Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

M.v.Veelen schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:50:
Vraag: er is nogal wat te doen over het opstartscript. Ik wil toch wel graag NZBget, autosub, Sickbeard en Couchpotato automatisch laten starten na een reboot. Het liefst met een wachttijd van 1 minuut tussen de opstartcommando's. Hoe pak ik dat dan aan?
In bestand /opt/init-opt.sh, zet je een "sleep 1m" tussen de afzonderlijke commands.
Zie ook http://vincesoft.blogspot...am-at-boot-on-iomega.html

Volkomen overbodig, maar als je het per se wilt... :F
Mijn /opt/init-opt.sh zoals die er momenteel uit ziet (!! niet klakkeloos overnemen !!):
#!/bin/sh

echo "Last bootup:" > /opt/init-opt.log
date >> /opt/init-opt.log

echo "Wait one minute, so that the storage pool is mounted" >> /opt/init-opt.log
sleep 1m

echo "Adding /opt/bin and /opt/local/bin to $PATH" >> /opt/init-opt.log
PATH=/opt/bin:/opt/local/bin:$PATH

echo 262144 > /proc/sys/net/core/rmem_default
echo 262144 > /proc/sys/net/core/rmem_max

#echo "Starting transmission-daemon" >> /opt/init-opt.log
#/opt/bin/transmission-daemon -g /mnt/pools/A/A0/Media/Downloads/_config

echo "Starting SABnzbd" >> /opt/init-opt.log
/opt/bin/python2.6 /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/sabnzbd/SABnzbd.py --server 192.168.178.27:8080 --daemon

echo "Starting SickBeard" >> /opt/init-opt.log
/opt/bin/python2.6 /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/Sick-Beard/SickBeard.py --port 8081 --daemon

echo "Starting CouchPotato" >> /opt/init-opt.log
/opt/bin/python2.6 /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotatoServer/CouchPotato.py --data_dir /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/.couchpotato --daemon

echo "Starting auto-sub" >> /opt/init-opt.log
/opt/bin/python2.6 /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub/AutoSub.py -d -l

echo "I will reboot after 360 days..." >> /opt/init-opt.log
sleep 360d
reboot

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:52
hbokh schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:32:
[...]

In bestand /opt/init-opt.sh, zet je een "sleep 1m" tussen de afzonderlijke commands.
Zie ook http://vincesoft.blogspot...am-at-boot-on-iomega.html

Volkomen overbodig, maar als je het per se wilt... :F
Mijn /opt/init-opt.sh zoals die er momenteel uit ziet (!! niet klakkeloos overnemen !!):

- knip -
Ik heb die link eens gevolgd, maar dat is wel heel vaag beschreven hoor?! Er staat dat er iets moet toegevoegd worden aan een bestand, maar hoe? Vervolgens is het mij onduidelijk waar nu eigenlijk welk bestand moet komen te staan en....kortom.....te vaag beschreven om me eraan te wagen. Als iemand dit duidelijker kan verwoorden, dus zoals in de openingspost: stap voor stap, dan zou ik daar erg blij mee zijn.

Zoals ik het er bij mij uit zou kunnen laten zien zou dan worden:

#!/bin/sh

echo "Wait one minute, so that the storage pool is mounted" >> /opt/init-opt.log
sleep 1m

echo "Adding /opt/bin and /opt/local/bin to $PATH" >> /opt/init-opt.log
PATH=/opt/bin:/opt/local/bin:$PATH

sleep 1m

echo "Starting NZBgetd" >> /opt/init-opt.log
/opt/bin/nzbget -D

sleep 1m

echo "Starting SickBeard" >> /opt/init-opt.log
/opt/bin/python2.6 /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/Sick-Beard/SickBeard.py --port 9222 --daemon

sleep 1m

echo "Starting CouchPotato" >> /opt/init-opt.log
/opt/bin/python2.6 /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotatoServer/CouchPotato.py --data_dir /mnt/pools/A/A0/Media/DOwnloads/_config/couchpotato/ --daemon

sleep 1m

echo "Starting auto-sub" >> /opt/init-opt.log

echo "I will reboot after 360 days..." >> /opt/init-opt.log
sleep 360d
reboot

Ga ik eens mee aan de slag. Thanks!

[ Voor 12% gewijzigd door M.v.Veelen op 18-01-2013 21:13 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Behalve het opstartscript rest me nog 1 uitdaging: CouchPotato laten werken met NZBget.

Ik zat te denken: je kunt in CouchPotato toch aangeven dat hij de .nzb in een bepaalde (watch)directory plaatst? Dan zou NZBget de .nzb toch gewoon op moeten pakken nadat hij daar geplaatst is?

Edit:

Volgens deze link zou dat zo moeten werken. Als ik thuis ben eens naar kijken.

Edit 2:

Zonder poespas werkt het gewoon. Film kwam binnen via CouchPotato en werd door NZBget gedownload en uitgepakt.

[ Voor 34% gewijzigd door M.v.Veelen op 18-01-2013 23:10 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Opstart script werkt bij mij helemaal niet.

Bij het bewerken van dat soho xml bestand waar je die groep in moet voegen krijg ik met die default editor een xml fout. Ik heb het nu veranderd door het scipt aan te passen en gewoon nano te gebruiken.

verder alles gedaan zoals beschreven. Het script wat hier stond aangepast en ook in het goede mapje met uitvoerrechten gestopt. Gebeurt verder helemaal niets :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 19:21
Tutorial over nzbget gevolgd, alleen loop tegen probleem aan: als de download klaar is wordt hij in een map gezet, maar niet uitgepakt en naar sickbeard gestuurd.. Heb de tutorial gewoon gevolgd dus heb echt geen idee waar het aan ligt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Edwinl schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:24:
Tutorial over nzbget gevolgd, alleen loop tegen probleem aan: als de download klaar is wordt hij in een map gezet, maar niet uitgepakt en naar sickbeard gestuurd.. Heb de tutorial gewoon gevolgd dus heb echt geen idee waar het aan ligt :(
het uitpakken zou gewoon moeten werken (wat staat er in je log?). Naar sickbeard stuurt hij het echter niet omdat dit niet is opgenomen in het post processing script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:55
Is er een manier om Yenc probleemloos te upgraden naar de nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
lasharor schreef op maandag 21 januari 2013 @ 00:55:
[...]

het uitpakken zou gewoon moeten werken (wat staat er in je log?). Naar sickbeard stuurt hij het echter niet omdat dit niet is opgenomen in het post processing script.
de log van nzbget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
dit staat er in de messages van nzbget webui:
Could not start script: Exec format error

Dit werkt, hij pakt hem uit.. nu nog dat sickbeard hem weer oppakt van nzbget zodat ze bij de serie terecht komen.. heb ik iets gemist? :P

[ Voor 45% gewijzigd door Edwinl op 21-01-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
en dt werkt nu ook na veel prutsen.. haha..

Hoe zit het overigens bij jullie met streaming naar bijv. een ander apparaat? Ik heb een media speler die de nas als netwerklocatie ziet en zo kan ik de films etc. van de nas op mijn tv zien.. Echter hapert hij nogal snel. Dit is ook al als ik muziek op de nas heb staan en deze luister op mijn pc d.m.v. streaming..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen hoe ik ervoor zorg dat CouchPatato V2 , Autosub en NzbGet automatisc opstarten na een reboot. Ik moet ze namelijk iedere keer handmatig starten na een reboot. Hoe hebben jullie dat in /opt/init-opt.sh gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:25:
Wie kan mij vertellen hoe ik ervoor zorg dat CouchPatato V2 , Autosub en NzbGet automatisc opstarten na een reboot. Ik moet ze namelijk iedere keer handmatig starten na een reboot. Hoe hebben jullie dat in /opt/init-opt.sh gezet?
Het is mij ook (nog) niet gelukt. Op dit moment laat ik het maar zo omdat de NAS toch eigenlijk nooit meer uitgezet wordt. En als dat wel gebeurt, dan zijn het slechts een paar opdrachten die ik dmv. copy-paste kan geven. Het is even niet anders.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij je NAS herstart ben je dan ook al je settings kwijt van couchpotato? Ik namelijk wel, ik kan couchpotato ook niet herstarten want dan hangt ie.
M.v.Veelen schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:49:
[...]

Het is mij ook (nog) niet gelukt. Op dit moment laat ik het maar zo omdat de NAS toch eigenlijk nooit meer uitgezet wordt. En als dat wel gebeurt, dan zijn het slechts een paar opdrachten die ik dmv. copy-paste kan geven. Het is even niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 20-08 12:10
@Tumke30 en M.van.Veelen, zie hieronder, een eerdere post wat bewerkt:

Om daemons automatisch te starten, heb ik op basis van deze pagina en deze pagina dit gedaan op de ix2-dl met de meest recente firmware:

start_init_scripts.sh
Dit bestand dien je eenmalig aan te maken en kun je later naar wens eenvoudig aanpassen, uitbreiden of juist programma's verwijderen. Veel ipkg packages plaatsen een opstartscript in /opt/etc/init.d/, die scripts kun je hier makkelijk aanroepen.

nano /opt/etc/init.d/start_init_scripts.sh

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#!/bin/sh
rm /opt/init-opt.log
echo "Last bootup:" >> /opt/init-opt.log
sleep 1m
echo "Starting SSH daemon" >> /opt/init-opt.log
/opt/etc/init.d/S40sshd
echo "Starting Rsync daemon" >> /opt/init-opt.log
/opt/etc/init.d/S57rsyncd
echo "Starting transmission-daemon" >> /opt/init-opt.log
/opt/etc/init.d/S90transmissiond
echo "Starting NZBget" >> /opt/init-opt.log
/opt/etc/init.d/S91nzbget
echo "I will reboot after 999 days..." >> /opt/init-opt.log
sleep 999d
reboot

chmod +x /opt/etc/init.d/start_init_scripts.sh

sohoProcs.xml
In sohoProcs.xml staan de programma's die de ix2-dl (of andere ix-) automatisch opstarten. Dit bestand is moeilijk te bewerken, vandaar dat we start_init_scripts.sh hierboven hebben aangemaakt. We moeten er wel voor zorgen dat deze wordt aangeroepen bij het starten van de Iomega ix, dit doe je als volgt. Als je nano hebt geinstalleerd (ipkg install nano), dan kun je onderstaande copy-pasten:

mknod -m0660 /dev/loop3 b 7 3
chown root.disk /dev/loop3
mkdir /tmp/apps
mount -o loop /boot/images/apps /tmp/apps
cp /tmp/apps/usr/local/cfg/sohoProcs.xml /tmp/apps/usr/local/cfg/sohoProcs.xml.bk
nano /tmp/apps/usr/local/cfg/sohoProcs.xml

code:
1
2
3
4
5
You will see lots of <Program> Groups. We are going to add one <Program> to <Group Level=&#8221;1&#8243;>. We will add:

<Program Name="start_init_scripts.sh" Path="/opt/etc/init.d/start_init_scripts.sh">
  <SysOption Restart="-1"/>
</Program>

Al mijn opstartscripts staan in /opt/etc/init.d. In bovenstaand voorbeeld start ik nzbget, rsync, ssh en transmission.

S91nzbget
Niet alle ipkg packages of andere software die je installeert, maken een bestand aan in /opt/etc/init.d/. Hieronder een voorbeeld hoe je deze zelf maakt.

nano /opt/etc/init.d/S91nzbget

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#!/bin/sh

if [ -f /opt/var/run/nzbget.pid ] ; then
  kill `cat /opt/var/run/nzbget.pid`
else
  killall /opt/bin/nzbget
fi

rm -f /opt/var/run/nzbget.pid

umask 077

/opt/bin/nzbget -D

chmod +x /opt/etc/init.d/S91nzbget

[ Voor 28% gewijzigd door Taigu op 28-01-2013 20:04 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! nzbget start nu inderdaad vanzelf op. Nu autosub en couchpotato V2 nog. Ik heb alleen geen idee welke commando ik daarvoor erin moet zetten. Als iemand het ergens kant en klaar heeft staan....graag. Anders kloot ik nog wat aan :)
Taigu schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:37:
@Tumke30 en M.van.Veelen, zie hieronder, een eerdere post wat bewerkt:

Om daemons automatisch te starten, heb ik op basis van deze pagina en deze pagina dit gedaan op de ix2-dl met de meest recente firmware:

start_init_scripts.sh
Dit bestand dien je eenmalig aan te maken en kun je later naar wens eenvoudig aanpassen, uitbreiden of juist programma's verwijderen. Veel ipkg packages plaatsen een opstartscript in /opt/etc/init.d/, die scripts kun je hier makkelijk aanroepen.

nano /opt/etc/init.d/start_init_scripts.sh

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#!/bin/sh
rm /opt/init-opt.log
echo "Last bootup:" >> /opt/init-opt.log
sleep 1m
echo "Starting SSH daemon" >> /opt/init-opt.log
/opt/etc/init.d/S40sshd
echo "Starting Rsync daemon" >> /opt/init-opt.log
/opt/etc/init.d/S57rsyncd
echo "Starting transmission-daemon" >> /opt/init-opt.log
/opt/etc/init.d/S90transmissiond
echo "Starting NZBget" >> /opt/init-opt.log
/opt/etc/init.d/S91nzbget
echo "I will reboot after 999 days..." >> /opt/init-opt.log
sleep 999d
reboot

chmod +x /opt/etc/init.d/start_init_scripts.sh

sohoProcs.xml
In sohoProcs.xml staan de programma's die de ix2-dl (of andere ix-) automatisch opstarten. Dit bestand is moeilijk te bewerken, vandaar dat we start_init_scripts.sh hierboven hebben aangemaakt. We moeten er wel voor zorgen dat deze wordt aangeroepen bij het starten van de Iomega ix, dit doe je als volgt. Als je nano hebt geinstalleerd (ipkg install nano), dan kun je onderstaande copy-pasten:

mknod -m0660 /dev/loop3 b 7 3
chown root.disk /dev/loop3
mkdir /tmp/apps
mount -o loop /boot/images/apps /tmp/apps
cp /tmp/apps/usr/local/cfg/sohoProcs.xml /tmp/apps/usr/local/cfg/sohoProcs.xml.bk
nano /tmp/apps/usr/local/cfg/sohoProcs.xml

code:
1
2
3
4
5
You will see lots of <Program> Groups. We are going to add one <Program> to <Group Level=&#8221;1&#8243;>. We will add:

<Program Name="start_init_scripts.sh" Path="/opt/etc/init.d/start_init_scripts.sh">
</Program>

Al mijn opstartscripts staan in /opt/etc/init.d. In bovenstaand voorbeeld start ik nzbget, rsync, ssh en transmission.

S91nzbget
Niet alle ipkg packages of andere software die je installeert, maken een bestand aan in /opt/etc/init.d/. Hieronder een voorbeeld hoe je deze zelf maakt.

nano /opt/etc/init.d/S91nzbget

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#!/bin/sh

if [ -f /opt/var/run/nzbget.pid ] ; then
  kill `cat /opt/var/run/nzbget.pid`
else
  killall /opt/bin/nzbget
fi

rm -f /opt/var/run/nzbget.pid

umask 077

/opt/bin/nzbget -D

chmod +x /opt/etc/init.d/S91nzbget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Je zult vast niet de eerste zijn die een /etc/init.d script nodig hebt voor één van beide programma's (couchpotato bijvoorbeeld). Even googlen op "autosub init.d" en voorbeelden te over, zoals :

code:
1
2
3
4
#!/bin/sh 

cd /volume1/@appstore/auto-sub 
/opt/bin/python2.6 /volume1/@appstore/auto-sub/AutoSub.py -c /volume1/@appstore/auto-sub/config.properties -d -l

Je kunt ook het directe commando voor autosub of sickbeard in /opt/etc/init.d/start_init_scripts.sh zetten, al is dat iets minder mooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Taigu op 29-01-2013 14:48 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
@Tumke30: mijn settings blijven wel bewaard gelukkig.

Edit:

En toch....begrijp ik het gewoon niet hoe dit werkt. Ik ben er teveel n00b voor om dit uit te breiden naar het automatisch starten van NZBget, Sickbeard, autosub en Couchpotato. Wel jammer want het zou erg makkelijk zijn voor het geval de NAS toch een keertje moet rebooten.
Wie weet komen er nog meer tips en kan ik me eerst goed inlezen voordat ik de boel om zeep help.
Bedankt in ieder geval voor wat je hebt beschreven, in ieder geval is Tumke30 al een stuk verder :)

Edit:

Deze map heb ik bijvoorbeeld al niet: /opt/etc/init.d

In /opt/etc heb ik alleen maar: bash_completion.s, nzbget-postprocess.conf, nzbget-postprocess.sh, nzbget.conf en postprocess.conf en dus geen map init.d

Deze heb ik dan weer wel in: /etc/init.d

nano /opt/etc/init.d/start_init_scripts.s zou dan dus een map EN een bestand aanmaken?

[ Voor 135% gewijzigd door M.v.Veelen op 29-01-2013 16:06 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelRoel
  • Laatst online: 10-08 00:15
Ik heb mijn Storcenter ix4-200d verhuisd van mijn ouderlijk huis naar waar ik nu woon. Nu staat er voortaan op de display:

Ip adress:
Network unavailable

Op geen enkele wijze kan ik nog contact krijgen met de NAS. Ik heb contact opgenomen met de servicedesk maar deze geven een zeer uitgebreide procedure om te controleren of bepaalde schijven stuk zijn. Terwijl er volgens mij niks aan de hand is met de schijven.

Op internet kan ik niemand vinden met een vergelijkbaar probleem. Heeft iemand hier een idee van wat ik nog kan proberen? Of kan ik beter een andere NAS kopen en de schijven eruit halen (maar ik las dat dan de door de RAID configuratie die per RAID controller anders werkt ik dan waarschijnlijk mijn data kwijt ben, wat ik eigenlijk belachelijk vind want dat betekend dat een NAS een soort schijnveiligheid bied van je data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik zou het zo niet weten, maar ik denk dat je hiervoor beter een nieuw topic aan kunt maken. Ik zie de raakvlakken met Sickbeard en Couchpotato niet echt. Ik hoop dat je een oplossing vindt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik je scripts succeslvol heb gekopieerd en nzbget automatische startte dacht ik dat ik de rest wel zelf zou kunnnen aan de hand van je voorbeeld. Niets bleek minder waar. Wellicht kan je toelichten wat ik fout doe.

Ik heb het volgende geprobeerd om autosub automatisch op te laten starten:

1. Via nano /opt/etc/init.d/start_init_scripts.sh heb ik de volgende regel toegevoegd:

echo "autosub" >> /opt/init-opt.log
/opt/etc/init.d/autosub

2. Vervolgens heb ik via nano /opt/etc/init.d/autosub het volgende bestand "autosub" aangemaakt met de volgende commando's:

#!/bin/sh

cd /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub
/opt/bin/python2.6 AutoSub.py -d -l

(dit zijn de commando's die ik normaal gebruik om autosub handmatig op te starten) Gevolg...hij doet niets. Volgens mij zou ik het zo toch goed moeten doen. Ook jou gegeven autosubvoorbeeld werkte niet
Taigu schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:47:
Je zult vast niet de eerste zijn die een /etc/init.d script nodig hebt voor één van beide programma's (couchpotato bijvoorbeeld). Even googlen op "autosub init.d" en voorbeelden te over, zoals :

code:
1
2
3
4
#!/bin/sh 

cd /volume1/@appstore/auto-sub 
/opt/bin/python2.6 /volume1/@appstore/auto-sub/AutoSub.py -c /volume1/@appstore/auto-sub/config.properties -d -l

Je kunt ook het directe commando voor autosub of sickbeard in /opt/etc/init.d/start_init_scripts.sh zetten, al is dat iets minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Tumke30, heb jij wel die map: /opt/etc/init.d/ ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. maar als je precies uitvoert wat Taigu schrijft dan zul je zien dat jij ook dat mapje hebt.
M.v.Veelen schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:28:

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ja, ik denk alleen dat dit mapje wordt aangemaakt door wat er wordt beschreven, maar ik vraag me af of deze map op de IX2 er wel hoort te zijn.

In ieder geval bestaat deze map (bij mij) niet voor aanvang van deze uitleg. Doet de IX2 wel iets met deze map en het script dat daarin wordt aangemaakt?

[ Voor 35% gewijzigd door M.v.Veelen op 29-01-2013 22:14 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:14:

Ik heb het volgende geprobeerd om autosub automatisch op te laten starten:

1. Via nano /opt/etc/init.d/start_init_scripts.sh heb ik de volgende regel toegevoegd:

echo "autosub" >> /opt/init-opt.log
/opt/etc/init.d/autosub
Heb je onderstaande uitgevoerd om het script opstartbaar te maken?

chmod +ax /opt/etc/init.d/autosub
2. Vervolgens heb ik via nano /opt/etc/init.d/autosub het volgende bestand "autosub" aangemaakt met de volgende commando's:

#!/bin/sh

cd /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/auto-sub
/opt/bin/python2.6 AutoSub.py -d -l
Maak het simpeler door deze regel te gebruiken:

Bestand opslaan en dan testen:

ps aux | grep python
cd /opt/etc/init.d
./autosub
ps aux | grep python

Er moet in de output van het eerste en laatste commande een extra regel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
M.v.Veelen schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:28:
Als ik jou was zou ik dit even doen (copy/pasten in putty, laatste commando mag een extra enter achteraan).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
feed=http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable
ipk_name=$(wget -qO- $feed/Packages | awk '/^Filename: ipkg-opt/ {print $2}')
wget $feed/$ipk_name
tar -xOvzf $ipk_name ./data.tar.gz | tar -C / -xzvf -
mkdir -p /opt/etc/ipkg
echo "src cross http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable" >> /opt/etc/ipkg/armel-feed.conf
echo "src native http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/native/unstable" >> /opt/etc/ipkg/armel-feed.conf
ipkg update
ipkg upgrade

Standaard is de ix2 voorzien van een 'halve' optware installatie, door bovenstaande stappen wordt dit verholpen. Ben je gelijk van de foutmeldingen af die je eerder postte (//opt/ipkg/info/diffutils.postinst: line 2: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory). Als je hier geen trek in hebt, dan kun je alles ook handmatig doen (mappen en bestanden aanmaken).

[ Voor 7% gewijzigd door Taigu op 30-01-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ok, gedaan....maar die map heb ik dan nog steeds niet. Zit ik op een verkeerd spoor?!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
root@NAS:/# feed=http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable
root@NAS:/# ipk_name=$(wget -qO- $feed/Packages | awk '/^Filename: ipkg-opt/ {print $2}')
root@NAS:/# wget $feed/$ipk_name
--2013-01-30 20:38:12--  http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/ipkg-opt_0.99.163-10_arm.ipk
Resolving ipkg.nslu2-linux.org... 140.211.169.161
Connecting to ipkg.nslu2-linux.org|140.211.169.161|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 74474 (73K) [text/plain]
Saving to: `ipkg-opt_0.99.163-10_arm.ipk'

100%[===================================================================================================================>] 74,474       110K/s   in 0.7s    

2013-01-30 20:38:15 (110 KB/s) - `ipkg-opt_0.99.163-10_arm.ipk' saved [74474/74474]

root@NAS:/# tar -xOvzf $ipk_name ./data.tar.gz | tar -C / -xzvf -
./data.tar.gz
./
./opt/
./opt/bin/
./opt/bin/ipkg
./opt/bin/ipkg-opt
./opt/bin/update-alternatives
./opt/etc/
./opt/etc/ipkg.conf
./opt/lib/
./opt/lib/libipkg.so
./opt/lib/libipkg.so.0
./opt/lib/libipkg.so.0.0.0
./opt/share/
./opt/share/ipkg/
./opt/share/ipkg/intercept/
./opt/share/ipkg/intercept/depmod
./opt/share/ipkg/intercept/ldconfig
./opt/share/ipkg/intercept/update-modules
root@NAS:/# mkdir -p /opt/etc/ipkg
root@NAS:/# echo "src cross http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable" >> /opt/etc/ipkg/armel-feed.conf
root@NAS:/# echo "src native http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/native/unstable" >> /opt/etc/ipkg/armel-feed.conf
root@NAS:/# ipkg update
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/stable/Packages
Updated list of available packages in /opt/ipkg/lists/cross
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/native/unstable/Packages
Updated list of available packages in /opt/ipkg/lists/native
Successfully terminated.
root@NAS:/# ipkg upgrade
Upgrading git on root from 1.8.1-1 to 1.8.1.2-1...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/stable/git_1.8.1.2-1_arm.ipk
Upgrading git-manpages on root from 1.8.1-1 to 1.8.1.2-1...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/stable/git-manpages_1.8.1.2-1_arm.ipk
Upgrading libpar2 on root from 0.2-5 to 0.2-6...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/stable/libpar2_0.2-6_arm.ipk
Upgrading nzbget on root from 9.0-1 to 9.1-1...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/stable/nzbget_9.1-1_arm.ipk
Upgrading transmission on root from 2.73-1 to 2.76-1...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/stable/transmission_2.76-1_arm.ipk
Configuring binutils
update-alternatives: Linking //opt/bin/strings to /opt/bin/binutils-strings
Configuring bzip2
update-alternatives: Linking //opt/bin/bzip2 to /opt/bin/bzip2-bzip2
Configuring diffutils
update-alternatives: Linking //opt/bin/cmp to /opt/bin/diffutils-cmp
update-alternatives: Linking //opt/bin/diff to /opt/bin/diffutils-diff
update-alternatives: Linking //opt/bin/diff3 to /opt/bin/diffutils-diff3
update-alternatives: Linking //opt/bin/sdiff to /opt/bin/diffutils-sdiff
Configuring git
Configuring git-manpages
Configuring libpar2
Configuring ncurses
update-alternatives: Linking //opt/bin/clear to /opt/bin/ncurses-clear
Configuring nzbget
Configuring transmission
Configuring unzip
update-alternatives: Error: not linking //opt/bin/unzip to /opt/bin/unzip-unzip since //opt/bin/unzip exists and is not a link
postinst script returned status 1
ERROR: unzip.postinst returned 1
Successfully terminated.
root@NAS:/# 
root@NAS:/# cd /opt/etc/init.d/
-sh: cd: /opt/etc/init.d/: No such file or directory
root@NAS:/#

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Laatste wat ik nog kan bedenken is dit uitvoeren:

ipkg install ipkg-opt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
root@NAS:/# ipkg install ipkg-opt
Installing ipkg-opt (0.99.163-10) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/stable/ipkg-opt_0.99.163-10_arm.ipk
Configuring ipkg-opt
Configuring unzip
update-alternatives: Error: not linking //opt/bin/unzip to /opt/bin/unzip-unzip since //opt/bin/unzip exists and is not a link
postinst script returned status 1
ERROR: unzip.postinst returned 1
Successfully terminated.
root@NAS:/# cd /opt/etc
root@NAS:/opt/etc# ls
bash_completion.d  ipkg  ipkg.conf  nzbget-postprocess.conf  nzbget-postprocess.sh  nzbget.conf  postprocess.conf
root@NAS:/opt/etc#

Helaas......

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Van een ander forum:
The missing /opt/etc/init.d directory is another sign of a not successful installation.
Om te fixen zou je optware volledig moeten verwijderen of een factory reset doen. Lijkt me zonde van de reeds geinvesteerde tijd, dus over op handmatig ;)

mkdir -p /opt/etc/init.d
chmod 755 /opt/etc/init.d

nano /opt/etc/init.d/blablascript
chmod 755 /opt/etc/init.d/blablascript
chmod +ax /opt/etc/init.d/blablascript

[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 30-01-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Had ik inderdaad ook ergens gelezen. Toen nog eens geprobeerd vanaf het begin, maar dat had geen resultaat. Daarbij: alles werkt prima?!?!

Jij zegt hiermee dus eigenlijk: gewoon die map aanmaken?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is er bij mij iets fout gegaan ik denk bij het onderstaande Group Level=”1&#8243. Vervolgens heb ik mijn NAS gebricked en hem opnieuw moeten flashen met software van iomega. Iets wat goed werkte trouwens (ben alleen al mijn data nu kwijt) :( maja had nog een extra backup van foto's etc. en die fims download ik wel weer opnieuw

code:
1
2
3
4
5

</Program>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:30:
Helaas is er bij mij iets fout gegaan ik denk bij het onderstaande Group Level=”1&#8243. Vervolgens heb ik mijn NAS gebricked en hem opnieuw moeten flashen met software van iomega. Iets wat goed werkte trouwens (ben alleen al mijn data nu kwijt) :( maja had nog een extra backup van foto's etc. en die fims download ik wel weer opnieuw
Ai. De reden waarom ik het niet aandurf aan het opstartscript te beginnen. Ben er een te grote Linux noob voor. Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Tumke30, heb jij dan de firmware voor de iX2-dl ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee alleen die van de Iomega IX200-Cloud Edition
M.v.Veelen schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:30:
Tumke30, heb jij dan de firmware voor de iX2-dl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Hmmm, ok, ik dacht dat je een iX2-dl had :) In dat geval had ik zelf nog wel es een keer 'from scratch' willen beginnen met alles.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GielT
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-05 17:45
Mijn IX2 loopt al een tijdje perfect met de programma's SABNZBD, CouchPotato, en Sick Beard.

Ik kom er nu alleen achter dat CouchPotato geen enkele film meer vind. Enkele films in mijn wanted list staan al lang in de juiste kwaliteit op de piratebay.

Om dat CouchPotato aangeeft dat er ook een update available is wil ik deze graag uitvoeren. Helaas werkt het niet als ik simpelweg op de update link klik. Kan iemand me uitleggen hoe ik de update via Putty kan installeren?

En kan iemand misschien ook vertellen hoe ik een programma verwijder via Putty, ik kan dit nergens gevonden krijgen op Google.

Bij voorbaad dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou even de tutorial in het begin van dit topic volgen. Hij installeerd dan couchpotato V2. Het updaten van couchpotato v1 lukt mij ook niet.
1 advies: ik denk dat het slim is dat je couchpotato v1 eraf gooit voordat je v2 installeerd. Ik liep namelijk tegen het probleem aan dat couchpotato na een reboot zijn instellingen vergat. Ik had V1 over V2 gezet.

Helaas heb ik mijn NAS gebricked en moest ik opnieuw beginnen. Voordeel was dat ik vanaf de scratch couchpotato V2 erop zette. Nu vergeet hij zijn instellingen niet. Ik sluit daarom niet uit dat het probleem ermee te maken had doordat ik V1 overschreef met V2.

Ik weet alleen even niet zo de commando's om couchpotato 1 eraf te gooien.

succes.
GielT schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:39:
Mijn IX2 loopt al een tijdje perfect met de programma's SABNZBD, CouchPotato, en Sick Beard.

Ik kom er nu alleen achter dat CouchPotato geen enkele film meer vind. Enkele films in mijn wanted list staan al lang in de juiste kwaliteit op de piratebay.

Om dat CouchPotato aangeeft dat er ook een update available is wil ik deze graag uitvoeren. Helaas werkt het niet als ik simpelweg op de update link klik. Kan iemand me uitleggen hoe ik de update via Putty kan installeren?

En kan iemand misschien ook vertellen hoe ik een programma verwijder via Putty, ik kan dit nergens gevonden krijgen op Google.

Bij voorbaad dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders misschien een factory reset, dan begin je ook opnieuw he.
M.v.Veelen schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:28:
Hmmm, ok, ik dacht dat je een iX2-dl had :) In dat geval had ik zelf nog wel es een keer 'from scratch' willen beginnen met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:48
Zijn er hier mensen die veel gebruik maken van transmission voor het downloaden?
Ik merk dat ik de folders en bestanden die door transmission zijn aangemaakt vaak niet vanuit de share kan verwijderen. Moet dan echt inloggen via sh en met het RM commando de bestanden/mappen verwijderen.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
double post ><

[ Voor 93% gewijzigd door manmetdehamer op 31-01-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:08:
Anders misschien een factory reset, dan begin je ook opnieuw he.

[...]
Been there, done that..... Alleen haalt ie dan niet de handmatig geïnstalleerde programma's eraf. Was dat maar zo. De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is de iX2 opnieuw te flashen, maar daarvoor is nog niets te vinden.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GielT
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-05 17:45
Bedankt voor je antwoord Tumke!
Het is ook mijn idee om eerst V1 er af te gooien. Kan iemand me nog helpen aan de commando's hiervoor?
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:06:
Ik zou even de tutorial in het begin van dit topic volgen. Hij installeerd dan couchpotato V2. Het updaten van couchpotato v1 lukt mij ook niet.
1 advies: ik denk dat het slim is dat je couchpotato v1 eraf gooit voordat je v2 installeerd. Ik liep namelijk tegen het probleem aan dat couchpotato na een reboot zijn instellingen vergat. Ik had V1 over V2 gezet.

Helaas heb ik mijn NAS gebricked en moest ik opnieuw beginnen. Voordeel was dat ik vanaf de scratch couchpotato V2 erop zette. Nu vergeet hij zijn instellingen niet. Ik sluit daarom niet uit dat het probleem ermee te maken had doordat ik V1 overschreef met V2.

Ik weet alleen even niet zo de commando's om couchpotato 1 eraf te gooien.

succes.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nano /opt/etc/init.d/start_init_scripts.sh en hem wil saven dan krijg ik de melding erro writing /opt/etc/init.d/start_init_scripts.sh no such file or directory

heeft volgens mij met rechten te maken, ben daar al een keer eerder tegen aan gelopen. Normaal zou ik sudo-s doen en dan werkt het. Iemand enig idee?

Was iets te snel met posten, is al opgelost

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
  • Laatst online: 05-12-2024
manmetdehamer schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:16:
Zijn er hier mensen die veel gebruik maken van transmission voor het downloaden?
Ik merk dat ik de folders en bestanden die door transmission zijn aangemaakt vaak niet vanuit de share kan verwijderen. Moet dan echt inloggen via sh en met het RM commando de bestanden/mappen verwijderen.

Weet iemand hier een oplossing voor?
MMDH:

Je kan om dit op te lossen een transmission post-processing script maken waarin je het chmod commando geeft op je downloads map. Die voert transmission dan automatisch elke keer na een completed download uit.

bijv.
nano /mnt/pools/A/A0/Media/Downloads/_config/post.sh
zet daar in:
chmod -R 777 /mnt/pools/A/A0/Media/Downloads

en vertel transmission in settings.json dat hij dat script moet uitvoeren door het volgende in je bestaande settings.json toe te voegen

"script-torrent-done-enabled": true,
"script-torrent-done-filename": "/mnt/pools/A/A0/Media/Downloads/_config/post.sh",

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah! Ik heb na veel gepruts het voor elkaar gekregen dat alles nu automatische opstart. Mede dankzij het opstart script van theoneandonlytz welke ik heb gemodificeerd en het opstartscript van NZBGET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:30:

code:
1
2
3
4
5

</Program>
Vervelend. Excuses voor het ongemak veroorzaakt door mijn tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja kan gebeuren...
Taigu schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:05:
[...]

Vervelend. Excuses voor het ongemak veroorzaakt door mijn tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Nog even mijn sohoprocs.xml bekeken, had je hem ingevoegd op Group level 1? Ik heb heb ingevoegd onder de mozy client en voor <Group Level="2">

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<Program Disable="1" Name="mozyclient" Path="/bin/sh">
        <Args>/usr/local/mozyclient/run_mozyclient.sh</Args>
        <SysOption MaxMem="50M" Restart="-1"/>
</Program>
<Program Name="start_init_scripts.sh" Path="/opt/etc/init.d/start_init_scripts.$
</Program>
</Group>

<Group Level="2">

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
theoneandonlytz schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:06:
[...]

MMDH:

Je kan om dit op te lossen een transmission post-processing script maken waarin je het chmod commando geeft op je downloads map. Die voert transmission dan automatisch elke keer na een completed download uit.

bijv.
nano /mnt/pools/A/A0/Media/Downloads/_config/post.sh
zet daar in:
chmod -R 777 /mnt/pools/A/A0/Media/Downloads

en vertel transmission in settings.json dat hij dat script moet uitvoeren door het volgende in je bestaande settings.json toe te voegen

"script-torrent-done-enabled": true,
"script-torrent-done-filename": "/mnt/pools/A/A0/Media/Downloads/_config/post.sh",

succes!
Thanks voor de hulp, ik had nog even zitten googlen en misschien voor de mensen die opzoek zijn naar een oplossing hiervoor een eenvoudigere manier gevonden. In de settings.json staat de optie umask: als je deze op 0 zet maakt hij standaard 777 rechten aan op alles wat hij download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
manmetdehamer schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:45:
[...]
Thanks voor de hulp, ik had nog even zitten googlen en misschien voor de mensen die opzoek zijn naar een oplossing hiervoor een eenvoudigere manier gevonden. In de settings.json staat de optie umask: als je deze op 0 zet maakt hij standaard 777 rechten aan op alles wat hij download.
Dat is inderdaad makkelijker. Goed om te weten! Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
Ik vraag het gewoon nog een keer, heeft iemand al geprobeerd Logitech Media Server (Squeezecenter) te installeren?

[ Voor 8% gewijzigd door theoneandonlytz op 08-02-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 20:07
Ik heb ook nzbget geinstalleerd, omdat ik gek werd van het vastlopen van sabnzbd.

Alles werkt prima. Alleen wil ik de incoming NZB directory veranderen. De standaard ${MainDir}/nzb werkt prima.
Als ik de directory aanpas naar mijn usb stick (/mnt/pools/A/A0/QuikTransfer/USB1) dan worden de nzb's niet opgepakt. Iemand een idee waarom dit is, want met sabnzbd werkte dit altijd prima.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Ik probeer Sick Beard via de webinterface te upgraden naar de nieuwe versie, maar krijg de volgende foutmelding:

Unable to find your git executable - either delete your .git folder and run from source OR set git_path in your config.ini to enable updates.

Ik zou graag mijn git_path opgeven, maar hoe doe ik dat? Ik heb git_path = /opt/bin/git
geprobeerd, maar dat is schijnbaar niet goed.

[ Voor 11% gewijzigd door realphoenikx op 09-02-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

PATH=$PATH:/opt/bin

Voordat je Sick opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Dat doe ik tegenwoordig standaard voordat ik ook maar iets doe :). Maar dat werkte dus niet. Ik heb maar de oude folder hernoemd naar sickbeard.old, sickbeard opnieuw geïnstalleerd volgens de instructie op de eerste pagina en config.ini en sickbeard.db naar de nieuwe folder verplaatst.
En oh ja, sickbeard.old gedelete. :9.

Vandaag is er wederom een update van Sickbeard en ik begin me toch eraan te ergeren dat ik niet via de webinterface kan upgraden. Het blijft me vertellen dat het pad naar git niet correct is. Ben ik dan de enige met dit probleem? Niemand die weet hoe dit op te lossen is?

Als ik /opt/bin/git pull https://github.com/midgetspy/Sick-Beard.git doe krijg ik:

fatal: Not a git repository (or any parent up to mount point /mnt/pools/A/A0)
Stopping at filesystem boundary (GIT_DISCOVERY_ACROSS_FILESYSTEM not set).

En ja, ik ben begonnen met PATH=$PATH:/opt/bin, voor wat het waard is...

[ Voor 59% gewijzigd door realphoenikx op 12-02-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb eerlijk gezegd nog niet eerder een update gedraaid van Sickbeard. Ook niet nodig gehad eigenlijk. Hoewel het nu een beetje begint te kriebelen om te updaten, wacht ik toch nog heel eventjes af tot duidelijk is hoe dit zonder risico's uitgevoerd kan worden.

Edit: of je drukt per ongeluk op update en ziet vervolgens Sickbeard een 'shutdown' gegeven worden en weer opstarten met....een nieuwe versie....? Hij is nu geupdate zonder rare fratsen >:)

[ Voor 26% gewijzigd door M.v.Veelen op 12-02-2013 12:19 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-01-2019
Halllo iedereen,

Ten eerste vind ik het echt gaaf dat iedereen zo leuk gezamelijk werkt aan allerlei problemen!

Zelf heb ik ook een paar!!
ik ben onlangs jarig geweest en heb ik me zelf verwend met 2 keer 3tb voor mijn nas!
nou dat is pas een drama om alles over te zetten!!

ik had alleen een single 2 tb er zitten, maar de os van de ix2 staat op de HDD geinstalleerd dus als je die wilt vervangen moet je het in raid1 zetten.

Dat had ik dus gedaan 1 keer 2tb en 1 keer 3tb .. allbij in raid 1. maar om raid 1 te laten werken moesten de hdd geformat worden.
oke vervelend maar geen probleem!!
vervolgens.. heb ik er nu 2 keer 3tb in zitten maar in raid 1.

Toen ben ik weer deze tutorial gaan volgen om mijn nas weer up and running te hebben!!
Heb wel meteen de coucht v2 opgezet en de nieuwste frimeware van de ix2 geinstalleerd.

hier komt het...
Ik deed dus een leuke restart en ik dacht heheh eindelijk is alles voorbij!
idd alles was voorbij!
sinds die restart werkt mijn nas niet meer..
op mijn nas is een knipperende witte lamp te zien en een blauwe lamp die gewoon aanstaat!
ik heb zelf de hdd omgewisseld om dat ze in raid 1 staan, maar ook dat werkt niet.

Ik heb allerei reset met knopjes geprobeerd!
kom niet in putty want hij krijgt geen ip adress, en tjaa ben nu ten einde raad!
Kan ook niet 1234 ergens een image vinden zodat ik die op de hdds kan plaatsen.
een installatie file of iets?
heb een ubuntu live usb stick gemaakt en mn hdd direct aan mijn pc aangesloten.
misschien kan ik daar een paar bestanden aanpassen??

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal!
en 1000 dank als iemand de oplossing voor dit weet !!

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Met een andere (lege, desnoods de 'oude' 2Tb) HDD werkt de NAS ook niet? Het is een ix2-dl ?

De kans bestaat dat je door verkeerde handelingen een NAS bricked, maar wat ik begrijp is dat je stap voor stap hebt gevolgd wat hier wordt beschreven, en dan lijkt me die kans erg klein.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
M.v.Veelen schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:41:
Met een andere (lege, desnoods de 'oude' 2Tb) HDD werkt de NAS ook niet? Het is een ix2-dl ?

De kans bestaat dat je door verkeerde handelingen een NAS bricked, maar wat ik begrijp is dat je stap voor stap hebt gevolgd wat hier wordt beschreven, en dan lijkt me die kans erg klein.
Hallo!

De oude 2tb nas heb ik geformateerd :(!!
Hoe zou ik mijn nas kunnen unbricken?? en nee het is de versie die ik via ibood een tijdgeleden had gekocht!!
de 2tb versie.

Thnx!

[ Voor 7% gewijzigd door Siddharth1 op 13-02-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Hallo?

Met de oude bedoel ik dat als je een schone HDD erin doet, dat deze eigenlijk meteen geformatteerd zou moeten worden. Maar ik begrijp dat er dus helemaal niets gebeurt en dat je ook niet in de web interface kunt komen. Als je op je router kijkt, zie je dan wel het MAC adres van de NAS verschijnen? Misschien kun je daar zien of je wel het juiste IP adres pakt?

Ik ben alleen even hardop aan het denken he......

Oh, en zelf unbricken gaat denk ik niet lukken. Ik ben zelf ook op zoek geweest naar een firmware die je kunt gebruiken om 'm helemaal naar fabrieksinstellingen te flashen, maar voor de ix2-dl heb ik die niet kunnen vinden.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
nou het raare is, dat de os van de ix2 op de HDD geinstalleerd staat.
Dus als je een nieuwe hdd plaats moet je het koppieren van de vorige hdd?

Nee hij is gewoon niet bereikbaar
M.v.Veelen schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:20:
Hallo?

Met de oude bedoel ik dat als je een schone HDD erin doet, dat deze eigenlijk meteen geformatteerd zou moeten worden. Maar ik begrijp dat er dus helemaal niets gebeurt en dat je ook niet in de web interface kunt komen. Als je op je router kijkt, zie je dan wel het MAC adres van de NAS verschijnen? Misschien kun je daar zien of je wel het juiste IP adres pakt?

Ik ben alleen even hardop aan het denken he......

Oh, en zelf unbricken gaat denk ik niet lukken. Ik ben zelf ook op zoek geweest naar een firmware die je kunt gebruiken om 'm helemaal naar fabrieksinstellingen te flashen, maar voor de ix2-dl heb ik die niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Nee, de firmware (OS) staat niet op de HDD. Zou lekker zijn: als je 1 HDD hebt en die geeft de geest dan zou je niet meer uit de voeten kunnen met een nieuwe HDD? Nee, zo werkt het niet.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
Dus eingelijk als ik de 3tb zou formateren.
dan zijn mijn nas het automatisch moeten oppakken en de softwaren opnieuw installeren.
M.v.Veelen schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:19:
Nee, de firmware (OS) staat niet op de HDD. Zou lekker zijn: als je 1 HDD hebt en die geeft de geest dan zou je niet meer uit de voeten kunnen met een nieuwe HDD? Nee, zo werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Je hebt het steeds over software en die installeren op de HDD, maar lees nog eens wat ik schreef?

De 'software' die de NAS voorziet van de web interface e.d. staat niet op de HDD. Zonder HDD zou je de NAS al moeten kunnen starten en de web interface kunnen benaderen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
Werkt ook niet! dan gaat er een rood lampje branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Misschien heb je hier iets aan: http://blog.bruteforcetech.com/archives/329

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
Bedankt, Had die al gevonden werkt ook niet voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent trouwens niet de enige, ik heb dit probleem ook. Ik ben nog niet opzoek geweest naar een oplossing trouwens. Couchpotato kan ik ook niet updaten via de webinterface iemand daar een oplossing voor?
realphoenikx schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:20:
Ik probeer Sick Beard via de webinterface te upgraden naar de nieuwe versie, maar krijg de volgende foutmelding:

Unable to find your git executable - either delete your .git folder and run from source OR set git_path in your config.ini to enable updates.

Ik zou graag mijn git_path opgeven, maar hoe doe ik dat? Ik heb git_path = /opt/bin/git
geprobeerd, maar dat is schijnbaar niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke firmware draai je?
realphoenikx schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:58:
Dat doe ik tegenwoordig standaard voordat ik ook maar iets doe :). Maar dat werkte dus niet. Ik heb maar de oude folder hernoemd naar sickbeard.old, sickbeard opnieuw geïnstalleerd volgens de instructie op de eerste pagina en config.ini en sickbeard.db naar de nieuwe folder verplaatst.
En oh ja, sickbeard.old gedelete. :9.

Vandaag is er wederom een update van Sickbeard en ik begin me toch eraan te ergeren dat ik niet via de webinterface kan upgraden. Het blijft me vertellen dat het pad naar git niet correct is. Ben ik dan de enige met dit probleem? Niemand die weet hoe dit op te lossen is?

Als ik /opt/bin/git pull https://github.com/midgetspy/Sick-Beard.git doe krijg ik:

fatal: Not a git repository (or any parent up to mount point /mnt/pools/A/A0)
Stopping at filesystem boundary (GIT_DISCOVERY_ACROSS_FILESYSTEM not set).

En ja, ik ben begonnen met PATH=$PATH:/opt/bin, voor wat het waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben! :+
Ik draai firmware 3.2.6.17887, volgens mij de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb op mijn ix2 een andere firmware:

Version: 3.3.2.29823

Daarbij heb ik exact gevolgd wat er staat beschreven om het te installeren en kan ik via de web interface gewoon updaten.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Ik heb de StorCenter ix4-200d Cloud Edition en de instructies (2x) tot de letter gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ah, ok. Dat verklaart het verschil in FW versie. Alleen dan weet ik niet wat er dan zo heel anders is aan de installatie. Hoop dat andere ix4-200d gebruikers je op de rit kunnen helpen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 20:41
Ben op zoek naar een nieuwe nas en had het idee om een Synology 213+ te kopen.

nu kwam ik de storcenter px2-300d tegen een betaalbare Atom nas!

Maar vroeg me af of hier ook sabnzbd sickbeard etc op werkend te krijgen is?

iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Windows erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Misschien een domme vraag, maar als SabNZBd om de zoveel seconden in een map nakijkt of er een NZB aanwezig is om te downloaden, dan zal de harde schijf dus nooit een spin-down doen?
De schijf blijft dus altijd draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
Zoals ik hiervoor mijn probleem vertelde, ben ik er ongeveer achter gekomen wat er aan de hand is.
als het blauwe lampje brand en de witte knippert dan is de nas of aan het aangaan of uit gaan.
Maar bij mij blijft hij daar in hangen.

Hij is niet bereikbaar bij ip want die krijgt hij niet. en putty werkt dan ook niet.
Ik heb een ubuntu live cd gemaakt en mijn hdd aangesloten aan mijn pc .. is er een manier om dit alles ongedaan te maken. Dus de scripts wat ik heb uitgevoerd wat in deze forum beschreven is te delete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
D3LTA schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:34:
...nu kwam ik de storcenter px2-300d tegen een betaalbare Atom nas!
Maar vroeg me af of hier ook sabnzbd sickbeard etc op werkend te krijgen is?
iemand hier ervaring mee?
Deze tutorial werkt in ieder geval niet op de Atom gebaseerde units van Iomega. Dit komt doordat we nog geen geschikt IPKG repository hebben gevonden voor de x86_64 architectuur die Iomega gebruikt in de px2/px4/px6. Maar een echte linux wizzkid moet het makkelijk kunnen denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door theoneandonlytz op 18-02-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
cornfed99111 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:46:
Misschien een domme vraag, maar als SabNZBd om de zoveel seconden in een map nakijkt of er een NZB aanwezig is om te downloaden, dan zal de harde schijf dus nooit een spin-down doen?
De schijf blijft dus altijd draaien?
Dat klopt. Je kunt de timing wel veranderen in SABnzbd zodat hij minder vaak in de watch dir kijkt (watche folder scan speed).
Probleem blijft dan nog Sickbeard, die meen ik elke 10 min. de download map scant, timing hiervan is helaas (voor zover ik weet) nog niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
Siddharth1 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:14:
.. is er een manier om dit alles ongedaan te maken. Dus de scripts wat ik heb uitgevoerd wat in deze forum beschreven is te delete?
sidd - er bestaat een programma waarmee je de unit kan recoveren naar default met een usb stick. Iomega kan deze leveren. Ook voor de "nieuwe" ix2. Dus neem contact op met Iomega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
Thanks!
Had ze al gebeld ze zouden mij terug bellen ivm drukte.. nooit inmiddels 3 dagen voorbij nog steeds niet gebeld.

Probeer het zelf nu ook met een usb stick maar weet de procedure niet hoe of wat je moet drukken.
theoneandonlytz schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:00:
[...]

sidd - er bestaat een programma waarmee je de unit kan recoveren naar default met een usb stick. Iomega kan deze leveren. Ook voor de "nieuwe" ix2. Dus neem contact op met Iomega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
Mijn server is gecrasht na dat ik deze tutorial had gevolged enige verschil wat er was is dat ik de nieuwe frimeware erop heb geinstalleerd.
Zou dat wat moeten uitmaken?

Ik heb uiteindelijk via de ftp van iomega een installer gehad wat ik dan op een usb stick moest installeren mijn server aan de praat gekregen.

Ik ben nu van plan om deze tutorial weer te volgen maar ik heb nu overall wel stukjes gevonden hoe je NZBget kan installeren. Ik heb teveel problemen gehad met sabnzb dat hij gewoon te vaak vast liep.
Kan iemand mij precies vertellen wat ik precies moet doen om NZBget te installeren en configureren?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
theoneandonlytz schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:57:
[...]
Dat klopt. Je kunt de timing wel veranderen in SABnzbd zodat hij minder vaak in de watch dir kijkt (watche folder scan speed).
Probleem blijft dan nog Sickbeard, die meen ik elke 10 min. de download map scant, timing hiervan is helaas (voor zover ik weet) nog niet aan te passen.
Dan zet ik dat uit. Ik heb geen zuinige NAS gekocht om een schijf 24 uur aan het draaien te houden.
Je kan dan beter de NZB's aanbieden via de API interface van SabNZBd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Siddharth1 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:09:
Mijn server is gecrasht na dat ik deze tutorial had gevolged enige verschil wat er was is dat ik de nieuwe frimeware erop heb geinstalleerd.
Zou dat wat moeten uitmaken?

Ik heb uiteindelijk via de ftp van iomega een installer gehad wat ik dan op een usb stick moest installeren mijn server aan de praat gekregen.

Ik ben nu van plan om deze tutorial weer te volgen maar ik heb nu overall wel stukjes gevonden hoe je NZBget kan installeren. Ik heb teveel problemen gehad met sabnzb dat hij gewoon te vaak vast liep.
Kan iemand mij precies vertellen wat ik precies moet doen om NZBget te installeren en configureren?

Bedankt alvast!
Die installer waar je het over hebt, is dat om de ix2-dl he-le-maal opnieuw te kunnen flashen (waarmee ik dus bedoel dat het OS from scratch er weer op gezet wordt en alle aanpassingen die we hier maken teniet worden gedaan)? Kun je de link geven waar ik dat zou kunnen vinden (voor het geval dat.....) of kun je het ergens beschikbaar stellen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
Het is een installer wat vrij gegeven word door iomega.
Ik mag het niet door geven aan iemand.
Dus als ik jullie was iedereen doe garantie heeft gewoon die installer aan iomega vragen voor het geval je garantie verloopt.
M.v.Veelen schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:35:
[...]

Die installer waar je het over hebt, is dat om de ix2-dl he-le-maal opnieuw te kunnen flashen (waarmee ik dus bedoel dat het OS from scratch er weer op gezet wordt en alle aanpassingen die we hier maken teniet worden gedaan)? Kun je de link geven waar ik dat zou kunnen vinden (voor het geval dat.....) of kun je het ergens beschikbaar stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Braverd... :P

Als het een universele tool is, dan zie ik het probleem niet. Maar goed, dan niet.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
Braverd of niet :P
het kost je zelf 5 min om iomega te mailen om de tool in handen te krijgen.
Je moet wel een voorwaarde accpeteren dat je de tool niet openbaar maak
M.v.Veelen schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:18:
Braverd... :P

Als het een universele tool is, dan zie ik het probleem niet. Maar goed, dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Die tool zal vermoedelijk gebruik maken van een of ander geheime toegang of feature van de NAS.
Daarom is het zo geheim... >:)

Is er geen app beschikbaar om visueel de SMART gegevens zichtbaar te maken.
Ik moet nu via PUTTY die gegevens zichtbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
We mogen er eigenlijk al niet eens over praten hier....sssst....

Maarreh, SMART? Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdsgebonden?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Check ... ssst ... O-)

Anyway.
Wikipedia: S.M.A.R.T..

[ Voor 19% gewijzigd door cornfed99111 op 20-02-2013 15:52 ]

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Siddharth1 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:09:

Kun je aangeven hoe deze tool werkt?

• M.v.Veelen
Het is nog een hele tour om deze tool te krijgen. Ticket loopt, maar is nu geescaleerd naar de supervisor. Oh well.....

Even iets anders:

Op m'n NAS draait alles verder wel zoals het zou moeten, maar er zijn een paar dingen die me bezighouden. Alle downloads komen bij mij in de map 'Media' terecht. In de map 'Media' heb ik weer een map 'Downloads' en daarin staan mappen zoals '_config', '_incomplete', '_watch', 'dst', 'nzb', 'tmp', 'queue', maar ook allemaal mappen van series en films die worden gedownload en al zijn gedownload. Deze map 'Downloads' wordt dus steeds voller.

- Kunnen deze mappen zonder meer worden verwijderd, of heeft bijv. Sickbeard ze nog ergens voor nodig?
- Ik heb geen rechten om ze te verwijderen en moet dat mbv. SSH doen. Kan dit anders ingesteld worden?
- Is er een instelling waardoor deze mappen automatisch worden verwijderd als de download klaar is?

En dan een klein dingetje: er wordt in de map 'Media' ook een bestand 'nzbget.log' aangemaakt. Waar stel ik in dat die in de map 'Media/Downloads' terecht komt? ipv 'DestDir' heb ik hier nu 'MainDir' ingesteld.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugohugohugo
  • Laatst online: 29-08 13:38
NZBGet werkt inderdaad ondertussen super bij mij, dank hiervoor.

@m.v.veelden, ben ook benieuwd wat je van die mappen kan weggooien.

Mijn TV Show gooit die mooi naar mijn TV map, sick beard zorgt hiervoor.
Graag zou ik als ik de categorie movie gebruik het ook van dst/movie verplaatsen naar Movies is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie soms ook dat de postprocessing via nzbget niet perfect werkt? Af en toe blijft er een lege map van een tvshow achter in mijn tvshows map. Of soms pakt hij de hele show niet uit, is al een paar keer gebeurd bij game of trones. Met sabnzb had ik daar geen last van.
M.v.Veelen schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:47:
Het is nog een hele tour om deze tool te krijgen. Ticket loopt, maar is nu geescaleerd naar de supervisor. Oh well.....

Even iets anders:

Op m'n NAS draait alles verder wel zoals het zou moeten, maar er zijn een paar dingen die me bezighouden. Alle downloads komen bij mij in de map 'Media' terecht. In de map 'Media' heb ik weer een map 'Downloads' en daarin staan mappen zoals '_config', '_incomplete', '_watch', 'dst', 'nzb', 'tmp', 'queue', maar ook allemaal mappen van series en films die worden gedownload en al zijn gedownload. Deze map 'Downloads' wordt dus steeds voller.

- Kunnen deze mappen zonder meer worden verwijderd, of heeft bijv. Sickbeard ze nog ergens voor nodig?
- Ik heb geen rechten om ze te verwijderen en moet dat mbv. SSH doen. Kan dit anders ingesteld worden?
- Is er een instelling waardoor deze mappen automatisch worden verwijderd als de download klaar is?

En dan een klein dingetje: er wordt in de map 'Media' ook een bestand 'nzbget.log' aangemaakt. Waar stel ik in dat die in de map 'Media/Downloads' terecht komt? ipv 'DestDir' heb ik hier nu 'MainDir' ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karp_p
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-08-2020
Hé, even off topic---- Heeft iemand van jullie al crashplan aan de praat gekregen op de iomega IX2-ds. Slaag er maar niet in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
M.v.Veelen schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:47:

hugohugohugo schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:41:

@m.v.veelden, ben ook benieuwd wat je van die mappen kan weggooien.
Iemand die licht in de duisternis kan brengen? Durf het zelf niet aan om lukraak mappen te gaan deleten eigenlijk.....

[ Voor 41% gewijzigd door M.v.Veelen op 24-02-2013 21:49 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
M.v.Veelen schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:49:
[...]
Iemand die licht in de duisternis kan brengen? Durf het zelf niet aan om lukraak mappen te gaan deleten eigenlijk.....
Ik zou je graag helpen maar ik heb geen idee welke mappen NZBget precies nodig heeft. (ik gebruik SABnzbd)
Het lijkt me dat je de mediabestanden die in de downloadmap zijn "achtergebleven" gewoon kan deleten. Dit kan soms inderdaad alleen via SSH omdat de bestanden niet de juiste rechten hebben gekregen van de download client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
De mappen die er staan die door Sickbeard worden gebruikt kan ik maar beter laten staan heb ik gemerkt. De mappen met de namen '_config', '_incomplete', '_watch', 'dst', 'nzb', 'tmp', 'queue' idem dito.

Voor de eerstgenoemde mappen is het misschien handig om een aparte map aan te maken in de map 'Downloads' en die daarin te zetten en dit als default in te stellen in Sickbeard.

Edit:

Zo gezegd, zo gedaan.

Ik heb in de map media/Downloads een extra map 'Series' aangemaakt. Alle series verwijderd en opnieuw toegevoegd IN deze map media/Downloads/Series

Nu is de map media 'clean' en de map Downloads ook (relatief) 'clean'. Dat hier nu mappen in (blijven) staan vind ik geen probleem.

[ Voor 29% gewijzigd door M.v.Veelen op 26-02-2013 08:12 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siddharth1
Kan iemand mij uitleggen wat dit precies betekend?

Tue Feb 26 2013 10:28:35 Web-Server: 400 Bad Request, Resource: //xmlr
Tue Feb 26 2013 10:19:20 Web-Server: 404 Not Found, Resource: /favicon.ico
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste