de iPad & onderwijs

iPad-apps vergroten de onderwijsmogelijkheden, zowel in de klas als daarbuiten. Of het nu gaat om interactieve lessen, studiehulp- middelen of een tekstverwerkingsprogramma, er is voor elk wat wils.
Apps voor het onderwijs
Met een iPad heb je alles wat je nodig hebt voor school gewoon bij de hand. Bij de App Store kun je inmiddels vele duizenden apps downloaden, bijvoorbeeld om je huiswerk bij te houden, notities te maken of te blokken voor een tentamen. En geef je zelf les, dan kun je apps downloaden om de progressie van je leerlingen bij te houden en alles netjes op orde te houden. En dat is nog maar het begin.Bron en meer informatie:
Apple education
Apple education apps
Hoe gebruik jij je iPad tijdens je studie?
Ik heb sinds kort de nieuwe iPad, daarvoor heb ik al eens de iPad 1 gehad. Ik ben bezig om de ideale samenstelling van apps te maken voor mijn studie. Daarom ben ik benieuwd hoe jullie de iPad gebruiken om je studie niet alleen leuker, maar ook nog eens makkelijker te maken.Zelf maak ik gebruik van Dropbox, sinds vanochtend heb ik ook de iWork suite op mijn iPad staan. Ik ben benieuwd hoe dit werkt samen met mijn documenten die ik al online heb staan. (Bijvoorbeeld de comptabiliteit met .docx bestanden).
Daarom ben ik erg benieuw hoe jullie de iPad inzetten met betrekking tot je studie! Welke apps zijn echt onmisbaar, en waarom? En welke studie doe je waarop dit van toepassing is?