Toon posts:

SSD gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views

Verwijderd

Topicstarter
Wil een SSD gaan inbouwen in mn nieuw te bouwen rig.

Doel van de SSD, gaming performance (MMO met veel background loading) te verbeteren.

Opstart tijd Windows niet belangrijk, omdat de machine altijd aanstaat.

Wil ik voor de gaming performance mijn SSD wel of niet als windows install gebruiken?

(De C schijf heeft bij mij altijd de neiging om sneller vol te raken omdat er toch steeds automatisch shizzle op geinstalleer wordt)
(Ik begrijp dat ik in ieder geval moet voorkomen dat de windows cache file/virtueel geheugen op de SSD komt te staan, ik wil eigenlijk zo veel mogelijk schrijf akties naar de SSD voorkomen tbv van de levensduur)

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Zou hem wel als c-schijf gebruiken. Je pc zal in het dagelijks gebruik zoveel fijner en sneller aanvoelen met een ssd. Gewoon een 128 of 256gb kopen en je hebt ruimte zat.

Over levensduur zou ik me overigens totaal niet druk maken. Hoeveel je ook schrijft de ssd zal echt wel een paar jaar mee gaan en tegen die tijd kosten ze in verhouding niets meer en zullen ze vast ook nog wel een stukje sneller zijn waardoor je sowieso wel aan een nieuwe toe bent.

Gebruik mijn ssd zelf ook voor de tmp downloaddirectory van sabnzbd voor het downloaden van nieuwsgroepen. Velen zullen het je afraden maar het is een verademing zo lekker vlot het allemaal gaat. Tegen de tijd dat de schijf 'af' is dan koop ik gewoon weer een grotere en snellere voor de helft van het geld dat de eerste me gekost heeft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige hardware is geen dumpbak, zaken die elders besproken worden op GoT horen daar ook thuis.

In dit geval gaat het om een SSD, dat is een opslagmedium, dus hoort deze vraag in Opslagmedia & I/O Controllers

Move OH > OM

Oslik blyat! Oslik!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Informatie over welke SSD je het beste kunt gebruiken en op welke manier je deze het beste kunt indelen is in de volgende twee topic's heel veel over geschreven. Mijn verzoek is de volgende keer de GoT search ter handen te nemen voordat je een topic opent, dat wordt hier op GoT wel zo op prijs gesteld. :)

Welke SSD te kopen: [BBG aanschaf] SSD

Ervaringen van anderen, hoe een SSD in te richten: Het grote SSD topic ~ Deel 9

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.