slim combineren: 3-4x apparaten in 2x 5.25" bays

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1t
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06-2023
Mijn nieuwe systeem zal o.a. bestaan uit een Fractal Design R3 kast (wit) waar ik de 8x 3.5" HDD trays uit wil verwijderen. Twee 5.25" bays blijven dan over voor 3 (evt. 4) apparaten:
- HD 3.5"
- SSD 2.5"
- DVD-brander
- (evt. fan controller)

1) Kan ik de HD evt. combineren met 1 van de andere apparaten in een 5.25" bay?

2) Kan ik de SSD evt. combineren met 1 van de andere apparaten in een 5.25" bay? Ik dacht aan de DVD-brander. Alternatief is dat ik een externe DVD-brander aanschaf; ik verwacht de DVD-drive nl. niet vaak te gebruiken. Ook een prima oplossing.

In dit alternatieve geval zou ik graag de SSD in een 5.25" bay willen combineren met een fan controller. In de Pricewatch zijn slechts twee fan controllers te vinden die dit ondersteunen d.m.v. een interne 2.5" HDD mounting kit voor de SSD (Lian Li en Scythe, waarvan Lian Li's oplossing het mooist), maar beide vallen af omdat de stelknop aan de voorkant de kastdeur in de weg zal zitten. Vandaar de volgende vraag:
3) Kent iemand een fan controller voor de 5.25" bay zonder uitstekende stelknop aan de voorkant die ook plaats biedt aan een interne 2.5" bay voor de SSD?

Ik hoor graag jullie gedachtes hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:14
ik denk dat er weinig gaat passen naast een normale dvd drive, die vult het slot namelijk vrij goed. Een 2.5inch ssd+een 3.5 inch hdd zal misschien wel passen.

edit, paar min googlen verder, dat kan inderdaad : Supports one 2.5" and one 3.5" SATA form factor hard drive (HDD) or solid state drive (SSD) simultaneously

[ Voor 48% gewijzigd door sjaakwortel op 09-05-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
sjaakwortel schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:35:
ik denk dat er weinig gaat passen naast een normale dvd drive, die vult het slot namelijk vrij goed. Een 2.5inch ssd+een 3.5 inch hdd zal misschien wel passen.

edit, paar min googlen verder, dat kan inderdaad : Supports one 2.5" and one 3.5" SATA form factor hard drive (HDD) or solid state drive (SSD) simultaneously
Die kwam in indd ook tegen hier

Ik denk dat je het beste de HDD en SSD samen kunt doen, dat past het beste.

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 15:42
Wat een leuke combi zou zijn is:

Een ODD (Blu-ray/DVD/CD/HD-DVD) met strak front, het liefst een slotin als je het echt strak wilt maken.

En een frame maken voor een 3.5" HDD en een 2,5" SSD (moet qua hoogte passen) + daar aan het front de fancontroller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
Wat je ook zou kunnen doen; R3 kopen, en de HDD en SSD in de 5,25 bays doen. Moet je alleen nog één 5,25 naar 2,5 bracket kopen of een 5,25>3,5>2,5.
Fractal levert standaard een 5,25>3,5 mee. Ook leveren ze een fancontroller mee.
Misschien is deze basic fancontroller genoeg? 'Moet' wel in de achterkant van de PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Eigenlijk zou ik willen zeggen "Koop een grotere kast!" maar het kan wel wat jij wil :

- Fan controllers zijn meestal heel erg small/ondiep dus daar achter kan makkelijk een SSD. Desnoods dwars!
- HDD gewoon proppen in een apart slot.
- Optical drive via USB :)

Mijn PC is tegenwoordig ook "opticalloos" sinds ik dat ding eigenlijk bijna niet gebruik en mijn oude DVD-RW een PATA model is/was !!

Je kan ook gek doen en de SSD + HDD op de bodem van je kast monteren : Mijn SSD's zitten los op de bodem en alleen de 2 kabels voor data+stroom houden ze op die plek :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Optical via USB zou ook mijn keuze zijn. Weg met die meuk in je kast, en de mijne zit onder het bureau geschroefd zodat ik niet eens hoef te bukken om er een schijfje in te rammen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:24

SA007

Moderator Tweaking
Mjah, fancontroller heb je ook echt niet meer nodig, elk beetje moederbord heeft zat pwm fan aansluitingen en heb je geen losse controller meer nodig.

SSD kan je ook met dubbelzijdige tape achter het moederbord plakken als je er geen plek voor kan vinden.

Etc.

Zat oplossingen zonder het echt in een dubbele day te duwen, en mocht je echt willen kan het ook nog allemaal in 1 bay.
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-harddisk.nl/images/slimlinehddbracket.jpg
Frontje eraf, daar een paar potmeters tussen, SSD er ergens tussenfrotten en je hebt zelfs nog een slot over.
Pagina: 1