Triple Monitor Setup GTX 680

Pagina: 1
Acties:

• Skadrow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-12-2022
Beste Tweakers,

Ik heb een GTX680, maar deze heeft alleen deze aansluitingen
-DVI-D
-DVI-I
-HDMI
-Display poort

ik wou dan voor deze gaan 3x Dell Ultrasharp U2412M, maar deze heeft dan alleen VGA + DVI-D + Displaypoort.

Krijg ik dan als ik deze alle 3 tegelijk aansluit via VGA, DVI-D en Displaypoort dan precies hetzelfde beeld? want dit vind ik erg belangrijk bij 3 monitoren.

Met vriendelijk groet,
skadrow

[ Voor 5% gewijzigd door Skadrow op 13-05-2012 21:51 ]

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:36
(GPU) -> (Monitor)
DVI-D -> DVI-D
DP -> DP
HDMI -> DP of DVI-D

VGA geeft lelijker, onscherper beeld.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ja dus ik zou voor je hdmi slot een verloopje kopen naar dvi.
Trouwens. Gewoon alles op dvi en dp port aansluiten en je zit goed. Verloop is niet nodig.
Afbeeldingslocatie: http://www.nvidia.co.uk/docs/IO/115056/gtx-680-single-connector.png

[ Voor 67% gewijzigd door ion op 13-05-2012 22:09 ]

• Skadrow
Oke dus Displaypoort en hdmi en DVI-D geven gelijk beeld?
Is de DVI-I nog anders dan DVI-D qua Kwaliteid

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:36
DVI-I: Dit was de oorspronkelijke interface, die een combinatie maakte van een digitaal en analoog signaal dat compatibel was met Pc's voorzien van een CRT (of eventueel een digitale) monitor. Kortom, een oplossing om de weg tussen analoog en digitaal onzichtbaar te maken.
Wikipedia.

edit: DVI-I heeft wat limitaties, zoals maximale verversingssnelheid, resolutie, e.d. in vergelijk met DVI-D. Gezien je Full-HD aansluit, lukt het ook met een DVI-I.

Dus zelfs 2x DVI + DP kan dan.

[ Voor 25% gewijzigd door Allubz op 13-05-2012 22:13 ]

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het scherm wat je hebt gekozen heeft een resolutie van 1920 bij 1200, in sommige reviews zie je dat de performance van de 680 naar beneden duikt als je hem in tripple screen neemt met die resolutie.

Dit komt waarschijnlijk doordat de kaart maar 2gb geheugen heeft of te weinig geheugen bandbreedte, misschien kan je dus beter voor 3x 1920 bij 1080 schermen gaan als je er mee wil gaan gamen of de kaart in SLI wilt gaan zetten.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
Allubz schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:12:
[...]

Wikipedia.

edit: DVI-I heeft wat limitaties, zoals maximale verversingssnelheid, resolutie, e.d. in vergelijk met DVI-D. Gezien je Full-HD aansluit, lukt het ook met een DVI-I.

Dus zelfs 2x DVI + DP kan dan.
Nope... dat is een grote misvatting waar veel mensen helaas intrappen.

DVI-I = DVI-D + DVI-A.... Een DVI-D aansluiting geeft digitaal absoluut hetzelfde beeld als een DVI-I aansluiting. En beide kunnen duallink zijn... er hoeft dus geen verschil in te zitten, dat is puur en alleen afhankelijk hoe de fabrikant de DVI-poorten heeft ingezet op de kaart. Wat je doorgaans wel ziet is dat er vaak 1x DVI-I single op zit en een DVI-D duallink.

• Skadrow
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:35:
Het scherm wat je hebt gekozen heeft een resolutie van 1920 bij 1200, in sommige reviews zie je dat de performance van de 680 naar beneden duikt als je hem in tripple screen neemt met die resolutie.

Dit komt waarschijnlijk doordat de kaart maar 2gb geheugen heeft of te weinig geheugen bandbreedte, misschien kan je dus beter voor 3x 1920 bij 1080 schermen gaan als je er mee wil gaan gamen of de kaart in SLI wilt gaan zetten.
Er komt na de monitor upgrade nog een extra 680 bij, en de beeldschermen zijn niet persé bedoelt voor games, ik schakel de rechtse en linkse uit zodra ik een game ga spelen want de fps word heel veel minder.

ik ga juist voor deze aangezien 1920x1080 niet hoog genoeg is, en deze dell beeldschermen helemaal draaibaar zijn,en in hoogte verstelbaar, en het beste zijn voor de prijs/prestaties.
MicGlou schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:37:
[...]

Nope... dat is een grote misvatting waar veel mensen helaas intrappen.

DVI-I = DVI-D + DVI-A.... Een DVI-D aansluiting geeft digitaal absoluut hetzelfde beeld als een DVI-I aansluiting. En beide kunnen duallink zijn... er hoeft dus geen verschil in te zitten, dat is puur en alleen afhankelijk hoe de fabrikant de DVI-poorten heeft ingezet op de kaart. Wat je doorgaans wel ziet is dat er vaak 1x DVI-I single op zit en een DVI-D duallink.
De DVI-I en DVI-D op deze kaart zijn beide dual Link, dus met een 2x een dual link kabel en 1 displaypoort zou ik precies hetzelfde beeld krijgen?

[ Voor 27% gewijzigd door Skadrow op 14-05-2012 23:41 ]

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het zijn mooie beeldschermen inderdaad, beter dan die 1080p <insert iets>. Als je niet met meerdere schermen gaat gamen dan zou ik het gewoon doen :P.
Als jij jou beeldscherm hebt wil je dan misschien nog een review schrijven over dat scherm, ik denk er al een tijdje over om er zelf een te halen alleen weet ik niet hoeveel (reverse) ghosting het scherm heeft.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
Skadrow schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:39:
De DVI-I en DVI-D op deze kaart zijn beide dual Link, dus met een 2x een dual link kabel en 1 displaypoort zou ik precies hetzelfde beeld krijgen?
Waar heb je dan duallink voor nodig? Die monitor van Dell valt qua resolutie nog gewoon binnen de 'normale' specificatie... duallink is niet eens een kwestie in jouw geval. Ga je per monitor hoger dan die 1920x1200... dan wordt het pas een issue. Maar verder is 2x DVI en 1x DP de gewenste/optimale setup, dat moet gewoon hetzelfde beeld geven... het is ook gewoon digitaal dus weinig aan externe invloed onderhevig.

• Skadrow
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:13:
Het zijn mooie beeldschermen inderdaad, beter dan die 1080p <insert iets>. Als je niet met meerdere schermen gaat gamen dan zou ik het gewoon doen :P.
Als jij jou beeldscherm hebt wil je dan misschien nog een review schrijven over dat scherm, ik denk er al een tijdje over om er zelf een te halen alleen weet ik niet hoeveel (reverse) ghosting het scherm heeft.
er staat echt een hele mooie review op, met alles dat je wilt weten : productreview: Dell Ultrasharp U2412M review door Kid Jansen
MicGlou schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:14:
[...]

Waar heb je dan duallink voor nodig? Die monitor van Dell valt qua resolutie nog gewoon binnen de 'normale' specificatie... duallink is niet eens een kwestie in jouw geval. Ga je per monitor hoger dan die 1920x1200... dan wordt het pas een issue. Maar verder is 2x DVI en 1x DP de gewenste/optimale setup, dat moet gewoon hetzelfde beeld geven... het is ook gewoon digitaal dus weinig aan externe invloed onderhevig.
ok heel erg bedankt voor de hulp! nu kan ik eindelijk de bestelling plaatsen met een gerust hart :P

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:33
Even om verdere misinformatie te voorkomen:
Een GTX680 draait gewoon heerlijk met 3x 1920x1200. Ik draai ook 2x DVI en 1x DP, beeld is hetzelfde.

[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 15-05-2012 11:17 ]

Verwijderd

De games draaien heerlijk neem ik aan?

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Alleen de meeste games kan je toch niet op high of ultra draaien? Voor zware spellen is SLI bijna een must.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

[quote]Skadrow schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:22:
[...]
er staat echt een hele mooie review op, met alles dat je wilt weten : productreview: Dell Ultrasharp U2412M review door Kid Jansen

offtopic:
Heb ik inderdaad al doorgenomen, maar Kid heeft het ook over reverse ghosting. Dus het is altijd mooi om van iemand anders nog te horen hoe die dat ervaart, zeker als hij er mee gaat gamen

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01 19:13

jopitan

It&#039;s just a fact

Ik draai momenteel op een resolutie van 5760x1080 met een HD6970 in Crossfire en daar speel ik ook gewoon alle spellen normaal mee. Dus twee GTX 680's moeten makkelijk het gamen op 3 schermen aan kunnen. Mits je geen slechte CPU hebt die het dan niet aan kan (bottleneck).

Mijn i7 930 kon de Crossfire setup ook niet aan, aangezien ik zo nu en dan enorme frame drops kreeg, daarna had ik hem overgeclockt naar 4GHz en draait het nu perfect zonder frame drops. Dus houd met zo'n setup ook rekening met je CPU ;)

[ Voor 43% gewijzigd door jopitan op 15-05-2012 13:21 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Weet je zeker dat de CPU de bottleneck is? Zou eerder denken het geheugen van de GPU

• Skadrow
jopitan schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:19:
Ik draai momenteel op een resolutie van 5760x1080 met een HD6970 in Crossfire en daar speel ik ook gewoon alle spellen normaal mee. Dus twee GTX 680's moeten makkelijk het gamen op 3 schermen aan kunnen. Mits je geen slechte CPU hebt die het dan niet aan kan (bottleneck).

Mijn i7 930 kon de Crossfire setup ook niet aan, aangezien ik zo nu en dan enorme frame drops kreeg, daarna had ik hem overgeclockt naar 4GHz en draait het nu perfect zonder frame drops. Dus houd met zo'n setup ook rekening met je CPU ;)
ik draai op een amd FX8150 8 core @ 5ghz, dus ik denk dat ik wel goed zit. maar de frame drops komen veelal door de hoeveelheid geheugen van je gpu denk ik

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 21:42
Pagina: 1