Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:56
Mijn 3570K word 80/90 graden
Ik heb de koeler helemaal nagekeken niks kapot en zit goed vast op het moederbord

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plastic laagje van de cpu afgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
Haha jazeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 15:48
Op hoeveel core voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 21:05
en ook niet geheel onbelangrijk: wat voor cpu koeler gebruik je, wat voor overclock en hoe zit het met je airflow in je kast? En haal je die temperaturen idle of na een stress test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

timmie78 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 01:42:
en ook niet geheel onbelangrijk: wat voor cpu koeler gebruik je, wat voor overclock en hoe zit het met je airflow in je kast? En haal je die temperaturen idle of na een stress test?
Staat in de titel, stock koeler en stock settings

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gumbal696 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 01:45:
[...]

Staat in de titel, stock koeler en stock settings
Er staat in de titel niets over wanneer die temperaturen optreden.
Of hoe het met de airflow in de kast is.
Toevallig de fan vergeten aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 17:53
Ivy bridge chips worden gewoon enorm warm, zeker met de stock cooler. niks aan de hand als het load temperaturen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door haarbal op 10-05-2012 02:17 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 15:25

Fordox

00101010

nou daar ben ik het niet mee eens.
volgens mij is de airflow gewoon prut, plaats eens een foto van je kast met het zijpaneel los.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Volgens mij worden Ivy Bridge CPU's alleen erg warm wanneer er overclockt wordt. Dat is hier niet het geval. Met stock koeling zou die procc +- 65 graden moeten worden.

http://nl.hardware.info/r...ridge-review-temperaturen referentiemateriaal (ja hier is een EVO gebruikt, maar het verschil zal geen 15/25 graden zijn).

OP heb je de koeling goed bevestigd? Hoe is de airflow in je case? Mocht het mogelijk zijn graag wat pics van je systeem.

[ Voor 14% gewijzigd door Zarrack op 10-05-2012 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
Sorry het was best wel laat en was er best wel van geschrokken dus sorry voor de slecht uitgelegde verhaal

Dit gebeurde bij het spelletje anno 2070 op highest setting dus nog niet alles costum op maximaal stand
Het lijkt me dan ook niet dat de cpu dan 100% 4 cores belast word.
Maar als je van beeld instellingen wisselt schiet de cpu verbruik wel ineens naar de 100%
Mischien dat ik maar is een strestest moet gaan doen? iemand een goed programma?

Verder

Mijn kast heeft 4 120m fans van noiseblocker met een fancontroller voor in de kast alles op maximaale snelheid

IK ben NIKS vergeten aan te sluiten of verkeerd aangesloten alles zit zoals het zou moeten
Voordat ik de stock cpu koeler aansloot had ik nog een druppel artic 5 ertussen gedaan voor de zekerheid dus dit lijkt me ook niet verkeerd? Er zat al wel wat koelpasta op de koeler toen ik hem uit de doos haalde
mijn hoogste temp meting was 97 graden! STOCK setting!
Dit had ik gemeten met coretemp 0.97 fzo en ja idd er is een nieuwere versie uit die zal ik maar is installeren
Heeft dat programmatje het verkeerd gelezen?

Maar dit kan toch niet kloppen ?zoveel graden voor stock setting stock koeler? of meet die programma hem niet goed?
Met de maximus rog had ik hem heel even getest en kwam hij op de 80/85 graden ongeveer
IK had wel verwacht dat ivy warm werd maar zoveel op stock?

Hij zit btw op een Maximus V Gene
Gskills 8Gb@2400mhz
ati 6870 (i know)
vertex 2 120gb (i know)
corsair 750 watt (2weken oud)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dannyh schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:56:
Mischien dat ik maar is een strestest moet gaan doen? iemand een goed programma?
Prime '95, maar dat stresst alleen nog maar harder dan een game dus dat de temperaturen te hoog zijn hoef je daar niet mee te bevestigen.
Mijn kast heeft 4 120m fans van noiseblocker met een fancontroller voor in de kast alles op maximaale snelheid
Tenzij de fans tegen elkaar in draaien kan het daar niet aan liggen.
Voordat ik de stock cpu koeler aansloot had ik nog een druppel artic 5 ertussen gedaan voor de zekerheid dus dit lijkt me ook niet verkeerd?
Dat lijkt me wel verkeerd want te veel koelpasta is slechter dan te weinig, koelpasta isoleert namelijk. Tenzij je de thermal pads die er al op zaten eraf hebt gehaald, en het door die arctic 5 vervangen hebt.
Dit had ik gemeten met coretemp 0.97 fzo en ja idd er is een nieuwere versie uit die zal ik maar is installeren
Heeft dat programmatje het verkeerd gelezen?
Nieuwste versie is sowieso wel handig, anders kan je nog altijd in de BIOS kijken (al kun je de CPU niet stressen).

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 10-05-2012 09:04 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Dannyh schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:56:
Voordat ik de stock cpu koeler aansloot had ik nog een druppel artic 5 ertussen gedaan voor de zekerheid dus dit lijkt me ook niet verkeerd? Er zat al wel wat koelpasta op de koeler toen ik hem uit de doos haalde
mijn hoogste temp meting was 97 graden! STOCK setting!
Wacht even, heb je de CPU wel schoongemaakt voordat je de arctic 5 gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicgeek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11-2018
Voordat ik de stock cpu koeler aansloot had ik nog een druppel artic 5 ertussen gedaan voor de zekerheid dus dit lijkt me ook niet verkeerd?
Dit zou heel goed je probleem kunnen zijn. Te veel koelpasta werkt averechts. Koelpasta is om oneffenheden op het oppervlak van de cpu/koeler op te vullen zodat ze naadloos tegen elkaar zitten voor maximale warmtegeleiding.

Ik zou je cpu en koeler schoonmaken en enkel artic 5 ertussen. (niet te veel!) Dit zal veel qua temperaturen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
Nee had hem niet schoongemaakt
maar nieuw uit de verpakking lijkt hij me wel schoon?
Mja wat is teveel en wat is teweinig?

Want de cpu is niet volledig bedekt met koelpasta
Het is dus niet zo dat de koelpasta langs de cpu afloopt

[ Voor 14% gewijzigd door Dannyh op 10-05-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

Heb onlangs een PC in elkaar gezet met deze processor, en 80/90 graden is echt te warm hiervoor.
Bij mij werd hij met een benchmark (furmark) hooguit 60/65 graden met stock cooler en uiteraard de standaard settings.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dannyh schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:06:
Ja, maar koelpasta op een thermal pad (die al de functie van koelpasta heeft) is natuurlijk niet de bedoeling. ;) Dat is alsof je een autoband om een andere autoband heen doet, dat werkt natuurlijk averechts.
Genoeg is ófwel gewoon de thermal pads gebruiken zonder extra pasta, ofwel een erwt aan koelpasta (maar dan wel met een schone koeler zonder andere pasta of pads).
De zijkanten zijn niet zo belangrijk, als er maar een heel klein beetje pasta tussen zit is dat genoeg. Door de druk spreid het zich ook nog wel uit. Als het er aan de zijkant uitloopt, heb je te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Dannyh schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:06:
Nee had hem niet schoongemaakt

Het is dus niet zo dat de koelpasta langs de cpu afloopt
Je zei dat er al wat koelpasta op zat. Als je dan nog extra aanbrengt dan zou dat je temperaturen wel kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

Begin bij het begin in elk geval.
Haal al het koelpasta en thermalpads eraf en gooi het weg.
Doe er een erwt of een rijstkorreltje koelpasta op de processor, druk de koeler erop en klaar is kees (of Danny).

Succes.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Als ik het zo lees heb je idd de thermal pad in combinatie met koelpasta gebruikt. Dat werkt natuurlijk niet.
CPU goed schoonmaken, koelblok goed schoonmaken, klein drupje pasta op je CPU, lichtjes verdelen, koelblok monteren en klaar :)

Dat is de goede manier en moet dan ook 100% werken. Succes! B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
Ja heb dit ook nog nooit meegemaakt
Als het werkt is dit een zeer wijze les voor mij (A)

Maar dus die thermalpads is ander spul als koelpasta? dacht namelijk dat dat ook (gewoon koelpasta) was
i.m.o. zag het er het zelfde uit
En aangezien dat erzoveel ophef is geweest over de ivy cpu dacht ik dat dit weleens de eerste blunder van intel had kunnen zijn XD

maar zo te zien is dit mijn bigass blunder

Ik zal jullie raad opvolgen want zo gaat het hem niet worden

Ik laat jullie wat weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicgeek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11-2018
Dannyh schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:21:
Maar dus die thermalpads is ander spul als koelpasta? dacht namelijk dat dat ook (gewoon koelpasta) was
i.m.o. zag het er het zelfde uit
Nee hoor, dit is gewoon koelpasta.

Veel succes hier nog mee!

[ Voor 18% gewijzigd door ionicgeek op 10-05-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ionicgeek schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:25:
[...]

Nee hoor, dit is gewoon koelpasta.
De werking is idd hetzelfde, maar een "pad" is wat anders dan "pasta" ;)
Die pads zijn rommel, altijd eraf halen en zelf fatsoenlijke pasta ertussen doen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Is ongeveer hetzelfde maar is gemaakt om al in de fabriek op de heatsink te smeren, met koelpasta wordt dat een zooitje. Koelpasta geeft doorgaans iets betere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
Ja nou ik dacht eigenlijk ook van ik haal het er maar vanaf voor de montage.
maar toen keek ik naar mijn artic 5 en er zat nog maar een mini druppeltje(niet genoeg) dus had die maar laten zitten op de cpu.
dacht dat kan geen kwaat

maar heb hem net schoongemaakt en een rijstekorrel/erwt artic 5 erop gedaan want daar had ik al een nieuwe van gekocht dus fan erop en zo ff testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
heb jullie raad opgevolgd maar helaas.

met prime95 schiet hij zo weer naar de 90 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
coretemp 1.0 Rc3 geeft 96 aan
asus rog sensor recorder geeft 79 aan

best een groot verschil :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Prime95 is een stresstester, het zou kunnen dat je daar 90graden ziet met een stock koeler. Ik weet niet precies waar je de computer voor gebruikt maar met gamen bijvoorbeeld zal de temperatuur een stuk lager zijn dan met prime95.

[ Voor 43% gewijzigd door Zarrack op 10-05-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
ja maar zou hij niet gewoon volledig gestest moetten kunnen zijn STOCK MET STOCK KOELER
kijk als je m overklokt oke maar er zijn gewoon mensen bij die m overclocken en nog niet eens die temp halen
je cpu moet zon strestest toch gewoon aankunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dannyh schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:01:
ja maar zou hij niet gewoon volledig gestest moetten kunnen zijn STOCK MET STOCK KOELER
kijk als je m overklokt oke maar er zijn gewoon mensen bij die m overclocken en nog niet eens die temp halen
je cpu moet zon strestest toch gewoon aankunnen
Niet zo schreeuwen ;)

Op hoeveel RPM loopt je stock cooler ? Check dat even in de bios. Hoeveel graden is de CPU idle ?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
haha was niet schreeuwend bedoelt hoor was alleen voor de duidelijkheid
koeler loopt 2000rpm idle op 35 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
die idle temperatuur klinkt goed voor stock koeling. Ik heb wel gehoord dat de stock koeler nogal underwhelming is, maargoed dat is meer mening dan feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dannyh schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:05:
haha was niet schreeuwend bedoelt hoor was alleen voor de duidelijkheid
koeler loopt 2000rpm idle op 35 graden
Voel eens met je hand aan het koelblok op het moment dat hij naar de 90 graden gaat. Als het echt merkbaar heet is, heb je een CPU in handen die gewoon ontzettend warm wordt.

Is het koelblok lauw en kan je het gewoon aanraken dan is de verbinding tussen je koelblok en de CPU niet in orde. Te veel/te weinig pasta of verkeerde montage van je koelblok.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het kan zijn dat je de koeler er toch niet goed op hebt, of dat de boel niet goed schoon was tussen cpu en koelblok, raak het koelblok voorzichtig aan; bij een temperatuur van je koelblok hoger dan 50 graden verbrand je dan meteen je vinger. Je weet dan wel dat de processor inderdaad warm is.
Tenslotte, het kan zijn dat de temperatuur sensor niet goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Reepje schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:11:
Het kan zijn dat je de koeler er toch niet goed op hebt, of dat de boel niet goed schoon was tussen cpu en koelblok, raak het koelblok voorzichtig aan; bij een temperatuur van je koelblok hoger dan 50 graden verbrand je dan meteen je vinger. Je weet dan wel dat de processor inderdaad warm is.
Tenslotte, het kan zijn dat de temperatuur sensor niet goed is?
Het zou inderdaad ook kunnen dat de sensor niet goed is, maar eerst maar even voelen of de heatsink wel heet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
Als ik aan de zijkant voel word hij niet echt warm ofzo:S me vingers kan ik erop houden iig
kapotte sensor lijkt me wel sterk

[ Voor 16% gewijzigd door Dannyh op 10-05-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dannyh schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:16:
Als ik aan de zijkant voel word hij niet echt warm ofzo:S me vingers kan ik erop houden iig
Dan is de temperatuur van het koelblok minder dan 38 graden.

Koelblok neemt geen warmte van de cpu op: er is geen goed contact tussen cpu en koelblok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:11
Worden de nieuwe chipsets / moederborden / processoren al ondersteund door die temperatuur programma's die je gebruikt? Ik had ooit een oude versie van coretemp geïnstalleerd op mijn Sandy Brige stysteem, gaf ook 95 graden aan bij het stressen, nieuwe versie geïnstalleerd en hij gaf rond de 70 graden aan.

Dus voor de zekerheid even controleren of je de nieuwste versie heb van je informatie programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
echt vaag dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Vrij duidelijk lijkt het me juist. De verbinding tussen je koelblok en CPU is niet in orde.
Meerdere oplossingen zijn mogelijk, eerder in dit topic aangegeven.
Dannyh schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:21:
Dat er verschil tussenzit is vreemd te noemen, maar neemt niet weg dat beide temperaturen te hoog zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door kaos001 op 10-05-2012 10:22 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Het is niet vaag,
of je koeler zit er niet goed op,
of je processor wordt niet warm

Kan je niet in de bios zien wat de temperatuur is? die uitlezing is over het algemeen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
Die koeler heb ik inmiddels al 2/3 keer gemonteerd kan er echt maar op 1 manier op
in de bios geeft hij 45 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
elke keer als je de koeler er opnieuw op zet moet je het 100% schoonmaken (dus niet 99%, zeker als je verschillende komponenten heb gebruikt kan er wel eens een chemische reactie hebben plaatsgevonden en bevind zich prut op de componenten),
daarna een druppeltje koelpasta op het midden doen en in 1 keer de koeler bevestigen en flink aandrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-08 15:39
Heb je gekeken of je koeler aan de onderkant wel volledig vlak is (lijkt me sterk van niet maar toch) als dat niet zo is kan je hem aandrukken wat je wilt maar maakt die geen goed contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ep1c schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:28:
Heb je gekeken of je koeler aan de onderkant wel volledig vlak is (lijkt me sterk van niet maar toch) als dat niet zo is kan je hem aandrukken wat je wilt maar maakt die geen goed contact.
De koeler en de cpu zijn nooit vlak: dat is juist het idee van koelpasta: deze vult de oneven ruimte op zodat zich daar geen lucht bevind. Lucht is namelijk een goede isolator, terwijl de koelpasta redelijk de warmte geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
nee ik heb hem 100% zeker schoongemaakt met een droog doekje
Ik ga even de koeler bekijken.
Ik had van een maatje nog een sandybridge koeler gehad.
DIe is volgens mij precies t zelfde als dat zo is ga ik die maar is proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dannyh schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:30:
nee ik heb hem 100% zeker schoongemaakt met een droog doekje
?? droog doekje. Dat kan nooit goed zijn gegaan.

Gebruik alkohol, of terpetine. Poets intensief en hou de cpu en koelblok daarna schuin tegen het licht. Het moet dan glanzen als een spiegel. Als er iets of wat dofheid te bespeuren valt, is het niet schoon genoeg. Ook slechts 1 vezeltje van je doekje achtergelaten op de cpu of koelblok kan al flink wat roet in het eten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Een droog doekje zal niet volstaan. IK zou een beetje terpetine op dat doekje doen en dan nogmaals schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
andere koeler geprobeerd nog het zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dannyh schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:50:
andere koeler geprobeerd nog het zelfde probleem
jij gaat veel te snel.

Ik gok erop dat je niet weet waar je mee bezig bent. De boel kan nooit goed zijn schoongemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
zal t wel proberen maar denk niet dat dat gaat helpen
dat met die koelpasta verwijderen en nieuwe artic 5 werkte ook niet

al mijn oude pc's inmiddels 5 heb ik zo gemonteerd en schoon gemaakt en nog nooit een temp probleem gehad overgeclockt dus tuurlijk weet ik niet waar ik mee bezig ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04:27
Als je de koeler eraf haalt, is de pasta dan wel aardig verdeeld geraakt over de koeler/cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
ja hij is gewoon goed verdeelt
maar als ik m weer warm laat worden blijft de koeler lauw zegmaar

als hij 90+ aangeeft hou ik me vingers er nog op

[ Voor 21% gewijzigd door Dannyh op 10-05-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Misschien ligt het niet aan de koeler en de koelpasta, maar is de heatspreader van de CPU bol, is wel vaker gebeurd bij een serie (weet niet of het nou bij AMD of Intel was) en die serie viel ook zo goed als niet te koelen, omdat de heatspreader niet de chip aanraakte, en dus geen hitte opnam van de CPU.

Is natuurlijk behoorlijk slordig, maar, het kan wel.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
Dat kan inderdaad, ik zou de CPU nog een keer schoonmaken met terpetine. Mocht dit niet werken dan zou ik gaan denken aan een RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Reepje schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:42:
?? droog doekje. Dat kan nooit goed zijn gegaan.

Gebruik alkohol, of terpetine. Poets intensief en hou de cpu en koelblok daarna schuin tegen het licht. Het moet dan glanzen als een spiegel. Als er iets of wat dofheid te bespeuren valt, is het niet schoon genoeg. Ook slechts 1 vezeltje van je doekje achtergelaten op de cpu of koelblok kan al flink wat roet in het eten gooien.
Leuk dat jij je CPU glanzend wil hebben, maar 9 van de 10 keer pak ik een stuk keukenpapier en daarmee haal ik de zooi weg, zowel op het blok als de CPU en dat is ALTIJD goed gegaan in het verleden :P
Zoiets : http://flylib.com/books/3/309/1/html/2/images/bpc2_0516.jpg

Glanzende CPU is iets voor dit soort dingen :

http://i243.photobucket.com/albums/ff255/methious/Q.jpg
http://assets.overclock.n...8bb19_vbattach200890.jpeg

;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:04:
[...]

Leuk dat jij je CPU glanzend wil hebben, maar 9 van de 10 keer pak ik een stuk keukenpapier en daarmee haal ik de zooi weg, zowel op het blok als de CPU en dat is ALTIJD goed gegaan in het verleden :P
TS heeft het probleem dat de warmte van de CPU niet word doorgegeven aan het koelblok. Goed daar moet een oplossing voor komen en het meest voor de hand liggende is dat de boel niet goed schoon was.
Verder heeft hij een combinatie van thermal paste en koelpasta gebruikt, en ik weet niet of daar een vreemde chemische reaktie heeft plaatsgevonden.

Nu zijn er inderdaad wel 2 mogelijkheden: zoals boven aangegeven: de cpu heatspreader kan niet goed zijn (dan dus RMA) of de boel is niet schoon genoeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

niet schoon genoeg is echt heel moeilijk. Ik maak mijn blokken ook nooit glanzend, en ze doen het altijd prima, ook de stock koelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
ja de standaart keukenrol heeft mij idd ook nog nooit voor problemen gezorgd.

in de ivybrigdge zit toch koelpasta mischien dat intel dit niet goed heeft ingesmeerd (niet dat ik hem ga openmaken) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dannyh schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:20:
in de ivybrigdge zit toch koelpasta mischien dat intel dit niet goed heeft ingesmeerd (niet dat ik hem ga openmaken) :P
pardon?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Soort soldeer zit erin, er zou sprake zijn dat het nogal waardeloze soldeer is, dat ze daarom zo warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
zit juist geen soldeer in, maar pasta.

http://nl.hardware.info/n...-verklaard-door-koelpasta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
ja reepje dat bedoel ik dus mischien dat die pasta slecht tot geen contact maakt en is dit alsnog de eerste fail van intel XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Maar klokt de CPU zich terug als hij 90 graden wordt, op volle belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55
VasZaitsev schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:23:
Soort soldeer zit erin, er zou sprake zijn dat het nogal waardeloze soldeer is, dat ze daarom zo warm worden.
Dit artikel spreekt dat idee weer tegen: LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
nee hij blijft gewoon doorgaan

dan geloof ik toch eerder die asus maar je schrikt wel van die coretemp

hoe dan ook zijn ze beide te hoog

net gaf coretemp 105 graden aan
en asus rog 85+-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Gewoon terug naar de winkel met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Idle is ie 35??
Als je pc opnieuw opstart en HW monitor eens inlaad (zit in ieder bios) en kijk wat dan de temp is.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
ja denk dat dat de beste optie is
als ik hem opnieuw opstart en dan in bios geeft hij nu 42 graden aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is de CPU verder wel stabiel ?? Het kan zijn dat ASUS weer eens brakke sensoren heeft gebruikt en de boel verkeerd wordt uitgelezen ...

Wel jammer trouwens dat we niet "S939 style" straks die krengen gaan ontdoen van de IHS : http://www.overclock.net/...ture-measured-without-ihs :|

Zou ik wel leuk vinden !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
Op zon Rog bord mag ik tog wel verwachten dat ze goed spul gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verwacht ja maar asus blijft asus.
Wat zegt het BIOS???

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
als ik mijn ddr op 2400 zet dan geeft de cpu in de bios al 75/80 graden aan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
Ik heb laatste geprobeerd wat ik kon doen en moet zeggen nu kom ik op hele andere grades uit.

Heb er 2/3 erwtjes aan koelpasta opgedaan en een speciaal geleidend rubber achter de cpu geplaats,t met 2 sensors van mij fan controller om te kijken hoe warm hij daar word
en ik kom nu toch op hele andere metingen

prime 95 draait nu al 10 minuten

op de fancontroller 44 en 42
coretemp geeft max 82 graden aan
en asus rog max 60

Ook had ik 4launch gebelt want daar had ik hem besteld.
En van hun moest ik een screenshot maken met Everest bij de sensors op full load met prime95

Hier is de Cpu 50 max
De cores zijn 75,80,78,74

Ook had de orginele nieuwe koeler (ivy bridge) speling tussen het plastig en koelblok zelf dus dat kan zijn dat hij hem niet 100% goed aandrukte, maar aan de andere kant wel appart want met die sandybridge koeler hij ook te warm
Dus ik denk dat de koeler slecht contact maakte door teweinig koelpasta en daarom niet goed raakte.
Ook scheelt het rubber 5+- graden, toen ik daar dat speciale rubber achter plaatste scheelde het ook +-5 graden

Dit is iig al een grote vooruitgang
Wat ik nog wel raar vind zijn de verschilende grades in de programma's
want als hij 50 graden is is het goed maar bij de cores 84?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why_easy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02-2024
Zet je geheugen is terug en niet op 2400. Je geheugen controller zit nu onder hetzelfde blokje;-)

Maat van me heeft een i7 920, met een overgeclockte geheugen controller. Hij heeft ook hogere temps dan andere mensen stock.

Is het proberen waard ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanPyroman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Misschien een hele domme opmerking... maar weet je 100% zeker dat je naar graden Celsius zit te kijken en niet naar Fahrenheit? Want 80-90F is ongeveer een graadje of 30-35 Celcius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyh
geheugen staat weer op stock en weet zeker dat het celcius is :P
maarja in principe probleem opgelost maar hij word toch te warm naar mij zin dus H80 of H100 komt er snel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:38
Ik heb een Scythe Mugen 2 op een Asus P8-Z77V Pro en draai ~35c idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 15:48
Dannyh schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:47:
maarja in principe probleem opgelost maar hij word toch te warm naar mij zin dus H80 of H100 komt er snel aan :)
Denk dat ge het beter zou inruilen voor een 2500K ipv die ivy bridge. Ze klokken toch niet ver en worden heter dan SB. Als ge voor extreme clocks wilt gaan zoals 5GHz+ gaat ge veel meer performance boeken dan uit een IB. Met een IB haalde max zo'n 4.8GHz met exotische koeling.

Ben zelf heel blij dat ik niet voor de 3770K ben gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Dannyh schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:47:
Je kunt de cpu ook undervolten door Vcore op 0,9V te zetten ipv 1,1V.
Dan zou hij koeler en zuiniger moeten draaien. Goedkopere methode dan een H80/H100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:38
Dat heeft hier vrij weinig mee te maken, mijn 3570K word simpelweg nooit 80/90 graden, ook niet onder 100% load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik heb hier sinds vandaag een i5-3550 aan de praat, met als koeler een Cooler Master Hyper 212 Evo.
Na een tijdje Prime95'en kom ik, gemeten met Realtemp, op een gemiddelde core temp van zo'n 55 graden, de hoogste core temp van één enkele core was 58 geloof ik. Idle bij kamertemp doet het ding gemiddeld 33 graden. Dit met fancontrol op auto, die bij de 100% full load nog lang niet op z'n max toeren draait!

[ Voor 12% gewijzigd door ebia op 12-05-2012 21:28 ]

Pagina: 1