Toon posts:

Help HD drive kapot!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste tweakers,

Ben niet zo een handige harry met computers, maar heb in 2010 de best buy budgetgamesysteem gekocht.
Nu blijkt dat de Harddisk kapot is!

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2010

Dit is het systeempje, nu is mijn vraag of het mogelijk is hier een SSD in te knallen waarop ik windows en enkele spellen op kan installeren? mss 128 of 256gig. En zo ja wat voor een? dan kan ik mijn HD opsturen voor garantie en toch nog lekker door gamen met niet te vergeten het snelle laden als voordeel hehe.

Alvast bedankt! En is het lastig om op een SSD windows te installeren of is het gewoon de Windows CD erin en de rest volgt zelf met enig leesvermogen ? 8)7

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:26

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Moet willen in dat systeem. Merk ssd ligt eraan wat je budget is. Wanneer je de ssd in je systeem hangt en in de bios Sata op AHCI zet, moet het wel lukken.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Verwijderd

Topicstarter
Danny666 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:58:
Moet willen in dat systeem. Merk ssd ligt eraan wat je budget is. Wanneer je de ssd in je systeem hangt en in de bios Sata op AHCI zet, moet het wel lukken.
In de bios komen zal wel lukken maar daarna klinkt het als japans voor mij 8)7 .

Mijn budget mm ongeveer 150euro, mag ook een SSD zijn van 120gig ofzo. Als iemand een leuke SSD weet, want ik heb er de ballen verstand van, gewoon een degelijk merk vind ik prima. Maar hoor ik hierbij nog kabels te kopen of zitten die erbij? en hoe moet je zoiets aansluiten gewoon als een normale HDD?

heb al iets hulp gevonden op youtube YouTube: Windows 7 install and SSD upgrade on Cameraman's PC (NCIX Tech Tips #65)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 20:02 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 14:19

M2M

medicijnman

en als je deze vraag in het SSD aanschaf topic stelt zal je waarschijnlijk een fatsoenlijk antwoord krijgen. Tip: bekijk pricewatch, stel filter in 128 GB of 256GB en kijk wat het meest populair is.

-_-

Verwijderd

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 17:38
En breng je PC naar een computerboer als het allemaal abracadabra is :)

"Mensen die geen verstand hebben van computers, zijn net zo min dom als mensen die geen verstand hebben van vliegen in een Airbus A380. Het verschil is dat mensen die niet in een A380 kunnen vliegen, dat alleen ook niet doen." ;)

[ Voor 71% gewijzigd door _eXistenZ_ op 10-05-2012 20:13 ]

There is no replacement for displacement!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:44

Q

Au Contraire Mon Capitan!

_eXistenZ_ schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:10:
En breng je PC naar een computerboer als het allemaal abracadabra is :)

"Mensen die geen verstand hebben van computers, zijn net zo min dom als mensen die geen verstand hebben van vliegen in een Airbus A380. Het verschil is dat mensen die niet in een A380 kunnen vliegen, dat alleen ook niet doen." ;)
Precies, ga gewoon naar een computer winkel, die kunnen je prima helpen en kunnen 'm zelfs meteen inbouwen.

Ik ben tevens van mening dat topics met 'help' in de titel een permaban moeten opleveren.

[ Voor 7% gewijzigd door Q op 10-05-2012 23:21 ]

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:01:
[...]

In de bios komen zal wel lukken maar daarna klinkt het als japans voor mij 8)7 .

Mijn budget mm ongeveer 150euro, mag ook een SSD zijn van 120gig ofzo. Als iemand een leuke SSD weet, want ik heb er de ballen verstand van, gewoon een degelijk merk vind ik prima. Maar hoor ik hierbij nog kabels te kopen of zitten die erbij? en hoe moet je zoiets aansluiten gewoon als een normale HDD?

heb al iets hulp gevonden op youtube YouTube: Windows 7 install and SSD upgrade on Cameraman's PC (NCIX Tech Tips #65)
Wat Danny666 aangeeft is in de BIOS terug te vinden (verdere uitleg staat doorgaans ook in het boekje van het moederbord). Op zich maakt de instelling niet zo gek veel uit, voor je systeem is een ssd exact hetzelfde als een s-ata schijf (qua aansturing en herkenning etc.). Echter is een ssd doorgaans sneller, en dan merk je het meer als de instellingen niet optimaal staan. Let wel, als windows eenmaal geinstalleerd is, is het aanpassen van de bios settings mbt ahci niet aan te raden (het kan ervoor zorgen dat windows niet meer/goed wil starten).

Als je het systeem hebt laten bouwen door een winkel/iemand anders (en/of windows niet zelf hebt geinstalleerd) dan kan de beter computerwinkel een uitkomst zijn, maar houd er rekening mee dat zij dan vaak extra service kosten in rekening brengen.
Pagina: 1