Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Bug report?]Twee Bergens in Nederland

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:26
Beste V&A Admins,

Ik gebruik nu al een tijdje V&A naar tevredenheid. Ik heb alleen een vraag over de locatiebepaling die ingebouwd is in V&A.
Ik stel mijn locatie dus in op 'Bergen'. Dit is een plaats in Noord-Holland nabij Alkmaar, en een gehucht in Zuid-Limburg. Helaas vertaalt het V&A script deze niet naar Bergen nh, maar naar Bergen, en wordt de locatie dus foutief. Om dit probleem te omzeilen tikte ik daarom mijn postcode in (1861), maar ook deze werd naar Bergen vertaald, en dit is wederom de Limburgse variant.
Bergen nh invullen heeft ook geen zin, aangezien dit veranderd wordt naar Bergen, en dus naar de Limburgse variant.
Is het niet mogelijk om Bergen standaard op de Noord-Hollandse variant te zetten, als ik er toch een topic voor open? Het verschil in inwoners is ongeveer een factor tien. Zelf gebruik ik vaak (nh) als achtervoegsel, ik neem aan dat de Limburgers (lb) als achtervoegsel gebruiken.

Alvast bedankt.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 16:49
Dit is een plaats in Noord-Holland nabij Alkmaar, en een gehucht in Zuid-Limburg
- Ten eerste ligt Bergen niet in Zuid-Limburg, maar in Noord-Limburg

- Ten tweede heet het eigenlijk niet Bergen maar Nieuw-Bergen (de gemeente heet wel gemeente Bergen, vandaar misschien de "fout" in V&A).
Maar in de volksmond staat het inderdaad ook bekend als Bergen.

- En ten derde is het alles behalve een gehucht, met zo'n +5000 inwoners (en de gemeente zelfs ruim 13.500 inwoners) en een industriegebied van 30 ha groot met 45 bedrijven, kun je het geen gehucht noemen, maar een vrij groot dorp!

- En inderdaad wordt hier het achtervoegsel (lb) gebruikt.

Hier nog wat extra info :)

http://www.bergen.nl/inwoner/algemene-informatie_3481/

Zo dat moest ik toch even recht zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door mistervis007 op 11-05-2012 12:54 . Reden: Typo ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• fonsoy
Sorry voor de foutieve informatie ;) Bedankt voor het rechtzetten. Hoewel Bergen in Noord-Holland wel groter is, valt de grootte van de gemeente me alles mee.

Tevens een kick voor dit topic ;)

• fonsoy
Had ik deze vraag beter ergens anders kunnen plaatsen, of duurt het gewoon eventjes?

Verwijderd

Ja, dit is niet echt een V&A beheersding, maar meer voor de devvers :P

Move >> LD

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

crisp

Devver

Pixelated

Inderdaad, als ik gewoon 'Bergen' gebruik dan wordt Bergen in Limburg gekozen, echter geeft 'Bergen (NH)' of '1861' bij mij wel Bergen in Noord-Holland :)

Intentionally left blank

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Wordt bij hem niet het Bergen uit zijn profiel gepakt, net als bij [Plaats of postcode] Provincie ipv stad?? Want wat hij in zijn profiel heeft staan wordt natuurlijk standaard vertaald naar de Limburgse variant.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:35:
Wordt bij hem niet het Bergen uit zijn profiel gepakt, net als bij [Plaats of postcode] Provincie ipv stad?? Want wat hij in zijn profiel heeft staan wordt natuurlijk standaard vertaald naar de Limburgse variant.
Die wordt initieel wel als default gebruikt, maar als je het expliciet in V&A aanpast dan wordt dat (op sessie-basis) onthouden :)

Intentionally left blank

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als we dan toch aan het zeiken zijn op de plaatsen :P

Als je postcode 2914TR intikt dan krijg je "Nieuwerkerk aan de IJssel" maar dat is al heel erg lang "Nieuwerkerk aan deN IJssel" :)

• fonsoy
crisp schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:12:
Inderdaad, als ik gewoon 'Bergen' gebruik dan wordt Bergen in Limburg gekozen, echter geeft 'Bergen (NH)' of '1861' bij mij wel Bergen in Noord-Holland :)
Klopt, die krijg ik ook.

Als ik vervolgens de volgende dag, of later ergens de V&A open, dan staat er 'Bergen' ingevuld. Dat is dan de Limburgse variant. Postcodes worden altijd vertaald naar plaatsen. Dat kan ik me voorstellen, maar in mijn geval is dat dan 'Bergen'. Dat gaat de eerste keer bij het invullen goed, maar in een volgende sessie staat mijn locatie weer op de Limburgse Bergen.

Bedankt voor de feedback ;)

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 16:49
Misschien is het dan een optie om de Limburgse Bergen naar de officiële naam van het Limburgse Bergen aan te passen, die luidt:

Nieuw-Bergen

Dan is het probleem opgelost en dan wordt ook de juiste naam voor de Limburgse plaats gebruikt :)

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
mistervis007 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:29:
Misschien is het dan een optie om de Limburgse Bergen naar de officiële naam van het Limburgse Bergen aan te passen, die luidt:

Nieuw-Bergen

Dan is het probleem opgelost en dan wordt ook de juiste naam voor de Limburgse plaats gebruikt :)
Onjuist, want Bergen (lb) bestaat ook nog steeds.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb 'Bergen' nu standaard laten verwijzen naar 'Bergen (NH)', en 'Nieuwerkerk aan de IJssel' heb ik ook gefixed :)

Lijkt me daarmee opgelost :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.