Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aanstaande zaterdag is er de jaarlijkse Vechtdal-Rally

ik zou graag wat tips willen hebben voor het schieten van foto's langs de route.

enkele pijnpunten :

- welke route? Hoe kom ik aan een routekaart? Diverse fora afgezocht, maar geen resultaat zelfs niet uit voorgaande jaren. Zijn dergelijke kaarten bij organisatie te krijgen/kopen?

- waar ga je staan voor beste shots, welke positie in parcours

- hoe zorg ik voor mijn gear : tegen stof, water, modder

- flitsen toegestaan?

- sluitertijden beheersen is een must om actie vast te leggen.

Ben zeker nog een noob met deze tak van fotografie, maar vind rally zeer interessant.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Geen ervaring met rally, wel circuitraces..

Niet gaan flitsen! Als het donker is, neem een positie in dicht bij een lantaarnpaal oid. en neem foto's als de auto's daar onderdoor rijden. Flitser is wel handig voor shots van rijders in de auto (als ze stilstaan uiteraard).

Je gear kan je beschermen met een regencover of eventueel gewoon met een stuk plastic dat je met elastiek om je lens vast maakt. Als het echt zo stoffig is, zorg voor een UV-filter.

Sluitertijden: waarschijnlijk moet je gaan pannen, oefen dat even met gewoon auto's op de weg. Begin met een korte sluitertijd en ga steeds langer en kijk hoe ver je kan gaan maar wel acceptabele scherpte behoudt. Vergt ook wat oefening :)

Posities weet ik niet zo goed bij rally, maar zoek bijvoorbeeld een plekje op waar je auto's kan schieten die net een bocht uit komen. Speel wat met perspectief, schiet niet alleen auto's recht van voren maar ga bijvoorbeeld ook eens op een heuveltje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:26
Routekaarten kun je kopen, voor verkoopadrressen zie : http://www.vechtdalrally.nl//rally_info/infopakketten/

Waar je moet gaan staan? Waar mag je staan? Achter het lint. Compositie moet je zelf bepalen.

Bij regen leg ik een zeem of een plastic tas over mn kamera. Stof doe ik niets mee ( behalve bij lenzen wisselen)

Flitsen mag en is ook aan te bevelen. Lang niet overal staan lantaarnpalen en iedereen flitst ook volop.

Sluitertijden is afhankelijk van situatie, maar pannen wordt veel toegepast. Kijk anders eens op het rallysport forum bij fotos voor inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:26
Is het gelukt? Misschien een testcase plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nee zat met kleine in centerparcs, heb ze wel gehoord in dalen. andere keer dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik ben van plan dit jaar ook nog een aantal Rally's langs te gaan en zit hier rond te kijken : http://www.rallysport.nl/forum/viewtopic.php?t=4914

Op de site van KNAF kan je nog het een en ander vinden : http://knaf.nl/de-knaf/5-kalenders/knaf-kalender.aspx

Helaas door het een en ander al minimaal 3 rally's gemist dus ik kan je voorlopig niet helpen helaas :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1