Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanschaf Gamemuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een vervangende gamemuis. Mijn Logitech G9 voelt nogal gammel aan omdat de verwisselbare cover er wiebelachtig opzit. De Logitech G9 (niet G9X) vind ik (zonder gewichtjes) bovendien ook nogal zwaar.
Zelf ben ik nu aan het kijken naar Logitech, Razer, Steelseries en Corsair. Verder weet ik eigenlijk geen goede merken.

Op dit moment ben ik geïnteresseerd in een G500. De perfecte muis voor mij zou een razer deathadder zijn met de features van een G9. Dus met onboard geheugen om profielen in om te slaan en on-the-fly dpi switch en met een ledindicatie waarop je kan zien welke hoeveelheid dpi te momenteel gebruikt en welk profiel je gebruikt.
Qua features is de G9 voor mij dus nagenoeg perfect en de Deathadder lijkt me erg comfortabel.

Ik gebruik zowel hard als softmousepads. Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor mij het beste is dus vandaar.
De muist zal worden gebruikt voor standaard pc gebruik en fps games.

Wat kunnen jullie mij aanbevelen?

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

pricewatch: CM Storm Sentinel Z3RO-G vind ik zelf erg fijn en voldoet aan je wensen.

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
Ben niet zo'n fan van CoolerMaster. Verder heeft die minder features dan de G500 dus dan vind ik de G500 aantrekkelijker.

Verwijderd

Ik gebruik zelf de Sharkoon Fireglider en alhoewel ik hem niet specifiek voor gamen heb gekocht ondersteunt deze precies de features waar jij om vraagt :
  • Onboard geheugen voor profielen
  • LED DPI Indicator
  • On the fly DPI Switch
Ik gebruik hem zelf vooral met Linux maar toen ik hem nog voor games gebruikte waren die toevoegingen erg prettig.

De prijs is ook lekker laag dus dan kun je nog een leuke muispad erbij kopen ook :9~

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 17:44
Ik heb zelf de pricewatch: Razer Lachesis Reflesh Laser , In de software kan je aanvinken dat hij op je scherm toont wat je dpi is en wat je profiel is (enkel als je van dpi of van profiel verandert) hij heeft onboard geheugen, 2*15miljoen kleuren leds en alle knoppen zijn instelbaar (links, rechts, scroll, dpi down, dpi up, back en forward aan de linker kant en back en forward aan de rechter kant. En hij koste iets van een 54€ bij alternate toen ik hem kocht.

[ Voor 15% gewijzigd door gangsta_playa op 12-05-2012 17:34 ]

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hiervoor hebben we het Gamemuizen topic topic voor

[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 12-05-2012 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Laurens Bossche
De Sharoon is inderdaad erg aantrekkelijk vanwege zijn prijs maar ik las ergens dat het wisselen tussen dpi alleen trapsgewijs omhoog kan. Lijk me nogal lastig voor mij tijdens het snipen. De muis lijkt me daarintegen wel weer lekker licht dus dat zou wel weer een pluspunt zijn.

@gangsta_playa
Maar de Lachesis heeft toch geen knoppen op de muis om de dpi te veranderen? Met andere woorden je kan het alleen instellen via de drivers?

Is er geen muis van Razer waarbij je de dpi op de muis zelf kunt wijzigen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 19:22 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

pricewatch: Corsair Vengeance M60 daarmee kun je je DPI tijdens het snipen neer beneden halen, maar het mist wel een schermpje en waarschijnlijk ook geen geheugen.

Grillmeister

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:59
Roccat Kova+ kan je DPI op 4 instellingen zetten, en dan met 2 knoppen veranderen :)

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-11 16:01

Nikeo

Jawelles

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Nikeo op 12-05-2012 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het "schermpje" vind ik eigenlijk op zich niet zo héél belangrijk. Zie het meer als een plus. Het is wel een vereiste dat ik de dpi on de muis kan veranderen (liefst zowel omhoog als omlaag wat volgens mij niet op de Sharkoon Fireglider kan).

Volgens mij kan je bij die Corsair muis trouwens wel zien hoeveel dpi je gebruikt. Tussen het "+" en "-" knopje zit volgens mij een LED display. Ik vind trouwes wel dat het knopje recht onder het scrollwieltje wat ongelukking geplaatst is. Dat zit er wel erg dicht onder. Ook ben ik een beetje sceptisch over die grote knop waar je duim zit. Ik gebruik meestal een claw-grip en soms knijp ik wel eens in me muis (geen idee waarom :P) dus misschien zou ik dan zo lijp zijn om die knop dan per ongeluk in te drukken.

@Nikeo
Ik heb al iets van een lijstje met muizen waar ik belangstelling voor heb maar het probleem is inderdaad dat je zelf dan nog maar eens moet zien of die voor jou geschikt is. Ik woon trouwens in een klein dorp waar er geen winkels zijn waar je muizen kunt uitproberen. Als het aan mij laag had ik er gewoon een aantal besteld, kijken hoe ze in de hand liggen, en de rest dan terugsturen. Probleem is echter dat er altijd wel een seal sticker op zit of anders dat het en blister verpakking is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 19:45 ]

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:58
Naar de r.a.t. serie's van cyborg zou je ook kunnen kijken.
Helemaal verstelbaar naar jouw hand en met on the fly dpi dingen, waarvan ik persoonlijk nooit meer zonder wil tijdens het gamen.

verpakkingen kun je gewoon opengemaakt terug sturen (wet koop op afstand) alhoewel de winkel daar niet blij mee zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Zou wel mooi zijn als dat waar zou zijn maar ik betwijfel het. Je mag het terugsturen (altijd minmaal 7 dagen) als je het product ongebruikt heb. Dus ik denk dat het verbreken van een seal daar niet onder valt.

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11 14:42

Soggney

Zeekomkommer

Ik ben positief verschoten van de Cyborg RAT muizen. On the fly DPI switch met led indicatie, (met een push to hold dpi knop die snipen leefbaar maakt op hoge sensitivity) instelbare profielen (switchabe op de muis met led indicatie) en qua comfort is ie zoveel keer beter dan m'n vorige razer copperhead. (De thumb-rest is echt leuk.) Maar zoals veel inputdevices is het altijd een persoonlijke keuze.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:47
RoofTurkey schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:30:
pricewatch: Corsair Vengeance M60 daarmee kun je je DPI tijdens het snipen neer beneden halen, maar het mist wel een schermpje en waarschijnlijk ook geen geheugen.
Je DPI tijdens het sniper verlagen :')

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Awsom schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:55:
[...]

Je DPI tijdens het sniper verlagen :')
:P

Waarom ook niet? Als je het daarvoor gebruiken wilt, dan is die knop jouw match ;)

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu toch sterk te twijfelen over de Corsair M60. Het heeft een aantal goede punten maar er zijn ook dingen die ik liever anders had gezien. Heeft iemand een demo model in een winkel ergens gespot? Ik zou die toch eerst willen uit proberen voordat ik hem eventueel aan zou schaffen.

Verwijderd

Als je FPS games speelt kan je beter met een LED gaan en sinds dat je een G9 hebt CM Storm Spawn is de mouse voor jouw met de beste sensor erin, maar die heeft geen CPI/DPI indicatie, eerlijk gezegd CPI/DPI aanpassen tijdens battle..... dan moet het een heel relax FPS zijn.
Beste is een van de default (zonder interpolatie) DPI's gebruiken en stick with it, je kan dan in game mouse sens. aanpassen. Als je toch voor die G500 gaat, werken die sensoren (Avago ADNS-9500) dan het best op hard pad.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:35:
Als je FPS games speelt kan je beter met een LED gaan en sinds dat je een G9 hebt CM Storm Spawn is de mouse voor jouw met de beste sensor erin, maar die heeft geen CPI/DPI indicatie, eerlijk gezegd CPI/DPI aanpassen tijdens battle..... dan moet het een heel relax FPS zijn.
Beste is een van de default (zonder interpolatie) DPI's gebruiken en stick with it, je kan dan in game mouse sens. aanpassen. Als je toch voor die G500 gaat, werken die sensoren (Avago ADNS-9500) dan het best op hard pad.
Zoals eerder gezegd ben ik geen fan van CoolerMaster. En in elke fps/fps multiplayer is er wel tijd om te switchen. Als ik loop met een sniper heb ik een andere hoeveelheid dpi als dat ik op een dak zit of iets dergelijks. Dan daarbij vind ik het vooral fijn voor voer- en vliegtuigen. En daarnaast gebruik ik het af en toe voor beeldbewerkingssoftware.
Verder is het misschien het beste voor jou maar dus niet voor mij. Ik wil de mogelijkheid hebben in-game van speed settings te veranderen in een zeer korte tijd (lees: <1s).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 00:13 ]

Verwijderd

De enige twee recente muizen zonder problemen zijn de G400 en de Death Adder.

Verwijderd

"En in elke fps/fps multiplayer is er wel tijd om te switchen"

Heb je ieder FPS game gespeeld dan?

"voor voer- en vliegtuigen"

Klopt idd.

@ Koeitje

Sinds wanneer is DA recent? :) en ik lees nog steeds dat de G400 jitter heeft met de software installed.
Storm Spawn heeft bijna hetzelfde sensor als G400 maar dan zonder jitter en prediction.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef niet elke fps te spelen om dat te kunnen bevestigen. Daarbij gaat het om mijn situatie. Ik twijfel momenteel tussen de G500 en de Corsair M60. De corsair blijft een beetje en gok wat mij betreft anderzijds heb ik ook wel eens zin om weer eens iets anders te proberen.

Verwijderd

Ze hebben beide hetzelfde sensor Avago ADNS-9500, eerlijk gezegd ik heb de G500 in mijn handen gehad en ik vind de scroll-Wheel bagger, geen feed back en duim buttons ook heel slecht, te dicht bij elkaar.

Off topic, stel je bent aan schieten met kort afstand wapen en je maakt ze allemaal af :) en op eens merk je dat je in de vizier van een sniper bent :( dan moet je ook naar je sniper grijpen het is dan toch fijn om niet te hoeven CPI te verlagen, ik hoef mijn mouse maar 3cm te shuiven voor een 360 draai en ik snipe heel heel heel vaak

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 10:53 ]

Pagina: 1