K* scheldwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 818 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: 'Google steekt geld in YouTube-contentleverancier Machinima''
Doen we hier ook wat mee?
Ik vind dit persoonlijk ongepast taalgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reactie is al omlaag gemod en heeft score -1 (ongewenst). Dat lijkt mij terecht.
Als je dat soort reacties niet wilt zien, kun je je filter daarop aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er wel mee eens. Reply girls zijn ook erg irritant.
Het is net zoiets als dat talentshows op tv de kanker zijn van de hedendaagse televisie.

Ik respecteer dat jij kanker geen fijn woord vind. Maar ga nou niet als een roker die gestopt is met roken preken dat iedereen moet stoppen met roken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik denk dat de normale moderatie hier wel voldoet, gezien de -1. Hij probeert alleen zijn mening kracht bij te zetten wat dus resulteert in een ongewenst moderatie.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 14:10

ralpje

Deugpopje

Ik vind ook niet dat het hier als scheldwoord gebruikt wordt maar vind het een treffende vergelijking.
Het is een ongewenst, snelgroeiend fenomeen en heeft een negatieve invloed op de community. Eerlijk gezegd is dit één van de weinige keren dat ik 'het K-woord' op een passende manier gebruikt zie worden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Nee, het is geen treffende vergelijking. Je kunt iets wat je vervelend vindt niet vergelijken met een ziekte die duizenden mensen treft. Je kunt er achteraf altijd omheen praten, maar dit is gewoon ongepast.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
Had ie dan moeten zeggen dat ze "het virus zijn van JoeTjoep"?
Waarschijnlijk niet, want er zijn zat mensen die dood zijn gegaan aan een virus.

"De poep van JoeTjoep"?
Zat mensen gaan dood van poep en slechte hygiëne.

In dit geval is het een juiste vergelijking. Hij gebruikt het niet als een scheldwoord, maar als een vergelijking.
En FYI, ik heb meerdere familieleden aan kanker verloren en het maakt het niet minder erg als je het hebt over het "K-woord" of "de grote K" of hoe je het ook noemt. Het heet gewoon kanker en het is een nare ziekte.

Tip: Ik gebruik om te schelden gewoon ziektes die bijna niet meer voorkomen (tyfus, tering)...De "t" komt er lekker hard uit. Maar ach, af en toe als ik alleen ben, komt "kanker" er soms ook uit...

Misschien moeten we gewoon wat andere scheldwoorden verzinnen die beginnen met een "t" of "k".

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:09

Herman

FP ProMod
Ja, of gewoon niet schelden? :?

Anyhow, * Herman eensch is met Kixtart. Het grote aantal -1 moderaties laat al zien dat hier de term niet op een wenselijke manier wordt gebruikt. Door het zo stellig te verwoorden loop je het risico om mensen te kwetsen ongeacht of je het zo bedoelt of niet.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Gewoon niet schelden inderdaad, zie ook de AV. We verwachten van users dat ze respectvol met elkaar om kunnen gaan en dit hoort daar natuurlijk niet bij. Case closed imho.

edit:
Nog even over de originele post. Na het nalezen lees ik hem inderdaad ook anders en hoogstwaarschijnlijk helemaal niet bedoeld is als scheldwoord/krachtterm, maar inderdaad hoe ralpje het aangaf. Al met al wordt er nog steeds niks met de post gedaan natuurlijk :)

[ Voor 44% gewijzigd door Kixtart op 08-05-2012 21:21 ]

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.