Iemand anders heeft een aankopen gedaan op mijn account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chann55
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 10:45
Hai,

Vanmorgen kreeg ik een mail van Click and Buy, dat ik een aankoop heb gedaan via iTunes, dit staat erin:

Aanbieder: Apple iTunes Store
Aanbod: iTunes
Datum: 12.05.2012 06:22:51 CEST
Geselecteerde aanbieding: MGN6SX2FZJ: Cadeau
Bedrag: EUR 69,99

Deze aankoop wordt verwerkt in de eerstvolgende facturering via ClickandBuy.

Ook kreeg ik nog twee mailtjes van Apple, dat er twee (gelukkig gratis) spellen zijn gedownload, door iemand anders op mijn account.

Nu ben ik naar Click en Buy gegaan, maar die is geblokkeerd. Kan iemand mij advies geven hoe ik kan voorkomen dat ik die 69,99 moet betalen?

Mvg,
Chantal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:41
Hoi Chantal,

welkom hier op het forum, ik zie dat het je eerste bericht is. Een bericht afsluiten met 'Mvg' hoeft hier niet, we gaan er toch al van uit dat je het vriendelijk bedoelt :)

Dan nu over je probleem. Dit is een redelijk bekend probleem met de iTunes/App store. Hier zijn duizenden gevallen van bekend. Om het op tel lossen kun je het beste contact opnemen met apple, zij zullen het bedrag vervolgens crediteren, ook click & buy gaat hierin mee. Dit is de manier waarop je het probleem kunt melden: klik

Belangrijk is dat je je wachtwoord verandert. Een idee om dit in het vervolg te voorkomen is misschien om geen Click & buy meer te gebruiken maar over te gaan op iTunes giftcards. Deze zijn regelmatig afgeprijsd bij verschillende winkels in NL (denk aan kruitvat of AH). Hiermee kan er maximaal een bedrag twv je tegoed op iTunes worden afgeschreven.

Ik hoop dat je hiermee wat kunt.

Edit: hier nog wat info
http://www.iphoneclub.nl/...root-probleem-voor-apple/

[ Voor 13% gewijzigd door SquareOne op 12-05-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn post in dit topic:
50 euro kadokaart gekocht volgens Itunes

Ik heb exact hetzelfde bedrag rond dezelfde tijd; zelfde probleem.

Hoe is dit mogelijk?
Waarom is hier niet meer media-aandacht voor?