Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 23:49
We gaan binnenkort aan de slag met een pilot voor het invoeren van iPad's in het onderwijs. In eerste instantie krijgen alle docenten een iPad om eraan te wennen en te zoeken naar apps.Volgend jaar komen er dan 2 iPad karren met ieder 15 iPad's voor klassikaal gebruik. (wat dus net te weinig is). Het jaar daarop gaan we in een leerjaar in het geheel over op iPad's. Dat betekent dan dus geen boeken meer, maar volledig digitaal (met uitzondering van schrift mogelijk).

Ik vraag me af of er meer ervaringen zijn iPad's in het onderwijs. Ik weet dat er al een aantal scholen mee aan de slag zijn gegaan, misschien gebruik je hem persoonlijk al als docent of juist student. In mijn geval gaat het om het middelbaar onderwijs (ben zelf docent Nask).

Er zijn natuurlijk veel leuke apps, ook de uitgevers komen nu met methodes die ontwikkeld zijn voor de iPad. Een voorbeeld is de app Schooltas van Thieme Meulenhoff, in mijn optiek heel teleurstellend omdat het niets anders is als bestaande methodes omzetten naar pdf formaat en dan een paar heel onhandige interactieve note functies er aan toevoegen. (enorm knullig om mee te werken). Maar hopelijk kijken ze naar het voorbeeld dat apple heeft gegeven in ibooks en komen ze misschien nog zelf met betere ideeen.

Misschien is het een idee om een lijst met onmisbare apps aan te leggen. Maar het is natuurlijk ook leuk om te discussiëren over het nut (of juist niet) van een iPad en de mogelijkheden ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Toevallig pas een topic over geopend: [iPad] Studie & Onderwijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:21
Het lijkt mij niet bevorderlijk om de hele dag va een scherm te lezen i.p.v. uit een boek. Hoe oud zijn de 'studenten'? Ook het bladeren in boeken lijkt me onhandig omdat je geen gevoel hebt waar je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 23:49
oh, ik zie al dat er een uitstekend topic over is. Modjes zullen deze wel sluiten.
Excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 23:11

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het lijkt me inderdaad een goed idee om de discussie in [iPad] Studie & Onderwijs voort te zetten :)

Launching containers into space

Dit topic is gesloten.