Toon posts:

Dringend opzoek recovery soft

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dringend opzoek naar goeie gratise recovery software. Weet iemand zo iets?

Ik heb ook ergens gehoord maar vind de site niet, dat je online een recovery kan laten doen en dat je moet betalen voor de hoeveelheid bestanden je wilt rycoveren. Kent iemand deze site?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:49
Recuva van de makers van CC cleaner.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gebruikt maar bood niet echt een goeie oplossing

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 15:45

skoozie

SCSI

Geef even iets duidelijker aan wat er gebeurt is, en wat je allemaal al gedaan/geprobeerd hebt. Dit is namelijk zeer weinig informatie.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:16:
Ik ben dringend opzoek naar goeie gratise recovery software. Weet iemand zo iets?

Ik heb ook ergens gehoord maar vind de site niet, dat je online een recovery kan laten doen en dat je moet betalen voor de hoeveelheid bestanden je wilt rycoveren. Kent iemand deze site?
Wat wil je recoveren (hdd? cd? flash?) en wat is de staat van het medium (wordt het nog herkend in win? loopt er water uit?). Wat is er gebeurd dat je 't wilt recoveren (accidental delete? format? partitionering?)

De laaste keer dat ik wat nodig had heb ik pcinspector gebruikt geloof ik. Wel goede ervaringen mee toen.
/edit
dit dus

[ Voor 4% gewijzigd door J2pc op 08-05-2012 16:23 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
Wel, op de hdd zitten wrs veel beschadigd sectoren. Er staat heel veel belangrijke bestanden op waar nooit een backup van gemaakt geweest is (is trouwens niet mijn schijf ofzo).
ik heb al GetDataBack for NTFS, Recover data for windows, Recurva, Easy recovery professional,... geprobeerd.
Zelf heb ik al geprobeerd om een ghost te nemen naar een andere schijf maar helaas bad blocks zei hij.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

Met Bad sectors is het jammer maar helaas. Als de data (echt) zo belangrijk was geweest was er wel een aanwezige backup..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou moeten maarja je kent de gebruikers hé :) Weet jij niet die online software?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wel, op de hdd zitten wrs veel beschadigd sectoren.
Test dan eerst even met HD Tune (Pro) of dat inderdaad het geval is. (Error Scan)

Zijn er veel beschadigde sectoren dan is het inderdaad jammer maar helaas en zul je commerciële hulp in moeten schakelen als het echt zo belangrijk was.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:17
Bij bad sectors (en andere hardwarematig veroorzaakte defecten/onleesbaarheden) zou ik zelf toch eerder naar een recovery bedrijf gaan met de schijf en deze zo min mogelijk nog aanzetten, laat staan proberen intensieve taken te laten uitvoeren.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:28:
Ja dat zou moeten maarja je kent de gebruikers hé :) Weet jij niet die online software?
Ik zou die file inspector eens proberen.

Ik zie niet helemaal hoe een 'online recovery' zou kunnen doen wat een lokale app niet zou kunnen.
Mocht 't echt kaduk zijn, zul je naar een pro-bedrijfje moeten.

Laatst van iemand gehoord die een USB-drive heeft laten recoveren (fysiek kaput). Die hebben toen de chips eraf gesoldeerd en uitgelezen ofzo.
Prijzig grapje, maar waarschijnlijk wel de beste optie als 't echt belangrijk is.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Je kunt met SpinRite proberen de bad sectors te corrigeren. Jammer trouwens dat je topicstart van veels te weinig informatie is voorzien. Om die reden ben ik minder snel geneigd je te helpen. Maar ik zal je wel de tip geven om Spinrite uit te proberen en pas daarna te recoveren. Waarschijnlijk heb je echter al geschreven naar de schijf terwijl deze bad sectors had, dus heb je het probleem daarmee alleen maar erger gemaakt. Ik kan je dus geen succes garanderen.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:00
Daarnaast hebben we hier een topic over met voldoende uitleg:
Thematopic: Datarecovery

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:49

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ga eens naar Google en tik in "free data recovery". Waarom moeten andere mensen voor je zoeken? En kijk eens wat Malantur voor moois voor je heeft? Zou je ook willen proberen om goed lopende Nederlandsche zinnen zonder al te veel spelfouten te schrijven?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:25:
Zelf heb ik al geprobeerd om een ghost te nemen naar een andere schijf maar helaas bad blocks zei hij.
Die kan je onder de settings ignoren.. maar het gaat dan wel even duren.
Heb op die manier vaak wel heel wat terug gehaald (mits de drive nog spinde), voordeel is dat het origineel in principe niet aangetast wordt (er van uitgaande dat er niet meer bad sectors ontstaan door klapperende koppen e.d. (bij wijze van spreken)).

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste erre102, Aller eerst welkom op GoT. Even voorstellen GoT is een forum waar iedereen altijd klaar staat voor een ander, maar daar staat wel wat tegen over en dat is enig eigen initiatief en dat ontbreekt in jouw topic start en reacties.

Er is in dit subforum namelijk heel veel informatie terug te vinden over datarecovery. Aller eerst begin eens de FAQ's door te nemen en het sticky topic Thematopic: Datarecovery

Wanneer je een topic start, dan is het de bedoeling dat je duidelijk aangeeft wat het probleem is, maar ook duidelijk aangeeft wat je reeds zelf gedaan hebt en dat is in dit geval niet terug te vinden, daarnaast zijn je verdere reacties ook erg passief, daarom gaat dit topic dan ook op slot en raad ik je aan de genoemde topic/FAQ's eens door te nemen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.