken, en registratiedatum (via V&A en MP/Ebay)
- Naam checken

Tot nu toe gaat dat gewoon perfect, ik verwacht ook dat mensen dat bij mij doen voordat ze bij mij een aankoop doen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Mxz9JlT4Hco]

[ Voor 7% gewijzigd door Zakkenwasser op 13-06-2012 00:05 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 07:46

Kettrick

Rantmeister!

Gunner schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:54:
Aardige blunder van die bank die zomaar die gegevens verstrekt :X
IANAL maar als het een wandervereniging is ligt het mogelijk wat ander mbt privacy, waarschijnlijk had de medewerker anders gehandeld als het een particulier was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:59

painkill

Pain(k)(ill)

Ik heb al tientallen keren iets op mp gekocht, grootste was €300.
Nog nooit problemen gehad, met die €300 was wel even spannend, maar het is allemaal gelukt.
Mensen hebben er ook geen problemen mee om naar mij geld over te maken, is meestal maar een paar tientjes, maar ik denk toch dat mijn 6½ jaar op marktplaats daar wel bij meeteld..

Is het trouwens niet mogelijk als je opgelicht bent een incassobureau oid in te schakelen?
Meeste werken met no cure no pay dus je hebt niks te verliezen.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:26
Mijn stelregels;

Alleen ophalen, tenzij echt weinig waarde
"Voelt" het niet goed? niet doen. Er is genoeg aanbod
Gegevens vragen en nazoeken

Ik betaal liever 10% meer als ik daardoor afkoop dat ik genaaid wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:17
Vraag me af hoe 't er nu mee zit en of hij daadwerkelijk zijn geld heeft terug gehad (denk 't niet eigenlijk), maar een update zou wel fijn zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
beste bij overmaken is het rekeningnummer checken.. Naam kunnen ze tenslotte verzinnen. Heb dat 1 x goed gevoelt bij het kopen van een ''ps3'' maar ik ''handel'' al jaren op marktplaats en van de 100 keer is het dus maar 1 keer fout gegaan. Sindsdien doe ik uitgebreid research en dingen zoals playstations en iphones en blackberry's is het beste te doen in de winkel of ophalen want die zijn oplichtergevoelig

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TC

Gezien de spelling van de verkoper is hij niet slim. Dreig met een incasso-bureau zoals dat voorbeeldmailtje eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
De spelling van wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:03

NSG

Je weet niks!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:54:
@ TC

Gezien de spelling van de verkoper is hij niet slim. Dreig met een incasso-bureau zoals dat voorbeeldmailtje eerder in dit topic.
Toen ik nog op de middelbare school (VWO) zat was zeer een kwart van mijn klas dyslectisch en hun spelling was daardoor niet bepaald beter. Spelling zegt weinig over denkniveau van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:03
Enes_81 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:12:
[...]

Toen ik nog op de middelbare school (VWO) zat was zeer een kwart van mijn klas dyslectisch en hun spelling was daardoor niet bepaald beter. Spelling zegt weinig over denkniveau van iemand.
Tegenwoordig lijkt iedereen dyslectisch te zijn, als ik een advertentie zet lees ik die eerst ook nog een keer zorgvuldig door.

Natuurlijk zijn er mensen die dyslectisch zijn, maar tegenwoordig lijkt dit meer een smoes te zijn om zomaar alles neer te kunnen plempen zonder enige controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:40

Milo.

klik

Laatst ook wat oude zooi voor een erg mooie prijs van 300e kunnen kopen. De verkoper woonde ook tegen de Duitse grens aan maar gaf wel een thuis nummer. Ik heb ook gegoogled op de achternaam en het nummer en via streetview even gekeken. Het was namelijk dat de achternaam verkeerd was gespeld in het email adres tov adresgegevens op internet (die waarschijnlijk wel goed waren aangezien ik de betreffende achternaam wel tegen kwam icm activiteiten in de opgegeven woonplaats).
Zelf had ik gelijk het idee dat ik werd opgelicht door iemand die dus een willekeurige naam opzoekt waar wat info over te vinden is maar de fout maakte om de achternaam verkeerd te spellen (een soort van "van de/der" foutje die iemand in zijn eigen naam niet zou maken). Maar goed, toch maar opgebeld naar het opgegeven nummer en geverifieerd of de persoon daadwerkelijk de betreffende spullen aanbood op internet.
Dat was het geval, het was een oudere man die het ook wel erg fijn vond om mij (als koper) aan de telefoon te hebben. Heb daarom de 300e overgemaakt en hij heeft de spullen verzonden en gemaild dat ze geen internetbankieren hadden en hij dus maar hoopte dat ik het wel had overgemaakt, maar hier wel vanuit ging.

Zo zie je maar.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zo zie je maar...
jij even spijt dat je 300eu hebt overgemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Joepie, zeer waarschijnlijk opgelicht, of die kerel ligt dood onder de grond nu en kan daarom niet reageren..
Gaat om €53, een redelijk bedrag. Maar aangifte is gedaan, van de week zijn bank nog even contacteren.

En volgens marktplaats woont hij in de buurt, dus een huisbezoek als ik zijn adres achterhaal is ook niet uitgesloten :P

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 12:05
Pijnlijk om je reactie dan terug te lezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Ja, ach, met een paar deals per week moest het wel een keer gebeuren..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04
Ook een keer iets leuks meegemaakt via marktplaats. Een deal gesloten met iemand voor een iPod. Ik netjes betaald maar nadat ik betaald had kreeg ik opeens nauwelijks reacties meer, terwijl hij van tevoren dagelijks mailde. Ik kreeg ongeveer een keer in de drie dagen een mailtje met een smoes waarom de iPod nog steeds niet was verstuurd. Ondertussen had ik m'n geld al teruggevraagd maar toen had die maar de helft terug overgemaakt...

In de tussentijd had ik via de bankgegevens van hem wat research gedaan en kwam ik er achter dat hij lid was van een band. Na lang zoeken op die band heb ik contactgegevens en zijn volledige naam gevonden. Met behulp van de naam heb ik zijn adres weten te achterhalen en ben ik dus maar eens langsgegaan (ging nog maar om 25 euro die ik terug moest krijgen, maar ging me om het principe). Helaas woonde hij er niet meer, maar zijn ouders wel. Vervolgens die ouders netjes uitgelegd wat er aan de hand was en hun het mailverkeer tussen mij en hun zoon laten lezen. Ouders boden hun verontschuldigingen aan en belden de zoon op voor me. De volgende dag had ik mijn geld terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Un peu twijfel, even nachecken:

Komt bod van 175 euro binnen voor Galaxy S1 16GB. Wordt verwijderd, aangepast naar 190. Mailtje:
Beste *naam*,

Ik ben zeer geïnteresseerd in de telefoon die u aanbied.
Ik zag staan dat €190,- voor u een mooi bedrag is, dit wil ik er wel voor geven.
Zelf ben ik woonachtig in *dorp relatief vlakbij* dus ik wou de telefoon graag ophalen wanneer u mijn bieding accepteerd.

Ik hoor graag van u,

Groeten *naam*
(1 dag actief op Marktplaats)
Beleefde mail. Maarrrrrrrrrr: 1 dag actief. Hmm.. In combinatie met de naam kan ik niets vinden, ook niet met aanhalingstekens en woorden als oplichting/oplichter. Behalve op Facebook een jonge gozer (20-25) die inderdaad in dat dorp woont. Ook een Linkedin-pagina met dezelfde naam (geen foto om te bevestigen helaas) en een internship bij een vakantiebedrijf hier in de buurt. Voorlopig geef ik het een voorzichtige ja.

Edit: huh? Na mijn antwoord net..
Beste *naam*,

Ik kan niet antwoorden op uw mail omdat deze via marktplaats gaat. Zou u mij nogmaals een mailtje willen sturen met uw e-mail adres? Dit kan naar *naam*@http://gateway.marktplaats.nl/?url=http%3A%2F%2Fgmail.com.

Dank u wel,
Groeten *naam*
*naam*
(1 dag actief op Marktplaats)
8)7?

Há.. grappig.
Oh sorry dan, ik kreeg een mailtje van marktplaats dat het niet goed ging.

Maar in ieder geval, komt donderdag of vrijdag avond uit voor u?

Groet

[ Voor 28% gewijzigd door Jejking op 11-07-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41

paQ

ik krijg die mails ook de laatste dagen van marktplaats retour als ik antwoord op een mail.
super hinderlijk.
Normaliter had je meteen het mailadres na de eerste communicatie heen en weer, maar nu blijft het via marktplaats lopen... fokking annoying...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik koop niet zoveel via MP. Heb laatst een PS2 gekocht via MP. Was vlakbij, dus zelf opgehaald. Maar ik zal spullen nooit laten opsturen en zeker niet vooruit betalen.
Wel verkoop ik veel spullen via MP. Ik laat de spullen altijd ophalen, want dan kan de koper de spullen eerst bekijken.
Ik ben nog nooit opgelicht via MP, omdat ik alles wat ik koop, ophaal.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jejking schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:16:
Un peu twijfel, even nachecken:

Komt bod van 175 euro binnen voor Galaxy S1 16GB. Wordt verwijderd, aangepast naar 190. Mailtje:

[...]

Beleefde mail. Maarrrrrrrrrr: 1 dag actief. Hmm.. In combinatie met de naam kan ik niets vinden, ook niet met aanhalingstekens en woorden als oplichting/oplichter. Behalve op Facebook een jonge gozer (20-25) die inderdaad in dat dorp woont. Ook een Linkedin-pagina met dezelfde naam (geen foto om te bevestigen helaas) en een internship bij een vakantiebedrijf hier in de buurt. Voorlopig geef ik het een voorzichtige ja.
diegene geeft aan op te willen halen... wat is dan het probleem? gelijk oversteken en klaar is kees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
P.O. Box schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:48:
[...]

diegene geeft aan op te willen halen... wat is dan het probleem? gelijk oversteken en klaar is kees...
Inderdaad ... en maar 1 dag actief lijkt me trouwens een non-argument - kan zijn dat iemand nu pas een account heeft aangemaakt om op je artikel te kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:49
Laat hij ook zien als je mailt en niet inlogt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:32

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Brm-G schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:51:
Ook een keer iets leuks meegemaakt via marktplaats. Een deal gesloten met iemand voor een iPod. Ik netjes betaald maar nadat ik betaald had kreeg ik opeens nauwelijks reacties meer, terwijl hij van tevoren dagelijks mailde. Ik kreeg ongeveer een keer in de drie dagen een mailtje met een smoes waarom de iPod nog steeds niet was verstuurd. Ondertussen had ik m'n geld al teruggevraagd maar toen had die maar de helft terug overgemaakt...

In de tussentijd had ik via de bankgegevens van hem wat research gedaan en kwam ik er achter dat hij lid was van een band. Na lang zoeken op die band heb ik contactgegevens en zijn volledige naam gevonden. Met behulp van de naam heb ik zijn adres weten te achterhalen en ben ik dus maar eens langsgegaan (ging nog maar om 25 euro die ik terug moest krijgen, maar ging me om het principe). Helaas woonde hij er niet meer, maar zijn ouders wel. Vervolgens die ouders netjes uitgelegd wat er aan de hand was en hun het mailverkeer tussen mij en hun zoon laten lezen. Ouders boden hun verontschuldigingen aan en belden de zoon op voor me. De volgende dag had ik mijn geld terug :)
Mooi verhaal, wat een kneus :')

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:30
Mensen die tweedehands spullen verkopen voor meer dan de nieuwprijs. :( Soms mail ik ze met een lager bod met de nieuwprijs erbij, vaak krijg je geen fatsoenlijk (lees: geen) antwoord op terug. Vervolgens bied je daarna even voor de grap het dubbele van de nieuwwaarde en binnen 5 minuten heb je reactie: wil je hem komen ophalen of moet hij verstuurd worden? :')

Dan vraag je toch om opgelicht te worden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

Hoe is het nou afgelopen met de iPod van erofact?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
Xyphoid schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:48:
Wel verkoop ik veel spullen via MP. Ik laat de spullen altijd ophalen, want dan kan de koper de spullen eerst bekijken.
Ik ben nog nooit opgelicht via MP, omdat ik alles wat ik koop, ophaal.
Dan kun je helaas nog steeds opgelicht worden (wisseltruc: man koopt flessen water ipv laptop), kans is wel kleiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
CappieL schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:09:
[...]
Dan kun je helaas nog steeds opgelicht worden (wisseltruc: man koopt flessen water ipv laptop), kans is wel kleiner...
Ik zorg er altijd voor dat ik zelf het spul terug in de doos/tas stop. Of in ieder geval altijd de doos/tas in het oog hou. Zodra het in de doos/tas zit pak ik het altijd aan en betaal dan. Of ik betaal eerst en kijk dan nog een keer in de doos/tas.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Goeie tip, natuurlijk.

O ja, de koper voor de telefoon is afgehaakt for whatever reason. Prima, next :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chandaron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:57
Daarjuist een auto verkocht via MP in cash. Biljetten wel laten scannen door baliemedewerker van de Post.

Maar een vriend van mij verkocht eens een meubelstuk. Na het geld ontvangen te hebben en in zijn achterzak gestopt te hebben, moest het meubel alleen nog naar beneden worden getild. Tijdens het traplopen werd hij "ondersteund" door 1 van de kopers. Na vertrek bleek z'n achterzak leeg. Gerold in eigen woning. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Yikes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:01
Ook op nederlandse webshops word je opgelicht die snel ff wat willen verdienen.
Chinese mediaspelers en duur audio spul uit china.
Speler besteld a 135 euro snelle verzending dat wel maar was na 2 maanden al stuk.
En de webshop die was weg en uitgeschreven bij de kamer van koophandel..
Daar sta je dan garantie jammer dan.
Div mails naar de chinese fabrikant hielp ook niet (please install new firmware) was het enigste wat ze konden trug schrijven.
Einde verhaal de hamer erop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chandaron schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:08:
Daarjuist een auto verkocht via MP in cash. Biljetten wel laten scannen door baliemedewerker van de Post.

Maar een vriend van mij verkocht eens een meubelstuk. Na het geld ontvangen te hebben en in zijn achterzak gestopt te hebben, moest het meubel alleen nog naar beneden worden getild. Tijdens het traplopen werd hij "ondersteund" door 1 van de kopers. Na vertrek bleek z'n achterzak leeg. Gerold in eigen woning. |:(
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het meeste onveilige plek en nogal nonchalant om een portemonnee of geld weg te stoppen, stop het in broekzak aan de voorkant, als je dan willen beroven moeten ze in de buurt van je kruis komen en sowieso heb je een beter overzicht wat er voor je gebeurt dan achter je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:22:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het meeste onveilige plek en nogal nonchalant om een portemonnee of geld weg te stoppen, stop het in broekzak aan de voorkant, als je dan willen beroven moeten ze in de buurt van je kruis komen en sowieso heb je een beter overzicht wat er voor je gebeurt dan achter je.
Ik kreeg als ik ging stappen ook altijd te horen (van mijn ouders) dat ik maar mijn portemonnee in mijn broekzak moest stoppen... Kontzak is altijd makkelijk om te rollen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kettinkje. Peletonhaak. Klaar.

[ Voor 27% gewijzigd door Jejking op 16-07-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Mwa, zo simpel is dat "klaar" niet.
De echte goeie kunnen zelfs je horloge pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Jejking schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:52:
Kettinkje. Peletonhaak. Klaar.
En dan zeker die ketting naar buiten laten hangen. :P Je moet er maar mee rond willen lopen.
In deze tijden gebruik ik geen portemonnee meer: hoogstens een houdertje voor pasjes. Cash geld, als ik dat al op zak heb, gaat los in een binnenzak of borstzak. Ging zelfs in Rome en Napels (incl. volle treinen daar) prima.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb gemerkt met MP dat ze met afgeschermde emailadressen nu werken. Netjes dus maar je kan niet meer met relay sturen helaas want vanaf Gmail doen ze het niet met antwoordadres iets anders dan Gmail en via mijn domein en dan ander adres gaat ook niet (doe ik vanwege mijn ipad) dus dat is wel ruk natuurlijk. Zo kan je dus wel spammers een beetje tegengaan en het is ter bescherming van de privacy. Keurig dus.

Fijn dat ze meehelpen met het leegmaken van het huis en je broekzak. Doen ze goed. Top deal was dat dus.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41

paQ

en je krijgt regelmatig foutmeldingen dat het bericht niet kon worden afgeleverd :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb nu weer 2 mails van vrouwen die willen dat ik mijn spul naar Nigeria verstuur.
Moet toegeven, doen er wel goed moeite voor :D
Hello,

Thanks for the message , i will like to inform you that am willing to buy and pay for this item so kindly send me this information for the payment of the item :

Account Name:
Account Number:
Bank Name

So send me you bank details so that i can make the payment for the item am so happy for the fast response .

Thanks
Okay,
I would want to inform you that i just sent funds into your Bank Account,a notification of payment,i guess must have been sent to you,you can check your bulk mail for this....it goes in there sometimes,I would be glad if the item can be mailed out as soon as possible today via POSTNL to the address specified in the payment notification.Below is a copy of the shipping address once again as i would want you to email me once you have the item mailed.

Name : Benjamen Milo
Address Road 23 stadium
City : Ogbomosho
State: Oyo State
Postal code: 23438
Country: Nigeria

Thanks
Citibank logo vector in .AI format
TRANSFER ORDER
Transfer Order from CitiBank Online Banking has been Approved .

TRANSFER NUMBER: SW3100571978KMS

Dear Reno Gates,

We are contacting you regarding the payment that was sent to you by Mrs Patricia Milo .The total amount of 5200,00 Eur was sent to you by Mrs Patricia Milo and it has been Approved and the transfer details is stated below:

Transfer Summary:

Item Name : Canon 60D + lenzen (gehele gear)
No of Item : 1(One)
Item Amount : 5200,00 Eur
Transfer Charges : ----------

Amount Transferred : 5200,00 Eur

The transfer has been approved and is ready to be transferred into your account, but before the money can be credited into your account, you would have to go ahead with the shipment of the item and then send the Shipment Tracking Number/Shipment Receipt for the Shipment Verification. Once the shipment verification is complete, your account would be credited. Your account details where the money would be transferred to is stated below:

==============================
Seller Information
========================

Account Name : Reno Gates
Account Number : 199854432
Bank Name : ING Bank
Country : Netherland

=================
If there is an error in the above listed account details, please send the correct information to our Customer Care service email

***Delivery Information ***
Name : Benjamen Milo
Address Road 23 stadium
City : Ogbomosho
State: Oyo State
Postal code: 23438
Country: Nigeria

Shipping Method : POSTNL

==============================
Buyer Information
========================
Holder Name : Mrs Patricia Milo
Account Number : 954864854
Bank Name : Citibank
Tax Identification : S/N 960664935
Customer Identification : CT 9804838ES

It is now safe for you to go ahead with the shipment of the item and then send the Shipment Tracking Number/Shipment Receipt to us for the shipment verification. Your account will be credited immediately upon confirmation of the details required by us, Moreover our customer cannot abort the transfer after you might have sent the Shipment Tracking Number/Shipment Receipt to us.. You should send the Shipment Tracking Number/Shipment Receipt to us

Sincerely,
CITIBANK. Transfer Payment.

Citigroup Privacy Promise
(Copyright) 2012 Citigroup Inc
CITIBANK....
En zelfs een Nederlands"talige":
Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ben 40 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,ik u willen vragen om mij te helpen uitzoeken wat het kost om het pakketje via tnt post met verzekeren naar Nigeria te sturen.Graag zou ik dan het totale kosten plaatje en uw bank gegevens ontvangen,inclusief uw e-mailadres zodat ik het geld naar u kan sturen.Alvast bedankt...

hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr. Musa Abdullahi
Adress: No.23 station road
City ; Oshogbo
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,Vera van de Pol.
Had aangegeven dat het €800,- kostte via DHL :+
Bedankt voor de mail, ik wil dat je me helpen het item wilt verzenden naar Nigeria via TNT Post is het betrouwbaar en goedkoop, hopen van u te horen binnenkort.

hier is de verzendkosten naar Nigeria via TNTPOST Verzekerservice

Gewicht t/m 2 kg 5 kg 10 kg 20

Wereld € 31,10 €41,10 €65,10 1 €12,10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toen eens een rekeningnummer gegeven ik toch zou opheffen en dan blijf je zo'n neppe mails krijgen dat de betaling overgemaakt is.

Mijn ex collega was toen nog het grappen waarom ik mijn laptop nog niet opgestuurd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maaarre geven die boefjes dan niet eigenlijk gelijk hun adres prijs? Kan je dit niet naar de Nigeriaanse politie sturen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
@ToyotaMR2 Haha dat is mij ook een paar keer overkomen. Ik ga dan altijd lopen trollen met die oplichters. Ik doe dan alsof ik er in trap en geef nep gegevens door en zeg dan dat ik het heb opgestuurd. Zo bleef ik wel de hele week met die pipo's mailen totdat ze in de gaten hebben dat ik loop te trollen. Laatste bericht was dan ook 'Go to hell'. :)

Wel melden bij MP over de oplichters.

[ Voor 13% gewijzigd door Mandrake466 op 19-07-2012 08:16 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 07:26:
Maaarre geven die boefjes dan niet eigenlijk gelijk hun adres prijs? Kan je dit niet naar de Nigeriaanse politie sturen ofzo?
Tuurlijk kan dat. Het boeit ze niks en ze doen er verder niks aan maar het kan wel ja :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:36
Weet niet of deze hier gepost zijn.
Ik heb de eerste (P-P-P-Powerbook, de "laptop") het best gelezen, de rest ziet er ook vermakelijk uit

http://oddorama.com/2008/...lliant-419-reverse-scams/

Gewoon lekker hard laten dokken en een doos stenen oid opsturen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hoe moet je dit melden?
Kan nergens eigenlijk een referentienummer/code of email vinden.

edit;

ach, ik ga er geeneens moeite voor doen ook. MP doet er toch niks mee.

[ Voor 31% gewijzigd door NeutraleTeun op 19-07-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:48:
Hoe moet je dit melden?
Kan nergens eigenlijk een referentienummer/code of email vinden.

edit;

ach, ik ga er geeneens moeite voor doen ook. MP doet er toch niks mee.
Melden kan door bij de advertentie aan te geven 'in strijd met de regels' en dan kun je aangeven wat het probleem is.
Je voorkomt in ieder geval dat anderen in deze advertentie trappen.
Als je aangeeft dat het een oplichter is, dan zijn korte tijd later alle advertenties en het account van deze oplichter weg.
Kost in ieder geval de oplichter weer tijd om nieuw account en advertenties te maken, maar verder doet MP er waarschijnlijk niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:55
Mandrake466 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 08:15:
@ToyotaMR2 Haha dat is mij ook een paar keer overkomen. Ik ga dan altijd lopen trollen met die oplichters. Ik doe dan alsof ik er in trap en geef nep gegevens door en zeg dan dat ik het heb opgestuurd. Zo bleef ik wel de hele week met die pipo's mailen totdat ze in de gaten hebben dat ik loop te trollen. Laatste bericht was dan ook 'Go to hell'. :)

Wel melden bij MP over de oplichters.
Haha same here, ik heb er eens een meer dan 3 week aan de praat gehouden. Elke dag weer een ander excuus, waarom ik het niet heb kunnen versturen. Die arme negeriaan werd steeds gefrustreerder terwijl ik de dikste lol had om de email die ik kreeg. "Fuck you and FBI WILL COME TO YOU NOW I HAVE YOUR ADDRESS OKAY"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Flitzer schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:57:
[...]

Melden kan door bij de advertentie aan te geven 'in strijd met de regels' en dan kun je aangeven wat het probleem is.
Als je aangeeft dat het een oplichter is, dan zijn korte tijd later alle advertenties en het account van deze oplichter weg.
Kost in ieder geval de oplichter weer tijd om nieuw account en advertenties te maken, maar verder doet MP er waarschijnlijk niet veel mee.
Uh. Het is mijn eigen advertentie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Flitzer schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:57:
[...]

Volgens mij kan je zaken melden totdat je een ons weegt.
Mijn recente ervaring is dat MP niet zo veel doet.
Zelf recent nog een paar keer melding gemaakt van mensen die iets aanboden wat niet daadwerkelijk was wat ze aanboden. Wordt niets mee gedaan, niet na de verkoper er zelf op te wijzen, ook niet via het meldingssysteem van MP.
Pagina: 1 2 Laatste