Ik kom er met Putty ook niet op, en ik heb al meerdere keren een harde boot gedaan, daarna gaat het even goed, en dan na verloop van tijd lijkt hij weer vast te lopen.
Helaas ook helpt ook niet.theoneandonlytz schreef op maandag 10 september 2012 @ 21:42:
[...]
Alfie
Die melding is niet het probleem! Die krijg ik ook wel eens en daar hoef je je niet druk over te maken.
Ik vermoed dat je path niet goed staat voor het starten van de apps dus doe eerst eens
PATH=$PATH:/opt/bin
En dan pas de apps starten. Hoor graag of het gelukt is.
bij elke "ipkg install" krijg ik dezelfde melding dat de directory /opt/bin/update-alternatives niet bestaat, en dat klopt, want die bestaat niet.
dus het commando ipkg install python26 geeft een hele berg meldingen, wat neer komt op het niet bestaan van de directory /opt/bin/update-alternatives.
Hier even de volledige uitvoer van het commando ipkg install python26
root@ix2:/# ipkg install python26
Package python26 (2.6.8-1) installed in root is up to date.
Configuring binutils
//opt/ipkg/info/binutils.postinst: line 2: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
postinst script returned status 127
ERROR: binutils.postinst returned 127
Configuring bzip2
//opt/ipkg/info/bzip2.postinst: line 2: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
ERROR: bzip2.postinst returned 127
Configuring diffutils
//opt/ipkg/info/diffutils.postinst: line 2: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
//opt/ipkg/info/diffutils.postinst: line 3: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
//opt/ipkg/info/diffutils.postinst: line 4: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
//opt/ipkg/info/diffutils.postinst: line 5: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
ERROR: diffutils.postinst returned 127
Configuring ncurses
//opt/ipkg/info/ncurses.postinst: line 2: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
ERROR: ncurses.postinst returned 127
Configuring unzip
//opt/ipkg/info/unzip.postinst: line 2: /opt/bin/update-alternatives: No such file or directory
ERROR: unzip.postinst returned 127
Nothing to be done
Successfully terminated.
root@ix2:/#
ik heb gezien dat de file /opt/bin/update-alternatives niet op deze plek staat maar op /usr/bin/update-alternatives, ook zie ik dat als ik een ln heb gemaakt naar deze lokatie dat de install probeert te schrijven in
/usr/lib/ipkg maar dat is een read only file system
mkdir: cannot create directory `/usr/lib/ipkg': Read-only file system
[ Voor 57% gewijzigd door alfie09 op 11-09-2012 08:21 ]
Alfie, Die meldingen zijn niet het probleem. Die zijn "normaal". Wat werkt er precies niet als je het path opgeeft en daarna in hetzelfde ssh venster SABnzbd start zoals beschreven?
sabnzb start wel, maar krijg de melding dat par2 niet geinstalleerd is, en als ik iets download is kan het ook niet uitgepakt worden omdat hij zip en rar niet kan vinden, die bij de installatie ook dezelfde foutmeldingen geventheoneandonlytz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 08:43:
Alfie, Die meldingen zijn niet het probleem. Die zijn "normaal". Wat werkt er precies niet als je het path opgeeft en daarna in hetzelfde ssh venster SABnzbd start zoals beschreven?
Staan par2cmdline, unrar, unzip wel in /opt/bin/ ?alfie09 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:08:
[...]
sabnzb start wel, maar krijg de melding dat par2 niet geinstalleerd is, en als ik iets download is kan het ook niet uitgepakt worden omdat hij zip en rar niet kan vinden, die bij de installatie ook dezelfde foutmeldingen geven
Heb je al iets aangepast in het boot script zoals beschreven in mijn handleiding?VAnTurenhout schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:22:
Ik kom er met Putty ook niet op, en ik heb al meerdere keren een harde boot gedaan, daarna gaat het even goed, en dan na verloop van tijd lijkt hij weer vast te lopen.
Ja, ik heb de hele handleiding gevolgd.
par2cmdline niet, maar wel par2 en unzip en unrartheoneandonlytz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:43:
[...]
Staan par2cmdline, unrar, unzip wel in /opt/bin/ ?
Ik zou ie aanraden, als het lukt, de entry in het boot script even te verwijderen. Kijk even of de nas zonder de extre apps wel stabiel loopt.VAnTurenhout schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:48:
Ja, ik heb de hele handleiding gevolgd.
Ik raad altijd aan niet direct de hele handleiding te volgen maar eerst een paar keer handmatig de apps te starten/testen op de voorgrond voordat je de apps meeneemt tijdens boot.
Dat klopt, hij heet ook par2, niet par2cmdline.alfie09 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:50:
[...]
par2cmdline niet, maar wel par2 en unzip en unrar
Ik kan me niet anders indenken dan dat je het path niet opgeeft voordat je de apps start. Probeer het nog eens. DM me anders even het volledige log van je ssh sessie, van begin tot melding dat par2 e.d. Niet worden gevonden.(sabnzbd dus niet starten als daemon)
snap geloof ik niet helemaal wat je bedoeld met sabnzbd niet als deamon starten, en waar kan ik de ssh log vinden?theoneandonlytz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:57:
[...]
Dat klopt, hij heet ook par2, niet par2cmdline.
Ik kan me niet anders indenken dan dat je het path niet opgeeft voordat je de apps start. Probeer het nog eens. DM me anders even het volledige log van je ssh sessie, van begin tot melding dat par2 e.d. Niet worden gevonden.(sabnzbd dus niet starten als daemon)
In Putty kan je een logfile instellen. Kijk maar eens in de opties.alfie09 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:06:
[...]
snap geloof ik niet helemaal wat je bedoeld met sabnzbd niet als deamon starten, en waar kan ik de ssh log vinden?
En
--daemon weglaten bij opstarten van SABnzbd, dan zie je alle interacties van SABnzbd in je ssh venster.
Verder wil ik je vragen zelf ook een beetje te zoeken in plaats van alles direct te vragen. Het daemon verhaal staat bijvoorbeeld gewoon in de handleiding bovenaan dit topic.
@TheOneAndOnlyTZ: Ik wil je even bedanken voor je snelle hulp.
Ik heb besloten het apparaat terug te sturen nu het nog kan. Ik heb er geen fijn gevoel bij dat hij zich zo gedraagt, en ik kan niet de vinger op de zere plek leggen nu. Mijn probleem wordt op het Iomega Support forum ook meerdere keren besproken door verschillende mensen, en ook dat maakt mijn gevoel dat ik een apparaat heb gekocht wat niet voldoet alleen maar sterker.
Misschien zit ik ernaast, maar dan is het helaas maar zo. Ik denk dat ik maar een paar tientjes extra spendeer en dan voor de QNap/Synology ga, al sluit ik daarme niet uit dat ik tegen soortgelijke problemen loop.
Mensen kunnen een voorbeeld nemen aan de inzet die jij toont overigens, top.
Ik heb besloten het apparaat terug te sturen nu het nog kan. Ik heb er geen fijn gevoel bij dat hij zich zo gedraagt, en ik kan niet de vinger op de zere plek leggen nu. Mijn probleem wordt op het Iomega Support forum ook meerdere keren besproken door verschillende mensen, en ook dat maakt mijn gevoel dat ik een apparaat heb gekocht wat niet voldoet alleen maar sterker.
Misschien zit ik ernaast, maar dan is het helaas maar zo. Ik denk dat ik maar een paar tientjes extra spendeer en dan voor de QNap/Synology ga, al sluit ik daarme niet uit dat ik tegen soortgelijke problemen loop.
Het lijkt nu inderdaad te werken, dacht dat ik linux een beetje begon te snappentheoneandonlytz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:15:
[...]
In Putty kan je een logfile instellen. Kijk maar eens in de opties.
En
--daemon weglaten bij opstarten van SABnzbd, dan zie je alle interacties van SABnzbd in je ssh venster.
Verder wil ik je vragen zelf ook een beetje te zoeken in plaats van alles direct te vragen. Het daemon verhaal staat bijvoorbeeld gewoon in de handleiding bovenaan dit topic.
maar helaas wordt elke keer weer op een dwaalspoor gezet.
ieder geval toch bedankt voor het geduld.
toch nog wel een vraagje, als ik probeer om mlocate te installeren lukt dat ook niet met ipkg install mlocate.
moet dat op een andere manier?
Ik heb geloof ik nu iets doms gedaan, alles leek te werken en dacht nu om het opstartscript te maken. hierna een reboot, en hij komt niet meer op, het powerlampje blijft knipperen. iemand enig idee, hoe ik weer naar de default kan gaan?
[ Voor 12% gewijzigd door alfie09 op 11-09-2012 14:28 ]
Dank je,VAnTurenhout schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:28:
@TheOneAndOnlyTZ: Ik wil je even bedanken voor je snelle hulp.
Ik heb besloten het apparaat terug te sturen nu het nog kan. ....
Niet te snel opgeven, als je het startup script verkeerd edit kan het dergelijk gedrag opleveren. Daar kan de NAS dan natuurlijk niks aan doen. Als je sohoprocs.xml gewoon even terugzet naar standaard, weet je of de nas zelf niet goed is of dat je zelf iets verkeerd hebt gedaan
Met SSH erin en init-opt.sh leeg maken.alfie09 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:36:
[...]
Het lijkt nu inderdaad te werken, dacht dat ik linux een beetje begon te snappen![]()
maar helaas wordt elke keer weer op een dwaalspoor gezet.
ieder geval toch bedankt voor het geduld.
toch nog wel een vraagje, als ik probeer om mlocate te installeren lukt dat ook niet met ipkg install mlocate.
moet dat op een andere manier?
Ik heb geloof ik nu iets doms gedaan, alles leek te werken en dacht nu om het opstartscript te maken. hierna een reboot, en hij komt niet meer op, het powerlampje blijft knipperen. iemand enig idee, hoe ik weer naar de default kan gaan?
Als je er niet meer in komt met SSH heb je iets grondig verknald...
Edit: Wat betreft mlocate. Ik heb daar geen ervaring mee maar ipkg install mlocate maakt /opt/bin/locate aan, command line options zie je als je /opt/bin/locate --help intikt. Wat bedoel je precies met "lukt ook niet"?
[ Voor 12% gewijzigd door theoneandonlytz op 11-09-2012 21:11 ]
Ik kom er inderdaad niet meer met SSH in, ook de iomega storage manager ziet hem als currently unavailable.theoneandonlytz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:50:
[...]
Met SSH erin en init-opt.sh leeg maken.
Als je er niet meer in komt met SSH heb je iets grondig verknald...
Edit: Wat betreft mlocate. Ik heb daar geen ervaring mee maar ipkg install mlocate maakt /opt/bin/locate aan, command line options zie je als je /opt/bin/locate --help intikt. Wat bedoel je precies met "lukt ook niet"?
de nas reageerd alleen nog maar op een ping, en verder nergens op.
Nee, ik wil het ook niet te snel opgeven, maar als ik nog wat dagen doorklooi, dan kan ik het apparaat niet meer als DOA terugsturen, en wordt het een garantieverhaal, en daar zit ik niet op te wachten.theoneandonlytz schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:46:
[...]
Dank je,
Niet te snel opgeven, als je het startup script verkeerd edit kan het dergelijk gedrag opleveren. Daar kan de NAS dan natuurlijk niks aan doen. Als je sohoprocs.xml gewoon even terugzet naar standaard, weet je of de nas zelf niet goed is of dat je zelf iets verkeerd hebt gedaan
Twee dingen die me nog wel opvielen:
- Ik startte de Factory Reset, en kwam er achter dat deze ook fijn de aangesloten externe schijf begint te cleanen.......althans, ik kon deze niet meer lezen op mijn pc, en na een scan en fix was ik de helft van mijn data kwijt op deze schijf.
- Omdat deze factory reset na 6 uur draaien nog steeds op 0% stond, heb ik de NAS uitgezet en opnieuw opgestart. Er bleek niets gebeurd te zijn, en ik kon gelukkig de verloren gegane data alsnog veilig stellen. Maar daarna de factory reset nogmaals gestart en nu eerst de snelle versie, Die liep goed en alles was leeg, maar zekerheid voor alles ook de uitgebreide wipe gestart. Die stond gisteravond voor ik naar bed ging op 61% en vanochtend (06:15) op 61,11 % Nu (09:10) staat deze al wel op 71%. Schiet allemaal lekker op.
@ vanturenhout
Dat van die externe schijf is wel curieus ja..
Secure erase duurt altijd lang, elk bitje wordt meerdere keren overschreven.
Dat van die externe schijf is wel curieus ja..
Secure erase duurt altijd lang, elk bitje wordt meerdere keren overschreven.
[ Voor 80% gewijzigd door theoneandonlytz op 12-09-2012 09:29 . Reden: Lange quote weggehaald ]
Probeer eens de reset knop 30 sec. in te drukken op de achterkant. Dan gaat ie hopelijk opnieuw starten.alfie09 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 06:16:
[...]
Ik kom er inderdaad niet meer met SSH in, ook de iomega storage manager ziet hem als currently unavailable.
de nas reageerd alleen nog maar op een ping, en verder nergens op.
Verder weet ik het ook niet, dit gebeurt in ieder geval niet zomaar..
Ik heb de disk eruit gehaald an aan een linux systeem gehangen maar die kan niets van de disk maken, ziet wel 3 partities maar unknown, zo ik denk dat de schijf corrupt is. heb net met iomega een live chat gehad, maar zij hebben nog geen downloadable image voor de ix2 dus helaas pindakaas pffff.
is er hier iemand die nog een maagdelijk systeem heeft waar een image van getrokken kan worden?
is er hier iemand die nog een maagdelijk systeem heeft waar een image van getrokken kan worden?
deze link verwijst naar de ix2-200, heb net met iomega aan de chat gezeten, en voor de ix2 hebben ze helaas nog niet zoiets .
alfie, ik lijk op dit moment ook een soortgelijk issue te hebben met mijn ix2. Iomega Storage Manager geeft aan 'device is currently unavailable'. Na het afhalen van de stroom en weer aanzetten, lijkt deze het weer te doen, tot dat ik een paar uur later (bijvoorbeeld) merk dat de ix2 niet meer te benaderen is.
Heb ook Iomega hierover gemailed..
Heb ook Iomega hierover gemailed..
ik heb inmiddels een nieuwe ix2 gekregen van iomega, ik wil nu voor ik weer iets onderneem een soort disk dump te maken van het systeem, maar begrijp dat als ik dat met dd doe, dat ik dan een andere 2 tb schijf nodig heb. ik heb met ghost een image getrokken van de schijf maar vertrouw dat niet omdat het image maar 6 kb groot is. kan iemand mij uitleggen hoe ik een kopie van de schijf kan maken zodat ik altijd weer terug kan.
b.v.d.
Alfred
b.v.d.
Alfred
Wel toevallig dat er zo al drie mensen zijn met dezelfde problemen....allemaal met de ibood actie meegedaan?
Niet noodzakelijkerwijs. De schijf is hoofdzakelijk leeg, dus de inhoud is prima comprimeerbaar. Je kunt het zo doen:alfie09 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:56:
maar begrijp dat als ik dat met dd doe, dat ik dan een andere 2 tb schijf nodig heb.
code:
Terugzetten doe je dan met1
| dd if=/dev/sdb bs=1M | lzma >/path/to/sdb.lzma |
code:
Je moet natuurlijk even kijken of de schijf wel sdb is. En dit gaat lang duren. Zowiezo duurt het lezen van een 2 TB disk bij 100MB/sec 20000 seconden, oftewel 6 uur, en lzma compressie is duur. (De decompressie gaat echter vrij snel, dus bij terugzetten is waarschijnlijk de disksnelheid beperkend)
1
| lzma -dc /path/to/sdb.lzma | dd of=/dev/sdb bs=1M |
kan dit zomaar, begreep dat omdat dit een software raid is dat je dd niet mag gebruiken, of is dat onzin?Mijzelf schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:41:
[...]
Niet noodzakelijkerwijs. De schijf is hoofdzakelijk leeg, dus de inhoud is prima comprimeerbaar. Je kunt het zo doen:
code:Terugzetten doe je dan met
1 dd if=/dev/sdb bs=1M | lzma >/path/to/sdb.lzmacode:Je moet natuurlijk even kijken of de schijf wel sdb is. En dit gaat lang duren. Zowiezo duurt het lezen van een 2 TB disk bij 100MB/sec 20000 seconden, oftewel 6 uur, en lzma compressie is duur. (De decompressie gaat echter vrij snel, dus bij terugzetten is waarschijnlijk de disksnelheid beperkend)
1 lzma -dc /path/to/sdb.lzma | dd of=/dev/sdb bs=1M
Dit is een gecomprimeerde 1-op-1 kopie van de hele harde schijf, inclusief partitietabel en partities. Dus ja, dit mag.
Je krijgt misschien een probleem als je de originele schijf samen met een 1-op-1 kopie tegelijk aan hetzelfde systeem wilt mounten, omdat de volumen/raid arrays dezelfde GUID hebben, maar waarom zou je dat willen?
Om de kopie terug te zetten heb je wel een schijf nodig die op zijn minst even groot is.
Je krijgt misschien een probleem als je de originele schijf samen met een 1-op-1 kopie tegelijk aan hetzelfde systeem wilt mounten, omdat de volumen/raid arrays dezelfde GUID hebben, maar waarom zou je dat willen?
Om de kopie terug te zetten heb je wel een schijf nodig die op zijn minst even groot is.
[ Voor 4% gewijzigd door Mijzelf op 17-09-2012 12:47 ]
Ja, contact gehad met Iomega inzake dit probleem. Mij wordt net aangeraden om de nas op een vast ip te zetten. Ga ik vanavond proberen.VAnTurenhout schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:33:
Wel toevallig dat er zo al drie mensen zijn met dezelfde problemen....allemaal met de ibood actie meegedaan?
Ik vraag me af of dat zal helpen en wat de gedachte daarachter is....maar wie weet helpt het jou wel. Ik heb de mijne snel binnen de 7 dagen teruggestuurd naar ibood.Lampie schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:11:
[...]
Ja, contact gehad met Iomega inzake dit probleem. Mij wordt net aangeraden om de nas op een vast ip te zetten. Ga ik vanavond proberen.
Ik ben nu ook in het bezit van een Iomega StorCenter 2x
Na het doornemen van de handleiding loop ik al vast na het volgende punt..
In putty geeft hij aan:
In de ipkg file heb ik de twee regels toegevoegd zoals vermeldt (ik zag voor de rest niks staan.. klopt dit ook?)
Alvast bedankt
Als ik dan de ipkg update doe krijg ik een foutmelding.- Voeg de volgende regels toe aan het bestand
src cross http://ipkg.nslu2-linux.o.../cs08q1armel/cross/stable
src native http://ipkg.nslu2-linux.o...08q1armel/native/unstable
In putty geeft hij aan:
Misschien maak ik echt een beginners fout hierin, maar ik zie zo snel niet wat ik mis doe.root@ix2:/# ipkg update
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o...me1/cross/stable/Packages
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.o.../native/unstable/Packages
An error ocurred, return value: 2.
Collected errors:
ipkg_download: ERROR: Command failed with return value 1: `wget --passive-ftp -q -P /tmp/ipkg-VTHXdi http://ipkg.nslu2-linux.o...e1/cross/stable/Packages'
ipkg_download: ERROR: Command failed with return value 1: `wget --passive-ftp -q -P /tmp/ipkg-VTHXdi http://ipkg.nslu2-linux.o...native/unstable/Packages'
In de ipkg file heb ik de twee regels toegevoegd zoals vermeldt (ik zag voor de rest niks staan.. klopt dit ook?)
Alvast bedankt
Dit lijkt wel te helpen, heb gister in de loop van de avond het IP vast gezet en vanochtend stond ie nog lekker te stampenVAnTurenhout schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:30:
[...]
Ik vraag me af of dat zal helpen en wat de gedachte daarachter is....maar wie weet helpt het jou wel. Ik heb de mijne snel binnen de 7 dagen teruggestuurd naar ibood.
Hier zit ik met een probleem. In sabnzbd kan ik de permissies op de downloads map op 777 zetten. Maar in transmission kan ik daar geen optie voor vinden. Waardoor mijn bestanden die van transmission gedownload worden niet verplaats/hernoemd kunnen worden.theoneandonlytz schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:00:
- TIP2: ik krijg hierover waarschijnlijk commentaar, maar ik zet de "standard file permission in SABnzbd op 777 om problemen met permissions te voorkomen. Met 755 krijg ik rechten issues.
- TIP3: Je Transmission/SABnzbd download directory zou moeten zijn: /mnt/pools/A/A0/Media/Downloads
- TIP4: Je Transmission/SABnzbd incomplete directory zou moeten zijn: /mnt/pools/A/A0/Media/Downloads/_incomplete
- TIP4.1: Je Transmission/SABnzbd watch directory zou moeten zijn: /mnt/pools/A/A0/Media/Downloads/_watch
Hallo,
Ik heb de handleiding gevolgd,
Alles werkte heel goed, alleen de opstart script.
Ik moest altijd SABNZB en CouchPotato handmatig opstarten.
Dat was ook niet zo erg want mn server gaat niet vaak uit .(bijna nooit)
Maar goed nu als ik couch potato wil starten start hij niet op
Ik krijg de volgende fout melding,
root@ix2:/# /opt/bin/python2.6 /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/CouchPotato.py --port=9333
[ app.config.db] Initializing Database.
[ ENGINE] Listening for SIGINT.
[ ENGINE] Listening for SIGHUP.
[ ENGINE] Listening for SIGTERM.
[ ENGINE] Listening for SIGUSR1.
[ ENGINE] Bus STARTING
[ ENGINE] Started monitor thread '_TimeoutMonitor'.
[ app.lib.cron] Starting Cronjobs.
[ider.yarr.sources.newzbin] Using newzbin provider
[er.yarr.sources.nzbmatrix] Using NZBMatrix provider
[rovider.yarr.sources.nzbs] Using NZBs.org provider
[ider.yarr.sources.newznab] Using Newznab provider
[provider.yarr.sources.tpb] Using TPB.org provider
[rovider.yarr.sources.x264] Using #alt.binaries.hdtv.x264@EFnet provider
[ider.yarr.sources.nzbsrus] Using NZBsRUS provider
[.movie.sources.theMovieDb] Using TheMovieDb provider.
[movie.sources.imdbWrapper] Using IMDB provider.
[ app.lib.cron.trailer] TrailerCron thread is running.
[ app.lib.cron.subtitle] SubtitleCron thread is running.
[ app.lib.cron.eta] ETA thread is running.
[ app.lib.cron.renamer] Renamer thread is running.
[ app.lib.cron.renamer] Watched folder doesn't exist.
[ app.lib.cron.movierss] Movie RSS thread is running.
[app.lib.cron.kinepolisrss] Kinepolis RSS thread is running.
[p.lib.cron.traktwatchlist] Trakt watchlist thread is running.
[pp.lib.cron.imdbwatchlist] IMDB watchlist thread is running.
[ app.lib.cron.yarr] YarrCron thread is running.
[ ENGINE] Error in HTTP server: shutting down
Traceback (most recent call last):
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/process/servers.py", line 187, in _start_http_thread
self.httpserver.start()
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/wsgiserver/wsgiserver2.py", line 1824, in start
raise socket.error(msg)
error: No socket could be created
[ ENGINE] Bus STOPPING
[ ENGINE] HTTP Server cherrypy._cpwsgi_server.CPWSGIServer(('thorofthenox.ath.cx', 9333)) already shut down
[ ENGINE] Stopped thread '_TimeoutMonitor'.
[ app.lib.cron] Stopping Cronjobs.
[ ENGINE] Error in 'start' listener <bound method Server.start of <cherrypy._cpserver.Server object at 0x23ff10>>
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/process/wspbus.py", line 197, in publish
output.append(listener(*args, **kwargs))
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/_cpserver.py", line 151, in start
ServerAdapter.start(self)
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/process/servers.py", line 174, in start
self.wait()
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/process/servers.py", line 208, in wait
raise self.interrupt
[ ENGINE] Shutting down due to error in start listener:
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/process/wspbus.py", line 235, in start
self.publish('start')
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/process/wspbus.py", line 215, in publish
raise exc
ChannelFailures: error('No socket could be created',)
[ ENGINE] Bus STOPPING
[ ENGINE] HTTP Server cherrypy._cpwsgi_server.CPWSGIServer(('thorofthenox.ath.cx', 9333)) already shut down
[ ENGINE] No thread running for None.
[ app.lib.cron.subtitle] SubtitleCron shutting down.
[ app.lib.cron.renamer] Renamer has shutdown.
[app.lib.cron.kinepolisrss] Kinepolis RSS has been disabled
[ app.lib.cron.yarr] YarrCron has shutdown.
[ app.lib.cron.eta] ETA thread shutting down.
[ app.lib.cron.trailer] TrailerCron shutting down.
[ ENGINE] Bus STOPPED
[ ENGINE] Bus EXITING
[ ENGINE] Bus EXITED
Zou iemand mij hier mee kunnen uithelpen?
Alvastb bedankt
root@ix2:/# /opt/bin/python2.6 /mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/CouchPotato.py --port=9333
[ app.config.db] Initializing Database.
[ ENGINE] Listening for SIGINT.
[ ENGINE] Listening for SIGHUP.
[ ENGINE] Listening for SIGTERM.
[ ENGINE] Listening for SIGUSR1.
[ ENGINE] Bus STARTING
[ ENGINE] Started monitor thread '_TimeoutMonitor'.
[ app.lib.cron] Starting Cronjobs.
[ider.yarr.sources.newzbin] Using newzbin provider
[er.yarr.sources.nzbmatrix] Using NZBMatrix provider
[rovider.yarr.sources.nzbs] Using NZBs.org provider
[ider.yarr.sources.newznab] Using Newznab provider
[provider.yarr.sources.tpb] Using TPB.org provider
[rovider.yarr.sources.x264] Using #alt.binaries.hdtv.x264@EFnet provider
[ider.yarr.sources.nzbsrus] Using NZBsRUS provider
[.movie.sources.theMovieDb] Using TheMovieDb provider.
[movie.sources.imdbWrapper] Using IMDB provider.
[ app.lib.cron.trailer] TrailerCron thread is running.
[ app.lib.cron.subtitle] SubtitleCron thread is running.
[ app.lib.cron.eta] ETA thread is running.
[ app.lib.cron.renamer] Renamer thread is running.
[ app.lib.cron.renamer] Watched folder doesn't exist.
[ app.lib.cron.movierss] Movie RSS thread is running.
[app.lib.cron.kinepolisrss] Kinepolis RSS thread is running.
[p.lib.cron.traktwatchlist] Trakt watchlist thread is running.
[pp.lib.cron.imdbwatchlist] IMDB watchlist thread is running.
[ app.lib.cron.yarr] YarrCron thread is running.
[ ENGINE] Error in HTTP server: shutting down
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/process/servers.py", line 187, in _start_http_thread
self.httpserver.start()
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/wsgiserver/wsgiserver2.py", line 1824, in start
raise socket.error(msg)
[ ENGINE] Bus STOPPING
[ ENGINE] Stopped thread '_TimeoutMonitor'.
[ ENGINE] Error in 'start' listener <bound method Server.start of <cherrypy._cpserver.Server object at 0x23ff10>>
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/process/wspbus.py", line 197, in publish
output.append(listener(*args, **kwargs))
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/_cpserver.py", line 151, in start
ServerAdapter.start(self)
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/process/servers.py", line 174, in start
self.wait()
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/process/servers.py", line 208, in wait
raise self.interrupt
[ ENGINE] Shutting down due to error in start listener:
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/process/wspbus.py", line 235, in start
self.publish('start')
File "/mnt/pools/A/A0/Media/.Apps/CouchPotato/cherrypy/process/wspbus.py", line 215, in publish
raise exc
ChannelFailures: error('No socket could be created',)
[ ENGINE] Bus STOPPING
[ ENGINE] No thread running for None.
[ app.lib.cron.subtitle] SubtitleCron shutting down.
[ app.lib.cron.renamer] Renamer has shutdown.
[ app.lib.cron.yarr] YarrCron has shutdown.
[ app.lib.cron.eta] ETA thread shutting down.
[ app.lib.cron.trailer] TrailerCron shutting down.
[ ENGINE] Bus STOPPED
[ ENGINE] Bus EXITING
[ ENGINE] Bus EXITED
Alvastb bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Siddharth1 op 23-09-2012 18:48 ]
Ik heb nu 2 keer getracht om op deze manier een gecomprimeerde backup te maken, de laatste keer heeft hij bijna 3 dagen gelopen, en toen was mijn schijf vol, en afgekapt, dus zie hier geen heil meer in, of iemand moet mij kunnen vertellen hoe groot zo'n backup gaat worden. Mijn idee is dat de schijf zo goed als leeg is, maar mijn virtuele 60 gb schijf was toch vol, en geen idee hoe ver hij was.Mijzelf schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:46:
Dit is een gecomprimeerde 1-op-1 kopie van de hele harde schijf, inclusief partitietabel en partities. Dus ja, dit mag.
Tja. lzma wordt vaak gebruikt voor squashfs, vaak een rootfs voor een embedded Linux doosje, en dan haalt hij een compressie van 3 tot 4 keer. Bij een echt lege schijf haalt hij makkelijk een factor 1000.alfie09 schreef op maandag 24 september 2012 @ 06:59:
[...]
mijn virtuele 60 gb schijf was toch vol, en geen idee hoe ver hij was.
code:
Dus de grote vraag is: Hoe leeg is jouw datapartititie.1
2
| $ dd if=/dev/zero bs=1M count=1 | lzma | wc -c 237 |
Je zou een paar 1GB blokken eruit kunnen comprimeren, en dat extrapoleren:
code:
Groottes optellen en met 620 vermenigvuldigen.1
2
3
| dd if=/dev/sdb bs=1M count=1k skip=500k | lzma >/path/to/blok_op_500GB.lzma dd if=/dev/sdb bs=1M count=1k skip=1000k | lzma >/path/to/blok_op_1000GB.lzma dd if=/dev/sdb bs=1M count=1k skip=1500k | lzma >/path/to/blok_op_1500GB.lzma |
Als je al data erop hebt staan, moet je de gecomprimeerde grootte hiervan er nog bij optellen. (De kans dat die precies in een van de 3 'probe GB's' staat is klein.
Wat zijn de ervaringen hier van de Iomega StorCenter ix2-200?
Ik heb er namelijk een jonge 2e hands zien staan (gekocht bij ibood) zonder schijven.
Ik heb zelf nog een 1TB en 1,5TB schijf liggen, kan ik deze er gewoon in steken? (beide staan vrij vol)
Kan ik dan best JBOD gebruiken? (moet geen recovery hebben op deze schijven)
Ik heb er namelijk een jonge 2e hands zien staan (gekocht bij ibood) zonder schijven.
Ik heb zelf nog een 1TB en 1,5TB schijf liggen, kan ik deze er gewoon in steken? (beide staan vrij vol)
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
Anoniem: 363439
Ik heb ook een ix2 en dacht: ik ga dit ook maar even uitproberen!
Tot nu toe is vrijwel alles nog gelukt, behalve het installeren van CouchPotato... Ik weet niet zo goed wat ik fout doe (ben hier ook een beetje een n00b in..). Ik krijg de volgende melding:
fatal: https://github.com/RuudBurger/Couchpotato,git/info/refs not found: did you run git update-server-info on the server?
Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik fout doe of wat ik kan doen om CouchPotato toch te installeren?
Alvast bedankt!
Dit is alvast wel gelukt, gewoon nog een keer precies hetzelfde gedaan en nu deed ie t wel...
. Nu SABnzbd weer werkend krijgen
Tot nu toe is vrijwel alles nog gelukt, behalve het installeren van CouchPotato... Ik weet niet zo goed wat ik fout doe (ben hier ook een beetje een n00b in..). Ik krijg de volgende melding:
fatal: https://github.com/RuudBurger/Couchpotato,git/info/refs not found: did you run git update-server-info on the server?
Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik fout doe of wat ik kan doen om CouchPotato toch te installeren?
Alvast bedankt!
Dit is alvast wel gelukt, gewoon nog een keer precies hetzelfde gedaan en nu deed ie t wel...
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 363439 op 25-09-2012 20:18 ]
Nu werken sabnzbd, transmission en sickbeard overigens ook niet meer... In eerste instantie werkte alles prima, maar na herstart van de server niet meer. Een aantal stappen opnieuw uitgevoerd en ik krijg het gewoon niet meer werkend. Ik krijg gewoonweg geen verbinding met sabnzb en de rest..
Kan iemand mij hierbij helpen?
Kan iemand mij hierbij helpen?
Inmiddels CouchPotato wel werkend, maar dat is ook de enige app waar ik nog verbinding mee krijg. Ik heb inmiddels alle stappen vanaf "Nu kunnen de apps gestart worden... goodie goodie!" opnieuw gedaan (al drie keer inmiddels...).
Wie o wie kan mij helpen? Ik snap er echt niks meer van...
Nu start ie zelfs helemaal niet meer op... Het witte lichtje blijft knipperen.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 363439 op 25-09-2012 22:31 ]
Kan het nergens vinden (zit te twijfelen om zo'n nas over te nemen).
Wil graag weten (bij 1 utp lijn) wat de snelheid zo'n beetje is van een file (film oid) van en naar desktop.
gewoon als nas.
Iemand die eea kan aangeven?
Wil graag weten (bij 1 utp lijn) wat de snelheid zo'n beetje is van een file (film oid) van en naar desktop.
gewoon als nas.
Heb je het over de nieuwe ix2 , of over de ix2-200?KaWaReZ schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:18:
Kan het nergens vinden (zit te twijfelen om zo'n nas over te nemen).
gewoon als nas.
De nieuwe ix2 doet ongeveer 50MB/sec write, en 90MB/sec read.
De ix2-200 doet ongeveer 25MB/sec write en 35MB/sec read.
dit moet je toevoegen aan /etc/ipkg.conf:Tealiciouss schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:11:
Ik ben nu ook in het bezit van een Iomega StorCenter 2x
Als ik dan de ipkg update doe krijg ik een foutmelding.
In putty geeft hij aan:
Misschien maak ik echt een beginners fout hierin, maar ik zie zo snel niet wat ik mis doe.
Alvast bedankt
code:
1
2
| src cross http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/stable src native http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/native/unstable |
ik heb zo'n gevoel dat er bij jou op de een of andere manier afkort-puntjes in de URLs staan als ik je bericht lees.
Transmission heeft deze optie inderdaad niet. Geef in settings.json een post processing script aan dat het volgende commando uitvoert, dan worden na elke download de permissies goed gezet.Close_Up schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:14:
[...]
Hier zit ik met een probleem. In sabnzbd kan ik de permissies op de downloads map op 777 zetten. Maar in transmission kan ik daar geen optie voor vinden. Waardoor mijn bestanden die van transmission gedownload worden niet verplaats/hernoemd kunnen worden.
Dus maak bijvoorbeeld post.sh aan met daarin het volgende commando:
chmod -R 777 /mnt/pools/A/A0/Media/Downloads
Deze melding is mij niet bekend, probeer eens te herstarten, en een andere poort te gebruiken.Siddharth1 schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:47:
Hallo,
....
Als dat niet werkt CouchPotato eens verwijderen en opnieuw installeren.
Na welke aanpassing blijft het witte lichtje knipperen? Je bent niet de enige die dit gebeurt, misschien zit er een fout of onduidelijkheid in de handleiding? Het enige dat dit naar mijn idee kan veroorzaken is een verkeerde aanpassing in sohoProcs.xml. Heb je dat toevallig gedaan?Anoniem: 363439 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:35:
Inmiddels CouchPotato wel werkend, maar dat is ook de enige app waar ik nog verbinding mee krijg. Ik heb inmiddels alle stappen vanaf "Nu kunnen de apps gestart worden... goodie goodie!" opnieuw gedaan (al drie keer inmiddels...).
Het os staat op de schijven bij de ix-200 dus als je 'm zonder schijven koopt moet je het OS er handmatig op zetten. Hier staat een geverifieerd werkende manier om dit te doen:vanpeers schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:40:
Wat zijn de ervaringen hier van de Iomega StorCenter ix2-200?
http://www.technopat.net/...oud-edition.html?langid=1
Of je twee schijven compatible zijn is onbekend maar het schijnt dat de meeste schijven werken. JBOD is voor jou dan inderdaad de beste optie.
ix4-200theoneandonlytz schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:08:
[...]
Heb je het over de nieuwe ix2 , of over de ix2-200?
De nieuwe ix2 doet ongeveer 50MB/sec write, en 90MB/sec read.
De ix2-200 doet ongeveer 25MB/sec write en 35MB/sec read.
Ja inderdaad is dat gebeurd na de aanpassing in sohoProcs.xml. De rest heb ik wel werkend gekregen overigens. Vrees dus dat er iets fout zit in het startup script (of dat ik zelf iets fout gedaan heb...).theoneandonlytz schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:29:
[...]
Na welke aanpassing blijft het witte lichtje knipperen? Je bent niet de enige die dit gebeurt, misschien zit er een fout of onduidelijkheid in de handleiding? Het enige dat dit naar mijn idee kan veroorzaken is een verkeerde aanpassing in sohoProcs.xml. Heb je dat toevallig gedaan?
heb alles keurig kunnen installeren en alles draait maar nu:
als ik met transmission iets wil afhalen krijg ik na 50-tal MB de error "no space left on device",
de schijf staat niet eens voor 1/4e vol dus dit vind ik zeer raar.
nog iemand dit tegengekomen of evt een oplossing?
als ik met transmission iets wil afhalen krijg ik na 50-tal MB de error "no space left on device",
Je moet denk ik nog even de Download en incomplete map goed instellen in settings file.kows schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:23:
heb alles keurig kunnen installeren en alles draait maar nu:
Het lijkt erop dat er bij nieuwe modellen/firmwares toch iets veranderd is. Dat gedeelte van de handleiding heb ik vooplopig verwijderd.Anoniem: 363439 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:28:
[...]
Ja inderdaad is dat gebeurd na de aanpassing in sohoProcs.xml. De rest heb ik wel werkend gekregen overigens. Vrees dus dat er iets fout zit in het startup script (of dat ik zelf iets fout gedaan heb...).
Thnxx verwijderen was de oplossingtheoneandonlytz schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:25:
[...]
Deze melding is mij niet bekend, probeer eens te herstarten, en een andere poort te gebruiken.
Als dat niet werkt CouchPotato eens verwijderen en opnieuw installeren.
Ja werkt perfect, mag ik hieruit opmaken dat het jou niet lukt? Het is redelijk gemakkelijk.Siddharth1 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:51:
Halllo iemand ftp aan de praat gekregen ?
- FTP aanzetten bij Protocols
- inloggen met aangemaakte user account op IP adres van nas en poort 21
Ik heb de iomega geinstalleerd met 1 harddisk en al redelijk wat data op opgeplaatst.
Nu probeer ik een extra harddisk toe te voegen, hij formatteer die wil maar kan de capaciteit niet gebruiken.
Als ik de disk wil activeren dat zegt hij dat alles opnieuw met geformateerd worden.
heeft iemand dat geprobeerd? Want ik zie het niet zitten om 2Tb aan data eventjes te verplaatsen.
Nu probeer ik een extra harddisk toe te voegen, hij formatteer die wil maar kan de capaciteit niet gebruiken.
Als ik de disk wil activeren dat zegt hij dat alles opnieuw met geformateerd worden.
heeft iemand dat geprobeerd? Want ik zie het niet zitten om 2Tb aan data eventjes te verplaatsen.
Nooit geprobeerd maar ik denk dat je inderdaad even je data moet backuppen voordat je iets doet met de diskconfiguratie. Het is natuurlijk altijd aan te raden je belangrijke data altijd op minimaal 2 devices en liefst op verschillende locaties op te slaan.stimpy183 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:10:
Ik heb de iomega geinstalleerd met 1 harddisk en al redelijk wat data op opgeplaatst.
Hallo,theoneandonlytz schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:46:
[...]
Ja werkt perfect, mag ik hieruit opmaken dat het jou niet lukt? Het is redelijk gemakkelijk.
- FTP aanzetten bij Protocols
- inloggen met aangemaakte user account op IP adres van nas en poort 21
Nee het werk niet bij mij:(
dit is een error wat ik krijg
"Status: Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Connection refused by server".
Fout: Kan niet verbinden met server"
Iemand verder raad hier mee
Hallo,Siddharth1 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:00:
[...]
Hallo,
Nee het werk niet bij mij:(
dit is een error wat ik krijg
"Status: Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Connection refused by server".
Fout: Kan niet verbinden met server"
Iemand verder raad hier mee
Dit is nu de error wat ik krijg
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220 ProFTPD 1.3.3 Server (Storage) [192.168.1.**]
Commando: USER Sidd
Antwoord: 331 Password required for Sidd
Commando: PASS ********
Antwoord: 530 Login incorrect.
Fout: Fatale fout
Fout: Kan niet verbinden met server
Maar heb 4 acc en geen van alle 4 doen het ...
PW is gewoon correct ...
[ Voor 5% gewijzigd door Siddharth1 op 08-10-2012 13:12 ]
ik gebruik de ix2 inderdaad als store voor films, kijk via mijn samsung smart tv rechtstreeks vanaf de ix2 in full hd. echt perfect, ook heb ik een android tv box, die zelfs via wifi 1080p mkv's probleemloos afspeelt.Siddharth1 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:04:
Is het iemand gelukt
om via de nas films te kijken maar van buiten af?
Misschien via Xbmc?
Hallo,alfie09 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:31:
[...]
ik gebruik de ix2 inderdaad als store voor films, kijk via mijn samsung smart tv rechtstreeks vanaf de ix2 in full hd. echt perfect, ook heb ik een android tv box, die zelfs via wifi 1080p mkv's probleemloos afspeelt.
Dat werkt ook gewoon perfect bij mij!
ik bedoel als ik bijv op werk ben.
Is het iemand gelukt om zo naar een film tekijken??
Ik heb inmiddels een nieuwe ix2 binnen gekregen, dus gelijk weer aan het tweaken geslagen
. Nu hoop ik alles werkend, maar SABnzb loopt regelmatig vast. De enige manier om het dan weer werken te krijgen is door de server opnieuw op te starten en dan sabnzb weer handmatig op te starten. Alles wat er dan in de downloadqueue staat is dan echter verloren en kan ik dus opnieuw beginnen
.
Hebben meer mensen hier problemen mee? Misschien iemand tips? Alvast bedankt!
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 363439 op 09-10-2012 16:09 ]
Vastloopgedrag komt naar mijn ervaring meestal door een (te) groot aantal Usenet connnections (overbelasting).Anoniem: 363439 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:54:
Ik heb inmiddels een nieuwe ix2 binnen gekregen, dus gelijk weer aan het tweaken geslagen. Nu hoop ik alles werkend, maar SABnzb loopt regelmatig vast. De enige manier om het dan weer werken te krijgen is door de server opnieuw op te starten en dan sabnzb weer handmatig op te starten. Alles wat er dan in de downloadqueue staat is dan echter verloren en kan ik dus opnieuw beginnen
.
2 of 3 connections werkt doorgaans het beste.
Verder zou ik niet weten waardoor SABnzbd zou kunnen crashen.
Ik had m op 8 connecties staan, vond het wel lekker snel gaan met 5 MB/s of meerVastloopgedrag komt naar mijn ervaring meestal door een (te) groot aantal Usenet connnections (overbelasting).
2 of 3 connections werkt doorgaans het beste.
Verder zou ik niet weten waardoor SABnzbd zou kunnen crashen.
Bedankt voor de tip!
Is het trouwens mogelijk om een script te maken zodat de programma's starten als je dit script start? Ik ben niet zo thuis in linux, dus ik zou niet weten hoe ik dit moet doen... Ik weet t: google is your friend, maar volgens mij zijn hier ook wel mensen die er verstand van hebben
.
Ik bedoel btw geen start-up script... dat durf ik even niet meer aan
Ik bedoel btw geen start-up script... dat durf ik even niet meer aan
https://developer.lifelineapps.com/download.php
Met deze LifeLine SDK zou het mogelijk moeten zijn apps geschikt te maken voor het LifeLine OS van Iomega. Zodat je ze dus gewoon kan installeren via de web-interface. Na het vluchtig doorlezen van de handleiding blijkt dat dit ver boven mijn kunden is. (ik heb dan ook 0,0 skillz op dit gebied)
Zou tof zijn als een van jullie met programming skillz hier iets mee kan!
Met deze LifeLine SDK zou het mogelijk moeten zijn apps geschikt te maken voor het LifeLine OS van Iomega. Zodat je ze dus gewoon kan installeren via de web-interface. Na het vluchtig doorlezen van de handleiding blijkt dat dit ver boven mijn kunden is. (ik heb dan ook 0,0 skillz op dit gebied)
Zou tof zijn als een van jullie met programming skillz hier iets mee kan!
Ik overweeg er ook een te kopen. Hoe weet je of je een nieuwe ix2 -200 ce of een oude hebt?
En hoe weet je of er 128 of 256 in zit?
Wat zijn de echte nadelen van de home versie?
Zie deze link voor de verschillende ix2 versies.engelbertus schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:48:
Ik overweeg er ook een te kopen. Hoe weet je of je een nieuwe ix2 -200 ce of een oude hebt?
https://iomega-eu-en.cust...answers/detail/a_id/30775
De bovenste is de nieuwe versie en qua snelheid een stuk verbeterd ten opzichte van de ix2-200.
Beiden zijn alleen te verkrijgen met 256MB
De Home Media is een NAS met enkele schijf, dus geen RAID en ook minder snel door lagere specs. (maar ook lagere prijs natuurlijk)
de home versie heeft wel een dualcore processor op 1,6 GHz, de ix draait op 1 of 1,2 GHz, en ik weet niet of dat dan een dualcore processor is?
raid of een extra usb poort zijn voor mij waarxchijnlijk niet nodig, is de home versie dan langzamer of niet?
die wordt ook aangeprezen als mediadrive, en het lijkt me dat dat best wel een veeleisende functie is, en consumenten die zon mediaplayer willen gebruiken nogal kritisch zijn qua preformace, maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, dus wanneer wanneer het apparaat tegenvalt wordt dat breed uitgemeten. bij een "zakelijer"toepassing, zal dit ding niet vanwege de snelheid worden gekozen, maar voor de bedrijfszekerheid, en dus zitten daar anders specs en eisen aan?
overigens heb ik zojuist alvast een externe HD gekocht, seagate, 90 euro voor 2TB usb3,0. leek me niet slecht. 3,5 vanwege hogere snelheid, maar kwam er thuis al snel achter dat dat waarschijnlijk ook de reden is dat er weer een externe voeding bij zit.. en dus weer veel meer gehannes met kabeltjes. wellicht het vermelden waard voor mensen die ook de aanschaf van een externe HD overwegen...
alleen een usb kabeltje kunnen gebruiken is veel eenvoudiger dan weer over de vloer of achter bureaus moeten kruipen om tussen een warboel aan kabels een lege WCD te vinden.
raid of een extra usb poort zijn voor mij waarxchijnlijk niet nodig, is de home versie dan langzamer of niet?
die wordt ook aangeprezen als mediadrive, en het lijkt me dat dat best wel een veeleisende functie is, en consumenten die zon mediaplayer willen gebruiken nogal kritisch zijn qua preformace, maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, dus wanneer wanneer het apparaat tegenvalt wordt dat breed uitgemeten. bij een "zakelijer"toepassing, zal dit ding niet vanwege de snelheid worden gekozen, maar voor de bedrijfszekerheid, en dus zitten daar anders specs en eisen aan?
overigens heb ik zojuist alvast een externe HD gekocht, seagate, 90 euro voor 2TB usb3,0. leek me niet slecht. 3,5 vanwege hogere snelheid, maar kwam er thuis al snel achter dat dat waarschijnlijk ook de reden is dat er weer een externe voeding bij zit.. en dus weer veel meer gehannes met kabeltjes. wellicht het vermelden waard voor mensen die ook de aanschaf van een externe HD overwegen...
alleen een usb kabeltje kunnen gebruiken is veel eenvoudiger dan weer over de vloer of achter bureaus moeten kruipen om tussen een warboel aan kabels een lege WCD te vinden.
[ Voor 27% gewijzigd door engelbertus op 17-10-2012 02:30 ]
De Home (Cloud Edition) heeft een PLX7820 processor, een dual core op 600MHz. Hoe die zich verhoud t.o.v. een Marvell Kirkwood op 1200MHz weet ik niet, maar de veronderstelling dat hij niet veel trager zal zijn lijkt me gerechtvaardigt.
ik las tch echt 1,6 GHz bij de home edition ?
De ix2 (nieuwe generatie) heeft een Marvell Kirkwood 1,6 GHz single core processor. De enige van iOmega die ik kan vinden met een 1,6 GHz... (Heb m zelf ook namelijk
)
volgens mij op de site van iomega..
zal es effe neuzen.....
ik heb weer eens ongelijk...
zal es effe neuzen.....
ik heb weer eens ongelijk...
[ Voor 24% gewijzigd door engelbertus op 18-10-2012 20:05 ]
nu op ibood, ix 2 2 bay 1,6 Ghz, 99 euro.
what's the catch ?
what's the catch ?
Je moet er nog alleen zelf hdd's in doen, verder prima prijs. Geen super aanbieding, maar goedkoper vind je 'm niet (ik heb dezelfde server voor 190 euro gekocht inclusief 1x2 TB).
Ik ben nog zeer tevreden over dit apparaat. Draait nu een maandje zonder enige reboot oid. Met 1 HD intern en een USB schijf +/- 35 watt. Heb Sickbeard en SabNZB er op staan + bierdopje downloader iets. Werkt perfect samen!
In de startpost staat aangegeven dat er problemen kunnen zijn met het erop zetten van Sickbeard en SABnzbd bij de nieuwe ix2, is dit nog steeds zo? En is het moeilijk om zonder enige linux kennis het erop te zetten?
Jojo, de hierboven genoemde apps werken prima op de nieuwe ix2, geen problemen. Er zijn alleen wat problemen geconstateerd als je ze automatisch wil laten starten na een (re)boot. Vandaar dat ik dit stukje van de tutorial verwijderd heb - ik wil namelijk absoluut niet dat mijn tutorial leidt tot defecte units..JoJo nl schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:51:
In de startpost staat aangegeven dat er problemen kunnen zijn met het erop zetten van Sickbeard en SABnzbd bij de nieuwe ix2, is dit nog steeds zo? En is het moeilijk om zonder enige linux kennis het erop te zetten?
Oké, bedankt voor je reactie. Dan heb ik het niet goed gelezen. Ik zoek namelijk een NAS die ik voornamelijk wil gebruiken voor SABnzbd en Sickbeard. De series/films die ik dan gedownload heb, wil ik dan streamen naar een HTPC met XBMC. Is de Iomega StorCenter-ix2 voor deze zaken aan te raden? Of kan ik toch nog beter wat geld bijleggen voor een Synology NAS? Zelf heb ik de afgelopen weken vooral naar een Synology NAS (213/212(J)) gekeken, maar deze is een stuk duurder.
Even een ander vraagje... Beetje off topic eigenlijk, maar ik kan het echt helemaal nergens vinden (en dat zal dan wel weer aan mij liggen
). Heeft er iemand enig idee hoe ik het Windows DFS protocol in moet stellen? Ik wil deze gebruiken om media te streamen naar m'n WD tv live. Via dit protocol zou ik namelijk een mediabibliotheek aan kunnen maken (met CIFS lukt het niet). Maar ik snap echt helemaal niet hoe ik DFS in moet stellen...
. Kan iemand mij hierin de weg wijzen?
Ik gebruik de nieuwe ix2 met volle tevredenheid voor deze taken. Ik heb een dune lite apparaat en deze haalt mijn films/series/muziek van de windows shares op.JoJo nl schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:21:
Oké, bedankt voor je reactie. Dan heb ik het niet goed gelezen. Ik zoek namelijk een NAS die ik voornamelijk wil gebruiken voor SABnzbd en Sickbeard. De series/films die ik dan gedownload heb, wil ik dan streamen naar een HTPC met XBMC. Is de Iomega StorCenter-ix2 voor deze zaken aan te raden? Of kan ik toch nog beter wat geld bijleggen voor een Synology NAS? Zelf heb ik de afgelopen weken vooral naar een Synology NAS (213/212(J)) gekeken, maar deze is een stuk duurder.
Ik ben uiteindelijk toch maar voor een Synology DS212+ van V&A gegaan. Maar bedankt voor je antwoordWoKo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:00:
[...]
Ik gebruik de nieuwe ix2 met volle tevredenheid voor deze taken. Ik heb een dune lite apparaat en deze haalt mijn films/series/muziek van de windows shares op.
Gebruik zelf de IX2-200 (next gen) ruim één week zonder issue's.
Nu vraag ik me af welk stuk er is verwijderd mbt start/stop script.
Werkt dit op de IX2, hetzelfde als op linux met rc2.d scripts?
Het stuk dat is verwijderd is een script waarmee je het readonly opstartscript SohoProcs.xml kan editen.qliratu schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:05:
Gebruik zelf de IX2-200 (next gen) ruim één week zonder issue's.
Dit werkte voorheen perfect maar lijkt bij sommige modellen/nieuwere firmwares te leiden tot problemen. Dus voorlopig even handmatig in SSH de apps starten na elke (re)boot. Als het goed is kan de NAS maanden blijven draaien zonder een (re)boot.
Loop hier tegen een probleem aan: Als ik een map probeer te verwijderen ( via een shared folder) op de nas ( bijv na gekeken film o.i.d.) krijg ik melding dat ik er geen rechten heb om dit uit te voeren en dat ik moet worden door everyone of root...
Iemand die mij hiermee kan helpen ?
Heb je sabnzb enz geïnstalleerd? Misschien moet je dan de standard file permission anders instellen.Edwinl schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:09:
Loop hier tegen een probleem aan: Als ik een map probeer te verwijderen ( via een shared folder) op de nas ( bijv na gekeken film o.i.d.) krijg ik melding dat ik er geen rechten heb om dit uit te voeren en dat ik moet worden door everyone of root...
en anders:- TIP2: ik krijg hierover waarschijnlijk commentaar, maar ik zet de "standard file permission in SABnzbd op 777 om problemen met permissions te voorkomen. Met 755 krijg ik rechten issues.
Beiden vernoemd op de eerste pagina van deze topic ;-)Via SSH met root access kan ik de map wel in, maar met gewoon toegang tot de netwerkshare wordt de toegang geweigerd. Het commando chmod -R 777 /mnt/pools/A/A0/Media/Downloads lost het probleem wel op voor inmiddels bestaande mappen, maar als ik een nieuwe download start is ook de map die daarbij gemaakt wordt weer niet toegankelijk. Dat is dus niet erg praktisch.
minimer: heb ik idd geinstalleerd en oplossing tip2 had ik al gedaan, echter blijft het probleem met nieuwe downloads zoals je 2e quote. Helaas is het dus blijkbaar niet op te lossen ( had wel door het topic heen gestruind maar blijkbaar niet goed genoeg , excuus! )
Edwin, alles mbt rechten issues is op te lossen. Ik heb dit probleem niet. Lees het topic eens goed door. Als het je niet lukt geef dan een duidelijke beschrijving van wat wanneer precies niet goed verloopt. Kijk ook eens naar de ownership (chown) en read write settings (chmod) van de betreffende mappen. We komen er wel uitEdwinl schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:05:
minimer: heb ik idd geinstalleerd en oplossing tip2 had ik al gedaan, echter blijft het probleem met nieuwe downloads zoals je 2e quote. Helaas is het dus blijkbaar niet op te lossen ( had wel door het topic heen gestruind maar blijkbaar niet goed genoeg , excuus! )
Nee het is niet gelukt. Ik vraag me alleen af of dit ligt aan de configuratie van het systeem of aan mijn eigen kunde....theoneandonlytz schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:32:
[...]
TiSaE, is het gelukt?
Doet deze applicatie ook aan transcoding?
toch grappig: een nachtje wachten en ik kan wel bestanden uit de share verwijderen.. als er nog problemen voordoen laat ik het wetentheoneandonlytz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:45:
[...]
Edwin, alles mbt rechten issues is op te lossen. Ik heb dit probleem niet. Lees het topic eens goed door. Als het je niet lukt geef dan een duidelijke beschrijving van wat wanneer precies niet goed verloopt. Kijk ook eens naar de ownership (chown) en read write settings (chmod) van de betreffende mappen. We komen er wel uit
Thnx!
Ik zie net dat het startup script geblokkeerd is. Ik had dit startup script gebruikt en wil nu een wijziging aanbrengen. Ik kan me niet meer herinneren wat het pad is.... weet iemand dit?
Anoniem: 46131
Heb ook een Iomega StorCenter besteld, hopelijk komt hij snel dat ik hier ook mee aan de slag kan gaan.
Heeft één van jullie evaring met generatie van Metadata voor de dune. Heb zelf een DUNE HD D1
Ik gebruik hier nu af en toe zappiti voor, maar het lijkt me eigenlijk nog mooie om dit ook geautomatiseerd te doen?
Zeker voor series zou dat wel te doen moeten zijn?
Heeft één van jullie evaring met generatie van Metadata voor de dune. Heb zelf een DUNE HD D1
Ik gebruik hier nu af en toe zappiti voor, maar het lijkt me eigenlijk nog mooie om dit ook geautomatiseerd te doen?
Zeker voor series zou dat wel te doen moeten zijn?
Weet iemand of het mogelijk is om Plex Media Server op deze NAS te zetten?
is het eigenlijk mogelijk om bestanden van rechtstreekse links te laten downloaden via de NAS (via jdownloader of een ander programma ofzo?)
Krijg hem morgen van iBood maar denk eerlijk gezegd dat het gewoon wel mogelijk is om wget te gebruiken?kows schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:43:
is het eigenlijk mogelijk om bestanden van rechtstreekse links te laten downloaden via de NAS (via jdownloader of een ander programma ofzo?)
/opt/init-opt.shTiSaE schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:56:
Ik zie net dat het startup script geblokkeerd is. Ik had dit startup script gebruikt en wil nu een wijziging aanbrengen. Ik kan me niet meer herinneren wat het pad is.... weet iemand dit?
/opt/editconfig.sh
Dat is voor zover ik weet niet mogelijk. De 1.6GHz ARM chip is ook niet snel genoeg meen ik. Voor plex heb je volgens mij een Atom of sneller nodig.Twanno89 schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:51:
Weet iemand of het mogelijk is om Plex Media Server op deze NAS te zetten?