NTFS partitie weg...?

Pagina: 1
Acties:

• mrlammers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Een WD schijf van een jaar of vijf oud, XP systeemschijf, NTFS geformatteerd, kan na jaren trouwe dienst niet meer worden gelezen.
Na booten van een ander medium zie ik de schijf wel (Local disk (C:)), maar de Windows disk manager vindt: "unallocated disk space". Boot Sector en MFT intact volgens TestDisk, maar met geen enkele tool (Ja, ik heb de FAQ gelezen) kan ik de inhoud boven water krijgen.
Behalve met DiskGenius; dan kan ik de partitie zien (met juiste omvang), de NTFS parameters (lijken aannemelijk), en ik kan zelfs alle folders en inhoud zien. Dat klinkt hoopvol, zou je zeggen, maar helaas kan ik er alleen maar naar kijken, maar niet aankomen. Zodra ik met DiskGenius een kopieeractie start, gebeurt er niets (preparing to copy...) en ook een low level copy lijkt niet te werken (estimated time left: 3347 days).

Wie herkent dit probleem en geeft me een zetje in de goede richting?

Verwijderd

Ik denk dat dit een goed startpunt voor je is :

Thematopic: Datarecovery

• mrlammers
mrlammers schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:20:
Boot Sector en MFT intact volgens TestDisk, maar met geen enkele tool (Ja, ik heb de FAQ gelezen) kan ik de inhoud boven water krijgen.
Okee, dus dat had ik al gedaan. Volgende tip?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Kan je de disk uitlezen met software zoals R-Studio ? (recovery i.p.v. de partitie uit te lezen)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• mrlammers
Tot nu toe heb ik alleen gratis oplossingen geprobeerd.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik ben maar van één programma tevreden voor dit soort oplossingen, maar het is helaas niet gratis: GetDataBack. Dat programma word in zo ongeveer elk gelijkaardig topic genoemd.

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Al een Linux live-cd (Ubuntu?) geprobeerd?

• Mike2k
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Vaak hebben de betaalde programma's een recovery limiet van bijv 64KB per file. dit betekent dat je in ieder geval kan zien of er nog iets op staat...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:06
testdisk is een goed idee om mee te beginnnen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 11:49
YellowOnline schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:12:
Ik ben maar van één programma tevreden voor dit soort oplossingen, maar het is helaas niet gratis: GetDataBack. Dat programma word in zo ongeveer elk gelijkaardig topic genoemd.
indeed 1 van de beste.

• mrlammers
Boot Sector en MFT intact volgens TestDisk.
Ik heb de aanname gedaan dat schrijven op de schijf niet zo'n goed idee zou zijn. Ik houd er rekening mee dat ik meer kapot kan maken als ik TestDisk de MBR laat reconstrueren (ondanks dat TestDisk zegt dat 't niet kapot is).
Het liefste zou ik een kopie maken van de inhoud...

Verwijderd

Je zou de schijf 1:1 kunnen klonen naar een andere schijf om dan met de kopie te prutsen.
Altijd handig bij datarecovery!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-01 17:00
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:18:
Je zou de schijf 1:1 kunnen klonen naar een andere schijf om dan met de kopie te prutsen.
Altijd handig bij datarecovery!
Wat lemmymet zegt.

Dit is altijd de eerste stap die ik zelf ook uitvoer. Men neme een andere schijf (usb, whatever) die groot genoeg is en 1:1 met het "dd" commando onder linux een image trekken van de defecte schijf.

Daarnaast nog een fdisk-info.txt maken "fdisk -l /dev/<defecte schijf> >> /media/usbschijfmetimage/fdisk-info.txt"

Vanaf daar begin ik pas met recoveren. (heb in mijn leven maar 1 keer een schijf echt niet meer kunnen recoveren - headcrash/platter doeidoei, voor de rest meestal genoeg tot alles)

• mrlammers
Allemaal lief bedoeld mensen, maar:
Zodra ik met DiskGenius een kopieeractie start, gebeurt er niets (preparing to copy...) en ook een low level copy lijkt niet te werken (estimated time left: 3347 days).
..done that.

• DutchKel
  • Laatst online: 10:00
Een Ghost image maken en die uitlezen en kopieeren?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-01 17:00
mrlammers schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:44:
Allemaal lief bedoeld mensen, maar:

[...]

..done that.
Sorry, met "low level copy" bedoelde je dus gewoon een DD actie? Misschien kan het aan mij liggen, maar ook geprobeerd met bs=8192 ofzo om het wat te versnellen?
Pagina: 1