Toon posts:

De maximus V gene of Sabertooth Z77?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben het volgende system aan het samenstellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Obsidian 650D€ 142,10€ 142,10
1Corsair Hydro Series H100€ 89,95€ 89,95
1Corsair SP120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 22,50€ 22,50
1Corsair Vengeance K90 (International English)€ 103,-€ 103,-
1Corsair Vengeance M90€ 54,-€ 54,-
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 301,-€ 301,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,-€ 46,-
1Asus Republic Of Gamers Maximus V GENE€ 167,-€ 167,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 925,55

Ik ben nu alleen aan het dubben over welke mobo ik het beste kan nemen. Zover ik heb gezien heeft de Maximus V Gene super goede reviews gehad. Van de Sabertooth Z77 kan ik niet veel vinden. Ik moet jullie ook bekkenen dat ik alleen in dubio ben door het feit dat de Maximus V Gene mATX is. Maakt dit verder nog wat uit? Ik zal 1 of 2 grafische kaarten gebruiken, meer niet.

Ik ga voornamelijk gamen en overclocken.

Alvast bedankt voor jullie steun.

Danny

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens in *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?.
Er is eea geschreven over de formfactor, op zich maakt dat niet zo heel veel uit, het voornaamste verschil zit hem in de ruimte voor de componenten. Ga je met 2 videokaarten werken dan zit een µATX wel snel vol.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:22:
Kijk eens in *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen?.
Er is eea geschreven over de formfactor, op zich maakt dat niet zo heel veel uit, het voornaamste verschil zit hem in de ruimte voor de componenten. Ga je met 2 videokaarten werken dan zit een µATX wel snel vol.
Dank je voor je reactie Terw.

Ik heb die thread gelezen. Het is super informatief, maar niet echt nuttig in mijn geval.

De V gene en de Sabertooth zijn beiden goede borden. Wat performance betreft is de V gene een stukje beter. Ook is hij zuiniger en niet al te onbelangrijk: op voorraad in de winkel :D

Ik vroeg mij alleen af of het mATX gedeelte veel nadelen had. Voor mij waarschijnlijk niet, gezien ik enkel 1 of 2 grafische kaarten ga gebruiken

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het enige nadeel is dat je minder sloten hebt, verder kan een µATX bord net zo compleet zijn als een ATXbord.

Verwijderd

Topicstarter
Okay dan! Wederom bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist de bestelling geplaats. Helaas is mijn kast, koeler en geheugen nergens op voorraad :( Mobo, cpu, toetsenbord en muis komt morgen binnen :D

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

In eerste instantie wou ik de volgende geheugen modules kopen:
http://www.mycom.nl/Produ...-DDR3,16008GB-KIT/1198153

maar deze zijn niet op voorraad. Nu zie ik de volgende wel op voorraad, iets duurder, maar ik kan op de grotere heatsink na en de snelheid geen verschillen merken. Mis ik iets?

http://www.mycom.nl/Produ...-DDR3,18668GB-KIT/1309085

Welke zijn in principe beter?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ze zijn wat hoger geklokt, maar maar met DDR3-1600 heb je al meer dan zat snelheid, je geheugencontroller ondersteunt officieel tot 800MHz (dus DDR3-1600), daarboven ben je aan het overclocken.

Bij Asusborden zou ik in elk geval de QVL raadplegen, die bordjes zijn vaak vrij kieskeurig.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:26:
Ze zijn wat hoger geklokt, maar maar met DDR3-1600 heb je al meer dan zat snelheid, je geheugencontroller ondersteunt officieel tot 800MHz (dus DDR3-1600), daarboven ben je aan het overclocken.

Bij Asusborden zou ik in elk geval de QVL raadplegen, die bordjes zijn vaak vrij kieskeurig.
Ik realiseer me dat ik veel vraag en waarschijnlijk vrij noobig overkom, maar wat houdt QVL in?

Ik ben overigens wel vanplan te gaan overklocken, ik weet alleen niet op watvoor waarden mijn geheugen uiteindelijk komt als ik de cpu multiplier aanpas (dit gaat meestal hand-in-hand toch?).

De volgende modules heb ik ook gezien, deze passes qua uiterlijk zelfs op het bord!

http://www.mycom.nl/Produ...OR-GT,18668GB-KIT/1309408

Nogmaals bedankt Terw.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 15:08

icecreamfarmer

en het is

Wat is het geworden?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1