Asus G60J GPU word te warm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogeo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 11:27
Hallo tweakers,

Ik heb hier een notebook die te warm word wanneer de gpu belast word. Het gaat om de notebook van Asus G60J. Dit is een notebook die voor gamen gemaakt is. Word een spel gespeeld dan gaat die na een tijd uit. Als ik temp software er naast draai dan spring die makkelijk naar de 70 a 80 graden. Hierna word die hoger denk ik en dan stopt hij er mee.

Het systeem is al volledig hersteld en probleem blijft zich voordoen.

Ik lees op internet dat meerdere mensen hier mee te maken hebben en zie verschillende oplossingen. Het meest logisch lijkt mij de pasta's vervangen voor beste contact en of de fan verwisselen of het schema van deze veranderen waardoor deze sneller op toeren komt en systeem goed koelt.

Heeft iemand deze notebook en wie weet raad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:04
Als je garantie hebt is het slim om daar gebruik van te maken.

Heb je al gekeken of er stof in de laptop zit? Het kan zijn dat de laptop zo vol zit met stof dat de koeling niet efficiënt kan werken. Je kan de laptop openmaken en zelf kijken of een busje met lucht kopen en die in de ventilatie gaten spuiten.

Zoals je zelf al hebt opgezocht is een uitgedroogde pasta waarschijnlijk. Een handige tweaker kan de pasta vervangen, maar als je garantie hebt zou ik daar gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogeo
Er zit geen garantie op de laptop en stof is er al uit. Compressor gebruikt. Er kwam niet veel uit. Ik ben handig maar zie zoveel verschillende pasta's dat ik niet meer weet welke ik moet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogeo
Heb ook een bios update gedaan maar mocht niet helpen. Ik zie dat ze ook aanraden om een soort velletje tussen de heatsink en gpu te plakken die maximale aan geleiding zorgt. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:04
Neogeo schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:21:
Er zit geen garantie op de laptop en stof is er al uit. Compressor gebruikt. Er kwam niet veel uit. Ik ben handig maar zie zoveel verschillende pasta's dat ik niet meer weet welke ik moet hebben :)
Daar ben ik ook geen expert in, maar in principe is een pasta een pasta. Je mag er vanuit gaan dat elke pasta zijn werk doet. Je kan altijd even google gebruiken welke beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unimproved
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
oosterhofjf schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:04:
[...]

Daar ben ik ook geen expert in, maar in principe is een pasta een pasta. Je mag er vanuit gaan dat elke pasta zijn werk doet. Je kan altijd even google gebruiken welke beter is.
Hier is ook een topic voor
Koelpasta topic
Pagina: 1