-
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:26 ]
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Verwijderd
Dat zal lastig worden als je niet weet welke provider het is.mkleinman schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:16:
Misschien gek? Maar gewoon een modem aansluiten en kijken of je verbinding krijgt?
Ziggo en aderpaar, does not compute.Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:20:
[...]
Er lag hier nog een losse splitter van @home dus ik denk dat het waarschijnlijk om ziggo gaat.
aderparen=ADSL, Ziggo=kabelVerwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:20:
[...]
Er lag hier nog een losse splitter van @home dus ik denk dat het waarschijnlijk om ziggo gaat.
een actieve telefoonverbinding?Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:23:
[...]
Ah ok, mijn fout. Dan heb ik dus geen flauw idee wat er ligt.
[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 12-05-2012 21:26 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Gaat lastig, je hebt daar sowieso het gebruikersnaam en wachtwoord van de ISP voor nodig, anders zou je elkaars internet kunnen "aftappen".mkleinman schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:16:
Misschien gek? Maar gewoon een modem aansluiten en kijken of je verbinding krijgt?
Ik ken zo 123 geen pppoe provider meer in nl. Verbinding maken moet gewoon lukken.Huismus schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:26:
Gaat lastig, je hebt daar sowieso het gebruikersnaam en wachtwoord van de ISP voor nodig, anders zou je elkaars internet kunnen "aftappen".
[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 12-05-2012 21:27 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
het is volgens de wet strafbaar om andermans post te openen, je had gewoon retour afzender erop moeten zetten en weer terug de brievenbus in!Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:30:
[...]
Met eng toeval ben ik net in m'n brievenbus gaan kijken en er lag een brief in van telfort gericht aan de vorige bewoonster. Ze heeft een verhuizing aangevraagd wat een geluk.
edit: Ik heb de wan instellingen overgenomen van telfort maar ik krijg nog steeds geen verbinding. Kan ik nu aannemen dat de actieve verbinding weg is? In de brief staat namelijk dat zij de opleverdatum heeft geplanned op 24 mei.
Tevens weet ik dat het asociaal is om andermans post te openen. Maar ik heb meermaals contact gezocht met haar via e-mail en telefoon en ik word constant genegeerd door haar hierdoor kan zij van mij de oude vertrouwde middelvinger krijgen.
N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)
Verwijderd
En dat kan als de naam die op het huidige contract staat niet overeenkomt met de naam van de nieuwe aanvrager?Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:54:
Jij kan gewoon een nieuwe ADSL lijn aanvragen. Bij de aanvraag van de ADSL lijn geef je aan dat het om een 'overname' gaat, de oude ISP is dan namelijk verplicht de lijn vrij te geven voor de nieuwe ISP ivm huidige regels vanuit OPTA.
[ Voor 9% gewijzigd door Dennis-L op 13-05-2012 00:09 ]
Verwijderd
Ja, dat kan. De naam hoeft hiervoor niet overeen te komen met die van de huidige contractant. Je hebt hiervoor geen contractnummer nodig. Je zegt immers geen overeenkomst op, maar laat alleen een nieuwe xDSL provider de lijn overnemen.Dennis-L schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:08:
[...]
En dat kan als de naam die op het huidige contract staat niet overeenkomt met de naam van de nieuwe aanvrager?
Lijkt me erg stug, want zo kan iedereen op elk adres dus zomaar een ADSL verbinding aan laten vragen waardoor de huidige aansluiting komt te vervallen.
Vaak heb je bij een overname ook het huidige contractnummer nodig van de betreffende ISP om het lopende contract te beëindigen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 00:22 ]
Heb net bij Telfort even een bestelling gedaan en aangegeven dat ik al ADSL heb (dus overname), dan krijg je de keus dat je nieuwe ISP het oude abonnement op mag zeggen maar hier hebben ze toch echt het contractnummer gewoon voor nodig.Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:20:
[...]
Ja, dat kan. De naam hoeft hiervoor niet overeen te komen met die van de huidige contractant.
Verwijderd
Je kan gewoon aangeven bij Telfort 'Overname -> ADSL -> Overige'. En dan hoef je ook geen contractnummer door te geven.Dennis-L schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:24:
[...]
Heb net bij Telfort even een bestelling gedaan en aangegeven dat ik al ADSL heb (dus overname), dan krijg je de keus dat je nieuwe ISP het oude abonnement op mag zeggen maar hier hebben ze toch echt het contractnummer gewoon voor nodig.
Lijkt me dus nog steeds erg stug dat iedereen zomaar op elk adres een lopend ADSL contract op kan zeggen, zonder een contractnummer te weten, door een nieuwe abonnement aan te vragen
Verwijderd
Same here, na 4 jaar nog. Zelfs rekening afschriften van American Express die ik al tig keer retour afzender gestuurd heb. De papierbak is nu het enige retour afzender adres geworden.Sick Nick schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:31:
Dat doe je bij de eerste paar brieven maar ik heb op m'n vorige adres ook jaren lang post van de vorige bewoners gehad, dat ging op den duur gewoon direct de papierbak in.... Steeds terug brengen werd ik een beetje simpel van.
Oslik blyat! Oslik!
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dat is de theorie. En het werkt wellicht als je een abonnement neemt bij de beheerder van de kabel (=KPN). Als je bij een andere provider (zelfs dochteronderneming Telfort) een abonnement neemt, zegt de beheerder KPN gewoon keihard NEE. En dan kan je zeggen dat je enige bewoner bent wat je wilt, interesseert ze niets...bjck schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:26:
Je zal niet een overstap moeten aanvragen, de abonnee stapt immers niet over. Voor deze situatie is een oplossing al jaren in de DSL wereld, genaamd 'sole resident' of 'enige bewoner'.
Bij je aanvraag kan je gewoon opgeven dat je een abonnement wilt (geen overstap) en aangeven dat jij de enige bewoner bent. Er wordt dan een aanleg gestart op je adres wat alle diensten die nu de lijn bezet houden worden losgekoppeld / opgeheven.
De andere provider kan geen nee zeggen in dit proces. De aanvrager geeft goedkeuring om alle andere diensten van alle andere providers los te koppelen bij de aanvraag. Niemand zal en kan dit weigeren mits natuurlijk de dienst die nu de lijn bezet niet van dezelfde persoon is. Daar is het niet voor bedoeld om zelf over te stappen van aanbieder, daar is de overstap voor. Dit is puur voor exact deze situatie dat je in een woning komt waar de lijn bezet is door de vorige bewoner nog.RemcoDelft schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:07:
[...]
Dat is de theorie. En het werkt wellicht als je een abonnement neemt bij de beheerder van de kabel (=KPN). Als je bij een andere provider (zelfs dochteronderneming Telfort) een abonnement neemt, zegt de beheerder KPN gewoon keihard NEE. En dan kan je zeggen dat je enige bewoner bent wat je wilt, interesseert ze niets...
Verhaal klopt helemaal. Er is nog een risico dat de huidige aansluiting al een opheffing voor loopt (sloop opdracht) en dat deze gepland staat bijvoorbeeld over 3 weken. Dan kan je de aansluiting niet om laten zetten meer middels een overstap maar wel met een enige bewoner levering.Johny_B schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:14:
Het aanvragen van een overname is eventueel wel mogelijk, maar zal eerder voor problemen zorgen. Bij een overname van het signaal zit namelijk meestal een wachtperiode van een maand (opzegtijd bij vrijwel alle providers) en je kan in de war komen te zitten met de contractantnamen. Deze optie is eigenlijk in dit geval ook gewoon 'niet netjes'. Je weet namelijk ook niet of het impact heeft op de oude bewoner.
[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 13-05-2012 11:23 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Dit dus. Ik had het eerder ook al aangegeven. Waarom hou je zo krampachtig vast aan ADSL terwijl dat dus in deze situatie allang bewezen heeft erg onhandig te zijn. Kabel is the answer. Ook nog eens veel sneller internet via de kabel beschikbaar, mocht je er intresse in hebben.dion_b schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:17:
Je hebt het hier steeds over aderparen en DSL, maar is het gezien gezeik niet gewoon handiger om kabelinternet te nemen? Dat gaat over de coaxkabel en staat dus geheel los van wat dan ook er met de telefonieaansluiting gebeurt.
Sowieso, kijk je TV? Zo ja loont het altijd om TV en internet bij dezelfde partij te halen om zo te zorgen dat je niet dubbel vastrecht betaalt. Dat kan normaliter met DSL+IPTV, maar ook over coax of (indien beschikbaar) glas.
Ik heb het in de praktijk meegemaakt vorig jaar: dit alles wat stomweg niet mogelijk: KPN liet de lijn niet los.bjck schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:21:
[...]
De andere provider kan geen nee zeggen in dit proces. De aanvrager geeft goedkeuring om alle andere diensten van alle andere providers los te koppelen bij de aanvraag. Niemand zal en kan dit weigeren mits natuurlijk de dienst die nu de lijn bezet niet van dezelfde persoon is. Daar is het niet voor bedoeld om zelf over te stappen van aanbieder, daar is de overstap voor. Dit is puur voor exact deze situatie dat je in een woning komt waar de lijn bezet is door de vorige bewoner nog.
Na dat "seintje" zegt KPN: "doen we niet". En dan kan je hoog of laag springen, KPN heeft het kabeltje fysiek in beheer.Johny_B schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:10:
Er valt niets 'los te laten'. Als jij aangeeft dat je ergens in je eentje woont, dan geeft ISP2 (nieuwe) ISP1 (die nog op de lijn zat) een seintje dat het abonnement van ISP1 moet worden opgeheven omdat ISP2 daar nu op dat adres wil gaan leveren. Er wordt geen vraag gesteld in dit proces waar KPN nee op zou kunnen zeggen, dus ik snap niet wat jouw probleem vorig jaar was maar dit was het niet.
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
De enigste reden waarom KPN een lijn niet vrijgeeft is als er een blokkade opstaat voor bijv wanbetaling of abuse dan hoeft KPN de lijn niet vrij te geven.RemcoDelft schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:35:
[...]
Ik heb het in de praktijk meegemaakt vorig jaar: dit alles wat stomweg niet mogelijk: KPN liet de lijn niet los.
Ik verbaas me hoeveel mensen er in dit topic KPN verdedigen. Dat alles was niet het geval. En zelfs bij wanbetaling is het natuurlijk belachelijk dat nieuwe bewoners daar last van krijgen.Uthog schreef op maandag 14 mei 2012 @ 07:51:
[...]
De enigste reden waarom KPN een lijn niet vrijgeeft is als er een blokkade opstaat voor bijv wanbetaling of abuse dan hoeft KPN de lijn niet vrij te geven.
En jij blijft dat jaar in, jaar uit doen? Dienst Uitvoering Onderwijs is ook zo'n goed voorbeeld. Na ettelijke brieven teruggestuurd te hebben (vorige bewoner) toch maar eens de brieven geopend. OV Studentenkaart-fraude. Even € 2500,- dokken. Dan bellen we toch gewoon even. Het was in één keer over. Deurwaarders hebben het al zo druk...thefxr schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:01:
het is volgens de wet strafbaar om andermans post te openen, je had gewoon retour afzender erop moeten zetten en weer terug de brievenbus in!
Openen doe ik niet, maar ik krijg na al ruim 3 jaar nog steeds zooi van de vorige bewoner. Die gaan tegenwoordig gelijk in de oudpapierbak die elke maand wordt geleegd. Openen vind ik zelf niet zo netjes, maar na een jaar lang brieven terugsturen ben ik het nu ook wel zat.Creative S schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:55:
[...]Strafbaar om andermans post te openen my ass. Moeten ze de adressenadministratie maar beter regelen.
Verwijderd
Zoals bjck, pvdvelde en Johny_B al aangeven; zo werkt het toch wel. Ik heb afgelopen vrijdag nog een overname tegen moeten houden door deze "enige bewoner" verklaring. Uw aanvraag zal dan niet met deze optionele verklaring zijn ingediend, wat heeft geresulteerd in een ander ordertype.RemcoDelft schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:24:
[...]
Na dat "seintje" zegt KPN: "doen we niet". En dan kan je hoog of laag springen, KPN heeft het kabeltje fysiek in beheer.
Verwijderd
Met de hoofdletter S van Service. Netjes hoorVerwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:00:
[...]
Zoals bjck, pvdvelde en Johny_B al aangeven; zo werkt het toch wel. Ik heb afgelopen vrijdag nog een overname tegen moeten houden door deze "enige bewoner" verklaring. Uw aanvraag zal dan niet met deze optionele verklaring zijn ingediend, wat heeft geresulteerd in een ander ordertype.
Het signaal kan ten alle tijden worden overgenomen met behulp van deze EB verklaring, ongeacht de contractsduur van het daaraan gekoppelde abonnement of de tenaamstelling. Dit staat dus los van de administratieve overeenkomst die bij dat signaal hoort. Deze regels van de OPTA zijn er specifiek om de consument de vrijheid te geven altijd te kunnen wisselen van DSL aanbieder en voor verhuizingen zoals die van Vince026 waar de vorige bewoner niet heeft opgezegd of te laat laat verhuizen. Het gaat hier dus niet over een overname maar een nieuwe levering met EB verklaring.
@Vince026,
Nogmaals een aanvraag doen dus. Geef daarin aan dat er op dit moment geen andere internetverbining ligt, er geen KPN vaste telefonie aanwezig is en u de enige bewoner bent.
U geeft daarmee opdracht voor de levering van een DSL signaal waarbij alle eventueel aanwezige diensten van de lijn geveegd mogen worden. Een nieuw aderpaar aanleggen is dus niet nodig.
Hugo
Tsja, vertel dat dan jullie eigen klantenservice maar eens! En ja, ik heb de "enige bewoner" verklaring meegestuurd, twee keer zelfs. Helaas kan je zonder internet erg lastig terecht bij "webcare" en zal je het toch echt met 0900 moeten doen...Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:00:
[...]
Zoals bjck, pvdvelde en Johny_B al aangeven; zo werkt het toch wel. Ik heb afgelopen vrijdag nog een overname tegen moeten houden door deze "enige bewoner" verklaring. Uw aanvraag zal dan niet met deze optionele verklaring zijn ingediend, wat heeft geresulteerd in een ander ordertype.
[ Voor 35% gewijzigd door RemcoDelft op 14-05-2012 12:54 ]
-offtopic-Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:20:
[...]
En het klopt dat iedereen zomaar op elk adres een ADSL aansluiting kan aanvragen waardoor de ander komt te vervallen. Dit worden ook wel 'kapingen' genoemd.
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Ik geef alleen aan dat het niet zo mooi is als het in theorie lijkt...Johny_B schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:14:
@RemcoDelft: Dat iets niet goed is gegaan met jouw aanvraag betekent niet dat alle aanvragen niet goed gaan. Het betekent al helemaal niet dat alle aanvragen niet goed gaan vanwege dat EB verhaal.
Zoals gezegd had de vorige bewoner hier gewoon een ADSL-aansluiting.Een logischere verklaring is dat er geen aansluitpunt zou zijn op dat specifieke adres en dat er geen aansluitverplichting is voor ADSL zonder telefonie. Ik weet niet of Telfort dan specifiek die melding stuurt, maar inhoudelijk zou het wel kloppen.
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
Verwijderd
Graag gedaan en succesVerwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:31:
[...]
Bedankt voor deze zeer nuttige informatie. Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice van Telfort en mijn hele situatie uitgelegd en ik kreeg dezelfde oplossing aangeboden. Ik heb mij nu aangemeld als enige bewoner en hopelijk kan ik over ± 4 weken eindelijk genieten van het medium genaamd internet.
Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden naar de oorzaak van de afwijzing, graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM. De EB verklaring is een vinkje tijdens de aanvraag, er hoeft niets voor "meegestuurd" te worden.RemcoDelft schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:47:
[...]
Tsja, vertel dat dan jullie eigen klantenservice maar eens! En ja, ik heb de "enige bewoner" verklaring meegestuurd, twee keer zelfs. Helaas kan je zonder internet erg lastig terecht bij "webcare" en zal je het toch echt met 0900 moeten doen...
Volgens de klantenservice "omdat de lijn bezet was", en daar moest ik het mee doen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:22:
[...]
Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden naar de oorzaak van de afwijzing
Ik ben ook benieuwd wat je hier uit gaat opspitten, dus komt er aan.graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM
Ik heb het vinkje meegestuurdDe EB verklaring is een vinkje tijdens de aanvraag, er hoeft niets voor "meegestuurd" te worden.
Verwijderd
(Zoals eerder in dit topic vermeld): De vorige bewoner maakte juist bezwaar bij KPN tegen de te late opzegging, zonder succes. Alle partijen (vorige bewoner, nieuwe bewoner en Telfort) hadden per 1-7-2011 de overstap willen laten plaatsvinden, KPN was de enige weigerende partij. En dat is nou net mijn hele punt: KPN beheert het draadje, dus KPN maakt de dienst uit.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:02:
• Huidige contractant van het signaal maakt bezwaar tegen de nieuwe levering naar aanleiding van brief / e-mail / telefoontje van huidige provider
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq