Al geruime tijd ben ik op zoek naar een mediaspeler waarnaar ik HD media kan streamen vanaf mijn NAS (Synology DS411slim) Natuurlijk moet hij alle media afspelen en daarbij voorzien zijn van een DVB-C tuner zodat ik digitale televisie (CAIWAY) kan opnemen.
Maar helaas een speler met zulke specs wil maar niet komen, dus heb ik besloten zelf een HTPC systeem te bouwen met de gewenste specs.
Ik heb de bgg van november 2011 gevolgd en het systeem ziet er vooralsnog als volgt uit:
- Asus F1A75-M
- AMD A4-3400 Boxed
- Scythe Shuriken Rev. B
- G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ
Over de TV-kaart twijfel ik nog tussen de volgende 3:
- Anysee E7PTC-CICRplus DVB-T/C intern
- Anysee E7PTC-CICRplus DVB-T/C extern
- Anysee E30TCPlus
Daarbij heb ik 2 disken die ik (voorlopig) ga gebruiken (tja de crisis blijft mij ook niet gespaard):
- WD Raptor 36GB (tbv besturingssysteem)
- Samsung spin. 1T of Hitachi 750GB (tbv mediafiles)
Als ik meer budget heb gaat er een SSD disk in, gezien ik erg tevreden ben over degene die in mijn laptop is geinstalleed.
De grootste uitdaging is de behuizing.
Ik heb een dressoir waar de versterker en frontspeaker in staan, daar moet dus de nieuwe HTPC bijkomen.
De uitdaging zit hem in de hoogte van de behuizing, er is namelijk nog maar 77mm beschikbaar.
Nu heb ik in de pricewatch gekeken maar geen behuizing voldoet aan mijn wensen. Er zijn enkele met een geringe hoogte, echter is de voeding (<350W) dan niet toereikend, tevens zijn deze erg aan de prijs.
Wie kan mij helpen met een behuizing welke voldoet qua afmeting?
Maar helaas een speler met zulke specs wil maar niet komen, dus heb ik besloten zelf een HTPC systeem te bouwen met de gewenste specs.
Ik heb de bgg van november 2011 gevolgd en het systeem ziet er vooralsnog als volgt uit:
- Asus F1A75-M
- AMD A4-3400 Boxed
- Scythe Shuriken Rev. B
- G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ
Over de TV-kaart twijfel ik nog tussen de volgende 3:
- Anysee E7PTC-CICRplus DVB-T/C intern
- Anysee E7PTC-CICRplus DVB-T/C extern
- Anysee E30TCPlus
Daarbij heb ik 2 disken die ik (voorlopig) ga gebruiken (tja de crisis blijft mij ook niet gespaard):
- WD Raptor 36GB (tbv besturingssysteem)
- Samsung spin. 1T of Hitachi 750GB (tbv mediafiles)
Als ik meer budget heb gaat er een SSD disk in, gezien ik erg tevreden ben over degene die in mijn laptop is geinstalleed.
De grootste uitdaging is de behuizing.
Ik heb een dressoir waar de versterker en frontspeaker in staan, daar moet dus de nieuwe HTPC bijkomen.
De uitdaging zit hem in de hoogte van de behuizing, er is namelijk nog maar 77mm beschikbaar.
Nu heb ik in de pricewatch gekeken maar geen behuizing voldoet aan mijn wensen. Er zijn enkele met een geringe hoogte, echter is de voeding (<350W) dan niet toereikend, tevens zijn deze erg aan de prijs.
Wie kan mij helpen met een behuizing welke voldoet qua afmeting?